Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)
Wie kan mij helpen?
Ik ben op zoek naar minimaal een midsize SUV vanuit Houston (IAH). Datum 20 juli ophalen en 11 augustus terugbrengen, mijn vrouw en ik rijden allebei. Ik kom nergens onder de 1000 EUR uit. Zo'n hoog bedrag heb ik met eerdere reizen nog nooit gehad.
Dank jullie wel alvast.
Ik ben op zoek naar minimaal een midsize SUV vanuit Houston (IAH). Datum 20 juli ophalen en 11 augustus terugbrengen, mijn vrouw en ik rijden allebei. Ik kom nergens onder de 1000 EUR uit. Zo'n hoog bedrag heb ik met eerdere reizen nog nooit gehad.
Dank jullie wel alvast.
Hoe noodzakelijk is het dat je vanaf het vliegveld huurt?
Bij Hertz op een downtown locatie in Houston heb je anders al een midsize SUV voor 656 euro (met anwb kortingscode)
Bij Hertz op een downtown locatie in Houston heb je anders al een midsize SUV voor 656 euro (met anwb kortingscode)
IAH gold aisle pick bij Hertz = $973.78 / EUR 755.77
Infinity QX80 bij Hertz = $1154.56 (!)
National aisle pick = $761.43
National midsize SUV = $942.02
-
- Amerikafan
dank jullie wel. Ik ben wel Emerald lid maar nog nooit gebruikt. Bij welke sites heb je de Hertz en National prijzen gevonden?.
Downtown is een optie alleen dan moet ik taxi heen en terug er bij nemen.
Downtown is een optie alleen dan moet ik taxi heen en terug er bij nemen.
hertz.nl / nationalcar.com
Ik zie op de site bij budget.be nergens meer SLI of LI staan.
Moeten ze dit niet verplicht vermelden bij de informatie?
Ook in de algemene voorwaarden zie ik niks erover.
Het tarief is inclusief:
TAX (lokale belastingen) TAX (lokale belastingen)
CDW (gedeeltelijke afkoop van het eigen risico bij schade) CDW (gedeeltelijke afkoop van het eigen risico bij schade)
VRF (kenteken registratie toeslag, indien van toepassing).
Wij verwijzen naar onze algemene huurvoorwaarden voor meer informatie VRF (kenteken registratie toeslag, indien van toepassing).<br>Wij verwijzen naar onze algemene huurvoorwaarden voor meer informatie
SUR (luchthaventoeslag/stadstoeslag/overige toeslagen) SUR (luchthaventoeslag/stadstoeslag/overige toeslagen)
Onbeperkt aantal kilometers Onbeperkt aantal kilometers
Ik kan mij niet meer herinneren hoe dit de vorige keer bij Budget ging.
Er staat mij bij dat ik toen ook iets niet kon vinden.
En een tweede bestuurder is in Florida niet gratis toch?
Moeten ze dit niet verplicht vermelden bij de informatie?
Ook in de algemene voorwaarden zie ik niks erover.
Het tarief is inclusief:
TAX (lokale belastingen) TAX (lokale belastingen)
CDW (gedeeltelijke afkoop van het eigen risico bij schade) CDW (gedeeltelijke afkoop van het eigen risico bij schade)
VRF (kenteken registratie toeslag, indien van toepassing).
Wij verwijzen naar onze algemene huurvoorwaarden voor meer informatie VRF (kenteken registratie toeslag, indien van toepassing).<br>Wij verwijzen naar onze algemene huurvoorwaarden voor meer informatie
SUR (luchthaventoeslag/stadstoeslag/overige toeslagen) SUR (luchthaventoeslag/stadstoeslag/overige toeslagen)
Onbeperkt aantal kilometers Onbeperkt aantal kilometers
Ik kan mij niet meer herinneren hoe dit de vorige keer bij Budget ging.
Er staat mij bij dat ik toen ook iets niet kon vinden.
En een tweede bestuurder is in Florida niet gratis toch?
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Niet noodzakelijk, tenzij je meer keuze wilt hebben. Op het vliegveld heb je over het algemeen meer keuze dan op een downtown locatie. Mocht de auto die je krijgt niet bevallen dan is het makkelijker om een andere te kiezenRTB117 schreef:Hoe noodzakelijk is het dat je vanaf het vliegveld huurt?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
ja ik huur vanwege de keuze ook op het vliegveld (ga er zelfs voor terug naar het vliegveld
), maar qua kosten is een andere locatie in de stad vaak goedkoper

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik vroeg me even het volgende af: stel dat onze vlucht vertraging heeft of we missen onze aansluiting, waardoor we een dag later aankomen, hoe zit het dan met de reservering van je huurauto? Hoe lang blijft die staan? Kun je hem bijv. ook een stuk later (minder dan 24 uur) ophalen? Of vervalt je reservering en ben je je geld kwijt (igv prepaid)?
-
- Amerikafan
roelb schreef:IAH gold aisle pick bij Hertz = $973.78 / EUR 755.77
Als ik bij hertz.nl met mijn Hertz gold nummer inlog waarin de ANWB kortingscode in is opgenomen, kan ik een ICAR Toyota Corolla voor $1095,51 vinden.
Is dat wat jij bedoelde met de gold aisle pick van Hertz?
De Infinity QX 80 kom ik niet voor een normale prijs tegen. Log jij op een andere wijze in?
Als ik op genoemde site met mijn Emerald nummer inlog, krijg ik $1239,48 usd voor de aisle pick en $1585,02 voor de midsize suv als prijzen. Dus veel hoger. Heb je een idee wat ik fout doe?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
@arnovdb
Diezelfde worsteling met national had ik een paar dagen geleden.
Hier in het forum werd ik verwezen naar viewtopic.php?f=30&t=61731.
Daarin staan o.a. beschreven dat je contractcodes kunt gebruiken.
Bij mij werkte de app van national het makkelijkst en bij mij werd het veel goedkoper met een contractcode flying blue waarvan je gratis lid kunt worden.
Diezelfde worsteling met national had ik een paar dagen geleden.
Hier in het forum werd ik verwezen naar viewtopic.php?f=30&t=61731.
Daarin staan o.a. beschreven dat je contractcodes kunt gebruiken.
Bij mij werkte de app van national het makkelijkst en bij mij werd het veel goedkoper met een contractcode flying blue waarvan je gratis lid kunt worden.
Heb de auto gehuurd bij budget.be maar ik blijf het vreemd vinden.
Dat ik nergens SLI of LI zie staan, ook niet in de bevestigingsmail.
Dat ik nergens SLI of LI zie staan, ook niet in de bevestigingsmail.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ik en mijn broer gaan in de maand mei naar de VS.
We huren een wagen in San Fransisco.
Ik heb een boeking bij Alamo.co.uk
Daarin is een extra bestuurder niet expliciet in opgenomen.
Volgens wat opzoekwerk kan men geen extra fee vragen in Californië.
Ook al is het geen ”spouse” waar het op dit forum veelal over gaat. Die is automatisch een extra bestuurder, zonder dat je die op het contact moet vermelden. Om mijn broer als extra bestuurder te hebben moet die op het contract worden bijgeschreven, maar zou men volgens de wet niets mogen aanrekenen!
Ik wil ook gebruik maken van skip the counter bij Alamo.
Graag had ik even ervaringen gelezen van jullie, die ook op dezelfde manier hebben gewerkt. Is dit zonder problemen verlopen?
Het zou vervelend zijn dat ik op het laatste moet vaststellen dat ik die extra bestuurder via skip the counter dan toch niet (kostenloos) kan toevoegen. Of kan ik dit alsnog bij het ophalen regelen, maar zonder aanschuiven aan de balie.
Een pakket via de Duitse site met een Gold pakket, waarin 3 bestuurders expliciet inbrgrepen zijn, komt duurder uit dan mijn huidige boeking. Je hebt dan wel een volle tank erbij, maar dat maakt de meerprijs nog niet goed.
We huren een wagen in San Fransisco.
Ik heb een boeking bij Alamo.co.uk
Daarin is een extra bestuurder niet expliciet in opgenomen.
Volgens wat opzoekwerk kan men geen extra fee vragen in Californië.
Ook al is het geen ”spouse” waar het op dit forum veelal over gaat. Die is automatisch een extra bestuurder, zonder dat je die op het contact moet vermelden. Om mijn broer als extra bestuurder te hebben moet die op het contract worden bijgeschreven, maar zou men volgens de wet niets mogen aanrekenen!
Ik wil ook gebruik maken van skip the counter bij Alamo.
Graag had ik even ervaringen gelezen van jullie, die ook op dezelfde manier hebben gewerkt. Is dit zonder problemen verlopen?
Het zou vervelend zijn dat ik op het laatste moet vaststellen dat ik die extra bestuurder via skip the counter dan toch niet (kostenloos) kan toevoegen. Of kan ik dit alsnog bij het ophalen regelen, maar zonder aanschuiven aan de balie.
Een pakket via de Duitse site met een Gold pakket, waarin 3 bestuurders expliciet inbrgrepen zijn, komt duurder uit dan mijn huidige boeking. Je hebt dan wel een volle tank erbij, maar dat maakt de meerprijs nog niet goed.
Welkom op het forum. Je broer is geen spouse dus niet automatisch extra gratis bestuurder, ook niet in Californië. Je zult dus moeten betalen voor hem.
Met je reserveringsnummer van Alamo kun je op de site je boeking omzetten naar een skip the counter boeking.
Met je reserveringsnummer van Alamo kun je op de site je boeking omzetten naar een skip the counter boeking.
Volgens mij maakt dat voor Californië juist niks uit. De tweede bestuurder is gratis. Punt 

Volgens deze pagina van Alamo is alleen spouse or domestic partner gratis.
https://www.alamo.com/en_US/car-rental- ... river.html
https://www.alamo.com/en_US/car-rental- ... river.html
Wel ja, daar heb ik dus duidelijk het verschil van uitgelegd. Automatisch is nog iets anders dan gratis.Terpies schreef:Welkom op het forum. Je broer is geen spouse dus niet automatisch extra gratis bestuurder, ook niet in Californië. Je zult dus moeten betalen voor hem.
Dus zo denk ik het ook.Hinko schreef:Volgens mij maakt dat voor Californië juist niks uit. De tweede bestuurder is gratis. Punt
Ik ben op zoek naar ervaringen van anderen die het effectief ook zo hebben gedaan...
natuurlijk wel rekening houdend met de leeftijd anders gaat het weer niet op.
Extra bestuurder meld je aan bij boeking, of bij skip the counter geef je je eigen en je broer’s rijbewijs bij het uitrijden.
Kijk wel even goed of hij gratis is...in de link die ik gaf is alleen spouse of je levenspartner die op hetzelfde adres woont gratis.
Anders even met Alamo bellen of mailen dan weet je het zeker.
Kijk wel even goed of hij gratis is...in de link die ik gaf is alleen spouse of je levenspartner die op hetzelfde adres woont gratis.
Anders even met Alamo bellen of mailen dan weet je het zeker.
https://www.autoslash.com/blog-and-tips ... river-fees
f you rent cars only in the state of California, you can probably stop reading now since we have some great news for you. There are no additional driver fees in California at all by law. This goes for all companies, regardless of whether the additional driver is a spouse or someone unrelated to you. (You still need to list the additional driver on the contract, though.)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20499 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties