Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
MichelAngelo66
Amerikafan

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door MichelAngelo66 »

Ik weet niet precies hoe je een plaatje invoegt hier, maar ik zit nu toch nog maar eens naar de vlucht van AMS-LAX v.v. te kijken zoals ik het noemde. Is inderdaad vertrek 08:00 Roel. Ik had me vergist in met aankomst tijd in Londen voor de tussenstop.
Maar goed, er staat bij mij werkelijk een bedrag van €2029. kan er niks anders van maken. Eerste deel met BA, tweede met Finnair. Zit daar dan wellicht het probleem, dat ik bij Finnair moet kijken?

edit:

Finnair gekeken, maar kon ik ook op ca. €1000 p.p.

Op Gate1 sowieso andere mooie prijzen. Wel met korte overstaptijden. München, Zurich, Wenen.... soms ca. 1:00 uur, soms 1:30 uur. Wat is noodzakelijk op deze vliegvelden? En hoe zijn de ervaringen met Finnair, Austrian en Lufthansa?
bas1997
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door bas1997 »

Het is gelukt! We hebben onze directe vlucht van AMS naar EWR geboekt voor deze zomer. De prijs voor een retour was 533 euro p.p., een mooie prijs voor het hoogseizoen lijkt me zo. De prijs stond (net als gisteren) de hele dag op gemiddeld €900, maar na zeven uur 's avonds begon de prijs dus weer te dalen tot €533 (net als gisteren). We zijn er heel blij mee! Het plannen kan beginnen!
Martine1979
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Martine1979 »

Hallo allemaal,

ik ben aan het kijken naar vluchten van Amsterdam naar Jackson, Salt lake city of Denver in augustus 2018. Tot nu toe zie ik naar de eerste twee geen prijzen voor onder de 940 euro pp. Ik dacht te wachten op lagere prijzen maar nu zijn de tickets rond de 1300! Naar Denver heb ik prijzen gezien van rond 750 euro, al zijn deze inmiddels ook opgelopen.

Zijn dit normale prijzen voor het hoogseizoen? Ik las op dit forum dat de prijzen voor het hoogseizoen het beste zijn eind september/begin oktober. Maar ik hoop toch dat de prijzen nog zullen dalen...

groet, Martine
Groet, Martine
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

MichelAngelo66 schreef: Op Gate1 sowieso andere mooie prijzen. Wel met korte overstaptijden. München, Zurich, Wenen.... soms ca. 1:00 uur, soms 1:30 uur. Wat is noodzakelijk op deze vliegvelden? En hoe zijn de ervaringen met Finnair, Austrian en Lufthansa?
Ik zag inderdaad veel andere tarieven rond de 600 euro, o.a. met Lufthansa. Maar die BA vlucht dus niet. Voor wat betreft connecties: als het verkocht wordt (op /een/ ticket) dan kan het gewoon. Al kan het nooit kwaad om vooraf zelf al wat contingency planning te doen en bij (hele) korte connecties zelf eerst te kijken of er latere alternatieven zijn van dezelfde airline voordat je boekt. Dan weet je in ieder geval waar je op aan moet sturen als je onverhoop toch bij een flight connections balie komt te staan. Als er geen latere opties zijn weet je ook dat je gegarandeerd een dat vertraging oploopt als het mis gaat.
MichelAngelo66
Amerikafan

Bericht door MichelAngelo66 »

OK duidelijk Roel. Had al hier en daar gelezen dat Wenen en Zurich niet teveel overstap tijd vergen. Jouw tip om latere opties wel in je achterhoofd te hebben bij eventuele problemen is een goede.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Jep.. Kijk, als je iets boekt met een kleine airline die slechts een intercontinentale vlucht per dag heeft en niet kan steunen op het netwerk van alliantie-partners dan kan een kleine vertraging op een voorliggende vlucht al snel betekenen dat je een dag later op je bestemming komt. Denk aan de storm laatst op schiphol. Kleine toestellen kunnen niet opstijgen en vallen uit, maar op de intercontinentale routes was bijna niets aan de hand.

Zelf prefereer ik eigenlijk altijd om, bij een indirecte route, zoveel mogelijk te kiezen voor een intercontinentale vlucht vanuit de vertrek luchthaven. Dus liever DUS-ATL-SFO dan DUS-AMS-SFO of DUS-CDG-SFO bijvoorbeeld, bij gelijke tarieven. Argumenten o.a. dat intercontinentale vluchten meestal voor gaan als er onverhoopt problemen op een luchthaven zijn, ze bij slecht weer minder snel geannuleerd worden en dat er vanuit een hub in de US veel meer opties zijn om dezelfde dag nog op je bestemming te komen dan vanuit een europese luchthaven.

Maar is er twee uur later vanuit die europese hub nog een volgende intercontinentale vlucht naar je bestemming (al dan niet via een andere route) dan zal het allemaal wel loslopen. Natuurlijk onder voorbehoud van beschikbare stoelen, maar goed, meestal komt dat wel goed. Een airline vervoert je liever dezelfde dag dan dat ze een hotelkamer moeten betalen.
wendyb
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door wendyb »

Hallo,
Wij zijn van plan om in de zomer van 2018 naar Amerika te gaan. Ondertussen al heel wat prijzen voor vluchten vergeleken.
We vinden bij Momondo heel mooie prijzen maar we weten niet of het te riskeren is om via
Schipholtickets of Budgetair te boeken. De prijzen zijn een heel stuk lager dan vb bij reisagentschap Connections?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

wendyb schreef:We vinden bij Momondo heel mooie prijzen maar we weten niet of het te riskeren is om via
Schipholtickets of Budgetair te boeken.
Schipholtickets is prima, zie ook dit topic viewtopic.php?f=30&t=69026.
Wel is het zo dat als je via een broker boekt, je van de broker afhankelijk bent voor wijzigingen, overstaptijden etc etc.
Zie hieronder het betoog van @RoelB hierover en het advies om bij voorkeur rechtstreeks bij de maatschappij te boeken.
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Martine1979 schreef:Hallo allemaal,

ik ben aan het kijken naar vluchten van Amsterdam naar Jackson, Salt lake city of Denver in augustus 2018. Tot nu toe zie ik naar de eerste twee geen prijzen voor onder de 940 euro pp. Ik dacht te wachten op lagere prijzen maar nu zijn de tickets rond de 1300! Naar Denver heb ik prijzen gezien van rond 750 euro, al zijn deze inmiddels ook opgelopen.

Zijn dit normale prijzen voor het hoogseizoen? Ik las op dit forum dat de prijzen voor het hoogseizoen het beste zijn eind september/begin oktober. Maar ik hoop toch dat de prijzen nog zullen dalen...

groet, Martine
Ff gekeken. En meteen prijzen van rond de 600 euro voor Augustus naar Denver.
Momondo.be geeft op de een of andere manier soms betere prijzen dan momondo.nl, vooral in de avonduren. Geen idee waarom en ook geen idee of dat nu zo is.
Succes.
Voorbeeld:

https://www.momondo.be/flightsearch/?Se ... rrency=EUR

Ff zoeken wel naar goede tijden, ze zijn er. :thumbup:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

wendyb schreef:Hallo,
Wij zijn van plan om in de zomer van 2018 naar Amerika te gaan. Ondertussen al heel wat prijzen voor vluchten vergeleken.
We vinden bij Momondo heel mooie prijzen maar we weten niet of het te riskeren is om via
Schipholtickets of Budgetair te boeken. De prijzen zijn een heel stuk lager dan vb bij reisagentschap Connections?
Die sites zijn zeker te vertrouwen. We boeken elk jaar de allergoedkoopste vlucht wat we kunnen vinden na weken zoeken, zoeken en nog eens zoeken (is ook een soort hobby). Alles wat ik teveel betaal vind ik zonde geld. We hebben al op allerlei sites geboekt met soms de vreemdste constructies (vliegen vanaf Kopenhagen bijvoorbeeld :mrgreen: ) en we hebben nog nooit wat voor problemen dan ook gehad.
Zegt natuurlijk niks maar dit is mijn persoonlijke ervaring na 10 jaar vliegen naar Amerika.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
Gast

Bericht door Gast »

RCRD schreef:Ff gekeken. En meteen prijzen van rond de 600 euro voor Augustus naar Denver.
Momondo.be geeft op de een of andere manier soms betere prijzen dan momondo.nl, vooral in de avonduren. Geen idee waarom en ook geen idee of dat nu zo is.
Succes.
Voorbeeld:

Momondo.be zoekt voor ticket prijzen op Belgische aanbieders van tickets.
Momondo.nl kijkt naar de prijzen van NL aanbieders, dus dat verklaart het verschil.

Soms is het alsnog handig om, als je een goede ticket prijs gevonden hebt om te boeken, alsnog de land functie binnen momondo te gebruiken om te kikken of hetzelfde ticket alsnog ergens anders goedkoper wordt aangeboden.

Hetzelfde geldt ook voor bv skyscanner. Deze site is ook in meerdere landen actief en heeft ook meerdere aangesloten brokers waarbij de prijs kan verschillen.
miccie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door miccie »

(ik vroeg te snel, weet al wat ik wil weten)
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
FlyingKat
Amerika-ontdekker

Bericht door FlyingKat »

Ik houd nu al een tijdje via Itasoftware Matrix de prijzen in de gaten voor AMS-PIT/CLE vv (1xvolw, 1xkind) voor augustus 2018. De meeste maatschappijen blijven rond de 1000/1100 euro, alleen Wow en Icelandair zijn goedkoper - zelfs zo'n beetje de helft in het geval van Icelandair (Wow ook, maar die wordt door toevoeging bagage nog weer een stuk duurder).

Stomme vraag misschien, maar waarom is Icelandair zoveel goedkoper? Kan voor ons 2en nu voor 1150 euro boeken (AMS-CLE). Dat vind ik een mooie prijs op die route voor die tijd.

Zit hier een addertje onder het gras?

Normaal gesproken heb ik nooit echt de prijzen zo vroeg in de gaten gehouden en boeken we altijd een maand of 2/3 van te voren, soms nog wel korter... is het aan te raden om dit nu toch al te boeken? Meestal kosten de tickets ons rond de 800 euro per persoon (zelfde route en in juli/augustus).
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Wij hebben 3 jaar geleden met Icelandair naar NY gevlogen. Niks mis mee.
Heenweg hadden we een stopover op Ijsland van een week. Terug van NY naar Amsterdam met overstap in Reykjavik.
Het is heel simpel, geen eten aan boord gratis, alleen tegen betaling. Als het zo uit zou komen zou ik zo weer met die maatschappij vliegen. Reykjavik is ook een overzichtelijk vliegveld om over te stappen.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Momondo.be zoekt voor ticket prijzen op Belgische aanbieders van tickets.
Momondo.nl kijkt naar de prijzen van NL aanbieders, dus dat verklaart het verschil.
Momondo.be komt ook regelatig uit op schipholtickets.com, de nederlandse versie. Het bizarre is dat website en app ook nog eens kunnen verschillen. Itasoftware Matrix vind ik meestal niet de goedkopere prijzen die je wel op momondo/skyscanner etc vindt.
FlyingKat
Amerika-ontdekker

Bericht door FlyingKat »

Ludwig, denk je dat dat aan de route/bestemming ligt? Ik heb inmiddels elke suggestie hier diverse keren geprobeerd en Itasoftware Matrix blijft voor mij veruit de goedkoopste tickets ophalen. Dat kan natuurlijk nog veranderen dus ik blijf ook andere sites in de gaten houden.
Martine1979
Amerikafan

Bericht door Martine1979 »

RCRD schreef: Ff gekeken. En meteen prijzen van rond de 600 euro voor Augustus naar Denver.
Succes.
Voorbeeld:

Bedankt voor de tip! Dit zijn idd veel betere prijzen!
Groet, Martine
roelk70
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door roelk70 »

wij hebben zojuist ook onze tickets naar Denver ook geboekt voor het hoogseizoen. We vliegen vanuit Ams met BA (vrij 20-07 t/ do 9-08). de prijs per ticket via Gate1.nl is €621,- pp. nu de rest nog :). we gaan met 2 kinderen van 3 en 6 die kant op.

https://www.skyscanner.nl/transport/vlu ... 1808101525
roelk70
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door roelk70 »

ik zie nu opeens dat het ticket voor die datum 1034,- pp is geworden. Bizar hoe snel dat omhoog gaat :shock:
Cartman75
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Cartman75 »

De trip is eindelijk geboekt 4 tickets in de meivakantie naar orlando voor 2000 euro, nu ook hotel en autohuur erbij geboekt!

Nu nog lang parkeren bij Schiphol regelen. Waar doen jullie dat en wat is de beste prijs/kwaliteit verhouding, graag tips?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer