Re1gnman schreef:Big Al schreef: Zeker niet TomTom daar die in de VS nogal slecht zijn (in elk geval waren ze een paar jaar geleden bijzonder slecht).
Ik weet dat we in Nederland 'Tomtom-minded' zijn, maar waarom je TomTom bijzonder slecht noemt snap ik niet helemaal.
Ik heb zelf nog nooit Garmin uitgeprobeerd, kan dus niet vergelijken.
Afgelopen maand, 3 weken door het westen gereden en ik heb echt geen problemen gehad met Tomtom.
Zelfs L.A. ging eigenlijk perfect.
Ik kan me van vroeger in de beginjaren van de navigatie (1999) herinneren dat ik in San Francisco moeilijk kon
navigeren door (vermoedelijk) het heuvelachtige en tussen de grote gebouwen. En ook richting Nevada en Utah was navigatie nog wel
eens zijn satelliet kwijt.
Maar nu eigenlijk nergens problemen.
Ik heb het vermoeden dat ook Nederlanders vaker voor een ander merk kiezen en daar heel positief over zijn.
Mijn eigen ervaring met TomTom was een paar jaar geleden toen ik er een aanschafte. Eerst maar eens apotheken opgezocht. Volgens de TomTom waren er honderen, waaronder "Joe's Cannabis Shack" en "Potpourri". Dit was net nadat medische marijuana legaal was geworden in Colorado en TomTom had alle 'coffee shops' maar onder apotheken gezet. Daar er maar zo'n 15-20 apotheken in onze stad zijn was het onmogelijk om er een te vinden tussen de honderden 'coffee shops'. Daarenboven was er volgens de TomTom een echte apotheek bij ons om de hoek, wat helemaal niet het geval is.
Toen maar dierentuinen opgezocht. We hebben hier een vrij grote dierentuin, in Denver zit ook een grote dierentuin, en Pueblo heeft er ook een. Echter, volgens de TomTom was de dichtstbijzijnde dierentuin zo'n 500 kilometer. Op naam waren de dierentuinen ook niet te vinden. Uiteindelijk bleek dat onze dierentuin onder "bibliotheek" stond.
Geen probleem, dacht ik, even TomTom bellen. Na lang wachten sprak ik eindelijk met een aardige mevrouw. Het probleem uiteengezet en gevraagd om een update. Die hadden ze niet, maar er was wel een oplossing. Volgens de mevrouw kon ik best het adres van de dierentuin (of de apotheek) opzoeken via Google en dan het adres in de TomTom zetten. Ze verzekerde mij dat het apparaat me dan heel goed de weg zou wijzen.
De TomTom is nog dezelfde dag teruggebracht naar de winkel en ik heb een Garmin Nuvi 3D gekocht. Fantastisch apparaat!
Wellicht zijn de huidige TomTom's beter, maar de paar keer dat ik ze in NL heb gebruikt vind ik ze maar onhandig/omslachtig.