Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
LuckyLuke
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2014, 08:28

Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Bericht door LuckyLuke »

Hallo allemaal!

Mijn vader en ik gaan volgend voorjaar met zijn tweeën een rondreis door Zuid-West Amerika maken. Omdat we maar met zijn tweeën zijn heb ik er zonder verder bij na te denken bij Avis een huurauto van autogroep A (de kleinste groep, voor één grote en één kleine koffer) gereserveerd. Nu lees ik echter hier en daar dat het belangrijk is om te zorgen dat je geen té kleine auto huurt. Nou vroeg ik mij af wat jullie ervaringen hiermee waren? Is het comfortabel om met zijn tweeën in een auto van die klasse te rijden?

Groeten, Luke
Gebruikersavatar
PeterPaul
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 jan 2009, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Bericht door PeterPaul »

Tja het hangt er een beetje vanaf hoelang je gaat en hoeveel uur per dag je in die auto doorbrengt. Zie het zo, als je veel kilometers maakt is die auto voor een groot gedeelte van de dag je huiskamer, dan wil ik wel wat ruimte om me heen, jij niet?
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Bericht door LittlePhoenix »

Met 2 personen is een kleine auto genoeg als je niet al te lang of breed bent. Ik ben 1.73 en zit redelijk comfortable in een kleine auto, maar m'n broer is bijna 2 meter en zou na een dag waarschijnlijk krom lopen van de rugpijn.

En hou er ook rekening mee dat je in kleine auto's je net een verdwaald kind op een drukke bazaar voelt als je hier op de snelweg rijdt. Want zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk! Hier in Florida valt het mee, maar in Utah vond ik het niet prettig om in m'n man's Jaguar te zitten want al die pick up trucks en Expeditions enz zijn toch wel heel erg groot!

Persoonlijk zou ik voor een pick up truck kiezen omdat dat zo heerlijk Amerikaans is, maar ja, de kosten kunnen dan flink oplopen en het ligt er maar aan of je dat de moeite waard vind. Al kan je soms goede deals vinden en dan is het nauwelijks duurder dan een normale auto.
Als je een kleine auto wilt zou ik denk ik toch minstens compact kiezen. Dat is nog steeds klein, maar toch ietsje groter met meer beenruimte. De kleinste klasse is een auto zoals de Spark en de intermediate is zoiets als de Yaris. Is denk ik toch iets prettiger.
Gebruikersavatar
Janbren
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 17 jan 2012, 20:16
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Bericht door Janbren »

Wij gaan dit jaar voor de derde keer naar Amerika. Ook voor de derde keer een Midsize SUV gehuurd alleen al voor de ruimte in de auto en dat je niet de kleinste bent op de weg zoals hierboven aangegeven. :mrgreen:
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon

Road Trip Movies: Movies

Road Trip Music playlist: Play

Blog: Bekijk
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42299
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Bericht door Martin & Marianne »

Toen wij met z'n tweeën gingen hebben we altijd de kleinste categorie genomen, Wel een keer een upgrade gekregen (gratis) maar ook een keer niet. Geen probleem, ook niet met onze kampeerspullen en koelbox etc. Wij hadden wel altijd een 4-deurs auto dus ook veel spullen op de achterbank. Er rijden veel grote auto's rond in de VS, maar tegenwoordig toch ook steeds meer kleinere.
Je bent er wel vroeg bij met de auto. Is dit nog te annuleren als je zou willen? Heb je geboekt met de juiste verzekeringen?

Marianne
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10177
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Bericht door Hockey »

Ik zou toch voor een grotere klasse gaan. Een dergelijke kleine auto is prima als je af en toe een ritje rijdt, maar als je dagelijks meer dan 200 kilometer gaat rijden is een groter formaat erg prettig.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Bericht door RiverCola »

Tijdens 2 van de drie reizen die wij maakten reden we in een compact auto (PT Cruiser). We zijn allebei niet lang en reizen niet met enorm veel bagage (gewoon 1 koffer pp en een handtas/rugzak). De PT Cruiser en ook de andere auto's die ik zag staan in die categorie voldeed helemaal prima. De auto was sowieso een stuk ruimer en luxueuzer dan wij thuis gewend waren te rijden. Vooral tijdens 1 van die twee reizen hebben we behoorlijke afstanden afgelegd - we deden het klassieke rondje zuidwesten.

1 Maal hebben we een fullsize auto gehuurd (geen SUV) en we kregen toen een Dodge Charger mee. Toffe bak die niet eens echt meer verbruik had dan de PT Cruiser, maar we hebben nimmer het gevoel gehad dat we die ruimte ook echt nodig hadden.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Bericht door Njit »

Die ruimte heb je ook niet nodig met z'n tweetjes. Maar het is wel lekker :lol: En in de US zijn dat soort huurauto's nog te betalen. Afgelopen vakantie in Australie waren we voor een Fullsize auto meer kwijt als een Premium SUV in de US.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Joke
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 12 jul 2004, 19:56

Re: Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Bericht door Joke »

Ik reed vandaag de i-10 van Los Angeles naar Phoenix, en kwam onderweg een Smart Car tegen, die ook zo'n 75 mph reed. Ik rij zelf ook in een kleine auto, maar zou niet met een Smart Car op de snelweg gaan.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Bericht door LittlePhoenix »

Een PT Cruiser is geen kleine auto, dat is een normale auto. De kleinste klasse is de Spark enz. dus maar ietsje groter dan een Smart. Heb ik geleerd toen ik een huurauto voor m'n man moest regelen en iets moest vinden waarmee hij naar de ranch kon rijden. Die weg is echt knudde en met sommige auto's sta je zo goed als zeker vast als het slecht weer is.
Maar wat precies in welke klasse valt kan ook verschillen per verhuurder heb ik het idee.
LuckyLuke
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2014, 08:28

Re: Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Bericht door LuckyLuke »

Hallo allen,

Bedankt voor het zo spoedig reageren! Naar aanleiding van jullie reacties heb ik Avis opgebeld en de auto gewijzigd naar een klasse B (een grote klasse). Dit kon kosteloos en omdat de prijzen fors zijn gedaald heb ik ook nog eens tegoed van €55 euro dat ik kan gebruiken als ik bij het ophalen de extra bestuurder, under age en TomTom afreken.
Heb alle verzekeringen erbij zitten die nodig zijn in Amerika (alleen niet bagage, maar zie zit in reisverzekering) het is een all-inclusive deal.
Die mensen van Avis helemaal de oren van het hoofd gevraagd ;)
Nogmaals bedankt!
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Bericht door RiverCola »

Hahahaha, wat een grap :thumbup:
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1953
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Bericht door Frasi »

Voor het geval je boeking nog kosteloos te annuleren is: zoek vanaf ca. een half jaar voor vertrek nog eens naar prijzen bij de bekende brokers (zie lijstjes elders op dit forum).
Grote kans dat je veel goedkoper uit bent dan rechtstreeks bij Avis boeken.

Ik reis alleen en kies toch altijd voor minimaal een Mid-size SUV. Alles in de VS is groot en met een kleinere auto voel je je al snel Calimero op de weg.
En via een broker is deze vaak niet eens veel duurder dan een compact (scheelt een paar tientjes op 3 weken).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19). Planning '24: Colorado e.o.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Bericht door RiverCola »

Het calimero-gevoel is wat mij betreft echt persoonsafhankelijk. Wij hebben nog nooit in een SUV gereden en hebben ons nog nooit Calimero gevoeld. Niet met een PT Cruiser (welke inderdaad in de categorie midsize valt) en niet in de Dodge Charger (fullsize). Nogmaals, een SUV rijden is echt niet nodig. Of je dat wilt omdat je het cool, luxueus of whatever vindt, dat is iets anders :wink:

Vind het een beetje jammer dat de noodzakelijkheid van een SUV veel bezoekers op dit forum, als ze ernaar vragen, bijna aangepraat wordt. Veel forummers kiezen daar inderdaad voor, maar nodig....nee joh.
Gebruikersavatar
PeterPaul
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 jan 2009, 16:38
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Bericht door PeterPaul »

RiverCola schreef:Het calimero-gevoel is wat mij betreft echt persoonsafhankelijk. Wij hebben nog nooit in een SUV gereden en hebben ons nog nooit Calimero gevoeld. Niet met een PT Cruiser (welke inderdaad in de categorie midsize valt) en niet in de Dodge Charger (fullsize). Nogmaals, een SUV rijden is echt niet nodig. Of je dat wilt omdat je het cool, luxueus of whatever vindt, dat is iets anders :wink:

Vind het een beetje jammer dat de noodzakelijkheid van een SUV veel bezoekers op dit forum, als ze ernaar vragen, bijna aangepraat wordt. Veel forummers kiezen daar inderdaad voor, maar nodig....nee joh.
Ik snap wat je bedoeld maar denk dat een hele hoop mensen het gewoon leuk vinden om in een SUV te rijden, iets anders dan thuis, lekker ruimte om je heen. Persoonlijk...... mijn vrouw en ik nemen onze golfclubs tegenwoordig mee dus een PT Cruiser, hoe leuk ook de auto, is voor ons niet echt een optie. :lol:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42299
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Bericht door Martin & Marianne »

@PeterPaul: Een grote auto nemen omdat je dat leuk vindt is iets anders dan suggereren dat een grote auto noodzakelijk is.

@LuckyLuke: waarom zou je een TomTom huren? Dat is vrij duur, je kunt goedkoper ter plekke een navigatiesysteem kopen. Of alleen een papieren kaart gebruiken.
En als je in Californië huurt hoef je niet te betalen voor een extra bestuurder.

Marianne
Gebruikersavatar
Annie
Amerika-expert
Berichten: 4594
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Biggekerke
Contacteer:

Re: Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Bericht door Annie »

Wij kiezen altijd voor een Midsize.
Niet alleen voor de ruimte, maar voor de hogere instap/zit. en doordat je hoger zit zie je meer.
Thuis hebben we ook een auto met hogere instap/zit, als mijn ouders meerijden zien ze van alles wat ze in hun eigen auto niet zien, dan kijken ze tegen de vangrail.
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Bericht door LittlePhoenix »

Het Calimero gevoel is inderdaad persoonlijk en heeft voor mij vooral te maken met overzichtelijkheid. In een kleine auto heb je minder goed zicht dan in een hogere auto. Bovendien vind ik de Jaguar van m'n man niet lekker zitten dus ik zou er nooit een roadtrip in willen maken, maar ook dat is persoonlijk. Manlief is dol op z'n Jag en heeft ook geen Calimero gevoel (niet dat hij zou weten wie of wat dat is :lol: ). En dat terwijl hij toch een echte Texaan is die zich helemaal thuis voelt in een pick up.

Als mensen hier om auto advies vragen, gooi ik altijd een pick up truck in het gesprek omdat ik daar dol op ben. Is voor mij echt zo'n Amerika gevoel! Maar Amerikanen die advies vragen over Nederland of Duitsland geef ik altijd de tip om eens met het o.v. te gaan omdat dat echt iets typisch locals is.
LuckyLuke
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2014, 08:28

Re: Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Bericht door LuckyLuke »

Sorry voor de late reactie mensen. Was helemaal vergeten om jullie te laten weten dat ik erg veel aan jullie replys heb gehad! Heb met Avis gebeld en de auto ge-upgrade naar één klasse groter. Doordat er op dat moment een actie was zaten daar geen extra kosten aan verbonden. Dankjulliewel! :)
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Heb ik de juiste klasse auto gereserveerd?

Bericht door 6foot6 »

LuckyLuke schreef: als ik bij het ophalen de extra bestuurder, under age en TomTom afreken.
Dat klinkt duur
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer