Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Transfer: Antwerpen - Schiphol (te krap?)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
USADenise
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Transfer: Antwerpen - Schiphol (te krap?)

Bericht door USADenise »

Hoi allemaal,

Vorig jaar ben ik via Antwerpen/Schiphol naar SF gevlogen, maar omdat we toen in Antwerpen hadden overnacht had ik deze vraag niet :D

In februari vlieg ik via Antwerpen/Schiphol naar NYC, maar in de ochtend pak ik de Thalys richting Antwerpen om vervolgens weer over te stappen in de Thalys richting Schiphol (als onderdeel van mijn vliegticket). Nu heb ik op Antwerpen een uur de tijd om over te stappen, de tickets te halen en de volgende trein te pakken, is dit genoeg vraag ik mij nu af?

En stel dat er door het winterweer problemen op het spoor zijn? Hoe gaat KLM daar mee om?

Thanks guys!

2016: Honeymoon (Canada - Disney Cruise - CA & NV)
2012: Rondreis CA, AZ, UT, NV
2012: Citytrip Las Vegas, Washington DC, New York
2011: Citytrip Las Vegas
2010: Rondreis SD, WY, UT, AZ, NV, CA
2009: Citytrip New York
2008: Rondreis CA, AZ, UT, NV
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Transfer: Antwerpen - Schiphol (te krap?)

Bericht door Njit »

vanaf waar pak je de Thalys naar Antwerpen? Op Antwerpen is het ca 10 minuten lopen vanaf het Thalys perron naar de Internationale Vertrek-balie. Daar kan het aardig druk zijn. Maar in theorie zou je het moeten kunnen halen. Waarschuwing van mijn kant: let daar zeer goed op je spullen! Ze zijn weg voordat je er erg in hebt (spreek ik uit persoonlijke ervaring)

Bij slecht weer etc ligt het aan de coulance van de KLM hoe ze ermee omgaan. Maar dat kun je dan het beste via Facebook aan het webcare team voorleggen. Je kiest er tenslotte zelf voor om via Antwerpen te reizen. Dat brengt ook risico's met zich mee.

Zie ook dit topic: viewtopic.php?t=21070
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
USADenise
Amerika-ontdekker

Bericht door USADenise »

Thanks Njit voor je reactie.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik woon naast Schiphol, hahaha! Maar het scheelt serieus 200 euro per ticket! Dus dat vind ik de omweg meer dan waard, ik ga tenslotte ook naar NY om te shoppen :P :wink:

Ik zal het webcare team eens aanschrijven! Wat dat betreft hou ik me keurig aan de regels, en ga ik geen onnodige risico's nemen.

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

da's idd wel erg ja :shock: :lol: Kun je er ook voor kiezen om zonder koffers de trein te nemen en die dan door iemand op Schiphol af te laten geven. Scheelt een hoop gesjouw..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
USADenise
Amerika-ontdekker

Bericht door USADenise »

Ernstig he :oops: , hihi!

Koffers gooien we of in een kluisje daar, of een van onze vriendjes (meidentrip :thumbup:) gooit de koffers af. Een koffie erbij in de trein en gaan!

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

USADenise schreef: In februari vlieg ik via Antwerpen/Schiphol naar NYC, maar in de ochtend pak ik de Thalys richting Antwerpen om vervolgens weer over te stappen in de Thalys richting Schiphol (als onderdeel van mijn vliegticket). Nu heb ik op Antwerpen een uur de tijd om over te stappen, de tickets te halen en de volgende trein te pakken, is dit genoeg vraag ik mij nu af?

En stel dat er door het winterweer problemen op het spoor zijn? Hoe gaat KLM daar mee om?
!
In Antwerpen Centraal heb je 15-20 minuten nodig.
Aankomen , richting ingang naar de counter voor internationale treinen ( in de winter zullen degenen die je inchecken wel niet in de hal aan een klaptafeltje zitten) je inchecken, instapkaart voor de Thalys aannemen en dan richting het juiste perron voor de trein terug.
Het risico van vertraging op de reis naar Antwerpen ZWE toe is voor jou.
Het risico van vertraging op de treinreis Antwerpen ZWE - Schiphol is voor de KLM.
De treinreis is onderdeel van de vlucht ZWE - NYC .
Is het verschil "maar" € 200 ?
Ik heb het september 2012 ook zo gedaan, maar heb er eerst een leuke dag uit in Antwerpen van gemaakt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
USADenise
Amerika-ontdekker

Bericht door USADenise »

Dank Bedeve voor je reactie, moet wel gaan lukken dus! En ja, 'maar' 200 euro (per ticket), ik weet er in ieder geval veel leuks voor te doen! :wink:

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

USADenise schreef: ik weet er in ieder geval veel leuks voor te doen! :wink:
Veel plezier daarmee !
Stuur mij een PB !
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

bedeve schreef:
USADenise schreef: In februari vlieg ik via Antwerpen/Schiphol naar NYC, maar in de ochtend pak ik de Thalys richting Antwerpen om vervolgens weer over te stappen in de Thalys richting Schiphol (als onderdeel van mijn vliegticket). Nu heb ik op Antwerpen een uur de tijd om over te stappen, de tickets te halen en de volgende trein te pakken, is dit genoeg vraag ik mij nu af?

!
In Antwerpen Centraal heb je 15-20 minuten nodig.
Aankomen , richting ingang naar de counter voor internationale treinen ( in de winter zullen degenen die je inchecken wel niet in de hal aan een klaptafeltje zitten) je inchecken, instapkaart voor de Thalys aannemen en dan richting het juiste perron voor de trein terug.
Het risico van vertraging op de reis naar Antwerpen ZWE toe is voor jou.
Het risico van vertraging op de treinreis Antwerpen ZWE - Schiphol is voor de KLM.
De treinreis is onderdeel van de vlucht ZWE - NYC .
Is het verschil "maar" € 200 ?
Ik heb het september 2012 ook zo gedaan, maar heb er eerst een leuke dag uit in Antwerpen van gemaakt.
Ook mijn idee. Boek een hotelkamer voor 1 nacht in Antwerpen centrum (4 op een kamer is nog wel betaalbaar) en begin rustig aan je vakantie. :thumbup:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik vind een uur krap. Prima als je op tijd aankomt in Antwerpen maar een drama als je met vertraging aankomt. Treinen naar Belgie willen wel eens vertraagd zijn. En als je te laat in Antwerpen aankomt dan denk ik dat KLM je niet gratis zal overboeken op een latere vlucht.
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

mtl schreef: Treinen naar Belgie willen wel eens vertraagd zijn.
Het is het handelsmerk van de NMBS zelfs :mrgreen:
Niets is zo stipt als de vertraging van de trein hier.

Als je de mogelijkheid hebt om nog een trein vroeger te nemen zou ik dat zeker doen
Laurentius
Amerika-ontdekker

Bericht door Laurentius »

Mag je de treintrip niet de dag van tevoren maken? Dus dag ervoor even op en neer naar Antwerpen/ je gaat dan slapen op Schiphol (je eigen huis dus). Dit doe je dan toch om je vlucht niet te missen. Kan me niet voorstellen dat trein en vlucht op dezelfde dag moeten gebeuren .
Want op de stiptheid van ook internationale treinen heb ik het niet zo,. zeker in de winter . Kwam vorig jaar met ettelijke uren vertraging aan in Antwerpen ,maar dit was wel met de Fyra.
Laurentius
Amerika-ontdekker

Bericht door Laurentius »

Ik vroeg me af of er bij die 200Euro verschil al rekening gehouden is dat je dus nog wel een Thalys ticket richting Antwerpen moet kopen . Afhankelijk van tijdstip van reserveren ,kan dit ook aardig oplopen in prijs . Op die manier wordt het verschil wel kleiner.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Laurentius schreef:Ik vroeg me af of er bij die 200Euro verschil al rekening gehouden is dat je dus nog wel een Thalys ticket richting Antwerpen moet kopen .
Het is een enkele reis, de vlucht begint in Antwerpen.
De Thalys van Antwerpen Centraal naar Schiphol is onderdeel van je ticket.
Als je dus als stel of gezin vanuit hetzelfde budget reist is het voordeel nogal aanzienlijk.
Onze treinreis naar Antwerpen vanuit Schiphol koste € 29 pp.
De KLM ticket Antwerpen Centraal naar San Francisco met een directe vlucht vanaf Schiphol koste € 534 pp
Totale kosten voor de trip € 563.pp
Stuur mij een PB !
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Voor een mooie prijs naar Antwerpen met thalys is het aan te raden om 3 maanden van te voren te boeken.
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Laurentius schreef:Mag je de treintrip niet de dag van tevoren maken? Dus dag ervoor even op en neer naar Antwerpen/ je gaat dan slapen op Schiphol (je eigen huis dus). Dit doe je dan toch om je vlucht niet te missen. Kan me niet voorstellen dat trein en vlucht op dezelfde dag moeten gebeuren .
Want op de stiptheid van ook internationale treinen heb ik het niet zo,. zeker in de winter . Kwam vorig jaar met ettelijke uren vertraging aan in Antwerpen ,maar dit was wel met de Fyra.
Dat moet dus wel. Je moet de trein nemen die bij de vlucht 'hoort'. Op zich is dat voldoende tijd. Wij hebben het in 2011 ook gedaan. We zijn wel de dag ervoor naar antwerpen gegaan en hebben een hotelletje geboekt, zo konden we 's morgens zonder problemen de Thalys nemen.
Lex77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Lex77 »

Heb tot vandaag gebruik mogen maken van de Belgische spoorwegen op het Thalys traject en heb wel gemerkt dat de Thalys normaal gesproken overal voor mag indien dit ook maar een beetje mogelijk is!
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer