De situatie is eigenlijk te gek voor woorden. Laat ons hopen dat die periode nu echt voorbij is en het vanaf nu enkel beter gaat.
ok heb toevallig deze middag nog op cdc zitten lezen ivm de 6 maanden die na laatste shot zou moeten. Daar stond wel gewoon 6 maanden maar ze hadden het ook over 4 grace days die het eerder zou mogen.Terpies schreef: ↑25 nov 2021, 22:22Inmiddels afgelopen dinsdag booster shot Pfizer laten zetten bij de Walmart (gratis!) alle benodigde documentatie meegekregen om in de Corona app in NL te uploaden en de vaccinatie is ook bijgeschreven in mijn Gele Boekje (incl. Stempel van de bevoegd arts).
Dit was dus inderdaad mogelijk na 180 dagen (Mijn 2e vaccinatie was op 27 mei).
In NL had ik waarschijnlijk nog wel minstens half jaar moeten wachten, dus blij dat dit gelukt is. Naast wat spierpijn in arm geen bijwerkingen (met BenGay snel verholpen).
Voordat ik dit shot ging zetten heb ik een (vanuit NL meegenomen) zelf test gebruikt en resultaat was negatief.![]()
Ik zat me toevallig net af te vragen of er Nederlanders zijn die nu ze toch in Amerika zijn hun booster daar halen.Terpies schreef: ↑25 nov 2021, 22:22Inmiddels afgelopen dinsdag booster shot Pfizer laten zetten bij de Walmart (gratis!) alle benodigde documentatie meegekregen om in de Corona app in NL te uploaden en de vaccinatie is ook bijgeschreven in mijn Gele Boekje (incl. Stempel van de bevoegd arts). L
Mijn vrouw heeft de booster op de 13e november gekregen, omdat zij al eerder haar tweede prik heeft gehad (zorg).
Nee, ook voor hen geldt 3 dagen, zolang ze maar vergezeld worden door een volledig gevaccineerde ouder of begeleider. Als je via Marianne's link iets verder doorklikt kom je bij het volgende uit:
Zie hier onder het kopje 'Timing Requirements'.Children between the ages of 2 and 17 who are not fully vaccinated may board a flight to the United States with a negative pre-departure COVID-19 viral test conducted on a specimen collected no more than 3 days before departure (i.e., Qualifying Test for Fully Vaccinated) if traveling accompanied by fully vaccinated parents or guardians.
If traveling unaccompanied or if one or more of the parents or guardians accompanying the child is not fully vaccinated, the child must present a negative pre-departure COVID-19 viral test on a specimen collected no more than 1 day before departure. While children under 2 years of age are not required to get a test, CDC recommends a pre-departure test for these children whenever possible.
Dit omdat volgens de CDC "People can continue to test positive for up to 90 days after diagnosis and not be infectious to others".If you recently recovered from COVID-19, you may instead travel with documentation of recovery from COVID-19 (i.e., your positive COVID-19 viral test result on a sample taken no more than 90 days before the flight’s departure from a foreign country and a letter from a licensed healthcare provider or a public health official stating that you were cleared to travel).
Bron: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html