Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

AIR BERLIN vlucht geannuleerd door Cheapoair

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: AIR BERLIN vlucht geannuleerd door Cheapoair

Bericht door butterfly »

Uiteraard is een taxi sneller en makkelijker. De Taxi's die ik vond waren 80 pond. Natuurlijk is het even wat behelpen met je bagage in het ov, maar hoeveel mensen moeten dit ook niet doen om op schiphol te komen? Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang voor malafide taxibedrijfjes, of kosten die er ineens nog bovenop komen. Ik kan niet zien hoe ik het kaf van de koren kan scheiden, dan heb ik meer vertrouwen in het reguliere ov.

Volgens tripadvisor kun je metrobus x26 nemen tot east croydon, en daar de trein naar Gatwick. Kost 7.20 pond pp. Dan zien we vanuit de bus meteen nog wat van de stad :wink: Onze kinderen zijn bijna 15 en 17. Als ze een rugzak hebben, zullen ze de koffer vast niet vergeten.

De andere route is volgens tripadvisor Bus 490 vanaf gate t5 tot Feltham. Van Feltham naar Junction met de trein, en van Junction naar Gatwick met de trein. Dit zou ca 70 minuten duren (komt nog wel wachttijd bij) voor 11.30 pond pp, maar als je met z'n vieren reist en een groepskaart neemt zou dit nog wat goedkoper zijn.
Er zal op London Heathrow vast wel een info punt zijn, dan vraag ik het daar nog even precies na aan de hand van de info die ik zelf geprint meeneem.
En mocht dit tegenvallen, dan regelen we voor de terugweg alsnog een taxi :wink:

Mocht je hier interesse in hebben wil ik je de link wel sturen.
leonl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door leonl »

hallo Moon29,

wij hebben destijds deze tickets ook geboekt, via Kilroy. Ook wij hadden dezelfde problemen met het inloggen om de stoelen te reserveren. Destijds via de chatfunctie van Virgin contact gehad en toen bleek steeds dat er dubbele vluchten in de boeking stonden. (dit is in een andere topic ook al uitgebreid besproken).

Op 22 mei ontvingen ook wij plotseling een email van kilroy dat onze laatste vlucht, dus die van London St was gewijzigd naar de vlucht van London GW naar London HTR. Ook de tijd was iets aangepast, een uurtje korter. Maar ik vind het alleen maar fijner! Nu ga ik niet weer naar een andere luchthaven, maar reis ik terug van London GW naar London HTR, zoals ook de heenreis was.
Ook de tijd om van luchthaven te veranderen moet meer dan voldoende zijn, (10.30 uur - 15.00 uur), op de heenreis hebben we, in tegenstelling tot jullie geen overnachting in London, dus reizen we direct van Dusseldorf naar London HTR (7.45 uur) naar London GTW (11.25 uur). Aangezien ze dit ook dagelijks/wekelijks aanbieden moet dit haalbaar zijn.

En voor de forumleden onder ons die er de kriebels van krijgen: ik heb ook de voorkeur voor een rechtstreekse vlucht, (vorig jaar Air Berlin van Dusseldorf rechtstreeks naar LA, Heerlijk!) maar gezien de goedkopere tickets van deze vlucht, wil ik best een gehaast taxiritje maken in London.
Althans, zo denk ik er nu over.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Hallo Leonl,

Wij hadden oorspronkelijk zowel heen als terug London Stansted.
Terug vind ik de overstap niet zo eng. Mocht je die vlucht missen, dan gaan er nog genoeg van Londen naar Dusseldorf en anders maar een dagje later thuis. Maar heen durfde ik het risico niet aan om de vlucht naar LV te missen. Vandaar de overnachting.
Wij kregen de mail dus pas afgelopen vrijdag.
Cheapoair beloofde ons binnen 24 uur terug te bellen (was vrijdagavond), maar nog niks....
Het zal vast goedkomen, maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben. We hebben gisteren nog zelf gebeld, maar wanneer we dan ons boekingsnummer invoeren dan krijgen we te horen dat ze ermee bezig zijn en ons gaan bellen.

Nog even geduld maar en anders toch maar weer bellen vandaag denk ik.... :?
Laura&Edwin
Amerikakenner

Bericht door Laura&Edwin »

Hmm, ik moet maar niet teveel lezen denk ik :roll:
Onze heenreis is dezelfde als jullie. Dus ook via Stansted en door Airberlin Darwin/Etihad Regional. De terugweg hadden wij al via Heathrow. Gisteren nog even gekeken, maar bij ons is de reis nog ongewijzigd. En wij vertrekken ook over ongeveer 3,5 week. Ik moet zeggen dat ik de reis tussen Londen en Las Vegas het belangrijkste vindt. En die blijft onveranderd. Hoe we dan weer van en naar Londen komen, regelen we wel als we daar iets aan moeten veranderen (ik hoop van niet natuurlijk).

Voor jouw beeld: wij hebben voor de 6,5 uur overstap gekozen tussen Gatwick en Heatrhow.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Hoi Laura&Edwin,

Ik snap dat je het liever niet leest inderdaad :wink:
En ik ben echt heel benieuwd of jullie vlucht dan ook echt zo blijft.
Is bij jullie terug met British Airways?

Wij hebben nu maar gekozen voor de optie die ze aanboden.
We hebben de afgelopen dagen zoveel gebeld en gechat en nu bleek dat we dan nog wel 3 werkdagen moesten wachten voor ze met mogelijk andere opties zouden komen.
Nu hebben ze de geboden optie naar een of andere afdeling gestuurd en die gaat hem dan als het goed is vastleggen. Dus ik hoop morgen een mail te krijgen dat dat is gelukt. Dan kan ik de taxi reservering gaan annuleren en een andere taxi boeken.
We hebben op terugweg nu 7 uur overstaptijd (10.30 uur aankomst op Gatwick, 17.30 uur vertrek vanaf Heatrow). Dat is wel lang, maar het alternatief was 4.5 uur en dat vind ik dan toch weer krap.
Je moet immers eerst op je koffers wachten, dan naar taxi, uurtje rijden indien geen file, en dan je koffers weer inleveren op Heatrow. Bij wat vertraging of iets wat tegenzit wordt het dan al snel wat gestresst leek mij. Die 7 uur is natuurlijk ook niet top maar ja...
Het alternatief is geen taxi boeken voor die dag maar een losse vlucht van Gatwick rechtstreeks naar Dusseldorf, maar dan heb je helemaal geen garantie dat het aansluit bij vertraging natuurlijk.

Nou ja, het komt vast allemaal goed, en we hebben vooral heel veel zin om over 3 weken te vertrekken!!
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Nog even een vraagje:
Ik heb nu dus aan Cheapoair aangegeven akkoord te gaan met hun aangeboden optie.
Die wordt door de betreffende afdeling onder kantoortijden doorgeboekt indien dit lukt en dan ontvangen we een bevestiging.

Zou het nu kunnen zijn dat we hiervoor iets moeten bijbetalen?
Nee toch? aangezien wij niet hebben gevraagd om een wijziging..... :?
Laura&Edwin
Amerikakenner

Bericht door Laura&Edwin »

Hoi Monique,

Wij vliegen inderdaad terug met BA, vanuit Heathrow. Ik duim nu echt dat we in ieder geval tussen Londen en Las Vegas zonder probleme kunnen vliegen. In Londen komen of weer terug lukt me evt ook wel op andere gelegenhede .

En ik zou ook zeggen dat je niet zou hoeven bijbetalen, maar of dat echt zo is weet ik niet...
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

Wij hebben ook die vluchten met overstap in Londen en vertrekken over 13 dagen.
De vlucht van Dusseldorf naar Londen Stansted is nu met Etihad Regional ipv Air Berlin maar de tijden blijven ongewijzigd.
Gelukkig wan heel veel tijd hebben we niet voor de transfer naar Gatwick. Hier heb ik ook een taxi gereserveerd. (Voor mijn eigen gemoedsrust zou ik ook zoals jullie voor de overnachting in Londen gekozen hebben, maar bon dat kan ik niet meer veranderen en ik ga ervan uit dat het doenbaar is aangezien ze de reizen zo als pakket verkopen)
Terugreis hebben we ook een wijziging gehad en zitten nu ook langer op Heathrow, maar dat houdt me niet zo bezig, beetje de benen strekken en wat rusten tussendoor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer