Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Enige bestuurder kan niet meer rijden

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Enige bestuurder kan niet meer rijden

Bericht door Njit »

SarahB schreef:En tja, ik kan wel auto-rijden en ik heb nog nooit een ongeluk gehad, maar je zal maar zien dat je net die éne keer dat je onverzekerd rondrijdt, een ongeluk hebt... En dat in "het land der schadeclaims" USA... Mja, liever niet.
Hier een voorbeeld van iemand die het niet had geregeld. Hoop gedoe: Ongeval huurauto. Extra bestuurders niet aangemeld!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het kost je aardig wat geld om je als tweede bestuurder op te geven. En ik zie het nut er niet van in. Er zijn toch ook genoeg mensen die in hun eentje een rondreis maken of die met kinderen rijden of met een partner die niet rijdt? Tenzij je dirt roads gaat rijden en gaat wandelen in afgelegen gebieden zal de kans dat je ergens een ongeluk krijgt en geen hulp kunt krijgen heel erg klein zijn. Je kunt eens kijken wat je allemaal gaat doen en waar je eventueel in de problemen zou kunnen komen. Ik denk dat je dan tot de conclusie komt dat dat heel erg mee zal vallen.
Check je reisverzekering, of vraag na wat er gebeurt bijvoorbeeld een gebroken been.

En inderdaad: niet onverzekerd rond gaan rijden.

Marianne
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Martin & Marianne schreef:Het kost je aardig wat geld om je als tweede bestuurder op te geven.
... als je een Underage toeslag moet betalen. In andere gevallen is het extra bedrag nog wel te overzien.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, ik reageerde op TS.

Marianne
mad25
Amerika-ontdekker
Partner van: Joyco
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door mad25 »

Bestaat de Herz Gold Family nog? Want dan vervalt de underage fee toch? Dat zou in dit geval het probleem wellicht oplossen (of in elk geval de underage fee)
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Indien je een ongeluk krijgt, kost het je dan waarschijnlijk meer dan 300 euro . Zou dus zelf niet risico durven nemen . Zie het maar als een dure verzekering .
Ik geef me ook op als 2 e bestuurder, alhoewel het meeste gedeelte mijn echtgenoot rijdt. Af en toe rij ik eens een 100 mijl .
Maar ik dacht dat die 2 e gratis bestuurder in Californië niet meer bestond bij Alamo sinds dit jaar . Iemand die meer weet hierover .
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Die 2e gratis bestuurder is een wettelijk iets in California.

Waar je denk ik op doelt is dat het Alamo Insiders programma is aangepast sinds 16 juni 2014. Voorheen kon je een extra bestuurder gratis bijschrijven als je lid was van dit programma. Maar dit is nu niet meer mogelijk,
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Ja, voor ons was Hertz toch het goedkoopste.
Ik heb net nog eens gekeken en kwam een meevaller tegen. Ik dacht dat de underage fee 25$ per dag was, maar het is "maar" 20$ per dag :thumbup:
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Yup, net ingevuld en de huurprijs voor een Toyota Corolla of gelijkwaardig (met underage fee) is daar 790€.

Bij Hertz hebben we 360€ betaald voor de auto, de underage fee zou (20x16) 320 dollar zijn, dus momenteel 235€. Totaal is dan 595€, toch nog veel goedkoper. Misschien omdat we al veel vroeger geboekt hebben?

*edit* Oeps, ik blijk hier een beetje te flippen, sommige berichten dubbel te lezen en andere helemaal overgeslagen, sorry :oops: *
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

mad25 schreef:Bestaat de Herz Gold Family nog? Want dan vervalt de underage fee toch? Dat zou in dit geval het probleem wellicht oplossen (of in elk geval de underage fee)
Neen, ik heb dit via de Live Chat gevraagd en de Gold Family zou afgeschaft zijn. Althans, ze bestaat nog wel, maar de underage fee wordt niet meer gewaived, zei de mevrouw.

Nu, ik ben wél lid van de Gold Family én ik heb (recente) screenshots waarop staat dat de underage fee wel wordt gewaived. Ik ga die dus wel meenemen en proberen, je weet maar nooit!
beabert
Amerikafan

Bericht door beabert »

Moet ik nou wel het Alamo Gold nemen( 3 extra bestuurders en volle tank) of kunnen we volstaan met de standaardverzekeringen . Wij nemen eigenlijk alleen de Gold omdat de extra bestuurder er dan al bij zit . We huren in San Francisco via Alamo. Zowel ik als mijn echtgenoot willen met de auto kunnen rijden .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je huurt in CA is de tweede bestuurder gratis. Je moet dan kijken of het duurdere pakket opweegt tegen de volle tank.

Marianne
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

Je kunt je risico's ook anders bekijken:

Stel je vriend overkomt iets waardoor hij niet meer kan rijden. Hoe groot is de kans dat dit in week 1 gebeurt....
Gebeurt dit dus laten in je reis, dan huur je toch een andere auto en ben je wellicht goedkoper uit dan vooraf ervan uitgaan dat er iets mis kan gaan. Naast het feit dat je niet zomaar je contract aan kunt passen.

Breekt hij zijn linkerbeen, dan is er niets aan de hand. 99% is automaat. :clap:
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Jullie hebben gelijk dat de risico's klein zijn hoor.
Maar ik ga toch mee rijden, voelde mij gelijk een pak "opgeluchter" toen ik dat beslist had :) want ook al rijdt mijn vriend graag, het lijkt me toch fijn dat hij het stuur eens kan overgeven. Of als hij es een dagje ziek is of zich minder goed voelt (wat altijd kan), dan kan ik ook rijden.

Dus ja, we zullen die 235€ er maar aan geven, vooral voor mijn eigen gemoedsrust maarja :P
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

achteraf ben je zo vergeten hoeveel dit en dat allemaal gekost heeft maar de herinneringen die je overhoudt aan zo'n reis..... :thumbup:

je kan het ook positief bekijken: rijden in Amerika is gewoon zaaaaaaaalig, lekker relaxed, uitgestrekte wegen, prachtig landschap, zo ben je ook een ervaring rijker! :thumbup:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Pascal schreef:Stel dat je de hulpdiensten kan bereiken dan zou ik daarvoor kiezen hoor. Zoals TS zegt je zal maar net dan iets voorhebben. Dat been komt dan wel goed na 6 weken gips, dat verzekeringtechnische gedoe niet zo snel.
Ik denk dat veel mensen de praktische waarde van een reisverzekering op het moment supreme overschatten. Toen mijn zoon zijn arm brak in Kroatie, hebben we zijn lot echt niet in handen gelegd van de verzekeringsmaatschappij. We hebben ze gebeld om te vragen waar het dichtstbijzijnde ziekenhuis was, en dat was dat. Ik ga toch niet zitten wachten op een Kroatische ambulance die op mijn aanwijzingen (weet ik veel waar ik ben) via een Nederlandse verzekeringstussenpersoon moet gaan uitzoeken waar ze ons kunnen vinden? Ik rijd 10 keer zo snel zelf naar een ziekenhuis.
EU-US
Amerika-newbie

Bericht door EU-US »

SarahB schreef:
mad25 schreef:Bestaat de Herz Gold Family nog? Want dan vervalt de underage fee toch? Dat zou in dit geval het probleem wellicht oplossen (of in elk geval de underage fee)
Neen, ik heb dit via de Live Chat gevraagd en de Gold Family zou afgeschaft zijn. Althans, ze bestaat nog wel, maar de underage fee wordt niet meer gewaived, zei de mevrouw.

Nu, ik ben wél lid van de Gold Family én ik heb (recente) screenshots waarop staat dat de underage fee wel wordt gewaived. Ik ga die dus wel meenemen en proberen, je weet maar nooit!
Wanneer heb je dat via de Live Chat nagevraagd? Ik heb exact hetzelfde gedaan een aantal maanden geleden en kreeg toen een positieve bevestiging. Ook heb ik tweemaal een auto gehuurd bij Hertz (onder andere in California) in April én Mei van dit jaar en werd toen helemaal géén leeftijdstoeslag aangerekend.
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Ik heb het een paar dagen geleden gevraagd...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer