Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
keuze huurauto
keuze huurauto
Hallo iedereen,
Tussen 14 mei en 1 juni ga ik met mijn vrouw een rondreis maken van uit las vegas richting, salt lake city, yellowstone, moab, monument valley, grand canyon terug naar las vegas.
Voor onze trip hebben we uiteraard een huurauto nodig.
Nu vraag ik mij af als het nuttig is om hiervoor een SUV te nemen?
Ik zou enkel een SUV nemen als we hierdoor op plaatsen kunnen komen waar we met een andere auto niet geraken.
Anders zal het een fullsize of convertible worden.
Voor alle duidelijkheid we zijn niet van plan echt te gaan off roaden maar misschien dat bepaalde bezienswaardigheden enkel via dirt roads te bereiken zijn?
Tussen 14 mei en 1 juni ga ik met mijn vrouw een rondreis maken van uit las vegas richting, salt lake city, yellowstone, moab, monument valley, grand canyon terug naar las vegas.
Voor onze trip hebben we uiteraard een huurauto nodig.
Nu vraag ik mij af als het nuttig is om hiervoor een SUV te nemen?
Ik zou enkel een SUV nemen als we hierdoor op plaatsen kunnen komen waar we met een andere auto niet geraken.
Anders zal het een fullsize of convertible worden.
Voor alle duidelijkheid we zijn niet van plan echt te gaan off roaden maar misschien dat bepaalde bezienswaardigheden enkel via dirt roads te bereiken zijn?
Re: keuze huurauto
Wij hebben vorig jaar ( en jaar daarvoor) een rondje zuidwesten gedaan en met zijn 2 en hebben wij toch voor een standaard SUV gekozen ( type RAV4/Santa fe). Wij rijden niet op dirt roads ,maar vinden het toch comfortabel om wat ruimte te hebben en wat hoger te zitten . Je hebt meestal ook bagage ,dus let op dat daar voldoende plaats voor is . Het is niet omdat je een kleine SuV huurt dat je ook dirt roads moet gaan rijden . Aan jullie de keuze .
- Bushmaster
- Amerika-expert
Voor je trip heb je geen SUV nodig, zelfs de "rough roads" waar vele toeristen op terecht komen, (Bodie bijvoorbeeld)
kan je met een "normale" auto ook overheen.
Neemt niet weg dat een Chevy Tahoe wel een hele fijne auto is
kan je met een "normale" auto ook overheen.
Neemt niet weg dat een Chevy Tahoe wel een hele fijne auto is

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Wij hebben jouw route een aantal keer gedaan, in 2009 en 2011 met een Ford Crown Victoria. Alle highlites zijn bereikbaar zonder dirt roads.kciers schreef:Ik zou enkel een SUV nemen als we hierdoor op plaatsen kunnen komen waar we met een andere auto niet geraken.

Ook bekend als taxi en politieauto.
Zelfs met zo'n auto was jouw route prima te doen.
Alleen Monument Valley zou ik er niet meer mee doen, als je daar in gaat is high clearance erg handig om niet iedere rots te hoeven vermijden - weet ik intussen uit ervaring

Ook bij Moab zijn routes waar minimaal een high clearance SUV nodig is maar die hoef je niet te nemen om toch de highlites te zien. Maar er zijn daar ook routes die ik zelfs niet met een 4x4 SUV zou doen.
-
- Amerika-expert
Echt nodig is het niet, maar ik vind het wel prettiger om in een hogere auto te rijden. In 'normale' auto's voel ik me altijd net een peuter die verdwaald is in de uitverkoop. M'n man heeft een Jaguar en ik vind het echt niet leuk om zo laag te zitten.
Maar als het voor je budget een groot verschil maakt is een normale auto prima, met z'n tweeen zal je zat ruimte hebben en je kan gewoon overal komen.
Maar als het voor je budget een groot verschil maakt is een normale auto prima, met z'n tweeen zal je zat ruimte hebben en je kan gewoon overal komen.
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Mocht je een Suv nemen ivm misschien off road rijden let dan wel op dat je minimaal een all wheel drive en liefst een 4wheel drive kiest anders schiet je nog niks op.
(Veel mid size suvs hebben alleen voorwielaandrijving)
(Veel mid size suvs hebben alleen voorwielaandrijving)
- Nathalie21
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Nodig is het inderdaad niet maar nadat we tijdens onze eerste trip voor een paar euro meer een Midsize SUV konden huren wil ik niet kleiner meer!
Meer ruimte, hogere zit, fijner rijden tussen al die veel grotere bakken die de Amerikanen rijden
Mocht je budget het toelaten zou ik toch eens kijken voor een (midsize) SUV.
Meer ruimte, hogere zit, fijner rijden tussen al die veel grotere bakken die de Amerikanen rijden

Mocht je budget het toelaten zou ik toch eens kijken voor een (midsize) SUV.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met die fullsize en compact cars moet je een beetje geluk hebben wat er op de parkeerplaats staat als je ze ophaalt. Bij ons stond er bv een dodge grand caravan en daarmee hebben we oa. valley of the gods gereden wat prima te doen was.
Je kan bij Monument Valley een tour boeken. Als je zelf wilt rijden zou ik toch zoals hierboven wordt gezegd voor minimaal een midsize SUV gaan. Voor echt meer dirtroads als cathedral valley, wat je niet van plan bent, minimaal een high clearance SUV zoals Eddepet aangeeft. Maar met een midsize is bv de valley drive van monument valley wel te doen. En het zit inderdaad ook zoveel lekkerder en je voelt je niet zo'n koekblik tussen alle grote bakken die er verder rondrijden.
Je kan bij Monument Valley een tour boeken. Als je zelf wilt rijden zou ik toch zoals hierboven wordt gezegd voor minimaal een midsize SUV gaan. Voor echt meer dirtroads als cathedral valley, wat je niet van plan bent, minimaal een high clearance SUV zoals Eddepet aangeeft. Maar met een midsize is bv de valley drive van monument valley wel te doen. En het zit inderdaad ook zoveel lekkerder en je voelt je niet zo'n koekblik tussen alle grote bakken die er verder rondrijden.
- eddepet71
- Amerikakenner
Als je geen awd of 4wd hebt kun je het best niet offroad rijden, buiten het feit dat het zowiezo niet mag van je verhuurder.
In Valley of the Gods had iemand met een sedan, op het middenstuk van de route, een stuk kunststof onder zijn auto uitgereden. Was ik blij met mijn high clearance suv.
Maar (nogmaals) let op, veel mid size suvs en sommige full size suvs hebben wel de suv looks, maar zijn verder niks beter dan een sedan...
In Valley of the Gods had iemand met een sedan, op het middenstuk van de route, een stuk kunststof onder zijn auto uitgereden. Was ik blij met mijn high clearance suv.
Maar (nogmaals) let op, veel mid size suvs en sommige full size suvs hebben wel de suv looks, maar zijn verder niks beter dan een sedan...
Bedankt voor alle tips, ik denk dat we dan toch voor een mid sized suv gaan kiezen voor de zekerheid. Andere optie is alle dirt routes schrappen en toch de mustang nemen. Even een nachtje over slapen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
High Clearance is wel handig, maar je moet kijken of het noodzakelijk is. Welke dirt roads had je dan allemaal in gedachte?
Even een domme vraag: is een SUV niet per definitie high clearance?
Marianne
Even een domme vraag: is een SUV niet per definitie high clearance?
Marianne
- eddepet71
- Amerikakenner
Hier een stukje waarin het verschil in ground clearance wordt aangeven
For example, the Toyota FJ Cruiser has 9.6 inches of ground clearance, the Chevrolet Tahoe has 10.5 inches, the Jeep Wrangler Sahara comes in at 10.6 inches and the Land Rover and Range Rover’s adjustable suspension increases clearance to 11.6 inches. Those are among the SUVs with higher ground clearance than most.
In comparison, most cars have 5 to 6 inches of clearance, and some crossovers have only a little more, such as the Honda CR-V and Hyundai Tucson at 6.7 inches. Most SUVs have more than 7 inches of clearance.
Zoals je ziet kan het zo 4 inch schelen. Een gemiddelde mid size suv is eigenlijk onbruikbaar als je echt off road wilt gaan. Die hebben te weinig clearance en meestal ook alleen maar 2wd (behalve bij de duurste uitvoering of als optie). Een standard suv is vaak awd en heeft higher clearance, dus daarmee kun je best af en toe stukje van de normale weg af.
Een cross over is in sommige gevallen geschikt, denk aan de Dodge Durange met awd.
Een minivan is ongeschikt want die heeft meestal alleen 2wd en zeker geen high clearance.
Als je bijv de Potash road bij Moab wilt rijden of off road wilt gaan in Arches moet je echt denken aan bijv. een Jeep wrangler. Je ziet er ook wel veel Hummers rijden.
Voor bijv. Monument valley is bij normale omstandigheden een awd voldoende, daar heb je ook niet perse een high cleaeance nodig.
Maar zoals gezegd, met een huurauto mag je eigenlijk helemaal niet off road.
For example, the Toyota FJ Cruiser has 9.6 inches of ground clearance, the Chevrolet Tahoe has 10.5 inches, the Jeep Wrangler Sahara comes in at 10.6 inches and the Land Rover and Range Rover’s adjustable suspension increases clearance to 11.6 inches. Those are among the SUVs with higher ground clearance than most.
In comparison, most cars have 5 to 6 inches of clearance, and some crossovers have only a little more, such as the Honda CR-V and Hyundai Tucson at 6.7 inches. Most SUVs have more than 7 inches of clearance.
Zoals je ziet kan het zo 4 inch schelen. Een gemiddelde mid size suv is eigenlijk onbruikbaar als je echt off road wilt gaan. Die hebben te weinig clearance en meestal ook alleen maar 2wd (behalve bij de duurste uitvoering of als optie). Een standard suv is vaak awd en heeft higher clearance, dus daarmee kun je best af en toe stukje van de normale weg af.
Een cross over is in sommige gevallen geschikt, denk aan de Dodge Durange met awd.
Een minivan is ongeschikt want die heeft meestal alleen 2wd en zeker geen high clearance.
Als je bijv de Potash road bij Moab wilt rijden of off road wilt gaan in Arches moet je echt denken aan bijv. een Jeep wrangler. Je ziet er ook wel veel Hummers rijden.
Voor bijv. Monument valley is bij normale omstandigheden een awd voldoende, daar heb je ook niet perse een high cleaeance nodig.
Maar zoals gezegd, met een huurauto mag je eigenlijk helemaal niet off road.
Laatst gewijzigd door eddepet71 op 13 jan 2015, 21:51, 3 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
@HarryH... ik moet er niet aan denken om 3 weken met zo'n bak gezien te worden 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Ik nu ook niet meer - retroPSVwally schreef:@HarryH... ik moet er niet aan denken om 3 weken met zo'n bak gezien te worden

Sinds we in Moab bijna in het losse zand vast zaten met de Ford is het meestal een SUV. Een Crown Victoria had geen hoofdsteunen achter - met dochters van nu bijna 15 en 17 geen optie meer, ook een reden om naar SUVs over te stappen.
Toch goede herinneringen aan de Ford; doorlopende voorbank uit één stuk, luxe leer en retro look gaven dat relaxte gevoel van cruisen door het zuidwesten. Verbruik viel uiteraard wel wat tegen.
Afgelopen zomer zaten we aan de oostkust, toen met een minivan gereden (Chrysler Town & Country). Beviel goed, lekker ruim.
Alvast bedankt voor alle nuttige tips.
We zouden enkel een paar dirt routes doen zoals deze in monument valley.
Geen extreme zaken dus. Het zal een SUV worden, al is het enkel voor de gemoedsrust, scheelt ook nog wat in prijs tegenover een mustang convertible.
Nu nog even een goede deal zoeken
We zouden enkel een paar dirt routes doen zoals deze in monument valley.
Geen extreme zaken dus. Het zal een SUV worden, al is het enkel voor de gemoedsrust, scheelt ook nog wat in prijs tegenover een mustang convertible.
Nu nog even een goede deal zoeken

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 732 Weergaves
-
Laatste bericht door daisydpl
-