Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto boeken vanuit België

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
daisydpl
Amerikafan

Auto boeken vanuit België

Bericht door daisydpl »

Ik zit al dagen rond te neuzen op het forum naar info en terwijl ook op verschillende sites voor autoverhuur en toch weet ik nog steeds niet wat doen.

Mijn man en ik zouden graag een auto huren voor onze reis volgend jaar in september. Ik merk dat hier op het forum enorm weel tips worden gegeven over autoverhuur maar ik geraak er maar niet wijs uit. Ik ken dan ook niets van auto's en zou mijn man eigenlijk graag verrassen met een leuke auto.

Ik ben al bij Alamo, National, Hertz en Avis gaan kijken en overal lijken het wel andere auto's te zijn. Ik begrijp dan ook niets van die categorieën. Soms heb ik de indruk dat bij de ene toch weer een leukere auto te verkrijgen is dan bij de andere. Maar goed, je weet ook nooit wat je gaat meekrijgen want er staat wel altijd "of gelijkwaardig"....

De meesten hebben het ook over een 4x4 maar hoe weet je of het er eentje is of niet? Kan je dat specifiek vragen?

Ik zou voor hem heel graag zo een leuke dikke typische amerikaanse bak willen. Zo eentje waar hij eens lekker stoer mee kan rondrijden :lol: Alleen weet ik niet wat ik dan best kan boeken.
Bij Alamo weet ik bijvoorbeeld niet of ik best een intermediate boek of een standard SUV. Graag wil ik ook zo goed mogelijk verzekerd zijn dus ik veronderstal dat ik dan gewoon de gold neem?

Wij zouden de auto afhalen in Phoenix airport en terug afzetten in Los Angeles airport. Op de site van Alamo kon ik een tabel vinden waarin blijkt dat ik geen kosten moest betalen omdat ik deze ergens anders afzet dan waar ik hem heb afgehaald. Kan dat kloppen? Ik zou niet willen dat ze me ter plaatse weer eens extra kosten aanrekenen voor iets waar ik eigenlijk niet voor moet betalen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Auto boeken vanuit België

Bericht door Martin & Marianne »

Voor zover ik weet heb je nergens drop off kosten tussen Arizona en Californië. Als ik me niet vergis geven ze bij http://www.usareisen.de ook aan dat ze eventueel toch aangerekende one way kosten zullen terugbetalen. Maar tussen AZ en CA zal daar echt geen sprake van zijn.
Kijk eens op de genoemde site om alle categorieën naast elkaar te zien. En zoals je zelf al zegt zijn de genoemde modellen alleen maar voorbeelden, je weet niet wat je krijgt. Wil je echt een speciaal model dan zou je bij Hertz moeten kijken.
Overigens ben je wel heel erg vroeg om al naar auto's te kijken. De tarieven zijn nog niet bekend en misschien zijn er ook wel andere modellen volgend jaar.
Wat de 4x4 betreft; dat is geloof ik wel lastig, je weet nooit zeker of je dat krijgt. Hebben jullie het nodig? Ligt de route al min of meer vast?

Marianne
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Voor volgend jaar september ben je nog een beetje te vroeg denk ik voor een auto te huren, ik denk dat de prijzen bekend geraken in november komende.
Yankee-Doodle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Yankee-Doodle »

Volgens mijn zijn Alamo en National de zelfde club.
Wij zijn met 2 personen op reis geweest en belangrijk was dat de koffers beiden (flink van formaat) + nog wat ander spul gewoon in de achterbak past.
Ik weet niet hoe jij het ziet, maar wij wilden gewoon geen koffer op de achterbank.
Is voor potentiële inbrekers wel interessant wellicht, maar bij remmen steeds die koffer in je rug is niet fijn.
Je komt daardoor al snel op een klasse hoger uit dan een Toyota Carolla.
Wij hadden in NL via Alamo een auto gekozen uit de klasse FCAR of fulsize.
Daaronder vallen de Chevrolet Impala of de Dodge Stratus.
Dit jaar reden wij een Hyundai Sonata.
Als op de site staat dat er 5 personen in passen en 4 koffers ga er dan van uit dat je goed krap zit en 4 kleine koffers, of eerder tassen in de achterbak krijgt gepropt.
Het lijkt er wel een op dat ze hopen dat je een upgrade neemt, verdienen ze lekker meer dan dat je dit van te voren geregeld had.
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

momenteel bij alamo.be lukt het wel om reeds te boeken voor september. Hij geeft me in elk geval keuze qua auto's en vermeld ook steeds mooi de prijzen.
Voor mij dus ideaal om al even rond te neuzen wat ik zou nemen. Gezien ik twijfel is het misschien goed dat ik al zo vroeg kijk want ik ken mezelf....

Ik twijfel dus tussen de Intermediate SUV (ford escape) en de standaard SUV (chevrolet equinox). Ik zou ook liefst niets op de achterbank willen kwestie van diefstal.
De chevrolet equinox heeft meer kofferruimte op het eerste zicht want daar zouden 2 grote en 2 kleine koffers in kunnen. Is de info die ze vermelden vertrouwbaar en kan je er dus echt vanuit gaan dat er zoveel koffers in kunnen? Wij reizen steeds met 2 grote koffers en 2 handbagages. Gezien we elke dag van hotel naar hotel rijden ga ik er vanuit dat we misschien ook niet steeds die grote koffers uit de kofferbak willen halen. De meeste hotels hebben toch wel een bewaakte parking hoop ik want ik zie me echt niet dagelijks sleuren met die valiezen. Doen jullie dit wel?
Ik zou gewoon dagelijks in mijn handbagage gebruiken om daar wat kledij voor de dag nadien in te steken en mijn toiletgerief natuurlijk
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

De meeste hotels hebben geen bewaakte parking...

Wij hebben tien reizen achter de rug. Telkens rondreizen. Altijd de bagage in de koffer laten liggen, nooit problemen mee gehad.
Dat zou wel het laatste zijn waar ik me zorgen om zou maken.
Groetjes,
Carine
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

dat neemt inderdaad heel wat kopzorgen weg :P

Mag ik vragen welke auto jullie dan telkens nemen? Want ik veronderstel dat jullie dan wel telkens een auto nemen waarvan de kofferbak groot genoeg is om alles kwijt te geraken...
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Als we met zn twee zijn nemen we altijd een midsize SUV.
Twee koffers en de koelbox in de koffer.
De handbagage ligt altijd op de achterbank.

Nog handiger is een standaard SUV, maar echt noodzakelijk is het niet.
Groetjes,
Carine
bompa
Amerikafan

Bericht door bompa »

wij nemen voor 4 volwassen = 4 koffers + 4 tal rugzakken/fotoapp + koelbox steeds een Full Size SUX bij Alamo
op die manier reeds 2 maal een Chevrolet Tahoe : rijd zeer confortabel en ook de passagiers hebben veel ruimte
Dit jaar 4000 km gereden en benzinekost was bijna 400 euro en we hebben een paar keren in de parken zelf getankt wat duurder is
Huur geregeld bij Sunnycars (= Alamo)voor minder dan 1000 euro voor 17 dagen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De informatie die de verhuurders geven over aantal koffers en personen is aardig betrouwbaar naar mijn ervaring. Ik weet niet wat voor koffers je mee wilt nemen, maar hou rekening met de restricties van de airlines, zowel qua grootte als gewicht. Twee koffers van de maximaal toegestane afmetingen passen in vrijwel elke kofferbak. Nu zal het met harde koffers wel wat meer problemen geven dan met zachte koffers.
Wij hebben de laatste keren met z'n tweeën een midsize SUV gehuurd, dat is ruim voldoende.

Marianne
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

jullie hebben het dikwijls over een midsize SUV. Op alamo vind ik deze niet terug. Is dit hetzelfde als de intermediate SUV of toch nog iets helemaal anders?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had je al verwezen naar usreisen.de. Voer daar onder Mietwagen eens wat data in en begin en eindpunt. Je krijgt dan een overzicht van alle aanbieders, met categorieën erbij. Die categorieën zullen overal net iets anders heten, maar je krijgt hier wel een mooi overzicht van prijzen per verhuurder en mogelijke modellen. Je ziet dan dat de Ford Escape als voorbeeld genoemd wordt bij de midsize SUV. Dat is dus inderdaad vergelijkbaar met de intermediate SUV op de site van Alamo. Voer ook eens bij verschillende sites je wensen in en kijk of er grote prijsverschillen zijn.

Marianne
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

inderdaad super handig die website, dank u!!! Erg handig ook dat je het prijsverschil zitten tussen de verschillende verhuurbedrijven.
Alleen begrijp ik geen woord duits spijtig genoeg :oops: dus ik weet niet goed hoe de website werkt. Hebben jullie via deze website je auto gehuurd?
Kom je ook direct terecht op de site van bijvoorbeeld alamo en Hertz of is dit een heel aparte website die gewoon super goede prijzen heeft bij de verschillende verhuurbedrijven. Want ik merk toch wel een serieus prijsverschil op deze website vergeleken met bijvoorbeeld alamo website zelf. Ik begrijp niet goed waarom het bij usareisen.de zo goedkoop is. Ik heb nogthans USA-inklusiv-plus-tarif genomen dus ik veronderstel dat dit overeenkomt met bijvoorbeeld de alamo gold :?:
Ik zou het echt wel zien zitten om op deze site een auto te huren want qua prijs zitten ze super goed en je kan echt beter zien welke auto je waar zou meekrijgen :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er is ook een Engelse versie: http://www.drive-usa.de
Wij hebben de laatste keren onze auto daar gehuurd, en dat is goed bevallen. Of ze altijd het goedkoopste zijn weet ik niet, lees dit forum eens goed door voor andere mogelijkheden.

Marianne
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

dank u!!!!
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Maar heb nog even geduld: de prijzen voor zomer 2014 komen pas medio november bij usareisen/drive-usa.
Mijn ervaring is dat de prijzen alleen maar beter worden (m.u.v. last-minute): geen enkele reden dus om nu al te willen/moeten boeken.
Gewoon een paar maandjes wachten en dan kan je bij alle aanbieders vergelijken.

Mid-size SUV is inderdaad hetzelfde als een intermediate SUV.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Laurentius
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Laurentius »

autoeurope.nl was in ons geval goedkoper dan usa reizen . Prijs ging na onze boeking naar beneden ( heb tijdje de prijzen gevolgd) ,een telefoontje ,en we kregen het verschil teruggestort . Hadden een Ford escape type gehuurd van Alamo ,en kregen een Splinternieuwe RAV4 van Toyota mee ( wat een heerlijk auto) met achteruitrijcamera en al . Ruim voldoende voor 2 volwassenen en onze bagage en aankopen .
Denk er wel aan om een Tom tom mee te nemen vanuit NL .Huren van navigatie is duur .
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij zouden de auto afhalen in Phoenix airport en terug afzetten in Los Angeles airport
Als je begint in California is de 2e bestuurder gratis, mocht je zelf ook willen reizen. Anders ben je daar zo'n 7 tot 10 dollar per dag voor kwijt. De prijzen van nu zeggen overigens niets over de prijzen van vorig jaar.

Offtopic: kan zomaar zijn dat ze nog wat van het Hinko tarief willen terugverdienen.
bompa
Amerikafan

Bericht door bompa »

wat GPS of TOM TOM betreft
heb NAVI software op een tablet gezet - is gratis en werkt op GPS en niet via internet
je download de kaarten gratis per staat
heb je feitelijk enkel nodig in ' grote ' steden in USA
Funboxx
Amerika-ontdekker

Bericht door Funboxx »

Spring eens binnen bij een Connections-winkel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer