Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vluchttijden alweer gewijzigd

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
MrMarcus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Vluchttijden alweer gewijzigd

Bericht door MrMarcus »

Ik heb 20 september 2014 een vlucht geboekt voor ons gezin van AMS-LAX. Gedaan bij SuperSaver. Vlucht wordt uitgevoerd door British Airways en Virgin Atlantic. De tijden waren eerst prima.

FLIGHT BA 429 - BRITISH AIRWAYS WED 22 JULY 2015
-----------------------------------------------------------------------------
DEPARTURE: AMSTERDAM, NL (SCHIPHOL AIRPORT) 22 JUL 10:20
ARRIVAL: LONDON, GB (HEATHROW), TERMINAL 5 22 JUL 10:40

FLIGHT VS 023 - VIRGIN ATLANTIC WED 22 JULY 2015
-----------------------------------------------------------------------------
DEPARTURE: LONDON, GB (HEATHROW), TERMINAL 3 22 JUL 12:35
ARRIVAL: LOS ANGELES, CA (LOS ANGELES INTL), TERMINAL 2 22 JUL 16:05

Ondertussen zijn de tijen al 3 keer gewijzigd en de laatste stand is dat vertrek vanaf LHR nu op 15:45 staat.
Al met al niet zo heel spannend, maar de tijd tussen de vluchten is nu 5:05 uur. Dat is toch minder mooi dan 1:55 uur.

Voor mij is dit de eerste keer. Is dit normaal dat dit zo vaak gewijzigd wordt?
En gaan de gereserveerde stoelen (waarvoor ik apart GBP 140 heb betaald) gewoon mee naar de nieuwe vlucht? Ik kan dit niet checken, want als ik via CheckMyTrip op Check-in klik, gebeurt er niets. Eind december lukte dat wel en toen heb ik dus vast een paar stoelen (met extra beenruimte) gereserveerd.
Ben gewoon eens benieuwd naar jullie ervaringen.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vluchttijden alweer gewijzigd

Bericht door Ruud2004 »

Ik zou beginnen met Supersaver te vragen of er mogelijkheden zijn je schema wat bij te stellen en wat er met je gereserveerde stoelen is gebeurd. Even goed onderbouwen waarom dit schema niet overeenkomt met hetgeen je hebt geboekt en vragen of zij dit met de maatschappij die het ticket heeft uitgegeven willen regelen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
AstridenRaoul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door AstridenRaoul »

We hebben ook zo`n zelfde vlucht. Alleen bij ons stranden we in London! Helemaal geen vlucht voor ons geboekt naar Schiphol. We hebben gemaild maar tot op heden geen reactie...

Groetjes Astrid
Paeperi
Amerika-ontdekker

Bericht door Paeperi »

Wij hebben dezelfde vluchten geboekt vertrekken alleen begin juli bij ons zijn de tijden ook al iets van 5x veranderd nu ook weer hebben nu een overstap in Londen van 35 minuten wat we natuurlijk niet gaan redden. Ik heb maar weer een mail gestuurd krijg altijd keurig antwoord en waarschijnlijk zullen we nu wel vroeger uit Amsterdam vertrekken zodat we een langere overstap hebben nogmaals ik krijg altijd keurig een mail van supersaver alleen duurt het wel een paar dagen.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Interessant dat het vaak dit soort bedrijfjes (Supersaver, TripAir, Gate1) zijn waarbij vluchttijden vaak wijzigen.
Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het zijn de luchtvaartmaatschappijen die de vluchttijden wijzigen, daar kunnen de tussenpersonen helemaal niets aan doen. Wij hebben in al die jaren al zoveel wijzigingen meegemaakt,het is echt heel normaal, en daarbij maakte het niets uit bij wie je geboekt hebt.
Ik zou iedereen die met wijzigingen te maken krijgt aan willen raden af te wachten tot de definitieve schema's bekent zijn, voor komend zomerseizoen is dat ergens eind februari begin maart.
Je kunt anders wel aan de gang blijven. :wink:
Carla-USA
Amerika-ontdekker

Bericht door Carla-USA »

Bij ons hetzelfde. Ook via SuperSaver en inmiddels 5 wijzigingen verder.

@Astrid,
Onze vlucht Londen - Amsterdam was er ook uit gehaald, maar na een mail naar SuperSaver heeft SuperSaver ons keurig op een nieuwe vlucht geboekt.

@Peaperi,
Gisteren hebben wij ook de wijziging gekregen dat we maar 35 minuten overstap tijd hebben op Heathrow. Onmogelijk natuurlijk.
Ik wacht nog even af of de vlucht Amsterdam-Londen ook nu wordt gewijzigd anders mail ik ook weer naar SuperSaver.

Ik weet dat het altijd kan, maar zoveel wijzigingen heb ik niet eerder meegemaakt.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik had er met united in 2012 ook iets van 5. Twee weken voor de vlucht kreeg ik geeneens melding van de laatste wijziging, daar kwam ik zelf toevallig achter. Het hoort erbij denk ik dan maar. Tot nu toe altijd de overstappen nog gehaald (afkloppen), ook die van 35 minuten
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ik ben net vanavond terug gekomen uit Florida en zie dat er vandaag een mail van cheaptickets is gekomen.
Wij vliegen ook in Juli met Virgin en BA naar LAX.
Ik moet bellen om te weten wat er veranderd is. Dat ga ik morgen dan maar ff doen.

We have been notified by the airline of a significant change to your travel itinerary. Please contact CheapTickets at 1-888-922-8849 . We'll do our best to accommodate you on flights suitable to your schedule.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

Oneworld is nogal berucht hiervoor denk ik.. Mijn meeste vluchtwijzigingen waren telkens met maatschappijen in die alliantie. AA, BA, Iberia,..
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Het grootste gedeelte van de reis wordt niet eens door One World uitgevoerd. Kun je nagaan :wink:
Virgin Atlantic behoort tot op heden tot geen enkele luchtvaartalliantie.

Ze zijn wel heel nauw verbonden met Delta :wink:
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

Klopt. Deelde gewoon mijn eigen ervaring :)
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Harry schreef:Het zijn de luchtvaartmaatschappijen die de vluchttijden wijzigen, daar kunnen de tussenpersonen helemaal niets aan doen. Wij hebben in al die jaren al zoveel wijzigingen meegemaakt,het is echt heel normaal, en daarbij maakte het niets uit bij wie je geboekt hebt.
Ik zou iedereen die met wijzigingen te maken krijgt aan willen raden af te wachten tot de definitieve schema's bekent zijn, voor komend zomerseizoen is dat ergens eind februari begin maart.
Maar heel vaak zijn het vaak juist NIET de airlines die wijzigen maar de tussenpersonen. Vaak zoek je de oorspronkelijke vlucht op, en die is dan gewoon nog steeds zo gepland. Het zijn de tussenpersonen die adverteren met goedkope tickets, en de mensen eerst een gunstig schema geven ten tijde van boeken. Maar daarna passen ze je schema aan naar meer ongunstige tijden, zodat ze die gunstige tijden kunnen blijven verkopen.
Deze tussenpersonen doen dit, omdat ze hun seats in bulk inkopen en juist de vluchten op ongunstige tijden is waar ze hun goedkope prijzen mee bewerkstellen.

En belangrijk: als je direct bij de airline boekt heb je veel meer mogelijkheden om aanpassingen te maken als er inderdaad een vluchtwijziging is.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Ik kan me niet voorstellen dat dit op deze wijze gebeurt. En wat voor de één een gunstige tijd is is voor de ander juist een ongunstige tijd, of andersom.
Daarnaast, met intercontinentale vluchten is het sowieso lastig om te veranderen omdat je dan al gauw op een andere dag/datum uitkomt en je de overeenkomst heel eenvoudig kunt ontbinden.
Ik heb het zelf 1 maal meegemaakt dat mijn intercontinentale vlucht geannuleerd werd (vanuit Thailand), we kregen toen door de maatschappij een (kostenloos) alternatief aangeboden (via een andere route of vliegen met de concurrent) en als je dat niet accepteerde kon je een andere vlucht datum kiezen. Maar een vergoeding voor de evt extra dagen dat je daar verbleef kreeg ik niet want ze hadden me een alternatief op dezelfde datum aangeboden. Oh, en indien gewenst kon ik het hele ticket kostenloos annuleren.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Ik denk niet dat de meeste mensen het gunstiger vinden om 5,5 uur ipv 1,5 uur te wachten, zeker als ze eerst zelf voor die 1,5 uur hebben gekozen....

Jouw voorbeeld is mbt een vlucht annulering, niet een wijziging. Natuurlijk zijn er genoeg wijzigingen door de airlines zelf, maar mijn punt is dat er ook genoeg wijzigingen worden gemaakt door de tussenpersonen zonder dat de orginele vluchten waren veranderd.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Volgens mij kun je je ticket ook annuleren als de wijziging meer dan X uur is. Daar zitten die brokers ook niet op te wachten lijkt me. Ik zou in ieder geval nooit meer bij een broker boeken die zulke praktijken uithaalt.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Het is niet alleen One-world; ook Delta kan er wat van. Regelmatig wijzigen de vluchten, soms zelfs zonder verandering van de tijden (??); dan is alleen de (gratis) stoelreservering veranderd of vervallen. Dus ik check regelmatig of ik nog wel de gewenste stoelen (bij elkaar) heb.
Heb wel het voordeel dat ik rechtstreeks bij KLM heb geboekt; communiceert zo nodig wat sneller en directer.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

KLM communiceert sowieso altijd wel snel vind ik, vooral via social media.
Paeperi
Amerika-ontdekker

Bericht door Paeperi »

Ík heb net ook nog even gecheckt op Delta.com maar onze latere vlucht staat er niet meer bij en is dus door de vliegtuigmaatschappij zelf veranderd. Tot op heden ben ik nog tevreden met Supersaver krijg steeds alle wijzigingen keurig door en als ik iets wil veranderen en een mail stuur krijg ik tot op heden altijd nog antwoord met een goed alternatief.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Jrabakker schreef:
Harry schreef:Het zijn de luchtvaartmaatschappijen die de vluchttijden wijzigen, daar kunnen de tussenpersonen helemaal niets aan doen. Wij hebben in al die jaren al zoveel wijzigingen meegemaakt,het is echt heel normaal, en daarbij maakte het niets uit bij wie je geboekt hebt.
Maar heel vaak zijn het vaak juist NIET de airlines die wijzigen maar de tussenpersonen. Vaak zoek je de oorspronkelijke vlucht op, en die is dan gewoon nog steeds zo gepland. Het zijn de tussenpersonen die adverteren met goedkope tickets, en de mensen eerst een gunstig schema geven ten tijde van boeken. Maar daarna passen ze je schema aan naar meer ongunstige tijden, zodat ze die gunstige tijden kunnen blijven verkopen.
Deze tussenpersonen doen dit, omdat ze hun seats in bulk inkopen en juist de vluchten op ongunstige tijden is waar ze hun goedkope prijzen mee bewerkstellen.

En belangrijk: als je direct bij de airline boekt heb je veel meer mogelijkheden om aanpassingen te maken als er inderdaad een vluchtwijziging is.
Heb je daar bewijs van of is dit gewoon bangmakerij? dat een broker (niet een reisorganisatie) stoelen in bulk koopt is al helemaal onzin...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer