Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Super tarief SUV Ebookers.de

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Super tarief SUV Ebookers.de

Bericht door Hinko »

Ebookers bied zulke pakketten niet en zul dit moeten regelen bij de verhuurder zelf.
jesse.1995
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door jesse.1995 »

Ik heb dit hele topic doorgelezen, maar een ding is mij nog niet duidelijk. Ik keek net op de duitse ebookers, en zie dat ik een midsize suv bij Avis kan boeken voor 400 euro. Deze zou ik dan 2 augustus ophalen in SF (Post ST) en 17 augustus terug brengen op LAX. Ik lees hier van alles over een 'one way fee' van 300 dollar. Als ik deze aankoop bij ebookers zou doen, begrijp ik het dan goed, dat daar nog 300 dollar bijkomt?
Mei 2011 - Florida
Zomer 2014 - Rondreis West USA
Zomer 2015 - NYC en Florida
Zomer 2017 - Oostkust
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Jesse,

Een one way fee is typisch iets wat je ziet als je de auto in de ene staat ophaalt (zeg Los Angeles, Californie) en een paar staten verder weer inlevert (zeg Denver, Colorado). Dan is de kans groot dat je een one way fee moet betalen. Zie het maar als de kosten die zij moeten maken om die auto weer terug naar de originele plek terug te brengen. Zo zie ik het in ieder geval.
Ophalen in SF en terugbrengen in LA geeft over het algemeen geen one way fee. Maar let op: dit verschilt per aanbieder. Als je het zeker wilt weten, vraag het hier of nog beter, stuur de site een emailtje.
jesse.1995
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door jesse.1995 »

Madphil schreef:Jesse,

Een one way fee is typisch iets wat je ziet als je de auto in de ene staat ophaalt (zeg Los Angeles, Californie) en een paar staten verder weer inlevert (zeg Denver, Colorado). Dan is de kans groot dat je een one way fee moet betalen. Zie het maar als de kosten die zij moeten maken om die auto weer terug naar de originele plek terug te brengen. Zo zie ik het in ieder geval.
Ophalen in SF en terugbrengen in LA geeft over het algemeen geen one way fee. Maar let op: dit verschilt per aanbieder. Als je het zeker wilt weten, vraag het hier of nog beter, stuur de site een emailtje.
Dankjewel! Ik kan op de website van ebookers.de geen emailadres vinden... Ik vraag het wel op het forum hier. Bedankt voor je antwoord :). :clap:
Mei 2011 - Florida
Zomer 2014 - Rondreis West USA
Zomer 2015 - NYC en Florida
Zomer 2017 - Oostkust
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Jesse: hier vind je mijn antwoord op je vraag.
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Aarjan »

Zo af en toe kijk ik of mijn voorbeeldboeking nog verkrijgbaar is.
Helaas, budget is opeens weer duurder :roll:
Gelukkig is "dure moeder" Avis nog wel redelijk geprijsd.
Een ding weet ik zeker.... ik zal de logica nooit begrijpen :lol:
Bijlagen
Knipsel3.JPG
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Pffff veel te duur Aarjan. Kan nog veeeel goedkoper :mrgreen: :wink:
Die nul bij National moet alleen nog weg. Ze beginnen het te begrijpen :lol:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Voor mijn komende vakantie ben ik ook al een tijdje naar huurauto's aan het zoeken: mijn reis is in drie delen geknipt dus heb ik drie keer een huurauto nodig.
Het valt me op dat de prijzen per locatie en per aanbieder erg verschillend kunnen zijn.

Wat ook opvalt is dat de aanbiedingen en prijzen bij ebookers.de per dag verschillen. De ene dag een erg sterke prijs (meestal met AVIS) waarmee ze goedkoper zijn dan de concurrenten, een dag later is de aanbieding weg en zijn ze weer €100 duurder :?: . Drive-usa en rentalcars zijn veel constanter met hun prijzen.
En als je via expedia.nl bij Alamo huurt heb je geen one-way fee, boek je via alamo.co.uk/brits dan wel. Om een punthoofd van te krijgen. :?

Dus Aarjan: gedult hebben en over een paar dagen (na het weekend) weer eens kijken. Redelijke kans dat je aanbieding er weer is...
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Voor mijn komende vakantie ben ik ook al een tijdje naar huurauto's aan het zoeken: mijn reis is in drie delen geknipt dus heb ik drie keer een huurauto nodig.
Het valt me op dat de prijzen per locatie en per aanbieder erg verschillend kunnen zijn.

Wat ook opvalt is dat de aanbiedingen en prijzen bij ebookers.de per dag verschillen. De ene dag een erg sterke prijs (meestal met AVIS) waarmee ze goedkoper zijn dan de concurrenten, een dag later is de aanbieding weg en zijn ze weer €100 duurder :?: . Drive-usa en rentalcars zijn veel constanter met hun prijzen.
En als je via expedia.nl bij Alamo huurt heb je geen one-way fee, boek je via alamo.co.uk/brits dan wel. Om een punthoofd van te krijgen. :?

Dus Aarjan: gedult hebben en over een paar dagen (na het weekend) weer eens kijken. Redelijke kans dat je aanbieding er weer is...
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
arnovdb
Amerikafan

Bericht door arnovdb »

Ik heb nu op ebookers.de wel een redelijke prijs gevonden voor een midsize SUV bij AVIS.
Ophalen Denver en terugbrengen op LAX voor 23 dagen (21 juli tm 13 augustus)
604,54 EUR + 300 USD one way fee (225 EUR) = 830 EUR
Extra bestuurder is volgens mij gratis bij AVIS mits op hetzelfde adres wonend

Moet dit goedkoper kunnen?

Ik wil eigenlijk alleen het liefst een standaard SUV omdat 3 Samsonites soms niet passen in een midsize SUV. Volgens mij maakt het weinig in prijs uit om in Amerika de upgrade te betalen (of mogelijk gratis of met korting te krijgen). Of hier meteen een duurdere categorie te huren. Wat zijn jullie ervaringen op dat gebied?
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Afhankelijk van hoeveel standaards ze hebben staan, vorig jaar wilden ze ons in LV 50$ per dag laten bijbetalen terwijl we een fullsize hadden gehuurd, onze spullen pasten niet in de 3 modellen die er stonden, (vlgs ons meer standaard)Uiteindelijk na lang onderhandelen betaalden we 20$ p.d. extra voor een Toyota Sequoia die het jaar daarvoor in Denver gewoon bij de Fulsizes stonden.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

ina schreef:Afhankelijk van hoeveel standaards ze hebben staan, vorig jaar wilden ze ons in LV 50$ per dag laten bijbetalen terwijl we een fullsize hadden gehuurd, onze spullen pasten niet in de 3 modellen die er stonden, (vlgs ons meer standaard)Uiteindelijk na lang onderhandelen betaalden we 20$ p.d. extra voor een Toyota Sequoia die het jaar daarvoor in Denver gewoon bij de Fulsizes stonden.
Helaas hebben ze een tijdje terug flink aan downsizing gedaan, zie ook bijv dit artikel http://elliott.org/blog/smaller-is-bett ... ownership/

Overigens is mijn ervaring dat je beter met grote duffels kan reizen dan met harde koffers. Die zijn meestal wat flexibeler inzetbaar.
Aarjan
Amerikafan

Bericht door Aarjan »

Voor degene die nog een auto zoeken in het hoogseizoen.
De Ebookers.de deal is nog steeds verkrijgbaar :clap:
Mijn voorbeeld van 3 weken midsize-SUV voor ca. 530-550 euro is o.a. beschikbaar in Denver, Phoenix, Las Vegas, Seattle, Portland en Salt Lake City.
Doe er je voordeel mee!
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Je moet denk ik wel regelmatig kijken, gisteren zag ik een SUV voor 150 euro een week, vandaag weer 30 euro duurder, misschien dat de prijs na het weekend weer daalt, ik blijf het maar in de gaten houden.
parure
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door parure »

Zonet even gekeken op ebookers maar voor 3 weken van Atlanta naar Washington ben je nu al 707 euro voor een SUV ex de one way fee.
Aarjan
Amerikafan

Bericht door Aarjan »

Nu met extra 10% korting!
Te boeken t/m 26-3
De eerder genoemde midsize SUV in Denver is nu € 493 :clap:
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Dank voor de heads up Aarjan! Ik heb mijn reservering weer met 130,- naar beneden kunnen bijstellen :thumbup:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
rob1987
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door rob1987 »

Bedankt voor het opletten Aarjan! Ik zit nog steeds bij alamo.co.uk\brits. 26 dagen een standard SUV voor 768 euro gaat niet heel veel goedkoper worden ben ik bang :roll:
frederick1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door frederick1984 »

Kan er iemand bevestigen of het bij AVIS idd klopt dat je extra bestuurder niet moet bijbetalen als je op hetzelfde adres woont?

Ik twijfel nog tussen Alamo via Rentalcars (voor 669 incl extra bestuurder en volle tank)
of Avis via ebookers.de (voor 463 zonder volle tank en niet met extra bestuurder maar dit zou dan gratis zijn voor ons?)

nadeel is wel dat ik voor Avis terug naar de luchthaven moet voor de wagen. We halen de wagen pas op als we in Seattle vertrekken na onze eerste 2 dagen (in Seattle doen we het zonder wagen)
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

frederick1984 schreef:Kan er iemand bevestigen of het bij AVIS idd klopt dat je extra bestuurder niet moet bijbetalen als je op hetzelfde adres woont?
Wij hebben 2 jaar geleden bij Avis in Denver geen 2e bestuurder hoeven bijbetalen :D

Elly
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer