Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
last van de hoogte in de Rockies
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 10
last van de hoogte in de Rockies
ik hoor hier en daar dat je last kunt krijgen van de hoogtes in de Rocky's.
we hebben het voornemen om maandag te vliegen naar Denver en de andere dag de trail ridge te rijden. dus gelijk al een behoorlijke hoogte.
is dat nou wel zo verstandig? en kun je er eventueel wat tegen doen.
we hebben het voornemen om maandag te vliegen naar Denver en de andere dag de trail ridge te rijden. dus gelijk al een behoorlijke hoogte.
is dat nou wel zo verstandig? en kun je er eventueel wat tegen doen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: last van de hoogte in de Rocky's
Wij hebben inderdaad eens last gehad van een flinke hoofdpijn in Rocky Mountain NP op de tweede dag van onze vakantie. Als je alleen maar gaat rijden en geen inspanningen gaat verrichten zul je er waarschijnlijk geen last van krijgen. Veel water drinken is verstandig.
Marianne
Marianne
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Denver ligt al behoorlijk hoog ten opzichte van Nederland, De Rockies en met name de Trail Ridge Road, liggen nóg veel hoger. Ik heb er ook last van gehad. Toen we rond de top reden en uit de auto stapte om een klein stukje te wandelen merkte ik gelijk dat ik kortademig was en mijn hoofd heel zwaar voelde. De volgende dag zijn we gaan wandelen rondom Bear Lake en toen voelde ik me gewoon prima. De grootste klap kwam pas toen we twee dagen later onderweg waren richting het zuiden. Toen kreeg ik hoofdpijn en voelde me koortsachtig. Wat je eraan kunt doen? Het enige is eigenlijk heel langzaam acclomatiseren, maar daar hebben de meeste mensen in hun roadtrip geen tijd voor. Blijft over: heeel veel water drinken.
Tja moeilijk te zeggen vooraf. Ik had best last maar mijn vriendin totaal niet.
Let sowieso op met de wind daarboven. We hadden de deur van de auto er bijna afliggen
op het moment dat we het portier opende...
Maar zou het niet overslaan. Het is een schitterende route.
Let sowieso op met de wind daarboven. We hadden de deur van de auto er bijna afliggen
op het moment dat we het portier opende...
Maar zou het niet overslaan. Het is een schitterende route.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Sommigen hebben er in Denver al last van, anderen dan weer niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hebben wij ook gedaan, de ene dag aankomen in Denver, de dag daarop zaten we al in de Rockey's. Allebei hebben wij geen last gehad. Je zit hoog, maar als je een normaal tempo aanneemt, is er geen enkel probleem. Sluit mij aan bij de anderen: veel water drinken!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik heb ook ergens gelezen dat zo'n reispilletje, primatour ofzo, ertegen kan helpen!
Baadt het niet, schaad het niet....
Baadt het niet, schaad het niet....
groetjes
Josephine
USA 2016: http://degrootjesinamerika2016.blogspot.nl/
USA 2018: http://degrootjesinamerika2018.blogspot.nl/
USA 2020: http://degrootjesinamerika2020.blogspot.com/
USA 2022: http://degrootjesinamerika2022.blogspot.com/
Josephine
USA 2016: http://degrootjesinamerika2016.blogspot.nl/
USA 2018: http://degrootjesinamerika2018.blogspot.nl/
USA 2020: http://degrootjesinamerika2020.blogspot.com/
USA 2022: http://degrootjesinamerika2022.blogspot.com/
Tegen echte hoogte ziekte helpt maar 1 ding zo snel mogelijk weer afdalen. Maar de kans om als je kort op 3800 meter hoogte verblijft moet je al aanleg hebben om hoogte ziekte te krijgen anders heb je er weinig last van.
Wat ook helpt is veel water drinken en absoluut geen alcohol drinken. En het pilletje wat genoemd wordt zou ik maar in de winkel laten dat helpt niet is voor reis ziekte en dat is hoogte ziekte echt niet. Er zijn wel pilletjes voor maar die zijn alleen op recept te verkrijgen.
Wat ook helpt is veel water drinken en absoluut geen alcohol drinken. En het pilletje wat genoemd wordt zou ik maar in de winkel laten dat helpt niet is voor reis ziekte en dat is hoogte ziekte echt niet. Er zijn wel pilletjes voor maar die zijn alleen op recept te verkrijgen.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Ik heb er ook altijd last van, mijn man nooit. Veel water drinken, geen alcohol en niet teveel inspannen. Als het alleen bij hoofdpijn blijft dan gaat het na een dag of 2 wel weer over. Mocht het erger worden dan moet je naar een lager gebied.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb eerst al een aantal andere parken gedaan en eindigde in RMNP. Ik reed vanaf Scottsbluff en ben eerst naar Bear Lake gereden. Daar een rondje gelopen, maar eigenlijk geen last gehad. Toen direct doorgereden via de nog niet geheel geopende trai lridge road naar Rainbow curve viewpoint. Daar merkte ik wel dat ik wat lichte hoofdpijn kreeg, niet erg storend maar ik voelde het wel. Iedereen reageert er inderdaad anders op.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij zijn op wintersport geweest in de Rockies en ook 's zomers in de Rockies geweest maar wij hebben nergens last van gehad.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Bedankt voor de tips en reacties. We gaan het proberen. 

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: last van de hoogte in de Rockies
En vooral geen (flinke) hikes doen zonder enige acclimatisatie! Dat is de beste manier om last te krijgen. Veel mensen onderschatten het gecombineerde effect van grote hoogte en de droge lucht. Het lijkt alsof je niet zweet, maar je zweet wel degelijk, het verdampt alleen zo snel dat je het soms nauwelijks merkt - en dat is wanneer uitdroging toeslaat, en de effecten van de hoogte nog erger maakt...
Dus, veel water drinken, ook als je niet wandelt, en ook energiedrankjes als Gatorade en wat energy bars kunnen helpen.
Dus, veel water drinken, ook als je niet wandelt, en ook energiedrankjes als Gatorade en wat energy bars kunnen helpen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 1455 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA