Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

3 maand auto nodig

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

3 maand auto nodig

Bericht door Greenhorn »

Als alles volgens plan verloopt zou ik volgend jaar 3 maand naar Amerika gaan voor schoolstage. Aangezien voor 3 maand een auto huren redelijk (om maar niet heel) kostelijk zal zijn zitten we te denken om een auto te kopen voor die drie maand en erna terug te verkopen. organisatorisch moet dit lukken aangezien ik daar ter plaatse bij vrienden van mijn ouders ga slapen en zei op het einde terug kunnen doorverkopen. Maar weet niet of het praktisch mogelijk is, kwestie van verzekeringen ofzo?

Iemand al ervaring mee? (of een link naar een site).

(oja, geen idee of het veel verschil maakt maar het zou naar Atlanta zijn)
mtl
Amerika-expert

Re: 3 maand auto nodig

Bericht door mtl »

Je gaat ter plaatse bij vrienden van je ouders slapen. Kun je hun niet vragen hoe dat zit met het kopen/verkopen van de auto?
Greenhorn
Amerika-ontdekker

Bericht door Greenhorn »

Ja, was dat ook nog van plan, maar ze zijn momenteel op rondreis voor nog een tijdje en wou/wil me toch al eens informeren en kijken of er misschien nog iets is waar ik niet direct aan dacht.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Meestal weten Amerikanen niet hoe het zit met een buitenlander (al dan niet met geldig visum) die met een auto wil rijden/auto wil kopen, dus of die mensen de beste bron zijn, daar heb ik mijn twijfels aan.

Maar hier op het forum zijn er al wel studenten geweest die een auto aangeschaft hebben terwijl ze in de US waren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik zou om te beginnen overleggen met de school waar je naar toe gaat en met de kennissen waar je gaat verbliven wat de opties zijn.
Gaat er een bus ? Kun je het mogelijk befietsen ? Zijn er studenten de car-poolen ?
Is er iemand die - ev. tegen betaling - je wil halen en brengen ?

Heeft het gezin waar je verblijft wellicht een auto waar je nu en dan gebruik van kunt maken ?
In dat geval moeten gastheer/vrouw wel hun verzekering contacten want mogelijk moet jouw naam ook op hun polis gezet voor die periode. In dat geval wordt de polis duurder dat snap je wel.
Het is ook ogelijk dat de verzekeraar drie maanden nu en dan gebruik ziet als 'een gast' en er geen gevolgen zijn. Behalve als je een schade veroorzaakt met de auto of een verkeersovertreding begaat. Dan zal de polis onmiddellijk in prijs omhoog gaan.

Je zegt zelf: het is duur om voor drie maanden een auto te huren.
Drie maanden autohuur is NIET onbetaalbaar duur, de kosten worden veroorzaakt door de VERZEKERING die je erbij moet kopen.
Ik weet niet hoe oud je bent - voor jonge personen zeker als ze nog maar kort een rijbewijs hebben, geldt verhoogd premie-tarief.

Het verzekeringprobleem speel je niet kwijt door zelf een auto te kopen.
Je denkt 'het is maar voor drie maanden' maar het zou het kunnen dat het niet echt veel minder kost dan een heel jaar.
Ik denk dat je voor het beste mogelijke tarief een US rijbewijs nodig hebt overigens. Maar dat zou geen probleem hoeven zijn.

Plus auto kopen en drie maanden later verkopen - je hebt denk ik toch waardeverlies. Plus wat er echt een reparatie nodig is opeens ?

Je hebt met een studentenvisum recht op een Social Security nummer. Dat betekent dat je een US rijbewijs kunt halen in de staat waar je gaat verblijven. Het is dus inderdaad mogelijk een auto te kopen en op jouw naam te verzekeren.
Je moet ook een license fee betalen nadat de auto op jouw naam is gezet - maar in de meeste staten valt het bedrag mee zeker vergeleken met wat wegen bel. in Ned. kost.
Maar de verzekering zal lastig te bekomen zijn in jouw geval en bovendien behoorlijk prijzig.

Het is dus zaak voor je een beslissing noeemt hoe dit aan te pakken alle factoren op een rijtje te zetten en te calculeren hoeveel jouw zelf-een-auto-kopen scenario je gaat kosten. Ik denk dat meer is dan je denkt.
Laatst gewijzigd door USInsider op 29 okt 2014, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mijn dochter heeft tijdens haar jaar in de VS een auto gekocht. Twee keer zelfs want de eerste begaf het net 3 weken voor vertrek. Het kan dus wel. Ze had wel een dure verzekering, je moet dat goed uitzoeken. Je zou de vrienden van je ouders eens bij hun verzekeraar na kunnen laten vragen wat de mogelijkheden zijn.

Marianne
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Indien iemand een jaar in de US, is wordt het een heel ander scenario dan drie maanden mbt. verzekeringskosten.
Boven de 21 ben je ook beter uit verzekering-wijs.

De enige manier om dit zo goedkoop mogelijk te doen is vragen of TS de namen van de gastheer/vrouw ook op de title van de te kopen auto mag zetten en dan de auto bij hun op de polis de verzekeren.
Echter je vraagt dan al niet wat.
Een ongeval, een schade veroorzaakt aan een andere auto, een verkeersovertreding, zal de prijs van hun totale totale polis voor enkele jaren behoorlijk verhogen.

Want ja, natuurlijk kan het. Maar hoeveel voordeliger het wordt ?
Laatst gewijzigd door USInsider op 29 okt 2014, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor een jaar is het wel een ander verhaal. Maar er was ook geen andere mogelijkheid omdat ze toen 19 was, en dan kun je geen auto huren. Ik weet niet hoe oud TS is, maar het kan zijn dat huren geen optie is.

Marranne
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik dacht dat dat per autoverhuurder anders is gereged ?
Of is dat een regel die alle autoverhuurders nu hanteren ?

Wat als de gastheer/vrouw de auto huren ?
Kan TS dan eveneens niet als 'mede-berijder' genoteerd worden (kost wat extra) vanwege zijn leeftijd ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mijn dochter heeft geprobeerd een auto te huren voor die laatste 3 weken, maar dat was niet mogelijk. Bij de meeste verhuurders lag de grens bij 21 jaar, en een enkele keer op 20 jaar.

Marianne
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

USInsider schreef:
Je hebt met een studentenvisum recht op een Social Security nummer. Dat betekent dat je een US rijbewijs kunt halen in de staat waar je gaat verblijven. Het is dus inderdaad mogelijk een auto te kopen en op jouw naam te verzekeren.
Dit is niet correct, naar mijn informatie (en hier gaat het om een F-1 visum); je hebt alleen recht op een SSN als je een studentenvisum hebt wanneer je een job-offer hebt (van de universiteit). Je kan wel een "Letter of Denial" aanvragen, dat je geen recht hebt op een SSN en daarmee je rijbewijs halen.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je hebt gelijk. Ik dacht dat ik J-1 zag staan.
Fijn dat je het even recht zet !

Als TS geen auto koopt maar een auto leent - met toestemming - bv. van zijn gastheer/vrouw kan hij wel op Ned. rijbewijs rijden bij mijn weten.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Volgens mij kunnen jou "gastouders" de auto kopen. Jij kunt daar dan zelf een verzekering voor afsluiten.
Greenhorn
Amerika-ontdekker

Bericht door Greenhorn »

Bedankt voor de antwoorden en sorry voor de late reactie.
Volgende week wordt ik 21 en tegen dat ik vertrek ga ik net 3 jaar mjn rijbewijs hebben.
Volgens school moet ik een J-1 visum hebben, hoe zit het dan met eventueel SSN? Rijbewijs halen op zich moet geen probleem zijn, tenzij men in de VS totaal anders rijd (met Amerikaanse automaat kan ik ook al rijden).
Veranderen de prijzen van autohuren regelmatig/zit er daar een redelijke speling op? Enkele weken geleden keek ik op rentalcars.com en toen was het vanaf 3050 euro ofzoiets en nu kijk ik nog eens en is de goedkoopste al van 1900 (en staat er in het klein eronder 2200 doorstreept).
Als ze terug zijn zal ik eens vragen hoe het zit met hun verzekering, zelf hebben ze een zoon van 18 dat een eigen auto heeft dus ze zullen wel iets weten van verzekeringen denk ik.

Bij auto huren, zit alles alles daarin? En als je om een of andere reden toch een accident hebt, wat kunnen ze dan nog extra rekenen/kunnen ze dan een vervangwagen weigeren? Ik vermoed dat ze dan nog altijd extra aanrekenen (zoals in Belgie)? Als ik eigen auto koop en ik maak er een kras in zonder schade aan iemand anders is het gewoon de auto dat nog wat minder waard is maar die extra minwaarde weegt dan wss nog niet op tegen de franchisekost zeker? (mijn broer heeft eens gehad dat ze 1000 euro franchise aanrekenden voor een kapotte siervelg, als dat in de vs ook zo is is de keuze snel(ler) gemaakt denk ik).

Zou het iets helpen als ik van mijn verzekering in Belgie een bewijs van accidentloos rijden kan voorleggen?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Volgens mij zitten daar nog geen verzekeringen in en die zijn voor buitenlanders een hoop. Als je in amerika woont en rijdt en een auto huurt heb je geen verzekering nodig want die heb je reeds bij je eigen auto
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

op http://www.alamo.co.uk/brits kom je voor 90 dagen goedkoopste auto op 1405,00 (engelse pond) = €1800,00
Greenhorn
Amerika-ontdekker

Bericht door Greenhorn »

Maar dat is dan ook zonder die befaamde verzekering?
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Greenhorn schreef:Maar dat is dan ook zonder die befaamde verzekering?
met alle noodzakelijke verzekering(en), alleen zie ik net dat je 21 bent, weet niet hoe dat werkt.
Greenhorn
Amerika-ontdekker

Bericht door Greenhorn »

Bij de meesten (grotere) is dat een opslag spijtig genoeg.

Is er hier toevallig iemand dat al met Thrifty gewerkt heeft? Bij de voorwaarden staat volgende:
RENTER QUALIFICATIONS: A valid driver's license in the customer's own name must be presented at the time of pick up. Minimum age is 21 on all vehicles. Renters under 25 may be subject to an additional fee. Any customer using a foreign license must provide either a valid passport or a valid resident alien card to rent a vehicle.
Dat woordje 'may', moet ik dat lezen als sowieso of zouden ze met criteria werken (en welke dan)?

Als j1 is het denk ik zelfs de bedoeling dat je een SSN hebt/aanvraagt:
A Social Security number (SSN) is issued to track earnings over a worker's lifetime. Students holding F-1 and J-1 status who are employed in the U.S. must apply for a Social Security number.
(site van university of washington). Dat maakt een amerikaans rijbewijs alvast gemakkelijker, maar maakt dat verschil voor het kopen van een auto?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer