Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe lang duurt het voor je onderweg bent bij El Monte?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Bitje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Hoe lang duurt het voor je onderweg bent bij El Monte?

Bericht door Bitje »

Beste mensen,

Na een aantal keren onze route te hebben gewijzigd ivm familie bezoeken die we ook nog wilden inplannen tijdens onze VS reis, zijn we uiteindelijk erop uit gekomen, om onze RV te huren bij El Monte in Dallas. Nu kwam ik er na het boeken achter, dat we bij ons hotel geen PAD transfer kunnen hebben. Ik had heel leuk voor de eerste dag zo'n 130 mile bedacht om te gaan reizen naar de eerste camping. Maar ik vraag me af, of we dit nu wel kunnen halen? We willen ook nog boodschappen doen voor we op weg gaan, dus..
Hoe lang kan het duren voordat je op weg bent bij El Monte? Het is voor ons de eerste keer met een camper, en ik kan niet goed terugvinden op het forum hoeveel tijd het kost bij de verhuurder. En maakt het wat uit op welke dag je huurt? (bijvoorbeeld dat het op zaterdag heel lang duurt omdat er veel gewisseld wordt; en dat het doordeweeks minder tijd kost). Wij huren op een donderdag, in augustus.

Bedankt!

Bianca
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Hoe lang duurt het voor je onderweg bent bij El Monte?

Bericht door Rob »

Reken bij een eerste keer camper huren op minimaal twee uur op het verhuurstation voordat je weg kan, voor de boodschappen kan je daar nog wel twee uur bijtellen.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Wij huren altijd bij dezelfde verhuurder. Waar je standaard vroeg opgehaald wordt van het hotelm 08.00 uur. En rond het middaguur zijn we klaar dan kunnempn we rijden dan hebben we ook boodschappen e.d. Gedaan en vaak is dat om het middaguur. Dus reken gewoon 4 uurtjes.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bitje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Bitje »

Door onze vertrek locatie Dallas hadden we niet veel keus in verhuurders, en door onervarenheid niet goed opgelet met het boeken van het hotel.. Niets aan te doen, we rekenen gewoon op vier uur 'kwijt' de eerste dag aan praktische zaken. Rijden we naar een campground niet al te ver weg. Bedankt in ieder geval voor de antwoorden!

Bianca
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je een PADtransfer wil hoef je niet in het betrefende hotel te slapen, je moet alleen op de afgesproken tijd bij het ophaalpunt (meestal de lobby) staan.
Misschien het overwegen waard om nog een PAD bij te boeken als je niet te ver van een van de PADhotels slaapt.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik zie niet wat die transfer precies uitmaakt? Je neemt gewoon een taxi en zorgt dat je bij het kantoor bent voordat je officieel terecht kunt; meestal is er dan wel al iemand die je kan helpen. Zo'n transfer is in dat opzicht juist vervelend omdat je met veel mensen tegelijkertijd bij de verhuurlocatie aankomt.

Ik vond het bij El Monte (LA) allemaal vrij soepel gaan. Het papierwerk viel reuzemee en ze waren goed georganiseerd met de spullen die je ter plekke huurt. Wij hadden net de pech dat onze motor niet wilde starten, dus er moest even een nieuwe accu in; dat kostte net ff een kwartiertje meer, maar ik vond het een - voor Amerikaanse begrippen - erg efficient bedrijf. Campers waren overigens allemaal erg nieuw; onze beste camperhuur-ervaring tot nu toe (en we hebben er al veel gehuurd!).

Volgens mij is 130 mijl geen enkel probleem, maar daar zullen andere mensen anders over denken. Een aantal uur voor afhalen, boodschappen doen en eten is reëel, maar dan kun je nog best een paar uur rijden. Wij zijn vorig jaar (met 4 kids) op de eerste dag van Phoenix naar de Grand Canyon gereden, inclusief boodschappen, lunch en toeristische tussenstop. Waren daar net op tijd voor de zonsondergang 8)
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

dimona schreef:Ik zie niet wat die transfer precies uitmaakt? Je neemt gewoon een taxi en zorgt dat je bij het kantoor bent voordat je officieel terecht kunt; meestal is er dan wel al iemand die je kan helpen. Zo'n transfer is in dat opzicht juist vervelend omdat je met veel mensen tegelijkertijd bij de verhuurlocatie aankomt.
Met de PADtransfer wordt je 's morgens om 08:00 al op het verhuurstation afgezet dus ben je als (een van de) eerste aan de beurt.
Een taxi nemen en zo maar op het verhuurstation verschijnen wordt niet op prijs gesteld je zal dan toh minstens de middag er voor even moeten bellen als je zo maar verschijnd betsaat de kans dat je camper nog niet beschikbaar is.
Wij huren al sinds 199 bij El Monte en na 11X kan ik wel zeggen dat er na overleg heel veel mogelijk is.
LA is het hoofdkantoor en daar is onze ervaring dat ook bij een gewone transfer je al rond 09:30 op het verhuurstation kan zijn, hoe dat in Dallas is weet ik niet daar hebben wij alleen maar een keer ingeleverd.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Rob schreef:Een taxi nemen en zo maar op het verhuurstation verschijnen wordt niet op prijs gesteld je zal dan toh minstens de middag er voor even moeten bellen als je zo maar verschijnd betsaat de kans dat je camper nog niet beschikbaar is.
Wij hebben nog nooit gebruik gemaakt van zo'n transferbusje, en komen altijd met een taxi. Nog nooit gehoord dat dat een probleem was.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Neem aan dat er dan van te voren wel een afspraak is gemaakt, wij zijn de laatste keer ook zelf met een taxi gegaan maar hebben wel eerst een afspraak gemaakt om hoe laat we terecht konden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer