Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Na aankomt in LA, hoelang hinder vliegtuig?
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Na aankomt in LA, hoelang hinder vliegtuig?
als ik uit de vliegtuig zou komen en rust als het savonds is . hoelang zal ik hinder ondervinden van de reis 1 dag of 2 dagen of 3 ! mvg 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: na aankomt la hoelang hinder vliegtuig
Over het algemeen heb je niet zo heel veel last van een jetlag wanneer je richting het westen vliegt en jezelf meteen aanpast aan het dagritme.
Misschien ben je een dag of twee wat eerder wakker, maar dat kan je natuurlijk als groot voordeel zien.
Het is ook per persoon verschillend. Ik had er alleen de dag na aankomst last van. Terug thuis was echter een heel ander verhaal.
Misschien ben je een dag of twee wat eerder wakker, maar dat kan je natuurlijk als groot voordeel zien.
Het is ook per persoon verschillend. Ik had er alleen de dag na aankomst last van. Terug thuis was echter een heel ander verhaal.
-
- Amerikafan
Ik zie nu overigens dat je al een keer in de VS bent geweest...
Dan zou je het toch moeten weten?
Dan zou je het toch moeten weten?

- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Op de heenweg heb ik er een dag, hooguit twee "last" van. Ik ben dan wat vroeger dan gebruikelijk wakker.
Na thuiskomst duurt het een dag of drie voor ik weer in het ritme zit.
Beste advies is zoals hierboven al is aangegeven door Sharon. Meteen aanpassen naar het normale ritme
Na thuiskomst duurt het een dag of drie voor ik weer in het ritme zit.
Beste advies is zoals hierboven al is aangegeven door Sharon. Meteen aanpassen naar het normale ritme

Maak niet de fout zoals ik de laatste keer om de avond van aankomst om 9 uur in slaap te vallen...dan ben je dus ook heel vroeg wakker (lees half vijf ofzo) en dus de avond erop weer heel vroeg moe etc etc. Probeer zo snel mogelijk een normaal ritme aan te meten, dan zul je het minst kans hebben op een flinke jetlag.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Het is heel persoonlijk hoe lang je er last van zult hebben. Ik heb zelf nauwelijks last van jetlag en reis regelmatig voor mijn werk zonder daar al te veel van te merken.
Maar er zijn mensen die daar meer moeite mee hebben.
Belangrijkste tips zijn:
Op normale tijden eten
Op normale tijden gaan slapen en proberen door te slapen als je vroeg wakker bent (bij mij helpt een melatonine tabletje daar heel goed voor)
Probeer tijdens de vlucht zoveel mogelijk te slapen dat maakt het makkelijker om wakker te blijven na aankomst
Maak gebruik van daglicht. Zon op je lijft helpt enorm om je biologische klok te resetten
Maar er zijn mensen die daar meer moeite mee hebben.
Belangrijkste tips zijn:
Op normale tijden eten
Op normale tijden gaan slapen en proberen door te slapen als je vroeg wakker bent (bij mij helpt een melatonine tabletje daar heel goed voor)
Probeer tijdens de vlucht zoveel mogelijk te slapen dat maakt het makkelijker om wakker te blijven na aankomst
Maak gebruik van daglicht. Zon op je lijft helpt enorm om je biologische klok te resetten
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Steve & Patty
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Begin april 2014 is een mooie app ontwikkeld die je ondersteunt bij het verkorten van de impact van een jetlag. Wellicht een praktische tip!
http://tweakers.net/nieuws/95364/wetens ... orten.html
http://tweakers.net/nieuws/95364/wetens ... orten.html
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Ik dacht dat topicstarter met de boot van Kopenhagen naar Los Angeles zou reizen?
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
toch een duur prijskaartjemtl schreef:Ik dacht dat topicstarter met de boot van Kopenhagen naar Los Angeles zou reizen?

- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Als je die cruise als alternatief voor vliegen wilde dan heb je wel een punt ja.
ALs ik naar de VS vlieg heb ik er zo'n dag of 3-4 last van. Ik probeer altijd zo lang mogelijk wakker te blijven, maar wordt de eerste dagen al wakker om 3u 's nachts. Van terug inslapen is er geen sprake. Het is dan ook logisch dat je dan 's avonds redelijk vroeg gaat slapen. Bij terugkomst naar Europa duurt de jetlag zeker een week. Ik moet er wel bij zeggen, dat ik geen oog maar dan ook geen oog dicht doe op het vliegtuig.
Maar dat is voor iedereen anders, misschien heb jij er veel minder last van.
Lilo
Maar dat is voor iedereen anders, misschien heb jij er veel minder last van.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben er ook een dag of 3 à 4 "last" van en wij kunnen ook niet in het vliegtuig slapen, hooguit wat dommelen. Je bent heel vroeg wakker, maar die tijd kun je inderdaad gebruiken om op tijd op te starten. Wij houden het zo lang mogelijk vol in de vakantie, want het is erg prettig vroeg te beginnen. Zet zodra je in het vliegtuig stapt je horloge op de tijd van bestemming. Je went er geestelijk dan al wat aan. Het prettigst vinden wij als we een beetje laat aankomen in de VS, dan heb je niet zo veel dag meer te overbruggen en zit je sneller in het ritme.
Het is zo persoonlijk, en kan ook gewoon echt per keer verschillen. Mijn man heeft eigenlijk nooit een jetlag, is hoogstens de 1e dag wat moe door een slechte nacht in het vliegtuig. Maar soms kan hij opeens na een vlucht met maar een paar uur tijdsverschil dagen van slag zijn. Ik zelf heb meestal met een flink tijdsverschil 2 dagen last, daarna is het wel over. Maar soms dus ook opeens langer. Ik kan me nog onze huwelijksreis naar Mexico herinneren, we waren nog moe van de bruiloft, en de reis zelf was met 2 overstappen, vroeg vertrekken en laat aankomen erg vermoeiend, we hebben allebei dagenlang een jetlag gehad.Bij onze kinderen zie je het verschil trouwens ook, de een heeft vrijwel nooit een jetlag, de ander meestal juist wel.
Terug in Texas!
Dit keer dit jaar aankomt woensdag in amsterdan en donderdag naar het werk gegaan (wel een halve dag) van een jetlag heb ik geen last gehad dit keer. Ik slaap overigens nooit in het vliegtuig.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij zijn dit jaar de hele vakantie vroeg geweest en ik vind dat eigenlijk totaal geen probleem. Lekker vroeg in alle rust ontbijten terwijl een paar uur later de breakfastroom uitpuilt.
Terug hebben wij er zeker wel een week last van en doen ook geen oog dicht in het vliegtuig.
Terug hebben wij er zeker wel een week last van en doen ook geen oog dicht in het vliegtuig.
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Zowel bij heen als terugreis, proberen wij altijd zo snel mogelijk in het normale ritme te komen. Heen heb ik meestal 2 dagen nodig om aan te passen. Terug, komen wij vrijwel altijd vroeg aan op Schiphol, thuis gekomen gaat gelijk de wasmachine aan en gaan wij een uurtje of drie slapen, hierna pakken wij het normale ritme weer op. Overigens duurt het ongeveer een week voordat ik weer in mijn normale doen ben. Ook ik kan niet slapen in het vliegtuig, tot de laatste reis. Volgens mij had ik de tip van iemand op dit forum, maar had op mijn IPod een luisterboek gezet, alleen de eerste hoofdstukken gehoord, de rest (licht) geslapen, maar wel zo dat ik geen idee had waar het boek over ging.
-
- Amerikafan
Wow, dat luisterboek is een goed idee!
Die ga ik ook uitproberen, al moet ik zeggen dat ik vrijwel altijd goed slaap in het vliegtuig.
Die ga ik ook uitproberen, al moet ik zeggen dat ik vrijwel altijd goed slaap in het vliegtuig.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Na aankomt in LA, hoelang hinder vliegtuig?
Ik heb 1x een luisterboek geprobeerd (gewoon thuis), maar die mevrouw had zo'n irritante stem dat ik er niet bij in slaap zou kunnen vallen. Ik zou me de hele tijd dood ergeren. Ik slaap altijd heerlijk bij de tv. Toch maar eens kijken of het deze keer in het vliegtuig lukt weer een film niet uit te zien.
-
- Amerikafan
Re: Na aankomt in LA, hoelang hinder vliegtuig?
Hahaha, daar heb ik nog niet aan gedacht. Dat kan inderdaad een hoog irritatielevel hebben. Eerst thuis proberen dan maar.jojostravelusa schreef: maar die mevrouw had zo'n irritante stem dat ik er niet bij in slaap zou kunnen vallen. Ik zou me de hele tijd dood ergeren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 6009 Weergaves
-
Laatste bericht door Bushmaster
-
- 13 Reacties