mirjam78 schreef:Ik dacht dat het wel goedkoper kon om naar Las Vegas te gaan omdat het in het laagseizoen is maar ik heb ook niks gevonden nee, misschien komen die aanbiedingen nog..? Maar ja het is ook nog maar een paar maandjes.

Omdat wij ook naar Las Vegas vliegen heb ik de prijzen naar LV voor vluchten met een vertrek eind mei een aantal maanden in de gaten gehouden. Het “normale tarief” voor die periode lijkt dit jaar zo’n 780 à 800 euro te zijn, maar er is regelmatig wel een aanbieder die gedurende korte tijd zijn tarieven laat zaken. Soms best wel veel, mits je vanuit Brussel wilt/kunt vliegen. Zo had Delta eind oktober opeens een aanbieding voor 498 euro voor een retourtje Brussel – Las Vegas met vertrek in mei. Die aanbieding was overigens maar gedurende één dag geldig.
(Ik stond toen nog niet ingesteld op vliegen vanuit Brussel - en we hadden ook nog geen data en rondreis gepland - en hebben dat toen niet gedaan. Toen ik even later bedacht dat dat toch wel erg goedkoop was, was de aanbieding er niet meer. Ik heb daarna geen prijzen voor Delta met vertrek vanuit Brussel lager dan 600 euro gezien.)
Vaak zie je ook dat maatschappijen op elkaar reageren. Zo hebben KLM / Delta momenteel hun werelddealweken, waarbij je voor een retour Amsterdam – LV met vertrek eind mei ongeveer 650 euro betaalt. United heeft daarop zijn tarieven laten zakken tot ongeveer hetzelfde niveau. United is sowieso een maatschappij die zijn tarieven best veel laat variëren. Zo bedroeg bij hun het tarief voor een retourtje ASM-LV met vertrek eind mei in november 771 euro; eind november was dat gestegen naar 807 euro, eind december zakte het weer naar 770 euro en nu bedraagt het dus ongeveer 660 euro.
Ook British Airways heeft zich aangepast. Bij BA bedroegen de prijzen in december ook ongeveer 800 euro om op 2 januari opeens te zakken naar 702 euro. Vervolgens stegen die een dag later weer naar 750 euro maar nu hebben ze in het kader van hun “Sale” een tarief van 647 euro. Dat zijn dan wel vluchten met US Airways. Die maatschappij, overgenomen door American Airlines, wordt door AA en haar partner BA tegenwoordig vaak gebruikt voor hun aanbiedingen. Nadeel van US Airways is dat ze wat oudere vliegtuigen hebben.
(BA heeft ook wel eens aanbiedingen in combinatie met Virgin maar daar moet je er wel op bedacht zijn dat er soms sprake van is dat een vlucht AMS - Londen met aankomst op Heathrow en dat de vlucht Londen - LV vanaf Gatwick vertrekt, zodat je een overstap dwars door Londen hebt.)
Nog enkele algemene opmerkingen:
Boeken bij een broker, soms in een combinatie met een hotelovernachting, is soms minimaal 50 euro goedkoper dan rechtstreeks bij een maatschappij. Voordeel van een dergelijke boeking is dus de prijs, nadeel is dat er als er sprake is van wijzigingen je te maken krijgt met een tussenpersoon (de broker) waarbij je dan soms heel lang in de wacht zit bij de telefonische helpdesk.
KLM en Delta zijn partners. Hun tarieven voor vertrek vanuit Amsterdam zijn altijd op elkaar afgestemd. Bij de werelddealweken hebben ze zelfs exact dezelfde tarieven. Daarbuiten kan je soms een klein voordeel halen. Tot nu toe is Delta namelijk altijd één of twee tientjes goedkoper dan KLM. Je zit op hetzelfde vliegtuig, dus als je bij KLM wilt boeken, controleer dan ook even het tarief bij Delta. Dat kan je een paar tientjes schelen. Voor AA en BA geldt ook iets dergelijks.
Voor wat betreft vertrek vanaf Brussel geldt dat voor KLM en Delta echter niet. Ze lijken daar een onafhankelijk beleid te voeren. Vliegen met Delta vanaf Brussel is soms veel goedkoper dan met KLM. Ook varieert Delta veel meer dan KLM. Zo heb ik voor Delta voor vertrek vanuit Brussel een tarief voorbij zien komen van 498 euro eind oktober, 813 euro op 11 november, 889 euro op 12 nov november, 785 euro op 14 nov, 705 euro op 15 nov, 811 euro op 18 nov, 849 euro op 25 nov, 681 euro op 4 dec en nu 645 euro.
Vertrek op vrijdag, zaterdag of zondag is vaak wat duurder dan door de week. Een ander nadeel van een vertrek op vrijdag en zaterdag is dat je in het weekend in LV zit met hogere hotelprijzen dan door de week.
Af en toe zie je wel eens goedkope aanbiedingen met vluchten via Ankara of Moskou. Vlieg je dus eerst de verkeerde kant op. (En je bent daardoor lang onderweg). Een vertrek vanuit Düsseldorf of Oslo kan ook wel eens een goedkope vlucht opleveren.
Probeer als het kan het hoogseizoen te vermijden. Vliegen met vertrek op 15 juli kost nu bijvoorbeeld meer dan 1000 euro.
Tot slot: als je eenmaal geboekt hebt, hou dan op met kijken naar tarieven.

Tenzij je een annuleerbare vlucht hebt, wordt de door jou geboekte vlucht er echt niet goedkoper van.
Martin