Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bagage niet op slot (veilig?)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Joeri1983
Amerika-ontdekker

Bagage niet op slot (veilig?)

Bericht door Joeri1983 »

Hallo,

Na verschillende meningen gehoord te hebben, heb ik me gericht tot enkele reisbureaus en de vliegmaatschappijen en blijkbaar mag je koffer niet op slot zijn op de vluchten naar/van Amerika.

Het leek mij eerst een fabel, maar laatst deed een collega een reis naar de VS, wiens koffer opengebroken is en dit om de doodleuke reden dat dit verboden is en wanneer de koffer op slot zit, deze sowieso opengebroken wordt. (na dan nog eens na te vragen zoals hierboven gemeld, weet ik nu wel dat je koffer niet op slot mag).

Maar is dit betrouwbaar, is dit veilig?

Een ander topic ivm bagage waar ik mee blijf zitten is:

1) vertrek naar de VS gebeurd vanuit Brussel naar NY om daar een tussenlanding te maken en 3,5 uur later verder vliegen naar Los Angeles (ander vliegtuig, zelfde maatschappij). Sowieso moeten we dan door migration, maar wat met je bagage, moeten we deze ophalen en opnieuw inchecken of gaat deze automatisch naar het volgende vliegtuig? (hier krijg ik 50% mensen dat A zegt en 50 procent zegt dat het B is, ja wat is het dan uiteindelijk :p)
2) voor de terugvlucht vanuit Los Angels via tussenstop in NY naar Brussel is er meer eensgezindheid. Hier zegt iedereen eigenlijk, gezien we uit de VS vliegen, dan de koffers automatisch van vlucht 1 naar vlucht 2 gaan.

Ben benieuwd of ik hier een sluitend antwoord kan krijgen :p
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Bagage niet op slot (veilig?)

Bericht door SarahB »

Je kan een speciaal slot kopen (een TSA-slot). Daarmee mag je je koffer wél gewoon op slot doen, want de douane heeft een sleutel waarmee ze die sloten kunnen openmaken. :)

Vroeger had ik een gewoon slot op mijn koffer en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Maar dit is de eerste keer dat ik naar de USA reis en daarvoor ga ik dus zo'n TSA-slot kopen.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Op de heenreis moet je in NY eerst door immigration, dan je koffers van de band halen en door de douane, en daarna gooi je je koffers weer op de volgende band (hoeft niet meer in te checken) en dan gaan de koffers verder naar LA.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Jouw bagage mag gerust op slot, best met TSA slot. Want TSA mag immers alle bagage openen en als die op slot is met een ander slot dan TSA approved slot, dan kan je kosten hebben.
Voor jouw trip naar LA via NY, moet je de na immigratie de bagage ophalen door douane gaan en die terug op band zetten na douane.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik zie dat je in België woont, maar bij de ANWB in Nl verkopen ze kofferriemen met TSA-slot. Dan hoef je je koffer niet op slot te doen, maar doe je die riem erom heen.
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Op bijvoorbeeld onderstaande pagina kun je een groot aantal sloten die TSA approved zijn aanschaffen.

Je kunt kiezen voor sloten met een sleutel of cijfercombinatie. In elk slot zit nog een ingang, welke met een speciale sleutel kan worden geopend door de TSA.

http://www.travelbags.be/

Ik ben overigens al een groot aantal keer zonder mijn koffers op slot te doen naar de VS gevlogen en nog nooit wat kwijtgeraakt :thumbup:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Joeri1983 schreef:Na verschillende meningen gehoord te hebben, heb ik me gericht tot enkele reisbureaus en de vliegmaatschappijen en blijkbaar mag je koffer niet op slot zijn op de vluchten naar/van Amerika.

Maar is dit betrouwbaar, is dit veilig?
Dure spullen horen sowieso niet in je koffer! De meeste koffersloten stellen sowieso niet veel voor dus op slot is ook maar een schijnveiligheid. Het is meer dat ze niet spontaan openspringen op de bagageband. Maar daar heb je dan weer een kofferriem voor.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

ter info
[youtube]xtJx3j7AhQk[/youtube]
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Op de eerste luchthaven waar je de VS binnenkomt moet je door de immigratie. Dit is de controle op personen. Daarna moet je door de douane, dit is de controle op de goederen. Het is dan ook vanzelfsprekend dat je hiervoor alle bagage bij moet hebben.

Praktisch vind je de immigratie, daarna de bagagebanden en vervolgens de douane. Voorbij de douane kan je de koffers weer afgeven voor de tweede vlucht. Meestal heb je de bagage hoop en al een 100 meter bij.

De TSA doet regelmatig controles in de koffers. Je vind dan een papiertje in je koffer die aangeeft dat de inspectie heeft plaatsgevonden. Zelf had ik dit al een keer of twee drie voor. Indien je koffer op slot is met een niet TSA slot zal men de koffer openbreken. Dit wort meestal ook zo aangegeven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Bushmaster schreef:ter info
- Youtube Filmpje-
Zoals elk slot.. kan het kapot of worden opengemaakt. Zolang er een slot op zit maak je het de persoon die "interesse" heeft in je koffer lastiger dan je tas of koffer niet op slot te doen.
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Of je jouw koffer moet ophalen of niet wordt altijd aan je verteld, of in het vliegtuig of op vliegveld bij binnenkomst. Dus dat wijst zichzelf.

Ik sluit mijn koffer nooit, maar doe er een NIET TSA kofferband met cijferslot omheen die wel op slot gaat. Als ze er dan perse in willen kunnen ze de band doorknippen.
Ik hoor van veel mensen die tsa sloten hebben dat ze iedere keer(lees: vaak) een briefje in hun koffer hebben. Op mijn manier heb ik nog nooit een briefje gehad.

Als ze erin kunnen zullen ze dat vaker doen. Als het te veel moeite kost zullen ze hem sneller overslaan tenzij je er echt iets interessants in hebt zitten.

Bij een vriend van mij hebben ze zijn camera eruit gestolen. Kun je zeggen dat het niet slim is, ok, maar het betekend wel dat er daar mensen rondlopen die met ander werk bezig zijn dan ze zouden moeten.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Ikzelf had voorheen een TSA slot op mijn tas hangen. Tot een dag dat ik dacht goh laat ik eens zien hoe veilig deze dingen nou echt zijn. Met een langneus pincet kon ik em gewoon binnen 5 seconden open breken. Er zijn er 2 van mijn tas afgehaald en ik heb nooit een briefje gevonden van TSA. Tegenwoordig doe ik mijn tas niet meer op slot met een slot maar een stukje touw of een tie wrap om de ritssluitingen. Voor dat de tas op de band gaat maak ik er snel een foto van dat ik bewijs heb dat de sluitingen gebonden waren.

Op slot of niet, toen mijn vrouw en ik nog aan het daten waren, vloog ze een keer via Amsterdam-Toronto-Chicago, waar in Toronto de vliegtuig maatschappij haar koffer kwijt raakte. Het heeft 4 maanden geduurt voor ze hem terug had, er was kleding en haar haardroger en wat andere items waren uit de tas gestolen.

Voor mij de vuistregel, alles wat zeer waardevol is in je carry on bagage doen, en de rest wat makkelijk te vervangen is ook op locatie, in je koffer doen.
infinityland
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door infinityland »

Tsa slotjes zijn ook voor 4/5 euro te krijgen bij de kruidvat en kofferriemen met
Tsa slot bij de xenos :)
http://jmnyc15.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
RemcoUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RemcoUSA »

Tja, eigenlijk ben je aan de goden overgeleverd zodra je je bagage afgeeft aan de incheckbalie, wat je ook verzint! Er wordt door elke organisatie welke reizen naar Amerika aanbiedt wel geadviseerd om TSA sloten te gebruiken dus dat gewoon doen! Als een dief in je koffer wil dan komt hij/zij er toch wel in maar met een TSA slot voorkom je wel dat de boel evt. gesloopt wordt door de controlerende instanties.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Geen slot gebruiken. Je koffer is een van de duizenden koffers die zijn weg door het vliegveld maakt. Dieven gaan echt niet iedere koffer openmaken om te kijken of er iets interessants in zit. Ze gaan dus selectief te werk. Welke koffers zijn interessant? Juist, die met een slot, want dat geeft aan dat er waarschijnlijk iets van waarde in zit. En zodra de interesse gewekt is, houdt zo'n pietluttig slotje die dieven echt niet tegen.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

Naar welk land we ook gaan: Wij doen ty raps op de te sluiten onderdelen. Dan kan men in ieder geval ook niets in de tas/ koffer stoppen op het vliegveld. Verder in de States het goedkoopste TSA slotje. We doen dus dubbelop. De douane in de VS. heeft een sleuteltje en kan de Ty raps gewoon openknippen.We doen dit al jaren en ze zijn nog nooit open gemaakt. Wel moesten ze heel hard lachen toen we vanuit Amerika een koelbox mee terug namen waarin we onze souvenirs "stoot"vrij hadden verpakt. Ze zouden deze tip onthouden en doorgeven. Soms gaat het toch heel soepeltjes bij de douane.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer