Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
'Prijsdruk dreigt op vluchten naar Amerika'
'Prijsdruk dreigt op vluchten naar Amerika'
http://www.nu.nl/ondernemen/4065177/pri ... erika.html
Op lucratieve vliegroutes tussen Europa en Noord-Amerika dreigt overcapaciteit de prijzen omlaag te drukken.
Dat heeft topman Alexandre de Juniac van Air France-KLM gezegd tijdens de jaarvergadering van brancheorganisatie IATA in Miami, meldt The Wall Street Journal dinsdag.
Waar op andere lange routes de prijzen al langer flink onder druk staan, maakt Air France-KLM op transatlantische vluchten nog wel winst. Het Frans-Nederlandse bedrijf is samen met partner Delta Air Lines de voornaamste speler op die markt.
Andere luchtvaartmaatschappijen dreigen dat feestje evenwel te verstoren door meer capaciteit in te zetten op vluchten van en naar de Verenigde Staten en Canada, aldus De Juniac.
Op lucratieve vliegroutes tussen Europa en Noord-Amerika dreigt overcapaciteit de prijzen omlaag te drukken.
Dat heeft topman Alexandre de Juniac van Air France-KLM gezegd tijdens de jaarvergadering van brancheorganisatie IATA in Miami, meldt The Wall Street Journal dinsdag.
Waar op andere lange routes de prijzen al langer flink onder druk staan, maakt Air France-KLM op transatlantische vluchten nog wel winst. Het Frans-Nederlandse bedrijf is samen met partner Delta Air Lines de voornaamste speler op die markt.
Andere luchtvaartmaatschappijen dreigen dat feestje evenwel te verstoren door meer capaciteit in te zetten op vluchten van en naar de Verenigde Staten en Canada, aldus De Juniac.
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: 'Prijsdruk dreigt op vluchten naar Amerika'
Als dit echt zo is is het voor de korte termijn gunstig voor ons, als hierdoor KLM verdwijnt wordt het ongunstig voor ons.
Dus of je hier nu echt blij mee moet zijn weet ik zo net nog niet.
Dus of je hier nu echt blij mee moet zijn weet ik zo net nog niet.
I'm lovin' iT!
Ik snap de vreugde hierover nooit. Op een gegeven moment zullen er een aantal zwakkere mij.en uit de markt gaan en dan heeft de rest vrij spel wat prijs betreft.
Bovendien, maakt niemand zich zorgen over wat bezuinigingen kunnen betekenen ? Onderhoud gedaan in 3e wereld-landen, mogelijk niet de juiste onderdelen gebruikt, piloten die zich niet ziek durven melden / te lange weken draaien / voor niets vliegen om hun brevet te houden, enz. Vluchten niet omgeleid want hoe korter de route, hoe goedkoper. Stoelen ongemakkelijker, en dichter op elkaar. Bezuinigingen op veiligheidsvoorzieningen.
Dit is een sektor waarin kleine vergissingenen tot afschuwelijke consequenties kunnen leiden.
Een vliegtuig kost geld, onderhoud kost geld, goed en ervaren personeel kost geld, luchthavens berekenen tarieven, de overheid wil ook een graantje in de form van belastingen.
Wanneer wordt goedkoop te goedkoop ?
Bovendien, maakt niemand zich zorgen over wat bezuinigingen kunnen betekenen ? Onderhoud gedaan in 3e wereld-landen, mogelijk niet de juiste onderdelen gebruikt, piloten die zich niet ziek durven melden / te lange weken draaien / voor niets vliegen om hun brevet te houden, enz. Vluchten niet omgeleid want hoe korter de route, hoe goedkoper. Stoelen ongemakkelijker, en dichter op elkaar. Bezuinigingen op veiligheidsvoorzieningen.
Dit is een sektor waarin kleine vergissingenen tot afschuwelijke consequenties kunnen leiden.
Een vliegtuig kost geld, onderhoud kost geld, goed en ervaren personeel kost geld, luchthavens berekenen tarieven, de overheid wil ook een graantje in de form van belastingen.
Wanneer wordt goedkoop te goedkoop ?
En toch zal de klant massaal die goedkope tickets afnemen, zie Ryanair dat zijn personeel schandalig behandelt. En ook nog eens luchthavens waarop ze vliegen flink dreigen en onder druk zetten. Zoals klanten meer dingen aanschaffen die door dubieuze bedrijven geproduceerd en verkocht worden.
als ik in het voorseizoen € 400,- betaal voor een ticket en in het hoogseizoen €1100,- ben ik van mening dat er best een flink bedrag vanaf kan. Ik weet dat de lage prijzen vaak gebruikt worden om het vliegtuig te vullen maar ook aan die €400,- wordt nog verdient want een ticket weggeven doen ze echt niet.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Volkomen mee eens.diver99 schreef:als ik in het voorseizoen € 400,- betaal voor een ticket en in het hoogseizoen €1100,- ben ik van mening dat er best een flink bedrag vanaf kan. Ik weet dat de lage prijzen vaak gebruikt worden om het vliegtuig te vullen maar ook aan die €400,- wordt nog verdient want een ticket weggeven doen ze echt niet.
Wij gaan ook voor de beste prijs, en ik denk velen,ik heb hier ook nog geen topic gezien met als titel " waar krijg ik de duurste tickets".
En misstanden zijn er in elke branche , werk zelf in de zorg, dus breek me de bek niet open.
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Verschil in prijzen tussen de seizoenen zie je overal in de reiswereld het is helaas niet anders en reken er maar niet op dat dit veranderd wanneer er een paar (grote) spelers gaan verdwijnen. Misschien verliezen ze wel degelijk op een ticket van 400 euro in het voorseizoen, maar dat wordt dan weer goedgemaakt in het hoogseizoen wanneer dezelfde vlucht bijvb. 1000 euro kost. Ergens daar tussen in zal het break even point wel liggen.
Stel dat KLM/Air France er mee stopt, dan ben je nog niet klaar in NL. Schiphol is dan niets meer dan een lokale luchthaven, omdat er totaal geen intercontinentale vluchten meer zullen vertrekken, immers Delta heeft er dan niets meer te zoeken. Vergeet niet dat de meeste passagiers op Schiphol overstappers zijn, die “paar” lokale passagiers gaat niemand zich meer druk om maken als het ooit zo ver komt. Die gaan naar de grotere luchthavens om NL heen. (nog even afgezien wat voor economische gevolgen dit voor NL zou hebben)
Stel dat KLM/Air France er mee stopt, dan ben je nog niet klaar in NL. Schiphol is dan niets meer dan een lokale luchthaven, omdat er totaal geen intercontinentale vluchten meer zullen vertrekken, immers Delta heeft er dan niets meer te zoeken. Vergeet niet dat de meeste passagiers op Schiphol overstappers zijn, die “paar” lokale passagiers gaat niemand zich meer druk om maken als het ooit zo ver komt. Die gaan naar de grotere luchthavens om NL heen. (nog even afgezien wat voor economische gevolgen dit voor NL zou hebben)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
Tja.. even rekenen geeft inzichten:diver99 schreef:als ik in het voorseizoen € 400,- betaal voor een ticket en in het hoogseizoen €1100,- ben ik van mening dat er best een flink bedrag vanaf kan. Ik weet dat de lage prijzen vaak gebruikt worden om het vliegtuig te vullen maar ook aan die €400,- wordt nog verdient want een ticket weggeven doen ze echt niet.
777-300ER kostprijs ca $ 250m. 30 jaar, 330 vluchtdagen per jaar, ca 10.000 vluchtdagen, zeg ca 13000 intercontinentale vluchten * 300 pax avg = ca 4m passagiers. Zo'n $60 afschrijving per pax.
Maintenance ca $1500 / hr = $5 / pax * hour = $ 50.
Fuel. ca 8000kg/uur. Vluchtlengte 10 uur, 80000kg / 300 = 266kg / pax. ca 1000$/ton = $266.
Paar tientjes per pax aan airport fees.
Dus zo'n vlucht naar de westkust kost al bijna $400 per pax, personeel, organisatie en tax buiten beschouwing latend. Een retourticket voor minder dan $400 kostendekkend krijgen lijkt me lastig. Zuinigere toestellen, efficient onderhoud, veel uren, dat soort zaken moeten dan de doorslag gaan geven. Maar erg veel zal er niet op verdiend worden.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
In veel sectoren zie je lage marges. Niet heel verwonderlijk dat dit bij Air-France KLM ook ter sprake komt
Ik denk dan dat ze in kwantiteit hun winst moeten halen.
Ook begrijp ik dat KLM een groot middelmanagement heeft en dat personeel relatief duur is. Hier zullen ze ook wel iets gaan snijden. Bron: http://www.nu.nl/beurs/4066037/klm-pers ... -duur.html
Ik denk dan dat ze in kwantiteit hun winst moeten halen.
Ook begrijp ik dat KLM een groot middelmanagement heeft en dat personeel relatief duur is. Hier zullen ze ook wel iets gaan snijden. Bron: http://www.nu.nl/beurs/4066037/klm-pers ... -duur.html
Indien maatschappijen lege stoelen kunnen opvullen aan €400 zullen ze daar toch nog op verdienen. Ze hebben dan alleen luchthaventaksen en maaltijden te bekostigen voor die extra passagiers. Het vliegtuig moet toch vliegen, en aan lege stoelen maken ze verlies. Zoveel verschil in verbruik zal dit niet geven.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
In 2013 heb ik een aanbieding in juli bij United AMS-LAX kunnen boeken voor eur 412,-.
De kosten uitsplitsing op het ticket is als volgt:
De kosten uitsplitsing op het ticket is als volgt:
Kortom, de airfare was 40 euro, plus de brandstoftoeslag van 294,- maakt eur 334,- voor United; met de $ koers van toen dus ongeveer kosten dekkend. Lijkt me dat die $400 wel aardig klopt.Fare Breakdown
Airfare: 40.00 EUR
Netherlands Airport Security Fee: 12.81
Netherlands Passenger Service Charge: 15.40
Netherlands Noise Isolation Charge: 2.00
U.S. Customs User Fee: 4.23
U.S. Immigration User Fee: 5.38
U.S. APHIS User Fee: 3.85
U.S. Federal Transportation Tax: 26.46
September 11th Security Fee: 5.79
International Surcharge: 294.00
U.S. Passenger Facility Charge: 2.31
Per Person Total: 412.23 EUR
Wat moet je daaronder verstaan? Brandstoftoeslag? Het lijk me dat een vliegtuig geen meerverbruik van bijna $ 300 heeft per bijkomende passagier.International Surcharge: 294.00
Het is gewoon de manier waarop airlines hun fares opbouwen. Of ze het nu alles in het base fare of deels in de YQ surcharge stoppen maakt uiteindelijk natuurlijk niets uit. Het gaat om de totaalprijs.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1052 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 4 Reacties