Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6
Ik denk dat de kans dat een omboeking lukt eigenlijk nihil is in dit soort gevallen. Ze zullen wellicht een beroep moeten doen op een coulance regeling en de uitvoering daarvan lijkt me nogal subjectief.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid, je vliegt vanaf Amsterdam gewoon met American airlines naar Philadelphia. Als ik jou was probeerde ik het toch rechtstreeks te regelen met American airlines.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Zoals eerder aangegeven in dit topic: dat heeft geen zin, ze verwijzen je terug naar de broker.
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik lees nergens dat ze het al geprobeerd heeft.
Ik heb in het verleden ook wel geboekt bij een broker en toch wijzigingen rechtstreeks met de airline geregeld, nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik heb in het verleden ook wel geboekt bij een broker en toch wijzigingen rechtstreeks met de airline geregeld, nee heb je, ja kun je krijgen.
Die vrouw van Schipholtickets zei dat ik naar Finnair dan moest bellen omdat de eerste vlucht een Finnair vlucht is en dat zou dan bepalend zijn:
De vlucht wordt uitgevoerd door American Airlines.
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toch bijzonder dat een medewerker van een ticket bureau niet eens weet welke maatschappij de vlucht uitvoert. 

Tja.. en daarom geef ik altijd het advies om direct bij een airline te boeken, of eventueel bij een ouderwetse full-service travel agent, zo eentje die je gewoon kunt bellen of langs kunt gaan. Dan was dit in een telefoontje geregeld.
Je geeft nog steeds niet aan welke airline je ticket heeft geissued (eerstre drie cijfers ticketnummer) en welke vluchtnummers het om gaat. Pas dan kan ik je precies vertellen welke regels er gelden voor schedule changes, dat verschilt per airline.
Maar goed, dab nog ben je 100% afhankelijk van de travel agent, in joiuw geval schipholtickets. Ook al mogen zij van de airline kostenloos dingen wijzigen nav een schedule change, ze hoeven jou die dienst niet te verlenen.
Je geeft nog steeds niet aan welke airline je ticket heeft geissued (eerstre drie cijfers ticketnummer) en welke vluchtnummers het om gaat. Pas dan kan ik je precies vertellen welke regels er gelden voor schedule changes, dat verschilt per airline.
Maar goed, dab nog ben je 100% afhankelijk van de travel agent, in joiuw geval schipholtickets. Ook al mogen zij van de airline kostenloos dingen wijzigen nav een schedule change, ze hoeven jou die dienst niet te verlenen.
Tja dat geeft niet altijd de laagste prijs 

Beste Roelb: Ik heb geen ticketnummers, alleen boekingscodes airline. Bedoel je die soms?
Op je reservering staan als het goed is de namen van de passagiers en daar achter staan de e-ticket nummers die @RoelB bedoelt .noname4 schreef:Beste Roelb: Ik heb geen ticketnummers, alleen boekingscodes airline. Bedoel je die soms?
het ticketnummer begint met 105
Schoonfamilie woont in Dallas. Dus een ticket naar Dallas gezocht. Afg jaar wat laat met vlucht boeken (wel rechtstreeks met AA) en 'de hoofdprijs' betaald. Nu al even aan het zoeken en mij valt de verschillen dagelijks tussen de boekingssites (ik gebruik alleen rechtstreeks via airline óf de sites die betrouwbaar zijn volgens reviews zoals in dit geval gate1, dat bevalt mij goed) op.
We wilden 13 juli weg en 9 aug retour, maar het bleek toch voordeliger om 8 aug terug te gaan (makkelijk, we zijn niet afhankelijk van een hotel oid, vaste verblijfplaats).
Zoals ik zei, ik was al even aan het zoeken, maar de rechtstreekse vlucht blijft maar prijzig, nu zag ik gisteravond rond 22u ineens een aantrekkelijke vlucht via Lufthansa heen (tussenstop Frankfurt v een uurtje) en terug via United (tussenstop Chicago van een uurtje).
Kostte me 750 euro pp en dat beviel me. Om even in perspectief te plaatsen, exact hetzelfde ticket kost vanmorgen weer 1100 euro.
Ik blijf me verbazen (en dat is hier vaker gezegd, want ik lees soms mee) over deze enorme verschillen.
We wilden 13 juli weg en 9 aug retour, maar het bleek toch voordeliger om 8 aug terug te gaan (makkelijk, we zijn niet afhankelijk van een hotel oid, vaste verblijfplaats).
Zoals ik zei, ik was al even aan het zoeken, maar de rechtstreekse vlucht blijft maar prijzig, nu zag ik gisteravond rond 22u ineens een aantrekkelijke vlucht via Lufthansa heen (tussenstop Frankfurt v een uurtje) en terug via United (tussenstop Chicago van een uurtje).
Kostte me 750 euro pp en dat beviel me. Om even in perspectief te plaatsen, exact hetzelfde ticket kost vanmorgen weer 1100 euro.
Ik blijf me verbazen (en dat is hier vaker gezegd, want ik lees soms mee) over deze enorme verschillen.
Dat is Finnair, die zijn dus de ticketing carrier. En je geeft ook aan dat de eerste vlucht een AY vluchtnummer heeft, daarmee zijn ze ook de most significant carrier (ik weet dat die vlucht uitgevoerd door AA, maar dat is pas relevant nadat die vlucht begonnen is).noname4 schreef:het ticketnummer begint met 105
Finnair heeft helaas (zoals zoveel europese airlines) geen gepubliceerde schedule change policy. Je bent dus afhankelijk van de goodwill van de persoon die je spreekt bij airline en travel agents mogen zelf ook niets. In dit geval heeft Schipholtickets dus ook geen bevoegdheid om zelf iets te wijzigen in je ticket, zij moeten ook langs Finnair. Die zeggen dus blijkbaar nee, en veel meer kun je niet doen.
Als je dit ticket bijvoorbeeld bij AA had geboekt, direct, had je dit zonder problemen kunnen wijzigen (en had het waarschijnlijk ook exact hetzelfde gekost). Ook als het via een travel agent op AA stock was geboekt met AA vluchtnummers was het vermoedelijk geen probleem geweest, al blijf je dan wel afhankelijk van de goodwill (en kennis) van de travel agent als tussenpersoon.
Oftewel: ik denk dat je het er mee zult moeten doen. Het is ook geen grote ramp, je komt maar 2,5 uur later aan. Wel een hele lange connectie nu en er zijn niet veel lounge opties op PHL om die lange connectie wat te verzachten. Er is alleen de Centurion lounge in terminal A als je een Amex platinum hebt. Verder geen Priority pass lounges op PHL.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
En zou dit met Air Canada lukken? Wij hebben rechtstreeks via Air Canada geboekt en hebben deze wijziging op 9 juli 2018:
oorspronkelijk schema:
Paris -> Montréal
15u10 16u45
Montréal -> Las Vegas
18u25 20u49
na 2 wijzigingen nu:
Paris -> Montréal
15u10 16u45
Montréal -> Las Vegas
19u55 22u20
Het is geen ramp en we hadden er ons al bij neergelegd, maar natuurlijk moesten we kunnen vroeger in Las Vegas aankomen, zou het wel een stuk aangenamer zijn.
oorspronkelijk schema:
Paris -> Montréal
15u10 16u45
Montréal -> Las Vegas
18u25 20u49
na 2 wijzigingen nu:
Paris -> Montréal
15u10 16u45
Montréal -> Las Vegas
19u55 22u20
Het is geen ramp en we hadden er ons al bij neergelegd, maar natuurlijk moesten we kunnen vroeger in Las Vegas aankomen, zou het wel een stuk aangenamer zijn.
Ja, op zich wel. Air canada laat je vrij wijzigen bij een schedule change van meer dan 90 minuten, met de volgende voorwaarden:
Goed, dat zijn de regels. Maar je hebt niet veel alternatieven. Het enige alternatief dat ik zie dat "beter" of gelijkwaardig is is:
CDG 09.30 AC807 YVR 10.25
YVR 13.10 AC1898 LAS 15.51
Totale reistijd 15.21u. Maar dan vertrek je dus wel in de ochtend, in plaats van in de middag.
Ook met andere Star Aliance partners is geen betere route te maken van CDG naar LAS op die dag.
Zowel CDG als LAS zijn geen Air Canada stations, dus je mag niet vertrekken van of aankomen op een andere luchthaven.Origin/destination
• Must remain the same
• Change of connecting city permitted
• Air Canada stations: sister cities and any city within 200 miles
are permitted
• Other airline stations: original origin/destinationonly
Alles mag dus, zolang je maar naar het westen vliegt.Routing
• Must be the same global direction as the originalticket
• If original ticket was issued with a transatlantic routing (for
example, with a connection in Europe), customer cannot be rerouted
via the Pacific and vice versa
Je mag dus ook schuiven met je vertrekdata, zolang de totale lengte van je verblijf maar hetzelfde blijft.Length of journey
• Customer will have the option to change departure or return
date in order to preserve original length of stay on 014 ticket
stock.
International travel window (including SUN)
+/- 7 days before/after the original travel dates
Goed, dat zijn de regels. Maar je hebt niet veel alternatieven. Het enige alternatief dat ik zie dat "beter" of gelijkwaardig is is:
CDG 09.30 AC807 YVR 10.25
YVR 13.10 AC1898 LAS 15.51
Totale reistijd 15.21u. Maar dan vertrek je dus wel in de ochtend, in plaats van in de middag.
Ook met andere Star Aliance partners is geen betere route te maken van CDG naar LAS op die dag.
ik heb toch finnair maar gebeld en ik kreeg een zeer vriendelijke man aan de lijn. hij heeft in hun systeem een opmerking geplaatst dat finnair agv een "'unvoluntary flight change"" de autorisatie aan schipholtickets geeft om mijn boeking te wijzigen naar bijvoorbeeld de lucht via Dallas
Maar hij maakte nog wel een opmerking dat AA erom bekend staat erg veel vluchtschema wijzigingen in de domestic flights door te voeren. Hij zei dus dat ik goed moest overwegen of ik de vluchtwijziging via Dallas wel wilde want de kans bestaat dat ook deze vlucht van AA weer wordt gewijzigd.
Zijn er hier mensen die weten hoe groot die kans werkelijk is. Tussen nu en 13 juli heeft AA natuurlijk nog zeeen van tijd voor allerhande wijzigingen.
Maar hij maakte nog wel een opmerking dat AA erom bekend staat erg veel vluchtschema wijzigingen in de domestic flights door te voeren. Hij zei dus dat ik goed moest overwegen of ik de vluchtwijziging via Dallas wel wilde want de kans bestaat dat ook deze vlucht van AA weer wordt gewijzigd.
Zijn er hier mensen die weten hoe groot die kans werkelijk is. Tussen nu en 13 juli heeft AA natuurlijk nog zeeen van tijd voor allerhande wijzigingen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Bedankt Roelb voor deze duidelijke uitleg!
Dat is al een forse stap. Nu nog de hoop dat Schipholtickets ook mee wil werken.noname4 schreef:hij heeft in hun systeem een opmerking geplaatst dat finnair agv een "'unvoluntary flight change"" de autorisatie aan schipholtickets geeft om mijn boeking te wijzigen naar bijvoorbeeld de lucht via Dallas
Elke airline heeft continu schedule changes. Vaak kleine changes, soms grotere. Soms omdat de daadwerkelijke vluchttijden steeds duidelijker worden, soms omdat bepaalde vluchten geschrapt of toegevoegd worden. Hoe groter de airline, hoe complexer het netwerk, des te meer afhankelijkheden en wijzigingen.Maar hij maakte nog wel een opmerking dat AA erom bekend staat erg veel vluchtschema wijzigingen in de domestic flights door te voeren. Hij zei dus dat ik goed moest overwegen of ik de vluchtwijziging via Dallas wel wilde want de kans bestaat dat ook deze vlucht van AA weer wordt gewijzigd.
Maar ik verwacht niet dat die connectie op DFW van 155 minuten een groot risico is. de MCT is 85 minuten. Die intercontinentale vlucht zal vermoedelijk niet echt wijzigen, hooguit een minuut of 10 oid. En mocht er zodanig geschoven worden dan die connectie toch niet meer mogelijk is dan is de volgende vlucht naar LAS nooit meer dan 2 tot 3 uur weg. DFW is de main hub van American met dagelijks 10 vluchten naar LAS.
Na ongeveer een uur in de wacht aan de telefoon te hebben moeten wachten bij schipholtickets heb ik mijn verhaal kunnen doen en bleek de opmerking van Finnair inderdaad in hun systeem zichtbaar. Ik heb direct gevraagd om de vlucht via Dallas. En na weer even wachten is me dat toegezegd en ontvang ik straks mijn nieuwe tickets. JOEPIE!!
Ik herinner me trouwens dat die Finnair man zei dat ik recht had op overboeking omdat mijn overstaptijd met meer dan twee uur was toegenomen. Blijkbaar is dat een ongeschreven regel bij Finnair.
Dit was me niet gelukt zonder de adviezen van jullie op dit forum. Heel veel dank daarvoor!
Ik herinner me trouwens dat die Finnair man zei dat ik recht had op overboeking omdat mijn overstaptijd met meer dan twee uur was toegenomen. Blijkbaar is dat een ongeschreven regel bij Finnair.
Dit was me niet gelukt zonder de adviezen van jullie op dit forum. Heel veel dank daarvoor!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20368 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties