Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Relocation camper
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Relocation camper
De hierboven genoemde verhuurder Roadbear bijvoorbeeld. Maar ook Cruise America bijvoorbeeld. En volgens mij hebben El Monte en Moturis ook relocations.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ok dank je ik ga het eens onderzoeken.
Bedankt nogmaals en een fijne avond nog
groetejs Monique
Bedankt nogmaals en een fijne avond nog
groetejs Monique
Laatst gewijzigd door Aricon op 18 mar 2014, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van bovenstaande bericht verwijderd.
Reden: Quote van bovenstaande bericht verwijderd.
Tsja, jullie schreven zelf dat je iemand had ontmoet die er een boete voor had gekregen. En je vroeg hoe dat kon.
Het kan ook zijn dat hij voor een langere periode op pad was, langer dan een 'gewone' vakantie. Of in kortere tijd meerdere campers verplaatste.
Dat zou je dus moeten vragen om het plaatje compleet te krijgen.
In principe is alles wat als 'werk' uitgelegd kan worden verboden zonder vergunning daartoe.
Je zegt zelf al: ik wil op vakantie en graag zo goedkoop mogelijk dankzij het verrichten van een dienst zoals een camper van A naar B rijden.
Als het bedrijf in kwestie gewoon een lage betaling accepteert 'omdat we een actie hebben' dat is OK op zich.
Maar jullie moeten de camper naar een afgesproken plaats rijden. Daarmee verricht je een dienst voor een opdrachtgever.
Een USer mag dat doen maar een niet-USer dus niet.
Jij zegt 'ik kom niet werken want ik kom op vakantie'. Het een sluit het ander niet uit. En USCIS heeft nu eenmaal strenge regels.
Als het bedrijf er een gewoonte van maakt buitenlanders zo aan een 'goedkope' vakantie te helpen kan het zijn dat ze 'geflagd' zijn bij USCIS.
Het kan ook zijn dat hij voor een langere periode op pad was, langer dan een 'gewone' vakantie. Of in kortere tijd meerdere campers verplaatste.
Dat zou je dus moeten vragen om het plaatje compleet te krijgen.
In principe is alles wat als 'werk' uitgelegd kan worden verboden zonder vergunning daartoe.
Je zegt zelf al: ik wil op vakantie en graag zo goedkoop mogelijk dankzij het verrichten van een dienst zoals een camper van A naar B rijden.
Als het bedrijf in kwestie gewoon een lage betaling accepteert 'omdat we een actie hebben' dat is OK op zich.
Maar jullie moeten de camper naar een afgesproken plaats rijden. Daarmee verricht je een dienst voor een opdrachtgever.
Een USer mag dat doen maar een niet-USer dus niet.
Jij zegt 'ik kom niet werken want ik kom op vakantie'. Het een sluit het ander niet uit. En USCIS heeft nu eenmaal strenge regels.
Als het bedrijf er een gewoonte van maakt buitenlanders zo aan een 'goedkope' vakantie te helpen kan het zijn dat ze 'geflagd' zijn bij USCIS.
Laatst gewijzigd door USInsider op 17 mar 2014, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Ben blij dat je het me even uit de doeken gehaald heb voor me.
En ik neem aan dat je er verstand van hebt.dank je wel
En ik neem aan dat je er verstand van hebt.dank je wel
Laatst gewijzigd door Aricon op 18 mar 2014, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Als het illegaal zou zijn zou het toch niet op grote schaal gebeuren?
Mijn ouders hebben het meerdere keren gedaan en nog nooit wat over gehoord. Je boekt gewoon een camper van Chicago naar LA, net zoals je een huurauto boekt met een one way.
Mijn ouders hebben het meerdere keren gedaan en nog nooit wat over gehoord. Je boekt gewoon een camper van Chicago naar LA, net zoals je een huurauto boekt met een one way.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik geloof er ook niks van dat dit als werk wordt gezien. Het wordt gewoon aangeboden als camperverhuur, maar tegen een leuke prijs omdat het vaak in een ongunstig seizoen valt en de afhaal- en inleverplaatsen beperkt zijn wat betreft keuze.
Je moet natuurlijk niet bij immigrations zeggen dat je bent aangenomen om een camper te verplaatsen voor een verhuurder. Purpose of your stay is gewoon ' vacation' net als bij elke andere campertrip. Ik zou daarom ook nooit het wordt relocation gebruiken, maar gewoon een camperreis met korting. Je krijgt niet betaald, er is geen arbeidsverhouding, het heeft 0,0 met werk te maken.
Op de site van bijvoorbeeld Tioga Tours, Travelhome en Arvy worden zulke trips met regelmaat aangeboden, maar daar worden ze dan ook gewoon aanbiedingen genoemd.
Je moet natuurlijk niet bij immigrations zeggen dat je bent aangenomen om een camper te verplaatsen voor een verhuurder. Purpose of your stay is gewoon ' vacation' net als bij elke andere campertrip. Ik zou daarom ook nooit het wordt relocation gebruiken, maar gewoon een camperreis met korting. Je krijgt niet betaald, er is geen arbeidsverhouding, het heeft 0,0 met werk te maken.
Op de site van bijvoorbeeld Tioga Tours, Travelhome en Arvy worden zulke trips met regelmaat aangeboden, maar daar worden ze dan ook gewoon aanbiedingen genoemd.
-
- Amerika-ontdekker
Vanmorgen even contact gehad met deze firma
CamperverhuurAmerika.nl .
(is onderdeel van de Autohuurwereldwijd Group.
Powered by Travelhome - ANWB)
ook zij zeiden dat ze hier nog nooit van gehoord hebben
en van dit systeem met bosjes gebruikt gemaakt wordt.
Dus.......nog steeds twijfel.
En ik denk dat je Idd gewoon moet zeggen,als ze er uberhaubt naar vragen,dat je een aanbieding hebt
en geen relocation.Als je tenminste wordt aangehouden.Het lijkt me sterk
dat ze iedere wagen aanhouden in de hoop er een buitenlander in te vinden die misschien net een relocation
heeft.Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.
Deze email kreeg ik vanuit Australiè: van Apollo Motorhome Holidays
Dear Monique,
Thank you for your email.
Please be advised that you are able to do relocations if you have a current and full motor vehicle driver’s licence.
If the driver’s licence is not in the English language then an international driver’s licence is also recommended.
An accredited English translation will be accepted in lieu of an international driving permit.
The driver’s licence must have been held for at least two years and be valid for the whole length of the rental.
The original driver’s licence must be shown at time of pick-up when the driver is present. Drivers must be 21 years of age or over.
For drivers 75 years of age or over, a current medical certificate stating that the customer is fit to drive for the duration of the hire is required upon vehicle collection.
Please let us know if there's anything else we can help you with.
Kind regards,
Max
CamperverhuurAmerika.nl .
(is onderdeel van de Autohuurwereldwijd Group.
Powered by Travelhome - ANWB)
ook zij zeiden dat ze hier nog nooit van gehoord hebben
en van dit systeem met bosjes gebruikt gemaakt wordt.
Dus.......nog steeds twijfel.
En ik denk dat je Idd gewoon moet zeggen,als ze er uberhaubt naar vragen,dat je een aanbieding hebt
en geen relocation.Als je tenminste wordt aangehouden.Het lijkt me sterk
dat ze iedere wagen aanhouden in de hoop er een buitenlander in te vinden die misschien net een relocation
Deze email kreeg ik vanuit Australiè: van Apollo Motorhome Holidays
Dear Monique,
Thank you for your email.
Please be advised that you are able to do relocations if you have a current and full motor vehicle driver’s licence.
If the driver’s licence is not in the English language then an international driver’s licence is also recommended.
An accredited English translation will be accepted in lieu of an international driving permit.
The driver’s licence must have been held for at least two years and be valid for the whole length of the rental.
The original driver’s licence must be shown at time of pick-up when the driver is present. Drivers must be 21 years of age or over.
For drivers 75 years of age or over, a current medical certificate stating that the customer is fit to drive for the duration of the hire is required upon vehicle collection.
Please let us know if there's anything else we can help you with.
Kind regards,
Max
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ten eerste zijn wij in 8 camperreizen nog nooit aangehouden, ten tweede rijden er heel veel buitenlanders in gehuurde campers en ten derde is het geen relocation, maar camperhuur. Niks aan de hand.
-
- Amerika-ontdekker
Ja in jou geval.In mijn geval is er wel spraken van Relocation.snap ie dat ligt anders.Maar je hebt gelijk wanneer je zegt ,wanneer wordt je nu aangehouden.
Eigenlijk alleen als je iets verkeerds doet in het verkeer.
Eigenlijk alleen als je iets verkeerds doet in het verkeer.
Laatst gewijzigd door Aricon op 18 mar 2014, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee hoor, dat probeer ik nu steeds te zeggen. Je betaalt gewoon huur, al is het sterk afgeprijsd en krijgt geen loon. Dus is het geen relocation, maar camperhuur. Sorry, maar je maakt een probleem van iets wat gewoon heel gebruikelijk is in de USA.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens in dit topic:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... it=Fabriek
Deze mensen doen het allemaal en er zijn er velen op dit forum. Het mag, zolang jij het zelf maar gewoon vakantie en camperhuur noemt.
Ik zou graag eens weten wat voor ervaring degene heeft die de boete kreeg.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... it=Fabriek
Deze mensen doen het allemaal en er zijn er velen op dit forum. Het mag, zolang jij het zelf maar gewoon vakantie en camperhuur noemt.
Ik zou graag eens weten wat voor ervaring degene heeft die de boete kreeg.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is natuurlijk niet waar. Bij elke camperhuur wordt vooraf bepaald waar je de camper inlevert. Dat maakt de huur dus geen dienst.Maar jullie moeten de camper naar een afgesproken plaats rijden. Daarmee verricht je een dienst voor een opdrachtgever.
Ik snap het niet. Als je "hebt gehoord dat" en je vindt het een vreemd verhaal, vraag het na bij de persoon van wie je dit gehoord hebt. En gaat het nu over de VS of over Australië? Dat zijn twee verschillende landen met verschillende wetgeving, die alleen delen dat ze beiden Engels spreken en een voormalige Engelse kolonie zijn.monique&peter schreef:Het lijkt me sterk
-
- Amerika-ontdekker
Mijn man is taxi chauffeur en heeft dit verhaal gehoord van een klant.Jammer
genoeg heb ik geen gegevens van die man anders zou ik met hem contact hebben gezocht,dat
lijkt mij logisch.
Je zal wel gelijk hebben met verschillende wetgevingen in verschillende landen maar aangezien wij naar Australie gaan
en volgend jaar de zelfde plannen hebben voor Amerika ,sla ik twee vliegen in een klap als ik over dit onderwerp meer
te weten kan komen.Misschien begrijp je het nu beter.
**Note mod (Aricon):
Om topics aantrekkelijk leesbaar en rustig te houden verzoeken wij jullie om niet onnodig en ruimteverspillend te quoten. Houd het volgende in gedachte bij het quoten:
1. Probeer alleen de relevante informatie mee te nemen in een quote.
2. Quote alleen als je wilt refereren aan een berichtje eerder in het draadje, en niet direct op het laatste bericht.
3. Quote geen foto’s.
**
genoeg heb ik geen gegevens van die man anders zou ik met hem contact hebben gezocht,dat
lijkt mij logisch.
Je zal wel gelijk hebben met verschillende wetgevingen in verschillende landen maar aangezien wij naar Australie gaan
en volgend jaar de zelfde plannen hebben voor Amerika ,sla ik twee vliegen in een klap als ik over dit onderwerp meer
te weten kan komen.Misschien begrijp je het nu beter.

**Note mod (Aricon):
Om topics aantrekkelijk leesbaar en rustig te houden verzoeken wij jullie om niet onnodig en ruimteverspillend te quoten. Houd het volgende in gedachte bij het quoten:
1. Probeer alleen de relevante informatie mee te nemen in een quote.
2. Quote alleen als je wilt refereren aan een berichtje eerder in het draadje, en niet direct op het laatste bericht.
3. Quote geen foto’s.
**
- Bushmaster
- Amerika-expert
Met deze redenatie kan je nog wel even verder,Maar jullie moeten de camper naar een afgesproken plaats rijden. Daarmee verricht je een dienst voor een opdrachtgever.
je moet de RV inleveren met een lege black- en gray watertank, anders krijg je een "toeslag" (boete).
Het zelf leeghalen van deze tanks vertegenwoordigt dus een waarde, deze taak had ook door een amerikaan uitgevoerd had kunnen worden.
Lever je de RV dus met lege tanks in, dan ben je ook in overtreding.
-
- Amerika-ontdekker
Geld deze regel ook voor een huurcamper?
Laatst gewijzigd door Aricon op 18 mar 2014, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. de forumregels!
Reden: Quote van bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. de forumregels!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat geldt ook voor een huurcamper. USinsider geeft met het verhaal over naar een afgesproken plaats rijden informatie die totaal niet ter zake doet. Het is geen werkopdracht, het is een huurovereenkomst met afspraken daarin.
Je zoekt echt dingen die er niet zijn Monique. Sorry, maar het vage verhaal van een klant, weegt denk ik niet op tegen de ervaring van diverse forumleden die gewoon van zo´n aanbieding van gerenommeerde camperverhuurders gebruik hebben gemaakt.
Je zoekt echt dingen die er niet zijn Monique. Sorry, maar het vage verhaal van een klant, weegt denk ik niet op tegen de ervaring van diverse forumleden die gewoon van zo´n aanbieding van gerenommeerde camperverhuurders gebruik hebben gemaakt.
-
- Amerika-ontdekker
Ben ik wel met je eens,zat ik ook al aan te denken.Ik ga gewoon genieten en als er iets bijzonders gebeurt laat ik het dit forum weten.
Laatst gewijzigd door Aricon op 18 mar 2014, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Wederom quote van bovenstaande bericht verwijderd.
Reden: Wederom quote van bovenstaande bericht verwijderd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik durf je te beloven dat er niks gebeurt 

-
- Amerika-ontdekker
Bedankt weer voor jullie informatie.Ik laat het weten indien nodig 

Laatst gewijzigd door Aricon op 18 mar 2014, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nogmaals quote van bovenstaande bericht verwijderd.
Reden: Nogmaals quote van bovenstaande bericht verwijderd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 3394 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 18 Reacties