Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: vergelijk de vliegticketprijzen!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Tessah
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: vergelijk de vliegticketprijzen!

Bericht door Tessah »

ribruijn schreef:Atlanta is op dit moment nog steeds boekbaar voor 579 Euro vanaf Amsterdam, met 1 overstap. Heb begin deze week geboekt en de prijs staat er nog steeds.
Via welke site heb je dit geboekt? En voor welke data?
Ik ben zelf op zoek naar een ticket naar Atlanta of New Orleans in mei, maar de prijzen die ik tot nu toe heb gevonden komen niet eens in de buurt van 579 euro...
Groeten, Tessah
ribruijn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door ribruijn »

Pfoeh. Dat weet ik niet. De route is in elk geval AMS-ORD (Chicago) naar ATL en retour van ATL via FRA (Frankfurt) naar AMS. Heen met United, terug met Lufthansa. En ik zie inderdaad veel meer datums beschikbaar. Geboekt via cheaptickets.nl, is niet beschikbaar direct bij de maatschappijen.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

ribruijn schreef:Atlanta is op dit moment nog steeds boekbaar voor 579 Euro vanaf Amsterdam, met 1 overstap. Heb begin deze week geboekt en de prijs staat er nog steeds.
Op dit moment zijn we nog niet zo ver dat we vanaf Amsterdam willen vliegen. Bovendien is de prijs voor ons € 817 met 1 overstap. Dat vind ik nu nog niet de moeite waard om vanaf Amsterdam te vliegen.
Bovendien prefereren we nog steeds om rechtstreeks te vliegen en dat kan via Brussel of Düsseldorf. Beide luchthavens zijn voor ons dichterbij dan Amsterdam.

Bedankt voor de tip over ABC reizen, ga dat maar niet boeken !

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Americandreamboy
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Americandreamboy »

Hallo Forumleden:

Net gespot op ticketspy:
Tickets AMS-LAX in April-Mei voor 700 euro non-stop!
Rechtstreeks boeken bij KLM of Delta voor miles. (Bij Delta ook zonder boekingskosten)

Hopelijk heeft iemand hier wat aan :thumbup:
bosmeneer
Amerikafan

Bericht door bosmeneer »

Hier nog niet gezien in de laatste pagina's, en wellicht ook niet helemaal van toepassing op het Amerikaanse deel van dit forum (euh, owja, daar gaat het hele forum over ;)) :
Uiterlijk morgen boeken:
Amsterdam - Toronto € 499
Amsterdam - Calgary € 705
Amsterdam - Vancouver € 655
http://www.airtransat.nl
Zat al een tijd niets onder de 500 tussen voor directe vluchten (tenzij je 8 uur in IJsland wil zitten op het vliegveld), dus heb Toronto even geboekt :D
Baluga
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Baluga »

Zojuist geboekt:

Oslo-SFO-LAX-OSLO van 18-7-2015 tot en met 4-8-2015 met Virgin Atlantic voor 390,88 p.p.
Ik heb vluchten geboekt van AMS- OSLO v.v. geboekt voor 103,00 p.p.met KLM.

We vliegen dus voor nog geen 500,00 p.p. de plas over in het hoogseizoen!!! Hoe bestaat het? Dan maar met een omweg.

De vliegtijden zijn ook nog goed! 14u20 op de heenweg met een tussenstop op LHR en de terugweg 15u10 met een tussenstop op LHR. Ik ben zo blij!!!
Bijlagen
Schermafbeelding 2014-12-21 om 22.55.20.png
simba7
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door simba7 »

Voor vliegen naar Atlanta is vertrek vanaf Dusseldorf vaak de goedkoopste oplossing. Wel zie je soms vreemde tariefstructuren. Een vlucht naar Chattanooga via een overstap in Atlanta was soms goedkoper dan de vlucht met overstap in Atlanta. Zo'n €.80,- per persoon.
Een nadeel van de vlucht geboekt via KLM vanaf Dusseldorf is dat de vlucht (meestal) wordt uitgevoerd door Delta. Indien er bij de vlucht vanaf Atlanta (met Delta) een vluchtvertraging is valt men niet onder de Europese vertragingsrichtlijnen. ( €.600,- compensatie bij een vertraging van meer dan 4 uur) deze vertragingsrichtlijn geldt wel voor de heen- en terugreis met KLM indien men vertrekt met een KLM toestel vanuit Amsterdam. Rechtstreekse boekingen via de site van Delta.com zijn het goedkoopst (laagste prijsgarantie voor Deltavluchten) Men hoeft dan geen reserveringskosten te betalen.

Als laatste tip. Ik reis vaak naar Chattanooga. Meestal is deze vlucht duurder dan de vlucht naar Atlanta. In dat geval is het voordeliger een auto bij Hertz te huren en met de auto door te rijden naar chattanooga. De verhuurkosten incl alle verzekeringen waren ongeveer $.40,- plus $50,- drop off kosten bij het vliegveld van Chattanooga. De drop off kosten bij ander auto verhuurmaatschappijen lopen op tot $.200,- bij het achterlaten van de auto in een andere staat. Wellicht is deze constructie ook van toepssing op andere vluchten met een overstap naar een plaats die op niet al te grote afstand ligt van de plaats waar men Amerika binnenkomt.
eddepet71
Amerikakenner

Bericht door eddepet71 »

Baluga schreef:Zojuist geboekt:

Oslo-SFO-LAX-OSLO van 18-7-2015 tot en met 4-8-2015 met Virgin Atlantic voor 390,88 p.p.
Ik heb vluchten geboekt van AMS- OSLO v.v. geboekt voor 103,00 p.p.met KLM.

We vliegen dus voor nog geen 500,00 p.p. de plas over in het hoogseizoen!!! Hoe bestaat het? Dan maar met een omweg.

De vliegtijden zijn ook nog goed! 14u20 op de heenweg met een tussenstop op LHR en de terugweg 15u10 met een tussenstop op LHR. Ik ben zo blij!!!
Mooie prijs, maar dan betaal ik toch liever meer....
Reken je bij je vliegtijden en prijzen ook reis naar Oslo en evt extra kosten voor hotel?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik denk dat daar geen hotelovernachtingen inbegrepen zijn. Eigenlijk zou je ook op de heenreis een overnachting moeten hebben om het risico van vertraging te vermijden. Wel een lange omslachtige reis. Terug ben je 3 dagen onderweg.
eddepet71
Amerikakenner

Bericht door eddepet71 »

mtl schreef:Ik denk dat daar geen hotelovernachtingen inbegrepen zijn. Eigenlijk zou je ook op de heenreis een overnachting moeten hebben om het risico van vertraging te vermijden. Wel een lange omslachtige reis. Terug ben je 3 dagen onderweg.
Ik snap dat er geen hotelprijs bijzit, maar ik bedoelde er eigenlijk mee dat je je wel rijk kan rekenen, maar dat je wel eerlijk moet vergelijken. Bijv extra hotelkosten, extra vakantiedagen opnemen , langer onderweg etc... als dat je waard is prima....dan heb je een leuke deal.
Komen er op de vlucht van ams naar oslo eigenlijk geen extra kosten voor bagage bij?

Ik ben een paar jaar geleden voor 400 euro in de meivakantie naar slc gevlogen. Was echt een :lol: deal....maar was wel bijna 20 uur met 2 tussenstops onderweg en ik was gesloopt bij aankomst...
dan maar wat meer betalen is mijn motto sindsdien :D
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik dacht dat wanneer je heen en terug vlucht in 1 itinerary zit en je via een Europese site geboekt hebt je altijd recht hebt op de regeling zoals door de EU vast gelegd?
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Nee. Volgens maakt het niet uit waar je boekt. Maar onderstaande is sowieso van toepassing.
Voorbeeld.
Vertrek met Delta vanaf buiten Europa naar Europa. Geen vergoeding
Vertrek met Delta vanaf Europa naar buiten Europa. Wel vergoeding.

Voor europesche maatschappijen krijg je wel vergoeding voor de eerste. En ook de tweede natuurlijk.

Voor codesharing geldt volgens mij de maatschappij die de vlucht uitvoert.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Gisteren tickets gevonden vanaf dusseldorf naar Seattle voor 440 euro p.p. met zeer gunstige vliegtijden (BA). Helaas zijn deze nu weg, stom dat ik ze niet gelijk geboekt heb!!
Periode was september 2015.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
eddepet71
Amerikakenner

Bericht door eddepet71 »

Heb je gekeken of het ook boekbaar was? Ik kwam gisteren op skyscanner ook best wat <450 aanbiedingen tegen, maar bij doorklikken stegen ze allemaal tot > 700.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Was gewoon boekbaar, maar ik weet nog niet zeker of ik verlof krijg die periode dus durfde het niet.... :cry:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Baluga
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Baluga »

eddepet71 schreef:
mtl schreef:Ik denk dat daar geen hotelovernachtingen inbegrepen zijn. Eigenlijk zou je ook op de heenreis een overnachting moeten hebben om het risico van vertraging te vermijden. Wel een lange omslachtige reis. Terug ben je 3 dagen onderweg.
Ik snap dat er geen hotelprijs bijzit, maar ik bedoelde er eigenlijk mee dat je je wel rijk kan rekenen, maar dat je wel eerlijk moet vergelijken. Bijv extra hotelkosten, extra vakantiedagen opnemen , langer onderweg etc... als dat je waard is prima....dan heb je een leuke deal.
Komen er op de vlucht van ams naar oslo eigenlijk geen extra kosten voor bagage bij?

Ik ben een paar jaar geleden voor 400 euro in de meivakantie naar slc gevlogen. Was echt een :lol: deal....maar was wel bijna 20 uur met 2 tussenstops onderweg en ik was gesloopt bij aankomst...
dan maar wat meer betalen is mijn motto sindsdien :D

Op de heenweg hebben we geen hotelovernachting nodig en op de terugweg maken we van de nood een deugd en blijven we een dag langer in Oslo. Kost ons inderdaad een hotelovernachting, maar ook een mooie gelegenheid om Oslo te gaan bekijken.

Ik snap dat rechtstreeks vliegen fijner, makkelijker en vooral meer relaxed is, maar voor ons is dit een prima oplossing.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Hinko schreef:Voor codesharing geldt volgens mij de maatschappij die de vlucht uitvoert.
En ik denk dat het de maatschappij is die het ticket uitschrijft die telt. Zij verkopen namelijk jou stoel voor die vlucht.
eddepet71
Amerikakenner

Bericht door eddepet71 »

Lijkt mij ook maar ik wilde m niet tegen spreken omdat ik het niet zeker weet. Logisch gezien heb je alleen te maken met de partij waar je bij boekt lijkt me....maar soms is logica ver te zoeken
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

eddepet71 schreef:Lijkt mij ook maar ik wilde m niet tegen spreken omdat ik het niet zeker weet. Logisch gezien heb je alleen te maken met de partij waar je bij boekt lijkt me....maar soms is logica ver te zoeken
Niet alles is wat het lijkt !
Meten is weten.
Hinko heeft gelijk.
Dus ; Jij boekt bij KLM .
Terugvlucht vanuit USA uitgevoerd door Delta.
Vertragingen; wat is je claimrecht ?
Dat wat opgenomen is in de Amerikaanse regelgeving.

Jij boekt KLM.
Vanuit Europa vlucht uitgevoerd door Delta
Vertragingen; wat is je claimrecht ?
Dat wat opgenomen is in de Europeese regelgeving.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Voor codesharing weet ik het ook niet zeker hoor.
Dit is hoe ik het begrepen heb.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer