Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alamo Road Assistance en Toll Pass nodig?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Emergo
Amerika-ontdekker

Re: Alamo Road Assistance en Toll Pass nodig?

Bericht door Emergo »

HarryH,

Begrijp ik jouw vraag niet of jij mijn antwoord niet?

Pennsylvania en Florida hebben twee verschillende systemen. PA heeft E-ZPass en FL heeft sunpass

Ik heb geen praktijkervaring met de sunpass maar op de website van E-ZPass staat dat de systemen niet met elkanders transponders werken.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 73

Bericht door harryh »

Emergo schreef:HarryH,

Begrijp ik jouw vraag niet of jij mijn antwoord niet?

Pennsylvania en Florida hebben twee verschillende systemen. PA heeft E-ZPass en FL heeft sunpass

Ik heb geen praktijkervaring met de sunpass maar op de website van E-ZPass staat dat de systemen niet met elkanders transponders werken.
Bedankt, dat ze verschillen weet ik :thumbup:
Punt is, dat op de Sunpass website staat dat Tollpass (wat Alamo en National gebruiken) gewoon werkt in de Sunpass gebieden. Omdat ik in PA vetrek, heb ik zo'n Tollpass transponder.
Mijn vraag is daarom alleen of iemand dat laatste (dus: werkt een Tollpass transponder ook in de Sunpass gebieden) in de praktijk al eens heeft geprobeerd ;)
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Ik heb geen road side assistance genomen bij Alamo. Ik heb een flinke vogel (gier) aangereden waardoor ik een mega ster in mijn voorruit had. Ik moest toen nog 600 km rijden (wij zaten in Big Bend). Dat ging prima. Eenmaal op onze bestemming (San Marcos) gebeld met Alamo, die gaven aan hoe vervelend dit voor mij toch wel niet was. Ik kon de volgende dag naar het vliegveld van Austin rijden (dichts bij zijnde Alamo vestiging) voor het omruilen van de auto.
De volgende dag naar Alamo Austin, en inderdaad stond daar een auto helemaal klaar, volg getankt, zelfde model en nogmaals excuses dat wij dit moesten meemaken. :thumbup:
Dit viel allemaal onder mijn gold pakket. Wat volgens mij wel een voordeel van road side assistance kan zijn is dat je in geval van dit soort schade ook wordt geholpen als er geen Alamo vestiging in de buurt is. Of heb ik dat verkeerd? Maar voor grote kosten is het dus niet nodig. (Ik vraag mijzelf wel af, wat ik had moeten betalen wanneer de ruit er helemaal uit had gelegen.)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Road Side assistente is bedoeld voor als je niet meer kunt rijden, daar had jij gelukkig geen last van, je kon ondanks die ster in de ruit toch verder.

Wij nemen het nooit, we vinden het best duur en hebben het nog nooit nodig gehad. Mochten we het in de toekomst wel nodig hebben dan klagen we ook niet over een eventuele rekening.

Els
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik heb 4 jaar geleden tijdens het rijden een steentje op de voorruit gehad: een scheur van 3cm die elk uur groeide.
Twee dagen later op Palm Springs Airport (intussen een scheur van 30cm) ook zonder problemen de auto omgeruild bij Alamo. Ik kreeg zelfs dezelfde upgrade mee. Geen kosten, geen gedoe, geen road-side assistance.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Dommel schreef:Road Side assistente is bedoeld voor als je niet meer kunt rijden, daar had jij gelukkig geen last van, je kon ondanks die ster in de ruit toch verder.

Wij nemen het nooit, we vinden het best duur en hebben het nog nooit nodig gehad. Mochten we het in de toekomst wel nodig hebben dan klagen we ook niet over een eventuele rekening.

Els
Inderdaad en volgens mij is het alleen van toepassing wanneer je niet verder kunt door jouw eigen schuld. Stopt de motor er mee dan is het voor Alamo. Althans zo heb ik het begrepen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Road site assistance is ook meer voor de dingen die je zelf fout doet of "makkelijk" zelf kan oplossen:
-lekke band wisselen
-verkeerde brandstof getankt
-deuren op dicht gooien met de sleutels nog in contact
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer