Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Klein ongeluk - zelf herstelling betaald Alamo

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ziva
Amerika-expert

Re: Klein ongeluk - zelf herstelling betaald Alamo

Bericht door Ziva »

Fijn dat je even een toelichting hebt gegeven Jess/Tom, dat wordt enorm gewaardeerd! Ik kan me heel erg goed voorstellen dat jullie zeer aangedaan zijn door dit ongeluk. Ik heb vorig jaar mijn eerste eekhoorn doodgereden en was daar ook stuk van (kon er echt niets aan doen) dus een hond is veel erger natuurlijk. Helaas worden dieren hier echt om de haverklap doodgereden. Ik vind het nog altijd vreselijk moeilijk om te zien (van de week nog een jong hert) maar je kunt er echt niets aan doen. Het feit dat je er zo op reageert is echt al heel wat want echt waar, veel Amerikanen reageren al niet eens meer en rijden zo door zich niet bekommerend om het dier. Sowieso denk ik soms dat veel Amerikanen zich niet eens realiseren hoe bijzonder al die loslopende dieren zijn maar dat is een ander onderwerp :)

En Petra, goede toelichting. Zelfregulatie is ook 1 van de redenen waarom ik dit zo'n fijn forum vind. Op veel fora wordt zo vaak ingegrepen dat ik dan het gevoel heb in een kleuterklasje te zitten. Helaas ontkom je er soms niet aan.

:offtopic: Verder vind ik dat er de laatste tijd een beetje "wij weten wat goed voor jou is" mentaliteit heerst. Niet alleen voor nieuwe leden (die volgens sommige blijkbaar beschermd moeten worden) maar ook voor mensen die gewoon een simpele vraag stellen. Hele aannames maar ook onbedoelde adviezen (al dan niet goedbedoeld) worden er gepost alsmede allerlei doomscenario's die vaak helemaal niet aan de orde zijn. Less is echt more soms hoor. Het is echt niet erg om gewoon te reageren op de vraag zelf en je overige speculaties of gedachten voor jezelf te houden in plaats van ze op het forum te plaatsen. Net zoals in het dagelijks leven bij mond-tot-mond communicatie, soms is het ook goed om je mond te houden.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ja, mama.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

jess85 schreef:Dimona, de manager van alamo haalde aan dat hun verzekering niet aanvaardt dat er herstellingen gebeuren door derden ( partij niet gekend door verzekering).
En ik had inderdaad recht op een nieuwe wagen gezien ik volledig gedekt was door een CDW full.
Ik rekende gewoon op wat goodwill van alamo gezien ik verdere schade aan de wagen mogelijks voorkomen heb door de herstelling. En ik was niet verplicht de wagen in te leveren. Dit had ik gecheckt toen ik aan de telefoon hing met hun road assistance.
Op zich een logisch verhaal en ik vermoed dat je dat in de verzekeringsvoorwaarden ook wel ergens kunt terugvinden. Maar dan is het toch raar dat ze je dit niet meteen konden vertellen toen je daar naar vroeg.

Wij hebben ooit zoiets aan de hand gehad toen een rooster boven op onze camper in een Joshua tree was blijven hangen. We hebben dat toen zelf gerepareerd, nadat we bij de verhuurder hadden nagevraagd waar we in de buurt terecht konden voor de juiste onderdelen. Toen we het rooster niet in de juiste kleur konden krijgen, voor de zekerheid nog even gebeld om te vragen of dat ok was. Toen we de camper weer inleverden, klom er gelijk iemand van het verhuurbedrijf op het dak om de reparatie te inspecteren. Het was allemaal in orde en het was daarmee afgehandeld. We hebben toen niet gevraagd om vergoeding van de kosten, maar ik kan me ook niet voorstellen dat we die gekregen zouden hebben. We waren al lang blij dat er geen schadevergoeding in rekening werd gebracht.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Het lijkt wel alsof Alamo zijn voorwaarden dan heeft veranderd na de loop van jaren. Wij zijn ook al gewoon is een garage binnengelopen voor onderhoud (olie vervangen) en dit werd netjes terug betaald. We hadden dit wel afgesproken via hun klantenservice. Voor ons zat wisselen er overigens niet in, want ze hadden in de omgeving waar wij zaten geen vergelijkbare vervangwagen.
Overigens hebben we wel even moeten doorvragen om het in cash te krijgen, want ze wilden ons ook een cheque aansmeren.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Chi Sin X schreef:We hadden dit wel afgesproken via hun klantenservice
Ik denk dat het verschil is dat jij toestemming had van Alamo voor die reparatie of dat onderhoud.
Tom en Jess hebben de (nood)reparatie aan hun auto min of meer op eigen initiatief laten uitvoeren.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

En olie verversen is natuurlijk ook nog wel wat anders dan een reparatie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer