Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 6 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mirjam78
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Tickethulp deel 6 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Bericht door mirjam78 »

Ik heb ook geboekt, tja ook maar voor het eerst via Brussel vanwege de prijzen!
Vertrek 11 juli t/m 25 juli Bru-Manch-Orlando retourtje. 480,- pp en 925,- incl kind.
Reisduur heenweg 13.50 uur en terug 11.50 uur ook met Virgin Atlantic. Ook nooit mee gevlogen maar lees toch best goede ervaringen erover :thumbup: .
Oh ja, ik heb geboekt bij Gate1.

Al die sales en werelddealweken zijn allemaal exclusief de zomervakantie helaas... :wink:
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Tip voor een ieder die in juli naar SFO wil. LX/UA/LH (via Frankfurt of Zürich met vertrek vanaf AMS) hebben hun tarieven omlaag gegooid met zo'n 200 euro. Nu vanaf 'slechts' 856 euro met prima vliegtijden.
Afbeelding
guido09
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door guido09 »

Ben al vanaf voor de kerst een retourtje AMS of BRU of DUS naar Denver voor de periode heen 24-6 terug 17-7 de prijzen in de gaten aan het houden.
Vooralsnog niet onder de 700 euro met fatsoenlijke vluchttijden en 1 overstap.
Ik hoop dat de kortingen nog komen... :D

Als iemand het wel ziet, laat het aub weten. We zullen je dankbaar zijn.. :mrgreen: :mrgreen:
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Ik kom momenteel voor jouw periode ook niet lager dan €652: DUS-ORD-DEN-ORD-DUS met AA.
Bijlagen
Schermafbeelding 2015-01-06 om 21.57.32.png
Afbeelding
deniseb
Amerika-ontdekker

Bericht door deniseb »

Hallo allemaal,

Ik zit naar tickets te kijken voor Vegas eind mei. Kom nu hetvolgende tegen voor €624 pp:

Amsterdam - Las Vegas 27 mei 2015

Amsterdam Schiphol (13.20 uur)
Minneapolis Saint Paul Internationaal (15.57 uur)

Overstappen (1u48m)

Minneapolis Saint Paul Internationaal (17.15 uur)
Las Vegas McCarran (18.44 uur)

Terugreis
Las Vegas - Amsterdam 4 juni 2015

Las Vegas McCarran (14.00 uur)
Seattle Tacoma (16.40 uur)

Overstappen (1u21m)

Seattle Tacoma (18.01 uur)
Amsterdam Schiphol (13.00 uur)

Wat denken jullie? Doen? Lijkt me een aardige prijs? Normaliter vlieg ik in het hoogseizoen richting Amerika dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal...
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Lijkt mij een prima deal. Wereldweken KLM? Ik kan op dit moment niet goedkoper vinden rondom jouw data.
Afbeelding
deniseb
Amerika-ontdekker

Bericht door deniseb »

Ja denk het! Het is KLM/Delta, maar dan wel via budgetair.nl

Bedankt voor je reactie, dan denk ik dat wij gaan boeken!

Is die overstaptijd trouwens haalbaar?
Laatst gewijzigd door Aricon op 07 jan 2015, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.
Boriq
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Boriq »

deniseb schreef:
Division schreef:Lijkt mij een prima deal. Wereldweken KLM? Ik kan op dit moment niet goedkoper vinden rondom jouw data.
Is die overstaptijd trouwens haalbaar?
1:21 zou mij zelf wat aan de korte kant zijn, ik weet niet of anderen hier ervaring hebben met Seattle Tacoma en de efficiency daar.
Ik zou zelf wat extra betalen (€647 rechtstreeks via Delta) en hiervoor kiezen:
wo 27 mei

09:50 – 11:45
Amsterdam – Los Angeles · AMS–LAX
KLM 601
10u 55m
Overstap in Los Angeles LAX3u 20m

15:05 – 16:18
Los Angeles – Las Vegas · LAX–LAS
Delta 4606
1u 13m

do 4 jun.

13:05 – 20:50
Las Vegas – New York City · LAS–JFK
Delta 1529
Overstap in New York City JFK2u 00m

22:50 – 12:10+1
New York City – Amsterdam · JFK–AMS
KLM 644
mirjam78
Amerika-ontdekker

Bericht door mirjam78 »

Ik dacht dat het wel goedkoper kon om naar Las Vegas te gaan omdat het in het laagseizoen is maar ik heb ook niks gevonden nee, misschien komen die aanbiedingen nog..? Maar ja het is ook nog maar een paar maandjes. :?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

De terugvlucht heb ik hetzelfde, Denise. Ik ga er vanuit dat het haalbaar moet zijn. Je hoeft immers toch niet door Immigrations. Heen lijkt me de overstap wel aan de korte kant maar in Minneapolis wordt hij zelfs met 1:17 overstaptijd aangeboden, en als iedereen zijn vlucht zou missen zouden ze dat niet doen lijkt me.
mirjam78
Amerika-ontdekker

Bericht door mirjam78 »

Ben al vanaf voor de kerst een retourtje AMS of BRU of DUS naar Denver voor de periode heen 24-6 terug 17-7 de prijzen in de gaten aan het houden.
Vooralsnog niet onder de 700 euro met fatsoenlijke vluchttijden en 1 overstap.
Ik hoop dat de kortingen nog komen... :D

Als iemand het wel ziet, laat het aub weten. We zullen je dankbaar zijn.. :mrgreen: :mrgreen:
Hoi, als je via wtc kijkt zie ik daar met United Airlines vanaf luchthaven Brussel naar Denver op op 24/6 en terug 17/7 een prijs van 693,- met reisduren van 13 en 11 uur! Ik vind dat geen slechte prijs voor naar Denver....

https://engine.wtc.nl/results/a43df9cc- ... 9ccf97809c Hier de link.

Of skyscanner: http://www.skyscanner.nl/transport/vluc ... html?rtn=1

Staan er ook onderaan met 1 tussenstop met korte reisduur lufthansa volgens mij..
johnsella
Amerika-newbie

Bericht door johnsella »

Hoi,

In april ga ik naar Coachella. Ben dus op zoek naar mooie deals naar Los Angeles, als iemand nog goeie tips heb, hoor het graag.

Laters!
Boriq
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Boriq »

johnsella schreef:Hoi,

In april ga ik naar Coachella. Ben dus op zoek naar mooie deals naar Los Angeles, als iemand nog goeie tips heb, hoor het graag.

Laters!
Weekend 1, weekend 2 of allebei?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

De enige tips die ik je kan geven is flexibel zijn en geduld hebben. En uiteraard alle bekende sites afzoeken.
johnsella
Amerika-newbie

Bericht door johnsella »

Boriq schreef:
johnsella schreef:Hoi,

Laters!
Weekend 1, weekend 2 of allebei?
Weekend 2 alleen.
Frankie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Frankie »

Dat had ik oorspronkelijk ook op mijn planning staan. Ik ben vorig jaar naar Austin Psych Fest geweest. Daar ga ik weer heen en ik wilde dat dit jaar combineren met Coachella. Helaas vindt Austin Psych Fest dit jaar niet in het eerste (zoals vorig jaar), maar het tweede weekend van mei plaats, waardoor de tijd tussen die 2 festivals te veel is.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 09 jan 2015, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
RLS_SLR
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door RLS_SLR »

Ik heb gister geboekt:

BRU-JFK - directe vlucht
MIA-BRU - via JFK

Voor €505,- p.p in periode half juni/begin juli.
Geboekt via de KLM site zelf. Vluchten worden uitgevoerd door Delta.
Er waren voor die prijs nog enkele stoelen beschikbaar!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

mirjam78 schreef:Ik dacht dat het wel goedkoper kon om naar Las Vegas te gaan omdat het in het laagseizoen is maar ik heb ook niks gevonden nee, misschien komen die aanbiedingen nog..? Maar ja het is ook nog maar een paar maandjes. :?
Omdat wij ook naar Las Vegas vliegen heb ik de prijzen naar LV voor vluchten met een vertrek eind mei een aantal maanden in de gaten gehouden. Het “normale tarief” voor die periode lijkt dit jaar zo’n 780 à 800 euro te zijn, maar er is regelmatig wel een aanbieder die gedurende korte tijd zijn tarieven laat zaken. Soms best wel veel, mits je vanuit Brussel wilt/kunt vliegen. Zo had Delta eind oktober opeens een aanbieding voor 498 euro voor een retourtje Brussel – Las Vegas met vertrek in mei. Die aanbieding was overigens maar gedurende één dag geldig.
(Ik stond toen nog niet ingesteld op vliegen vanuit Brussel - en we hadden ook nog geen data en rondreis gepland - en hebben dat toen niet gedaan. Toen ik even later bedacht dat dat toch wel erg goedkoop was, was de aanbieding er niet meer. Ik heb daarna geen prijzen voor Delta met vertrek vanuit Brussel lager dan 600 euro gezien.)

Vaak zie je ook dat maatschappijen op elkaar reageren. Zo hebben KLM / Delta momenteel hun werelddealweken, waarbij je voor een retour Amsterdam – LV met vertrek eind mei ongeveer 650 euro betaalt. United heeft daarop zijn tarieven laten zakken tot ongeveer hetzelfde niveau. United is sowieso een maatschappij die zijn tarieven best veel laat variëren. Zo bedroeg bij hun het tarief voor een retourtje ASM-LV met vertrek eind mei in november 771 euro; eind november was dat gestegen naar 807 euro, eind december zakte het weer naar 770 euro en nu bedraagt het dus ongeveer 660 euro.

Ook British Airways heeft zich aangepast. Bij BA bedroegen de prijzen in december ook ongeveer 800 euro om op 2 januari opeens te zakken naar 702 euro. Vervolgens stegen die een dag later weer naar 750 euro maar nu hebben ze in het kader van hun “Sale” een tarief van 647 euro. Dat zijn dan wel vluchten met US Airways. Die maatschappij, overgenomen door American Airlines, wordt door AA en haar partner BA tegenwoordig vaak gebruikt voor hun aanbiedingen. Nadeel van US Airways is dat ze wat oudere vliegtuigen hebben.
(BA heeft ook wel eens aanbiedingen in combinatie met Virgin maar daar moet je er wel op bedacht zijn dat er soms sprake van is dat een vlucht AMS - Londen met aankomst op Heathrow en dat de vlucht Londen - LV vanaf Gatwick vertrekt, zodat je een overstap dwars door Londen hebt.)

Nog enkele algemene opmerkingen:
Boeken bij een broker, soms in een combinatie met een hotelovernachting, is soms minimaal 50 euro goedkoper dan rechtstreeks bij een maatschappij. Voordeel van een dergelijke boeking is dus de prijs, nadeel is dat er als er sprake is van wijzigingen je te maken krijgt met een tussenpersoon (de broker) waarbij je dan soms heel lang in de wacht zit bij de telefonische helpdesk.

KLM en Delta zijn partners. Hun tarieven voor vertrek vanuit Amsterdam zijn altijd op elkaar afgestemd. Bij de werelddealweken hebben ze zelfs exact dezelfde tarieven. Daarbuiten kan je soms een klein voordeel halen. Tot nu toe is Delta namelijk altijd één of twee tientjes goedkoper dan KLM. Je zit op hetzelfde vliegtuig, dus als je bij KLM wilt boeken, controleer dan ook even het tarief bij Delta. Dat kan je een paar tientjes schelen. Voor AA en BA geldt ook iets dergelijks.

Voor wat betreft vertrek vanaf Brussel geldt dat voor KLM en Delta echter niet. Ze lijken daar een onafhankelijk beleid te voeren. Vliegen met Delta vanaf Brussel is soms veel goedkoper dan met KLM. Ook varieert Delta veel meer dan KLM. Zo heb ik voor Delta voor vertrek vanuit Brussel een tarief voorbij zien komen van 498 euro eind oktober, 813 euro op 11 november, 889 euro op 12 nov november, 785 euro op 14 nov, 705 euro op 15 nov, 811 euro op 18 nov, 849 euro op 25 nov, 681 euro op 4 dec en nu 645 euro.

Vertrek op vrijdag, zaterdag of zondag is vaak wat duurder dan door de week. Een ander nadeel van een vertrek op vrijdag en zaterdag is dat je in het weekend in LV zit met hogere hotelprijzen dan door de week.

Af en toe zie je wel eens goedkope aanbiedingen met vluchten via Ankara of Moskou. Vlieg je dus eerst de verkeerde kant op. (En je bent daardoor lang onderweg). Een vertrek vanuit Düsseldorf of Oslo kan ook wel eens een goedkope vlucht opleveren.

Probeer als het kan het hoogseizoen te vermijden. Vliegen met vertrek op 15 juli kost nu bijvoorbeeld meer dan 1000 euro.

Tot slot: als je eenmaal geboekt hebt, hou dan op met kijken naar tarieven. :roll: Tenzij je een annuleerbare vlucht hebt, wordt de door jou geboekte vlucht er echt niet goedkoper van. 8)

Martin
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Leuk dat jullie dit zo hebben bijgehouden en delen op het forum :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
mirjam78
Amerika-ontdekker

Bericht door mirjam78 »

Wow wat een uitleg, leuk zeg! :clap:

Maar soms is het ook wel leuk om weer te blijven kijken (als je zeker weet dat het echt niet lager kan gaan :roll: ). Als ik nu kijk naar m'n ticket die een week of 2 geleden 480,- was en nu gestegen is naar 1120,- dan ben ik toch wel blij dat ik ze nu heb ondanks m'n vele twijfels die ik toen had.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer