Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

United: Ervaring met te grote bagage?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Wijgert
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

United: Ervaring met te grote bagage?

Bericht door Wijgert »

Wij vliegen volgende week met United vanaf Amsterdam via Houston naar San Francisco. Nu lees ik dat er naast een max gewicht van 23Kg er ook een maximale maat van 157cm ( L + H + D ) is. Even mijn koffers nagemeten en... één is toch echt wel wat te groot. Is er iemand die ervaring heeft of United hier soepel mee omgaat?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: United: Ervaring met te grote bagage?

Bericht door Marcopstal »

De gewichten worden tegenwoordig zeer streng beoordeeld. Meer gewicht is bijbetalen.

De afmetingen zullen denk ik iets soepeler worden beoordeeld, tenzij het zeer extreem wordt.

Het zal vooral de combinatie gewicht + afmetingen zijn vrees ik evenwel. Een grotere valies is immers meestal ook zwaarder.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Heb ook steeds met een koffer gereisd die van afmeting groter was ,er werd nooit naar gekeken en reisde ook steeds met United .Gewicht daarentegen wel .

Gr,
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Mijn ervaring is dat men heel streng is op gewicht maar aanzienlijk minder op afmetingen. Een paar centimeters erbij levert normaal gesproken geen probleem op maar dat durf ik niet te garanderen. Hoeveel is echt te groot?
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Die van mij is ook heel groot en nog nooit probleem mee gehad bij United, gewicht zoals reeds gezegd zijn ze zeer streng op. Had 52 pond ipv 50 en moest eruit ondanks dan andere koffer er ver onder zat.
Wijgert
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Wijgert »

Vriendelijk bedankt voor alle reacties. :clap: :clap: :clap: Mijn koffer is ongeveer 15 cm te groot. Niet extreem dus. Ik denk dat ik de gok maar ga nemen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer