Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alamo Road Assistance en Toll Pass nodig?
-
BastiaanB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Alamo Road Assistance en Toll Pass nodig?
Volgende week zaterdag, 07 juni, gaan wij onze auto vakantie vieren en maken behoorlijk wat kilometers en begint in Washington, Philadelphia en New York. Dan met het vliegtuig twee dagen later naar Las Vegas, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, Palm Springs, Los Angeles, Pismo beach, Monterey en eindigen in San Fransisco.
Wat is jullie ervaringen met de road assistance (van Alamo)?
En dan hebben we nog het tol vignet, wat is jullie ervaringen? Er bij boeken of gewoon betalen als je een tol weg passeert? Ik meen dat een week pas 19 dollar kost maar ik weet vooraf niet of ik een tolweg ga passeren.
Wat is jullie ervaringen met de road assistance (van Alamo)?
En dan hebben we nog het tol vignet, wat is jullie ervaringen? Er bij boeken of gewoon betalen als je een tol weg passeert? Ik meen dat een week pas 19 dollar kost maar ik weet vooraf niet of ik een tolweg ga passeren.
Re: Alamo Road Assistance en Toll Pass nodig?
Toll pass is in het westen niet nodig. In het oosten heb je wel tol wegen. Hier heb ik nog niet gereden. Dit najaar wel en dan nemen we ook een toll pass.
In het westen heb je bijna geen tol wegen.
Road Assistance
Vele nemen het niet op dit forum.
Het is voor lekke banden, je vergeten bent om te tanken of je sleutels in het contact heb laten zitten.
Road Assistance
Vele nemen het niet op dit forum.
Het is voor lekke banden, je vergeten bent om te tanken of je sleutels in het contact heb laten zitten.
-
BastiaanB
- Amerikafan
Dus dan hoef je zelf niet je band te wisselen maar wordt het gedaan.
Vergeten om te tanken? Je zou zeggen dat je einde van de dag gaat tanken zodat je de volgende ochtend weer meteen op pad kan. Toch?
En je sleutels in het contact laten zitten...tja....heb ik in Nederland ook nog nooit gehad (even afkloppen)
Maar wat als je pech onderweg hebt dan? Heb je dan sowieso hulp vanuit de verhuurder of heb je daar dus ook die road assistance voor nodig?
Vergeten om te tanken? Je zou zeggen dat je einde van de dag gaat tanken zodat je de volgende ochtend weer meteen op pad kan. Toch?
En je sleutels in het contact laten zitten...tja....heb ik in Nederland ook nog nooit gehad (even afkloppen)
Maar wat als je pech onderweg hebt dan? Heb je dan sowieso hulp vanuit de verhuurder of heb je daar dus ook die road assistance voor nodig?
ja, de verhuurder is daarvoor verantwoordelijk. Die dient jou een werkende auto te geven.
-
BastiaanB
- Amerikafan
Dan zie ik inderdaad ook niet de meerwaarde er van in.
Wat ik mij dan nog wel afvraag is of de toll pass nodig is in en rond Washington, Philadelphia en richting New York (de auto wordt in Newark ingeleverd).
Wat ik mij dan nog wel afvraag is of de toll pass nodig is in en rond Washington, Philadelphia en richting New York (de auto wordt in Newark ingeleverd).
- Bushmaster
- Amerika-expert
ja als je pech heb na enige uren wachten wel.Dus dan hoef je zelf niet je band te wisselen maar wordt het gedaan.
Je kan beter hier even oefenen zodat je zelf de band kan wisselen.
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Vorig jaar hebben wij daar gereden en de tolwegen gewoon cash betaald dat ging prima. (je kunt ook tolwegen vermijden in je navigatie)BastiaanB schreef:Dan zie ik inderdaad ook niet de meerwaarde er van in.
Volgens mij heeft Alamo een overeenkomst met de verschillende tolweg organisaties dat je toll by plate krijgt. Je rijdt dan door de speciale lane en wordt gefotografeerd. Je krijgt dan naderhand een rekening. Ik heb hier echter geen ervaring mee. Dit jaar gaan wij ook tolwegen tegenkomen in Texas, ik weet nog niet of ik het cash ga doen of via het toll by plate program.
Over roadside assistance: HEt is een soort wegenwacht, maar ik heb begrepen dat je door de amerikanse anwb (AAA) ook wordt geholpen bij het tonen van je anwb lidmaatschapskaart. Daarnaast heb ik begrepen dat je met roadside assistance altijd wordt geholpen waar je ook bent. Heb je dat niet dan zul je zelf naar een filiaal van je verhuurder moeten.
Ik weet niet hoe het zit met kapotte ruiten, ik vraag mij altijd af voor wie die kosten zijn.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
-
Monique2012
- Amerika-ontdekker
Wij hebben deze zomer een full size SUV gehuurd bij Alamo via US Car Hire en omdat het relatief goedkoop was om mee te verzekeren hebben we wel gekozen voor Road Assist maar ik denk niet dat het om de Road Assist van Alamo zelf gaat. De voucher is van Enhanced Roadside Assistance dus het lijkt erop dat dit niet van Alamo zelf is maar van een ander bedrijf die deze verzekering uitvoert.
Op de voucher is het volgende vermeld
As you have pre-paid for our Enhanced Roadside Assistance cover, DO NOT take this optional coverage with your car rental provider when you collect the car. If you do, then you will have paid twice. Car rental companies may have other names for the product such as 'Roadside Plus' or 'Roadsafe'. Neither 'Enhanced Roadside Assistance' nor your car rental company will refund if you purchase the option twice.
The following items are covered by our product. For any other problems you must use the basic roadside assistance provided with your car rental:
Puncture, lost keys, keys locked in car, flat battery, broken windscreen, run out of gas, mis-fueling, towing
Dus schade aan de ruiten vallen hier naar mijn idee dan ook onder. Nogmaals, we zullen de verzekering waarschijnlijk (hopelijk) niet nodig hebben maar voor die paar euro vind ik het wel een prettig idee. Ik ben zo iemand die wel de sleutels laat vallen en dat ze dan net in een put vallen, vergeet de lichten van de auto uit te doen of apparaten aan de oplader laat liggen terwijl de motor uitstaat, verkeerde benzine tankt en een steentje tegen de ruit en een lekke band behoren ook tot onze standaard vakantieperikelen
Op de voucher is het volgende vermeld
As you have pre-paid for our Enhanced Roadside Assistance cover, DO NOT take this optional coverage with your car rental provider when you collect the car. If you do, then you will have paid twice. Car rental companies may have other names for the product such as 'Roadside Plus' or 'Roadsafe'. Neither 'Enhanced Roadside Assistance' nor your car rental company will refund if you purchase the option twice.
The following items are covered by our product. For any other problems you must use the basic roadside assistance provided with your car rental:
Puncture, lost keys, keys locked in car, flat battery, broken windscreen, run out of gas, mis-fueling, towing
Dus schade aan de ruiten vallen hier naar mijn idee dan ook onder. Nogmaals, we zullen de verzekering waarschijnlijk (hopelijk) niet nodig hebben maar voor die paar euro vind ik het wel een prettig idee. Ik ben zo iemand die wel de sleutels laat vallen en dat ze dan net in een put vallen, vergeet de lichten van de auto uit te doen of apparaten aan de oplader laat liggen terwijl de motor uitstaat, verkeerde benzine tankt en een steentje tegen de ruit en een lekke band behoren ook tot onze standaard vakantieperikelen
2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
-
BastiaanB
- Amerikafan
Maar zoals eerder vermeld krijg je bij pech onderweg sowieso wel hulp toch als het niet jouw eigen schuld is in vorm van geen benzine meer, zelf geen zin hebben om een lekker band te wisselen, sleutels in de auto laten liggen.
- goldenhills
- Amerika-expert
Alle grote bruggen in de SF Bay Area hebben tol, en heb je FasTrak om electronisch te betalen. Bij de Golden Gate kun je trouwens niet meer stoppen om te betalen, dat moet electronisch (met FasTrak), of via een website of bij een kantoor op nummerbord.Hinko schreef:Toll pass is in het westen niet nodig. In het oosten heb je wel tol wegen. Hier heb ik nog niet gereden. Dit najaar wel en dan nemen we ook een toll pass.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=47276
Wat is een Toll Pass eigenlijk? Is dat een E-ZPass?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dit zijn de FasTrak wegen/Bruggen in California

Dat wist ik, bij LA heb je een klein stukje toll toch? Net als bij Denver.goldenhills schreef:Alle grote bruggen in de SF Bay Area hebben tol, en heb je FasTrak om electronisch te betalen. Bij de Golden Gate kun je trouwens niet meer stoppen om te betalen, dat moet electronisch (met FasTrak), of via een website of bij een kantoor op nummerbord.Hinko schreef:Toll pass is in het westen niet nodig. In het oosten heb je wel tol wegen. Hier heb ik nog niet gereden. Dit najaar wel en dan nemen we ook een toll pass.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=47276
Wat is een Toll Pass eigenlijk? Is dat een E-ZPass?
Wat ik bedoel is dat er niet op grote schaal tol wegen zijn zoals in het oosten.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 73
Wij gaan in juli ook naar de oostkust.
Naar aanleiding van dit topic, Hinko's opmerking over Toll Pass hierboven en even zoeken (zie bijvoorbeeld dit overzicht met alle rental companies en hun policies https://www.sunpass.com/rentalcar), is het mij duidelijk dat ik voor die $19,75, het maximum wat National rekent, uiteraard een Toll Pass wil. Wel zo makkelijk, niet alleen voor New York, maar bv ook voor de tolbrug bij Niagara Falls en in Florida. Ik lees dat er in Florida een paar wegen zijn waar je niet met cash kunt betalen, dan is Toll Pass of een alternatief noodzakelijk (of de tolweg vermijden of boete op de koop toe nemen).
Nu is mijn vraag: Ik heb bij expedia.nl een auto bij National geboekt. Net nog even gekeken, als je bij National rechtstreeks boekt kun je gelijk vooraf Toll Pass à $19,75 mee reserveren, maar bij Expedia.nl kun je dat niet.
Regel je dat dan ter plekke bij het uitrijden? En is aan een auto in de Emerald Isle te zien of ie een Toll Pass apparaat ingebouwd heeft?
Gr,
HarryH
Naar aanleiding van dit topic, Hinko's opmerking over Toll Pass hierboven en even zoeken (zie bijvoorbeeld dit overzicht met alle rental companies en hun policies https://www.sunpass.com/rentalcar), is het mij duidelijk dat ik voor die $19,75, het maximum wat National rekent, uiteraard een Toll Pass wil. Wel zo makkelijk, niet alleen voor New York, maar bv ook voor de tolbrug bij Niagara Falls en in Florida. Ik lees dat er in Florida een paar wegen zijn waar je niet met cash kunt betalen, dan is Toll Pass of een alternatief noodzakelijk (of de tolweg vermijden of boete op de koop toe nemen).
Nu is mijn vraag: Ik heb bij expedia.nl een auto bij National geboekt. Net nog even gekeken, als je bij National rechtstreeks boekt kun je gelijk vooraf Toll Pass à $19,75 mee reserveren, maar bij Expedia.nl kun je dat niet.
Regel je dat dan ter plekke bij het uitrijden? En is aan een auto in de Emerald Isle te zien of ie een Toll Pass apparaat ingebouwd heeft?
Gr,
HarryH
Harry,
Volgens mij kun je dit regelen als je de Aisle verlaat. Ook zie je daar een recente prijs om je tank leeg in te leveren.
Tenminste dit zag ik allemaal vorig jaar bij National @ Denver airport.
Volgens mij kun je dit regelen als je de Aisle verlaat. Ook zie je daar een recente prijs om je tank leeg in te leveren.
Tenminste dit zag ik allemaal vorig jaar bij National @ Denver airport.
-
harryh
- Amerika-expert
Nog even terugkomen op National's en Alamo's Toll Pass. Wij komen aan in Philadelphia (PA) en eindigen in Florida.
Nu las ik dat Florida er een ander systeem op na houdt dan New York, New Jersey etc, nl. Sunpass https://www.sunpass.com/rentalcar. Op die site wordt Toll Pass wel genoemd maar de tekst is niet erg duidelijk.
Dus even National Customer Service een mail gestuurd hoe dat zit, maar met het antwoord kan ik niet veel:
"I would check with the rental counter when you get to PHL. If they don't work in other states, I'm sure you could stop in FL and get one at any National counter. You wouldn't have to change cars."
Heeft er iemand op het forum al eens met een Toll Pass van buiten Florida in Florida gereden, werkt dat inderdaad - zonder boetes
?
Bedankt,
HarryH
Nu las ik dat Florida er een ander systeem op na houdt dan New York, New Jersey etc, nl. Sunpass https://www.sunpass.com/rentalcar. Op die site wordt Toll Pass wel genoemd maar de tekst is niet erg duidelijk.
Dus even National Customer Service een mail gestuurd hoe dat zit, maar met het antwoord kan ik niet veel:
"I would check with the rental counter when you get to PHL. If they don't work in other states, I'm sure you could stop in FL and get one at any National counter. You wouldn't have to change cars."
Heeft er iemand op het forum al eens met een Toll Pass van buiten Florida in Florida gereden, werkt dat inderdaad - zonder boetes
Bedankt,
HarryH
HarryH, in een groot gebied in middewesten en noordoosten gebruiken ze hetzelfde systeen (EZ-Pass if I-Pass) zie hier:
http://www.e-zpassiag.com/about-e-zpass/85-map
Maar Florida valt daar dus buiten. Als je twijfelt kun je naar een cash poortje rijden en daar werkt je transponder ook -- het licht springt meteen op groen en dan weet je dat ie het doet. Zoniet kun je gewoon betalen.
Vaak geven ze in de staat waar de transponder gekocht is een korting, in Illinois is dat 50%. De toll in Illinois is vaak laag (1-5$ of zo, per keer maar er staan wel vrij veel poortjes rond en in Chicago). In New York zijn de bedragen wat hoger.
http://www.e-zpassiag.com/about-e-zpass/85-map
Maar Florida valt daar dus buiten. Als je twijfelt kun je naar een cash poortje rijden en daar werkt je transponder ook -- het licht springt meteen op groen en dan weet je dat ie het doet. Zoniet kun je gewoon betalen.
Vaak geven ze in de staat waar de transponder gekocht is een korting, in Illinois is dat 50%. De toll in Illinois is vaak laag (1-5$ of zo, per keer maar er staan wel vrij veel poortjes rond en in Chicago). In New York zijn de bedragen wat hoger.
-
harryh
- Amerika-expert
Goeie tip, bedankt.
In veel gevallen wordt je auto automatisch geregistreerd voor tolwegen op basis van kenteken herkenning, ik zou het voor de zekerheid vragen aan de verhuurder of dat zo is. In sommige staten krijg je een transponder mee die op de voorruit bevestigd wordt, niet alle staten in de US werken met zelfde tolsysteem helaas. De kosten van tol worden automatisch afgeschreven van je credit card en je hebt dan geen cash geld meer nodig. Of dit systeem ook werkt voor bruggen of tunnels weet ik niet en zal je moeten vragen bij de verhuurder.
-
harryh
- Amerika-expert
Bedankt maar dat was de vraag nietRudolfje schreef:In veel gevallen wordt je auto automatisch geregistreerd voor tolwegen op basis van kenteken herkenning, ik zou het voor de zekerheid vragen aan de verhuurder of dat zo is. In sommige staten krijg je een transponder mee die op de voorruit bevestigd wordt, niet alle staten in de US werken met zelfde tolsysteem helaas. De kosten van tol worden automatisch afgeschreven van je credit card en je hebt dan geen cash geld meer nodig. Of dit systeem ook werkt voor bruggen of tunnels weet ik niet en zal je moeten vragen bij de verhuurder.
Ik huur een auto bij National met transponder, zie boven. Die transponder heeft een Toll Pass abonnement, dus niet op kenteken o.i.d.
Gaf ook aan de verhuurder al gemaild te hebben maar geen antwoord te hebben waar ik wat mee kan.
De vraag nog even verduidelijken: Heeft iemand praktijk ervaring met een Toll Pass transponder op een van de Florida Sunpass wegen, werkt dat gewoon?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 9267 Weergaves
-
Laatste bericht door dejong89
-
- 2 Reacties