Mening gevraagd

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Wendyfreely
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 aug 2014, 23:11

Mening gevraagd

Bericht door Wendyfreely »

Wij landen eerst in Miami. Wij verblijven daar 2 nachten en van daar uit gaan we verder. We willen graag een auto huren maar is het slim om dit meteen te doen? Ik heb gehoord dat het slim is om alles met openbaar vervoer te doen in Miami. Wat kost dit ongeveer? Ik lees ook dat je vaak apart moet betalen voor een parkeerplaats voor je auto bij je hotel. Alles bij elkaar lijkt het me verstandiger om de auto op te halen als we Miami verlaten maar moeten we dan terug naar het vliegveld om de auto daar op te halen? Als ik ophaalplaats aan klik zie ik alleen maar vliegvelden staan.

Wie heeft hier ervaring mee of kan tips geven?
Petticoat
Amerikafan
Berichten: 361
Lid geworden op: 27 feb 2012, 10:28
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Mening gevraagd

Bericht door Petticoat »

Ik zou gewoon meteen een huurauto vanaf de luchthaven meenemen. Een taxi vanaf de luchthaven om bij je hotel te komen, openbaar vervoer en een taxi weer terug om je auto op te halen kost ook geld en zal niet veel schelen met een paar dagen een parkeergarage. Miami is uitgestrekt dus afhankelijk van wat je gaat doen kan een auto best handig zijn om alvast te hebben en scheelt ook tijd winst als je uit Miami vertrekt als je niet eerst je auto op hoeft te halen.

Er zijn overigens buiten de luchthaven wel meer punten waar je je huurauto kunt ophalen, check de sites van de verhuurbedrijven hiervoor. Echter daar vaak niet veel keus ( want kleine lokatie) qua auto's.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Gebruikersavatar
Annie
Amerika-expert
Berichten: 4594
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Biggekerke
Contacteer:

Re: Mening gevraagd

Bericht door Annie »

Je kan ook zoeken naar een hotel met gratis parkeren, zal misschien niet zo makkelijk zijn voor Miami.
Ik vond Miami zonder auto niet fijn.
anoukb
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Mening gevraagd

Bericht door anoukb »

Ik zat met hetzelfde idee. Maar uiteindelijk toch besloten om de auto vanaf dag 1 te huren.

Na een kleine berekening kwamen we er achter dat het niet heel veel scheelt en een auto bij de hand is toch prettig, zeker als je aankomt na een lange vlucht, etc. En als je na Miami weer ergens anders heen gaat :thumbup:
April 2016: NY en Florida
Maart 2015: Florida en diepe zuiden
Aug 2013: SF, LA, LV, SF
Wendyfreely
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 aug 2014, 23:11

Re: Mening gevraagd

Bericht door Wendyfreely »

Super bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1953
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mening gevraagd

Bericht door Frasi »

Naast het gemak om een eigen auto tot je beschikking te hebben: in de kosten hoeft het niet veel te schelen.
Simuleer even een paar opties bij de autoverhuurders / brokers. Er gelden vaak dag- en weektarieven; voor een week huur (7 dagen) betaal je dan even veel als voor 5 dagen.
Dus ga je twee weken, gaat je 2 dagen minder autohuur niets opleveren.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19). Planning '24: Colorado e.o.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer