Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Claimen refund na vertraging vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
marieke van oorschot
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door marieke van oorschot »

Vanmiddag ben ik gebeld door de KLM. We krijgen binnen 10 werkdagen de 600 euro pp op onze rekening gestort! Kreeg de keuze tussen 600 euro cash of 800 euro aan vouchers. Toch maar voor de cash gegaan. Ik nam aan dat de vouchers binnen een bepaald tijdsbestek ingeleverd moesten worden. Daar had ik niet zo veel zin in.
Ik wacht nog wel op de vergoeding (350 euro pp) van de bagage. Maar de mevrouw vertelde dat dit ook goed komt. Daarnaast zijn er door Delta zelf vouchers beloofd (350 dollar pp), omdat we zowel op de heen- als terugreis geconfronteerd werden met een vlucht die niet ging. Dat moet echt van Delta zelf komen, dus daar wachten we nog even op. Wordt vervolgd!
Loves Vegas!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@marieke van oorschot :thumbup: :thumbup: :D
Het duurt dus even maar het komt wel ...

:offtopic:
Is KLM afgestapt van het direct uitdelen van de pre paid credit card ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
marieke van oorschot
Amerikafan

Geen idee. Dit waren de twee mogelijkheden die ik kreeg. Wordt gewoon overgemaakt.
Loves Vegas!
marieke van oorschot
Amerikafan

En de eerste voucher van Delta is ook binnen! Die krijgen we dus bovenop de 600 pp die we al hebben ontvangen. We krijgen nog een voucher vanwege de geannuleerde terugvlucht. Kan ik bij een volgende boeking meerdere vouchers per ticket inleveren? Ik kon dit niet echt vinden op de website van Delta. Bij KLM staat dat je maximaal 2 vouchers per ticket kan inleveren. Maar bij Delta kon ik niet vinden. Iemand ervaring hiermee?
Loves Vegas!
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Familieleden had afgelopen vrijdag 7 uur vertraging op de vlucht AMS-SFB (TUIfly)

https://nl.flightaware.com/live/flight/ ... /EHAM/KSFB

Zou om 15:15 vertrekken, uiteindelijk pas om 22:30 vertrokken.
Ik neem aan dat ze nu ook recht hebben op 600 euro p.p ?

De reden van vertraag was 'het vliegtuig' is er nog niet. Ze zijn uiteindelijk ook met een ander type dreamliner gevolgen
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Dat verwacht ik wel ja. Ik zou het eerst zelf proberen door contact op te nemen met Tui.
Wellicht hebben zij een formulier op de site voor een schadeclaim en anders gewoon een email sturen met daarin alle relevante informatie waaronder je bankgegevens :wink:
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Ze hebben een engelstaig formulier gekregen met daarop vermeld de rechten bij vertraging. Er stond een postbus adres bij, dus ik denk dat het een brief wordt.
Tevens zal ik dit formulier invullen en bijvoegen.
http://ec.europa.eu/transport/themes/pa ... orm_nl.pdf
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

TUI heeft bijzonder weinig online staan om een claim in te dienen. Ik zou gewoon met de Webchat beginnen. Zie https://www.tui.nl/contact/
Bellen kan alleen naar een betaald nummer.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jantine1993
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jantine1993 »

Na een geweldige vakantie hebben wij helaas de terugweg 6 uur vertraging gehad. Afgelopen zaterdag zouden we vanuit LA met Air Canada om 11.40 naar Toronto vliegen. Op het vliegveld kwamen we erachter dat de vlucht 2 uur vertraging (vanwege een defect toestel). Hierdoor konden wij onze aansluiting naar Amsterdam niet meer halen. In Toronto kregen wij nieuwe vliegtickets voor een vlucht naar Dublin. In Dublin moesten we overstappen op onze vlucht naar Amsterdam. Uiteindelijk kwamen we op zondag om 16.15 uur i.p.v. 10.15 uur. Op zich allemaal best netjes en snel geregeld. Het had veel erger kunnen zijn.

Kan ik nog een vergoeding krijgen van Air Canada?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Geen idee, probeer het. EC 261/2004 telt voor jouw in ieder geval niet.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Hallo, Wij hadden in april ook meer dan 24 uur vertraging, vanuit Las Vegas via Toronto. Ook met Air Canada. Na véél geduld en het zoeken naar
koffers en een pas 2 weken later teruggevonden buggy, hebben ze ons omgeboekt via Kopenhagen naar Amsterdam. We kregen een overnachting en 2 vouchers om te eten. Veel nacht bleef er niet meer over eenmaal in het hotel (was al na 2 uur 's nachts). Op zich geen slechte regeling, maar de manier waarop was zo amateuristisch, nog nooit gezien. Heb nadien nog een klachtenmail naar Air Canada gestuurd, maar nooit meer iets van gehoord.
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Bij vertrek vanuit een niet EU land met een maatschappij waarvan het hoofdkantoor niet gevestigd is in een EU land is de EU regeling voor compensatie niet van kracht. Wij hadden heen met air Canada 30 uur vertraging vanwege een defect toestel en daarbij hebben we wel recht op compensatie vanwege het vertrek uit Amsterdam. Air Canada is echter niet de snelste als het gaat om klachtenafhandeling....
ViRe
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door ViRe »

Ik wil mijn ervaring met vertraging met United even delen.
Afgelopen zomer hadden we op de vlucht van Los Angeles - Oahu (Hawaii) 12 uur vertraging met United. Defect toestel, een onderdeel moest vanuit Houston worden overgevlogen naar LAX.
Daarna problemen met het computersysteem. De crew die in het systeem stond kreeg men er niet uit (moest een nieuwe crew komen ivm overschrijding van de werktijden). Uiteindelijk hebben ze onze vlucht een ander vluchtnummer gegeven met de nieuwe crew. Dit heeft uiteindelijk nog 3 uur geduurd (terwijl wij al in het vliegtuig zaten).
Op LAX kregen we 2x maaltijdvouchers en in het vliegtuig kregen we ook gratis eten. De piloot verontschuldigde zich vele malen voor deze uitzonderlijke vertraging.
Op Oahu heb ik via de site van United een klacht ingediend.
Ze boden ons vouchers van 200 dollar p.p. (1 jaar geldig bij United) of 5000 bonus miles. Aangezien we volgend jaar niet naar de VS op vakantie gaan hebben we niks aan de vouchers en we doen niet mee aan een frequent flyer programma van United. Dit aanbod dus geweigerd.
Na wat mailverkeer met de klantenservice van United werden we gebeld door iemand van de klantenservice. 1000 maal excuses voor onze ervaring met United en de vraag of ze ons konden compenseren met een Visa debet card met tegoed. Hiermee zijn we akkoord gegaan en vorige week ontvingen we per post 2 Visa debet cards met tegoed (meer dan was afgesproken) en een brief met excuses.
Hier dus een positieve ervaring met United en compensatie bij vertraging.
Je bent met een binnenlandse vlucht "overgeleverd" aan de goodwill van de maatschappij en gelden de EU regels helaas niet.
Bezocht: LA, Oahu (Hawaii), San Francisco, New York, Florida (3x), Las Vegas
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Lag Oahu maar in de EU :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Mark & Martine
Amerikakenner

Ik heb een vraagje voor de mensen die al eerder een refund hebben uitgekeerd gekregen. AirCanada heeft gereageerd dat we inderdaad een compensatie uitgekeerd gaan krijgen en nu willen ze onze bankgegevens weten. Weet iemand van jullie wat ze precies nodig hebben om geld naar ons Nederlandse rekeningnummer over te kunnen schrijven? Ik heb de BIC code van de bank en ons IBAN nummer doorgegeven, maar ze vragen ook om een SWIFT code, een BLZ en een registratiecode, alles indien van toepassing... Wie weet het? :thumbup:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

SWIFT is hetzelfde als BIC.
SWIFT staat voor Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication. Inmiddels zijn er meer dan 8000 organisaties en meer dan 200 verschillende landen die gebruik maken van SWIFT. Alle banken die bij deze organisatie zijn aangesloten hebben een eigen unieke SWIFT code.

Met de SWIFT code wordt dus de bank herkent, het is natuurlijk van groot belang dat het geld dat wordt overgemaakt bij een buitenlandse overboeking bij de goede bank terecht komt. Een SWIFT code invoeren bij het doen van een buitenlandse overboeking is altijd verplicht. De term SWIFT wordt echter niet meer gebruikt, maar wordt de term BIC code gebruikt. Toch wordt door veel mensen het woord SWIFT code nog gebruikt.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mark & Martine
Amerikakenner

Dankjewel :thumbup:
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Wij hebben een claim neergelegd via Vlucht-Vertraagd vanwege een 24 urige vertraging op Doha omdat Qatar in al zijn wijsheid meende dat een overstap daar van 50 minuten wel genoeg zou zijn. (NOT). Toen we de vlucht in eerste instantie boekten was de overstap 3 1/2 uur dus wie dat bedacht heeft dat het korter kon heeft het mis. We waren op weg naar Vietnam en stranden dus in het werkelijk ZOT HETE DOHA.

We zijn inmiddels 4 maanden verder en Qatar heeft de laatste waarschuwing gekregen anders volgt de gang naar de rechter. Zo leuk allemaal. In ieder geval ben ik blij dat ik het uit handen heb gegeven. Het kost je dan wel wat maar je haren vallen in ieder geval niet uit vanwege de frustraties. :lol: :lol:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
hagenaar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door hagenaar »

Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen om een compensatie van Air Canada te krijgen ?
Vertrokken jullie vanuit een EU land?

Wij hebben een claim neergelegd bij Air Canada vanwege een vertraging van 19 uur op Toronto, maar EU Regulations 261/2004 is niet van toepassing.
Zij geven 25% korting op een volgende vlucht. Aangegeven dat we daar niet mee akkoord gaan. Nu weer afwachten op een reactie
Irisss1989
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Irisss1989 »

In september hadden wij 3,5 uur vertraging vanuit Amsterdam, waardoor we onze vlucht in Houston hebben gemist. Uiteindelijk net iets meer dan 3 uur later dan gepland aangekomen op onze eindbestemming: Las Vegas. Omdat we hierdoor wel onze eerste avond in Las Vegas gemist hebben, hebben we een claim ingediend bij United Airlines. We kregen al gauw een mailtje dat we 200 euro aan vouchers kregen, die we binnen één jaar bij United moesten besteden. Aangezien we niet van plan zijn om dit jaar opnieuw naar Amerika te vliegen, hebben we deze vouchers niet geaccepteerd. Vanochtend ontvingen we een mailtje met de mededeling dat we een prepaid VISA card toegestuurd krijgen met een tegoed van 1200 euro! Dit tegoed kan ook gewoon zonder extra kosten gepind worden. Niet zomaar akkoord gaan met vouchers dus!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer