Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto huren via U haul
-
- Amerika-ontdekker
Auto huren via U haul
Ik heb onlangs een vlucht geboekt naar NY voor mij en mijn vriendin. We gaan 3 weken een rondreis maken in het Noordoosten. Nou vinden we een echte camper
wat aan de dure kant en gaan we waarschijnlijk voor een auto en een tent.
Maar nou kwam ik op de U haul site terecht, daar kun je voor 1000 dollar voor 3 weken een busje huren met een vlakke laadvloer en 2,5 meter lengte achterin. Nou is het natuurlijk wel een beetje onconventioneel om daar achterin te gaan slapen. Maar als je daar een matrasje/luchtbed achterin legt, waarom niet? Moet je zelf natuurlijk nog wat meer campeerspullen regelen maar dat moet je met een tent ook
Zien jullie problemen/obstakels?
Groeten!
wat aan de dure kant en gaan we waarschijnlijk voor een auto en een tent.
Maar nou kwam ik op de U haul site terecht, daar kun je voor 1000 dollar voor 3 weken een busje huren met een vlakke laadvloer en 2,5 meter lengte achterin. Nou is het natuurlijk wel een beetje onconventioneel om daar achterin te gaan slapen. Maar als je daar een matrasje/luchtbed achterin legt, waarom niet? Moet je zelf natuurlijk nog wat meer campeerspullen regelen maar dat moet je met een tent ook
Zien jullie problemen/obstakels?
Groeten!
Re: Auto huren via U haul
Ja check die goed. Cdw en sli
Kilometers? Onbeperkt?
Kilometers? Onbeperkt?
-
- Amerika-expert
U-Haul wordt heel vaak gebruikt om van de ene staat naar de andere te rijden/verhuizen maar daar betaal je natuurlijk wel een toeslag voor. En ophalen en afleveren is niet altijd even makkelijk. Toen wij hierheen verhuisden hebben we een aanhanger gehuurd. Ophalen was helemaal aan de andere kant van de stad. Was niet echt een probleem omdat het om een aanhanger ging en we dus erheen reden maar als je een busje huurt is het lastig want in ons stadje reden geen taxi's. Terugbrengen was nog lastiger, dichtsbijzijnde U-Haul was zo'n 20 minuten hiervandaan langs de snelweg op een plek waar taxi's liever niet stoppen. Geen idee waarom trouwens.
Verder is een busje niet te vergelijken met een camper natuurlijk. Geen water, fornuis, magnetron, verwarming enz. maar dat heb je in een tent ook niet. Ik vraag me dan wel af of je met zo'n busje op de camping mag staan? Zijn daar regels over?
Verder is een busje niet te vergelijken met een camper natuurlijk. Geen water, fornuis, magnetron, verwarming enz. maar dat heb je in een tent ook niet. Ik vraag me dan wel af of je met zo'n busje op de camping mag staan? Zijn daar regels over?
-
- Amerika-expert
Op zich is kamperen in een busje trouwens niet vreemd. Ken meerdere mensen die in hun jonge jaren een busje gebruikten om te kamperen. Soms helemaal 'mooi' ingericht van binnen met restjes tapijt op de grond enzo. Totaal niet te vergelijken met de VW kampeer busjes maar prima te doen als je jong en wild bent 

Toen ik (jaren geleden) dit idee kreeg waren de extra mijlen (want niet unlimited) en de brandstof de storende factor
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Amerika-ontdekker
Verzekeringen is volgens mij wel ok. CDW enzo.
En 100 miles zijn per dag vrij. Wellicht kom je dan wel wat hoger dan 1000 dollar, maar nog steeds wel acceptabel.
Zou U haul dit nog wat uitmaken? En weet iemand of de laadvloer vlak is?
Bedankt voor alle input!
En 100 miles zijn per dag vrij. Wellicht kom je dan wel wat hoger dan 1000 dollar, maar nog steeds wel acceptabel.
Zou U haul dit nog wat uitmaken? En weet iemand of de laadvloer vlak is?
Bedankt voor alle input!
ja de laadvloer is vlak, met een schot aan het einde.
Maar het is wel echt een verhuisbusje, dus je kan de laadklep van binnenuit vaak niet op slot doen.
Maar het is wel echt een verhuisbusje, dus je kan de laadklep van binnenuit vaak niet op slot doen.
Je stapt erg makkelijk heen over het belangrijkste issue. Natuurlijk is slapen en comfort voor jullie belangrijk, maar dat valt op te lossen. Een ongeluk krijgen en onvoldoende verzekerd zijn en daardoor voor hoge kosten opdraaien is niet op te lossen. Kijk dus heel goed na of alle benodigde verzekeringen er wel bij zitten.PeterMensink schreef:Verzekeringen is volgens mij wel ok. CDW enzo.
Waar precies wil je heen en wanneer? Er zijn alternatieven voor de grote camperverhuurders. Je kunt ook een campervan huren of een oude VW T2 of T3 huren.
Ik weet in ieder geval dat dit mogelijk is in Florida (oldschool campers)' Californie, noord westen, New York, Staunton (Virginia).
Google maar eens. Ook hier op het forum kun je er wat over terugvinden met de zoekfunctie. Ik heb dit 2 jaar uitgebreid onderzocht. Wel goed naar de verzekeringen kijken. Als je meer info wilt, laat dat dan weten. Ik moet er weer even naar op zoek, maar heb daar nu zelf even geen tijd voor.
Ik weet in ieder geval dat dit mogelijk is in Florida (oldschool campers)' Californie, noord westen, New York, Staunton (Virginia).
Google maar eens. Ook hier op het forum kun je er wat over terugvinden met de zoekfunctie. Ik heb dit 2 jaar uitgebreid onderzocht. Wel goed naar de verzekeringen kijken. Als je meer info wilt, laat dat dan weten. Ik moet er weer even naar op zoek, maar heb daar nu zelf even geen tijd voor.
Wat info:
http://www.uhaul.com/DamageCoverage/
Je moet dus Safemove Plus hebben. (CDW en SLI)
Maar bij:
http://www.uhaul.com/DamageCoverage/#exclusions
lees ik
http://www.uhaul.com/DamageCoverage/
Je moet dus Safemove Plus hebben. (CDW en SLI)
Maar bij:
http://www.uhaul.com/DamageCoverage/#exclusions
lees ik
Verder heb ik niet gelezen, boodschap is, net zoals Hockey zegt, check het echt goed! Verzekeringen zijn zo belangrijk.Safemove and Safemove Plus ® are not available for U-Haul pick-up and van rentals. Ask your representative about our Collision Damage Waiver(CDW).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 5676 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbie&Irene
-
- 5 Reacties