Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stoel reserveren United niet genoeg?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
jh07
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Stoel reserveren United niet genoeg?

Bericht door jh07 »

Hoi allen,

Ik ben net via een ander topic gedateerd uit 2009 van dit forum erachter gekomen dat je na boeking bij United Airlines gelijk stoelen kan reserveren.
Stom dat ik daar pas een maand na boeking en 3 dagen voor vertrek achter kom!
Anyway, ik vlieg naar Houston toe met 6 andere personen rechtstreeks. Terug ga ik via Chicago en dan door naar Amsterdam.
Maar als ik stoelen wil reserveren op de vlucht van O'hare -> AMS dan zijn er maar 4 beschikbaar. En we zijn toch echt met zijn 7en!
Weten jullie hoe dit kan?
Hoop dat jullie mij meer duidelijkheid kunnen geven!

Gr

Jesse

(Oh en de reis van IAH-O'hare zit ook al bijna helemaal vol, alleen nog ca 10 stoelen beschikbaar achter elkaar in het midden van elke rij :cry: )
mtl
Amerika-expert

Re: Stoel reserveren United niet genoeg?

Bericht door mtl »

Wachten tot bij het inchecken en maar hopen dat jullie nog bij elkaar kunnen zitten. Maar jullie zullen wel gewoon meekunnen. Wel vroeg inchecken als het kan.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Wel vreemd, meestal worden er na boeking gelijk stoelen toegewezen, die je later kunt wijzigen. Goed in de gaten houden, misschien vallen er nog stoelen vrij en anders inderdaad vroeg inchecken. Ik neem aan dat je ticketsegmenten "confirmed" staan?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben door een vluchtwijziging (Delta) nu op een deel van de vlucht geen stoelen naast elkaar kunnen krijgen. Er is ons echter verteld dat er bij het inchecken meer stoelen beschikbaar zullen zijn. Blijkbaar worden niet alle stoelen meteen vrijgegeven. Ik neem aan dat het bij United ook zo zal gaan.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

In principe zou je al een stoel moeten hebben. Wat je mogelijks ziet zijn mogelijkheden om te upgraden of te wijzigen van stoel en dan kan het dat er nog slechts 4 vrij zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mocht je op facebook of twitter zitten dan zou je eens de airline kunnen benaderen. Vaak reageren die vrij snel op social media (althans dat is mijn ervaring met klm en delta). Of bel even met de airline. Die kunnen vaak sneller helpen dan wij hier met dit soort vragen. Ik heb in 2010 en 2012 overigens ook gelijk met het boeken al stoelen vastgelegd en volgens het plaatje zat een dag voor vertrek met het online inchecken het vliegtuig ook helemaal vol. Toch kregen wij bij het inchecken plaatsen een rij naar voren waardoor we langs een nooduitgang zaten. Dus die plaatjes dat alles vol zit zeggen niet alles.
jh07
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jh07 »

Bedankt voor de reacties! Ik had na het boeken geen stoelen toegewezen gekregen. Pas vandaag kwam ik erachter dat ik m'n stoelen zelf mocht 'uitkiezen', terwijl ik dacht dat je dat pas bij het inchecken kon doen. Er staat nog steeds bij de vlucht van Houston - Chicago en Chicago - Amsterdam dat we geen stoelen hebben toegewezen gekregen, bij seats staan alleen streepjes of "not available". Nu heb ik het over de Cheaptickets e-ticket en de pagina als ik ingelogd ben met mijn boekings nummer op de United site. Ik zal even de airline via sociale media contacteren.

Zou ik dan met die vluchten van Houston - Chicago en Chicago - Amsterdam wachten met stoelen reserveren? Want wat ik nu kan kiezen is toch het ongunstigste geval dat er is, dus dan kan ik net zo goed hopen dat de persoon bij de incheckbalie voor ons plaatsen bij elkaar zoekt toch? Dan ga ik maar niet naar de self-service toe. :D

Oh en ticket status is confirmed ja!
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

jh07 schreef:dus dan kan ik net zo goed hopen dat de persoon bij de incheckbalie voor ons plaatsen bij elkaar zoekt toch?
Oh en ticket status is confirmed ja!
Hoe had je gedacht dat deze dames dit doen? Ook zij checken in op wat beschikbaar is en kunnen niet zomaar met passagiers gaan schuiven. Zoals Marianne al schrijft, komen er echt nog wel stoelen vrij, maar de kans is aanwezig dat je niet meer naast elkaar komt te zitten. Dat zou je nog aan boord kunnen regelen (vriendelijk vragen), maar dat is geen garantie op succes? Er zijn steeds minder mensen die spontaan opstaan en met je willen ruilen.

Als je andere segmenten van je vlucht wel kan vastleggen, direct doen!

Enneh, die stoelen zijn je bij United echt wel toegewezen geweest, ik kan echter niet verklaren waarom ze nu weg zijn. V.w.b. "stoelkeuze" is United nl best wel een goede maatschappij. Systeem werkt goed en zonder kosten!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Toen ik afgelopen oktober met United vloog heb ik ook geen stoel toegewezen gekregen. Ook op de boarding pass stond geen stoelnummer, kreeg een beetje het idee dat dat pas verdeeld werd bij de gate.
lynn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door lynn »

Hoi Jesse,

Ik lees even met je mee. Wij vliegen op 5juni van Amsterdam naar Houston met United. Hebben ook geboekt via cheaptickets en een overstaptijd van 1:23 uur.
Op onze e-ticktets staan geen stoelnummers, de status is wel confirmed.
Ik wil ook graag onze stoelen vastleggen en het liefst vrij voorin het vliegtuig zitten, ivm met de korte overstaptijd. Kan nergens terugvinden hoe ik de stoelen kan vastleggen. Mischien maar even bellen met United?

Gr Lynn
Pendragon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Pendragon »

Ga naar de site van United: https://www.united.com/web/en-US/default.aspx en vul je conformation nummer en achternaam in, staat ongeveer in het midden van de pagina, als het goed is kan je dan stoelen kiezen.

Succes,
Pendragon
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Stoelen vooraan bij United is economy plus en daar betaal je extra voor.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Zo ziet mijn wordt mijn segment Las Vegas-Washington op het moment aangegeven. (alleen onze plaatsen zijn zichtbaar) Viel mij al op dat deze vlucht al snel vol liep. Zal mij niet verbazen als er een groter toestel wordt ingezet.

Afbeelding
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

lynn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door lynn »

Yes, de stoelen voor de vlucht van ams-houston zijn vastgelegd! Zitten mooi in het midden. Thanks!

Gr Lynn
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

clp90 schreef:Toen ik afgelopen oktober met United vloog heb ik ook geen stoel toegewezen gekregen. Ook op de boarding pass stond geen stoelnummer, kreeg een beetje het idee dat dat pas verdeeld werd bij de gate.
Simpel: dan stond jij op stand-by.
Voor praktisch elke airline worden stoelen toegewezen op het moment van inchecken. Voor de gewone passagier komt het nl. zo goed als niet voor dat je je stoel aan de gate krijgt terwijl je eigenlijk niet op stand by staat. MAar stand-by schrikt mensen af dus gebruiken ze aan de check-in gewoon iets andere terminologie. Stoelen die aan de gate gegeven worden zijn altijd voor standby passagiers.
Meestal krijg je die stoel dan omdat de vlucht in jou bepaalde cabin overboekt zit en ze met frequent flyers (mensen die vaak vliegen) upgrades moeten doorvoeren om hun vrijgekomen stoel dan door te geven aan jou.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer