Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verscheepte Nederlandse camper verkopen in de USA

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
RobGT
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Verscheepte Nederlandse camper verkopen in de USA

Bericht door RobGT »

Beste forumleden,

Wij hebben in april 2014 onze 4WD-LandCruiser-camper naar Canada verscheept voor een reis van Canada naar Argentinie. Het plan was met een B2-visum een half jaar door de USA te rijden en dan af te zakken naar Mexico en verder.
Door onverwachte omstandigheden moeten wij onze reis afbreken en zijn we nu onderweg over de Interstate 80 naar het Oosten en zal de tocht in Halifax, Nova Scotia, eindigen. We verschepen de auto vanuit Halifax naar Europa.

Het is al vaker gebeurd dat Amerikanen onze 4WD-camper willen kopen. Daar zijn we nooit serieus op ingegaan omdat we nog niet klaar waren met de reis. Nu ligt de vraag anders. Een Amerikaan wil mogelijk onze camper kopen
Op het witte inlegblad (Departure Record) horende bij onze B2-visa staat vermeld: B2 CAR24004 (afgegeven aan de grens tussen Canada en de USA)
We hebben een aantal vragen:
- Is het toegestaan onze auto in de USA te verkopen?
- Krijgen we bij het verlaten van het land en het inleveren van het Departure Record problemen?
- Hoe kan de financiële kant van de verkoop goed worden afgedekt (we kunnen niet met een rol US-Dollars op zak het vliegtuig instappen)?
- Welke andere haken en ogen kunnen we bij een verkoop tegenkomen.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie meedenken en antwoorden.

Hartelijk groeten, Rob
Maak je dromen waar ...... leef nu.
www.GeoCruiser.nl
Fer80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Verscheepte Nederlandse camper verkopen in de USA

Bericht door Fer80 »

De fiscale kant lijkt mij met name interessant.

Als je een Amerikaanse auto invoert in Nederland heb je:
- BTW
- invoerrechten
- BPM

Wellicht heb je deze laatste niet in Amerika, maar de eerste twee vermoed ik wel. Het lijkt mij dat je daarover moet afrekenen. Dit zou kunnen betekenen dat het verkopen van een auto daarom niet lonend is. Ik zou het i.i.g. goed uitzoeken vooraf, om te voorkomen dat je achteraf een naheffing van de Amerikaanse fiscus krijgt.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Kun je de auto daar niet laten opslaan en volgend jaar de reis afmaken? (het is maar een idee).
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
RobGT
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door RobGT »

Hallo Fer80,
Daar had ik inderdaad niet aan gedacht en gezien we de winter voor willen blijven, heb ik geen tijd om dat nog allemaal uit te pluizen. Bedankt voor je meedenken.

Hallo yarrah,
Het probleem is niet alleen de tijdsfactor, er is meer aan de hand. Daar kan ik helaas niet verder op in gaan.
Bedankt voor je goede idee.

Bedankt allen voor jullie aandacht; we gaan de auto op de boot zetten en we nemen hem mee naar huis.
Groet, Rob
Maak je dromen waar ...... leef nu.
www.GeoCruiser.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer