Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
help, Oad failliet en autohuur geannuleerd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
help, Oad failliet en autohuur geannuleerd.
Goedemorgen,
Woensdag is Oad failliet gegaan en nu hebben wij bij deze reisorganisatie geboekt. Gelukkig hebben we de tickets voor het failliesement gekregen dus we vliegen sowieso naar Houston. Een aantal hotels hebben wij rechtstreeks geboekt maar een aantal ook niet. Normaal gesproken vallen deze onder het sgr fonds en een vervangend hotel is zo gevonden. Echter vandaag kregen wij te horen dat onze autohuur bij Hertz geannuleerd is. NU vragen wij ons de volgende zaken af:
- Moeten wij (om aanspraak te maken op de sgr) weer bij Hertz boeken of staan wij nu vrij om naar een andere verhuurder te gaan?
- Is het raadzaam om vanaf hier dan al een auto te boeken of kunnen wij beter ter plekke naar een balie gaan?
- Indien er vanaf hier geboekt wordt heeft iemand dan nog kortingscodes?
Helaas krijg ik bij Oad en het sgr fonds niemand te pakken en op email wordt ook niet gereageerd dus vandaar deze weg.
Verder zou ik graag van mensen reacties willen die al eens iets met het sgr vandoen hebben gehad en dan voornamelijk om te weten hoe e.e.a. in zijn werk gaat.
Op vakantie gaan we alleen de stress die we er nu bij krijgen is niet prettig.
Groeten van christiaan
Woensdag is Oad failliet gegaan en nu hebben wij bij deze reisorganisatie geboekt. Gelukkig hebben we de tickets voor het failliesement gekregen dus we vliegen sowieso naar Houston. Een aantal hotels hebben wij rechtstreeks geboekt maar een aantal ook niet. Normaal gesproken vallen deze onder het sgr fonds en een vervangend hotel is zo gevonden. Echter vandaag kregen wij te horen dat onze autohuur bij Hertz geannuleerd is. NU vragen wij ons de volgende zaken af:
- Moeten wij (om aanspraak te maken op de sgr) weer bij Hertz boeken of staan wij nu vrij om naar een andere verhuurder te gaan?
- Is het raadzaam om vanaf hier dan al een auto te boeken of kunnen wij beter ter plekke naar een balie gaan?
Helaas krijg ik bij Oad en het sgr fonds niemand te pakken en op email wordt ook niet gereageerd dus vandaar deze weg.
Verder zou ik graag van mensen reacties willen die al eens iets met het sgr vandoen hebben gehad en dan voornamelijk om te weten hoe e.e.a. in zijn werk gaat.
Groeten van christiaan
I'm lovin' iT!
Re: help, Oad failliet en autohuur geannuleerd.
Ontzettend vervelend dit allemaal. Met je vragen met betrekking tot sgr kan ik je niet helpen. Ik hoop iemand anders wel. Ik zou in ieder geval blijven proberen contact met sgr te krijgen. Zij kunnen het beste advies geven.
Voor wat betreft autohuur kan je beter vanuit Nederland boeken. Dat is niet alleen goedkoper, maar dan ben je ook zeker van de juiste verzekeringen (uiteraard wel goed controleren). Als je rechtreeks bij een verhuurmaatschappij boekt, doe dit dan via de nederlandse website, bijvoorbeeld alamo.nl en niet alamo.com. En kijk vooral ook bij diverse agenten, zoals bijvoorbeeld usareisen.de en uscarhire.com. Deze bieden zeer scherpe prijzen aan voor Europeanen, dus inclusief de benodigde verzekeringen. Er zijn diverse topics over autohuur op dit forum, dus daar kan je alle informatie vinden.
Succes en alvast een prettige (stressloze) vakantie toegewenst!
Voor wat betreft autohuur kan je beter vanuit Nederland boeken. Dat is niet alleen goedkoper, maar dan ben je ook zeker van de juiste verzekeringen (uiteraard wel goed controleren). Als je rechtreeks bij een verhuurmaatschappij boekt, doe dit dan via de nederlandse website, bijvoorbeeld alamo.nl en niet alamo.com. En kijk vooral ook bij diverse agenten, zoals bijvoorbeeld usareisen.de en uscarhire.com. Deze bieden zeer scherpe prijzen aan voor Europeanen, dus inclusief de benodigde verzekeringen. Er zijn diverse topics over autohuur op dit forum, dus daar kan je alle informatie vinden.
Succes en alvast een prettige (stressloze) vakantie toegewenst!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Inderdaad vervelend. Ook al wordt alles financieel goed afgewerkt, je moet toch van alles regelen.
Ik wens jullie ondanks alles een fijne vakantie.
Als je lid bent van de ANWB, kun je bij Hertz korting, ik dacht 10%, krijgen. De code daarvoor vind je op de website van de ANWB. Ik zou even kijken of boeken bij Hertz voordeliger is dan via een tussenpersoon. Ik kan me niet goed voorstellen waarom je nog aan Hertz gebonden zou zijn.Christiaan85 schreef: - Indien er vanaf hier geboekt wordt heeft iemand dan nog kortingscodes?
Ik wens jullie ondanks alles een fijne vakantie.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou via b.v. Eautohuur of een andere broker direct zelf een auto boeken, en niet afwachten wat het sgr voor je gaat doen of wat er aan de balie gebeurt, risico lijkt me groot dat je dan ter plaatse voor veel geld alsnog moet huren.
Maar eerst zou ik even contact zoeken met Hertz, als je de tickets al hebt, en die zijn betaald, misschien is de autohuur dan ook al betaald aan hertz, en heb je geen enkel probleem.
Maar eerst zou ik even contact zoeken met Hertz, als je de tickets al hebt, en die zijn betaald, misschien is de autohuur dan ook al betaald aan hertz, en heb je geen enkel probleem.
- bedeve
- Amerika-expert
Christiaan,Christiaan85 schreef:Goedemorgen,
- vandaag kregen wij te horen dat onze autohuur bij Hertz geannuleerd is. NU vragen wij ons de volgende zaken af:
Groeten van christiaan
Shitverhaal van OAD.
Kan me voorstellen dat je vakantie voorpret een optater heeft gehad.
Blijkt dus dat een reis organisator helemaal geen zekerheden biedt voor meer geld.
Speur door dit forum om te zien dat je meer kunt doen voor minder geld.
Mooi dat je vliegreis al geticked was en daarmee veiliggesteld.
Je claim bij SGR ;zie hun site .
Om te zien of er en automatische of een door jou in te dienen claim noodzakelijk is.
Zie die SGR claim als een verzekerings claim.
Als jouw total loss gereden Volkswagen door de verzekering wordt vergoed ,ben je niet verplicht zo'n zelfde ding terug te kopen.
Jij huurde nu bij Hertz. Zie de autohuur onderwerpen hier.
Zie de suggestie van Pete Z. en deze shit toestand kan je nog eens serieus geld besparen.
Wat je ook doet ;wel vanuit Europa huren, niet in Amerika voor de balie.
Dan wordt je geknipt en geschoren.
Vanuit Europa huren betekent dat je al je verzekeringen geregeld hebt voor een tarief wat voor Amerikanen en Canadezen is uitgesloten.
Jij vraagt naar een tariefs mogelijkheid ; http://www.nationalcar.co.uk/flyingblue.
Of http://www.alamo.co.uk/brits .
Lees dit item eens.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... erald+club
Vergelijk dat ,of de door Pete Z. genoemde http://www.eautohuur.nl eens met het door OAD aan jou gerekende Hertz tarief eens.
Straks ben je nog blij dat die Hertz deal is gecanceld !
Ik hoop dat je vakantie voorpret weer snel terug komt.
Groeten van Bedeve
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Ik hoop dan dat dat vliegticket nog geldig is op de site van oad staat al dan niet alle vliegmaatschappijen nog al afgeven tickets van oad aannemen.
Andre
Andre
- bedeve
- Amerika-expert
Het onderscheid :andre208 schreef:Ik hoop dan dat dat vliegticket nog geldig is op de site van oad staat al dan niet alle vliegmaatschappijen nog al afgeven tickets van oad aannemen.
Besteld en betaald waarvan alleen maar bevestiging is ontvangen ? OAD shit; leer ervan voor je volgende boeking !
Besteld,Betaald en, door bij luchtvaartmij terugvindbare boekingscode , geticked ? Geen onheil te vrezen, vliegreis gaat gewoon door. leer ervan en boek een volgende keer gewoon zelf.
Leer van deze shit en gebruik dit forum om de volgende keer meer te boeken voor minder geld
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hoezo leer er van en had niet bij OAD geboek?
Zo komt het wel over.
Volgens mij was OAD niet de eerste de beste startende ondernemer met een slecht ondernemersplan, maar zo'n beetje de "Ford onder de automerken".
Het is gewoon klote dat het gegaan is met de vakantieboeking en van OAD was dit zeker niet te verwachten.
Succes met het voortzetten van je vakantie.
Zo komt het wel over.
Volgens mij was OAD niet de eerste de beste startende ondernemer met een slecht ondernemersplan, maar zo'n beetje de "Ford onder de automerken".
Het is gewoon klote dat het gegaan is met de vakantieboeking en van OAD was dit zeker niet te verwachten.
Succes met het voortzetten van je vakantie.
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor de info allen.
Via klm heb ik de bevestiging gekregen dat alle lijnen dicht zijn en dat oad/curator er niets meer aan kan wijzigen en dat wij dus zeker vliegen.
Van hertz hebben wij de bevestiging gekregen dat de auto geannuleerd is.
Maar nu het volgende:
Onze huurprijs van de auto was 880 euro.
Stel dat ik nu een auto huur van 600 euro krijg ik dan deze 600 euro terug of de door ons eerder betaalde 880 euro?
We gaan nu wikken en wegen wat we gaan doen. we zitten ook nog met een aantal hotels. Aan de ene kant spannend, aan de andere kant klote.
wordt vervolgd.
Via klm heb ik de bevestiging gekregen dat alle lijnen dicht zijn en dat oad/curator er niets meer aan kan wijzigen en dat wij dus zeker vliegen.
Van hertz hebben wij de bevestiging gekregen dat de auto geannuleerd is.
Maar nu het volgende:
Stel dat ik nu een auto huur van 600 euro krijg ik dan deze 600 euro terug of de door ons eerder betaalde 880 euro?
We gaan nu wikken en wegen wat we gaan doen. we zitten ook nog met een aantal hotels. Aan de ene kant spannend, aan de andere kant klote.
wordt vervolgd.
I'm lovin' iT!
Zou gewoon auto zelf huren en je kan het later misschien ook terugkrijgen door SGR, zie http://frontpage.fok.nl/nieuws/619309/1 ... eizen.html.
Ik huur meestal bij carhire3000.co.uk...als je ze belt om dezelfde boeking te doen die je daar vind, dan zijn ze nog goedkoper meestal. meestal makkelijk telefonisch wijzigbaar of annuleerbaar.
Ik huur meestal bij carhire3000.co.uk...als je ze belt om dezelfde boeking te doen die je daar vind, dan zijn ze nog goedkoper meestal. meestal makkelijk telefonisch wijzigbaar of annuleerbaar.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik denk €880. Ik zou gewoon afwachten. Je gaat er financieel niet op achteruit.Christiaan85 schreef: Maar nu het volgende:
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- bedeve
- Amerika-expert
Heb je mijn posting hierboven niet gelezenChristiaan85 schreef: Onze huurprijs van de auto was 880 euro.
Das nie erg.
Wat erger is.
Als je dit forum niet goed doorleest.
En daarmee items over vliegtickets ,autohuur en hotels boeken voorbij bent gelopen.
Das jammer.
Scheelt je veel geld.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
De onderstaande tekst komt van de site van oad.bedeve schreef:Het onderscheid :andre208 schreef:Ik hoop dan dat dat vliegticket nog geldig is op de site van oad staat al dan niet alle vliegmaatschappijen nog al afgeven tickets van oad aannemen.
Besteld en betaald waarvan alleen maar bevestiging is ontvangen ? OAD shit; leer ervan voor je volgende boeking !
Besteld,Betaald en, door bij luchtvaartmij terugvindbare boekingscode , geticked ? Geen onheil te vrezen, vliegreis gaat gewoon door. leer ervan en boek een volgende keer gewoon zelf.
Leer van deze shit en gebruik dit forum om de volgende keer meer te boeken voor minder geld
Gramsma benadrukt dat het passagiers die wel over tickets en vouchers beschikken vrij staat om alsnog te vertrekken. “Zij moeten er dan wel rekening mee houden dat, voor zover nu bekend, Transavia, Onur Air en Corendon geen door Oad uitgegeven vliegtickets meer accepteren.
-
- Amerika-ontdekker
We hadden de reis al gebeokt voor ik dit forum ontbdekte. Volgende keer doen we het zeker anders. Ik ga nu eens kijken of ik wellicht toch een beetje voordeliger uit kan zijn door te schuiven met hotels. Ik ga er namelijk vanuit dat deze geannuleerd zijn behoudens degene welke wij al direct geboekt hadden bij het hotel.
De auto scheelt ons al 160 euro en dan hebben we ook nog eens een nog grotere xp
De auto scheelt ons al 160 euro en dan hebben we ook nog eens een nog grotere xp
I'm lovin' iT!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
als je nu nog wat leuke hotels vindt, en je geld dan op een gegeven moment terugkrijgt van het garantiefonds, dan valt de "schade" allicht toch nog heel goed mee 

- Susie one
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wat een vervelende situatie is dit.
Ik kan ff niet uit de situatie halen of je de hotel vouchers al heb ontvangen.
Als je deze heb ontvangen, check bij de geboekte hotels of oad betaald heeft.
Het zou erg vervelend zijn dat je voor verrassingen komt te staan.
Ik hoor graag hoe dit afloopt.
Groetjes
Susie One
Ik kan ff niet uit de situatie halen of je de hotel vouchers al heb ontvangen.
Als je deze heb ontvangen, check bij de geboekte hotels of oad betaald heeft.
Het zou erg vervelend zijn dat je voor verrassingen komt te staan.
Ik hoor graag hoe dit afloopt.
Groetjes
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou dat betekenen dat de uitgegeven tickets nog niet betaald zijn? Of zijn de genoemde vliegmaatschappijen hier bezig met een vies spelletje?andre208 schreef:De onderstaande tekst komt van de site van oad.
Gramsma benadrukt dat het passagiers die wel over tickets en vouchers beschikken vrij staat om alsnog te vertrekken. “Zij moeten er dan wel rekening mee houden dat, voor zover nu bekend, Transavia, Onur Air en Corendon geen door Oad uitgegeven vliegtickets meer accepteren.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat laatste zou zo maar kunnen want er waren ook al heel wat (voornamelijk Turkse) hotels die geld eisten van de mensen die er al verbleven met de mededeling dat men anders direct uit het hotel verwijderd zou worden. Als men er al verblijft ga ik er toch vanuit dat er ook al betaalt is (door de touroperator)
- bedeve
- Amerika-expert
Die 3 genoemde vliegers zijn charters.dimona schreef: Zou dat betekenen dat de uitgegeven tickets nog niet betaald zijn? Of zijn de genoemde vliegmaatschappijen hier bezig met een vies spelletje?
Ze zijn nog niet geticked zoals je dat met een lijnvlieger hebt
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
.
Laatst gewijzigd door bedeve op 29 sep 2013, 03:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1784 Weergaves
-
Laatste bericht door Boppe
-