De garmin ontvangt de verkeers informatie doormiddel van de snoer.Arends1989 schreef:
@Loek: Weet je toevallig hoe je die verkeersinformatie ontvangt? Wanneer het via een snoertje is, zal het middels RDS-TMC zijn informatie binnenhalen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
welk navigatiesysteem
- Color01
- Amerika-expert
Re: welk navigatiesysteem
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals reeds vermeld ontvangt het de verkeers info via het snoertje. Ik dacht dat het een of ander FM band is waarop het binnenkomt.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
TMC loopt idd via de FM: http://nl.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channel
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Gijs11
- Amerikafan
- Partner van: Paula (geen eigen account)
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Gebruik zelf sygic op mijn gsm.
Vooraf kaarten downloaden. Heeft me niets gekost en werkt perfect.
Vooraf kaarten downloaden. Heeft me niets gekost en werkt perfect.
2012: CA-AZ-UT-NV
2013: NJ-NY-CT-RI-MA-ME-NH-VT-PA-WV-VA-MD-DE / ON-QC
2014: CO-WY-NE-SD-MT-UT
2015: GA-TN-NC-SC-FL
2017: BC-AB, Canada
2018: Zuid-Afrika, Swaziland, Lesotho
2019: Hi (Big Island, Maui, Kauai, Ohau)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Voor de USA en Europa TomTom op de iPhone hier. Heeft mij niks gekost. Als backup heb ik GoPilot Live US op de iPhone en ook op de iPad.
Ben benieuwd of TomTom lekker werkt in de US.
Ben benieuwd of TomTom lekker werkt in de US.

- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb slechte ervaring met iPhone navigatie. Als ik de iPhone op de dashboard zet met de brandende zon hier in het westen, duurt het niet lang eer dit scherm verschijnt:

Bijkbaar kunnen "echte" navigatie systemen daar beter mee omgaan dan smartphones.

Bijkbaar kunnen "echte" navigatie systemen daar beter mee omgaan dan smartphones.
- Gijs11
- Amerikafan
- Partner van: Paula (geen eigen account)
- Aantal x V.S. bezocht: 5
mmm dat is balen voor wat betreft je Iphone...
Vorig jaar geen last van gehad in het zuidwesten met toch 4 weken brandende zon.
Maar ik heb dan ook een Samsung en die zijn van plastic dus worden niet zo snel heet

Vorig jaar geen last van gehad in het zuidwesten met toch 4 weken brandende zon.
Maar ik heb dan ook een Samsung en die zijn van plastic dus worden niet zo snel heet

2012: CA-AZ-UT-NV
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Arends1989 schreef:Goeie aankoop, met inderdaad een mooi groot scherm!
Mocht je nog vragen hebben, let me know!
Hallo
Hoe krijg ik de kaart die in mijn tomtom zit (usa) op een geheugenkaart.
Dit voor het geval dat er iets met mijn tomtom gebeurd.
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Dit is niet mogelijk, wanneer je een geheugenkaart insteekt, maakt het navigatiesysteem het zich eigen.
Geinstalleerde wegenkaarten bevatten overigens een certificaatbestandje dat voorkomt dat ALS het mogelijk zou zijn om de USA kaart op een geheugenkaart te installeren, deze in een ander navigatiesysteem te gebruiken.
Geinstalleerde wegenkaarten bevatten overigens een certificaatbestandje dat voorkomt dat ALS het mogelijk zou zijn om de USA kaart op een geheugenkaart te installeren, deze in een ander navigatiesysteem te gebruiken.
Ook wij hebben 3 jaar geleden een Garmin (plm $70) in de USA gekocht en hebben wij en familieleden er al verschillende keren erg veel plezier van gehad. Pakt je route altijd zeer snel op, sneller dan de GPS die ik hier af en toe gebruik. Wij kijken elke keer voordat we gaan of er een update beschikbaar is en zo ja dan downloaden we die zoadat we weer altijd up to date zijn.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Arends1989 schreef:Dit is niet mogelijk, wanneer je een geheugenkaart insteekt, maakt het navigatiesysteem het zich eigen.
Dat is nou jammer, maar wat als de map weg is door een reset of door een ander probleem
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
In ieder geval bij Garmin heeft een reset geen consequenties voor de kaarten. Voor de rest zet je dan de back-up terug, die je meteen na aankoop van het toestel hebt gemaakt. 

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Tja.. dan kun je hem opnieuw downloaden middels MyTomTom. Ik heb het echter nog niet zien gebeuren dat een reset software kwijt maakte.Dat is nou jammer, maar wat als de map weg is door een reset of door een ander probleem
Ik zou me geen zorgen maken. Je hebt een nieuw navigatiesysteem dat je hier in Nederland mooi nog kunt testen.
In het allerergste geval kan je altijd nog een "goedkope" navigatie bij de walmart kopen mochten de kaarten niet meer terug te zetten zijn.
Aangezien de kans daarop heel klein is...
Of natuurlijk een papieren kaart kopen
Aangezien de kans daarop heel klein is...
Of natuurlijk een papieren kaart kopen

https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
- Drive 5-7
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: welk navigatiesysteem(Nokia Lumia 800 vraagje)
Heeft iemand hier ervaring met navigeren in de US op een Nokia Lumia 800?
Je kunt kaarten downloaden via WiFi en eventueel ook de routes, maar heb je daarginds onderweg nog internet nodig eigenlijk?
Hier in nederland kan het namelijk ook zonder. Of heb ik daarginds een probleem als ik van de vooraf ingestelde route afwijk?
Je kunt kaarten downloaden via WiFi en eventueel ook de routes, maar heb je daarginds onderweg nog internet nodig eigenlijk?
Hier in nederland kan het namelijk ook zonder. Of heb ik daarginds een probleem als ik van de vooraf ingestelde route afwijk?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hier een review van navigeren op een Lumina 900 in Offline mode. Werkt prima zo te lezen: http://www.engadget.com/2012/08/01/noki ... a-900-for/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Na het lezen van de verschillende posts denk ik zelf dat ik ook ginder ter plekke een TomTom ga aanschaffen.
We hebben wel al een TomTom Start maar als we hier dan de kaarten moeten af halen en terug op zetten vind ik de kaarten upgrade die me dan 40€ kosten + nog een hoop gezever het echt niet waard om die overzet te doen.
Als je 40€ omrekent aan de huidige koers zit je al aan 52$ dus voor een kleine meerprijs hebben we een nieuw toestel
We hebben wel al een TomTom Start maar als we hier dan de kaarten moeten af halen en terug op zetten vind ik de kaarten upgrade die me dan 40€ kosten + nog een hoop gezever het echt niet waard om die overzet te doen.
Als je 40€ omrekent aan de huidige koers zit je al aan 52$ dus voor een kleine meerprijs hebben we een nieuw toestel

AMERIKA , HERE WE COME ! :)
11/2013 LA -> Blizzcon/Anaheim -> San Diego -> Phoenix -> Flagstaff -> Las Vegas -> Sacramento -> San Francisco -> LA
11/2013 LA -> Blizzcon/Anaheim -> San Diego -> Phoenix -> Flagstaff -> Las Vegas -> Sacramento -> San Francisco -> LA
Ik heb de Amerikaanse kaart op mijn TomTom gezet voor 26€.
Avis rekent nogal veel extra aan als je een GPS in je wagen wilt dus neem ik gewoon mijn eigen GPS mee.
Avis rekent nogal veel extra aan als je een GPS in je wagen wilt dus neem ik gewoon mijn eigen GPS mee.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Is RDS-TMC hetzelfde als FM traffic receiver? Zo niet hoe omschrijven ze dat dan in de specificatie van een navigatie.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 2198 Weergaves
-
Laatste bericht door katrienenluc
-
- 20 Reacties