Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

welke kleine auto voor rondrit?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Monique2014
Amerika-ontdekker

welke kleine auto voor rondrit?

Bericht door Monique2014 »

Beste mensen,

in juli volgend jaar maken wij een rondrit in het Westen van USA. De route ligt vast ( met dank voor jullie advies ):
SFO - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Bryce - Page - Monument Valley - Moab - Teton en Yellowstone - Salt Lake City.

Wij zijn met 6 volwassenen.
Wij kiezen voor twee auto's. Redenen hiervoor zijn:
Eén auto is te krap voor 6 volwassenen + 6 grote reiszakken + 6 dagrugzakken + koelbox.
Twee auto's geven ook de mogelijkheid om ons in de parken eventueel op te splitsen; dit naargelang ieders interesse en fitheid van de dag.
Met de "grote" auto kunnen wij wel samen, zonder de grote bagage, ter plekke in de parken kleine afstanden afleggen ( bij voorbeeld maximum 200 km ).
Voor deze "grote auto" denken wij aan Dodge Caravan Minivan of gelijkaardig.

Onze vraag is echter: welke kleine auto kiezen?
Hierin moeten 2 volwassenen met 2 grote reiszakken en 2 dagrugzakken zitten.
Totaal aantal km van de reis: 4300km minimaal. Hier zitten niet de afstanden in , die je ter plekke in de parken doet. Ik denk dat wij aan 5000 km geraken.
Langste dagrit: 590 km, voornamelijk autosnelweg. Wij komen soms op hoogtes boven 2000m; zeker éénmaal komen wij op 3000 m ( Tioga pas ).
Verschillende dagen zullen er temperaturen zijn van 40 °.
Dagrit doorheen Death Valley: temperatuur van 50°, heuvelachtig, 418 km.
Wat denken jullie van Chevrolet Spark, Nissan Versa, Toyota Corolla? Of.....

Alvast bedankt voor jullie advies.

Monique
jan de korte
Amerikafan

Re: welke kleine auto voor rondrit?

Bericht door jan de korte »

Ik zou gewoon een kleine auto huren en dan bij het verhuurstation bekijken wat voor autos er staan. Je kan alleen bij hertz een bepaalde auto huren, en bij de rest van de verhuurbedrijven is de kleinste klasse auto meestal toch niet beschikbaar en krijg je een upgrade naar een med size. Mochten ze toch een kleine auto hebben staan kan je altijd nog ter plekke upgraden mocht je dat nodig vinden. Leuke route trouwens, hoeveel dagen gaan jullie?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

De kleinste auto is steeds vaker gewoon aanwezig. En dan krijg je dus een Chevrolet Spark mee :)
Ter plaatse upgraden is bijna altijd duurder dan je gewenste klasse al van te voren boeken. Ik zou dus huren wat je minimaal nodig hebt. Wordt het een grotere auto dan zit je wat ruimer.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Monique2014
Amerika-ontdekker

Wij zouden de auto's vanuit België willen boeken.
Onze reis duurt 25 dagen, vluchten inbegrepen.
In SFO ( 2 dagen ) doen wij alles te voet of met openbaar vervoer. De auto huren wij in totaal 22 dagen.

Ik vermoed dat het geen probleem is om 2 volwassenen en hun bagage in die kleine auto te krijgen.
Mijn bezorgdheid gaat eerder uit naar: zijn de twee voorste zetels comfortabel genoeg voor die lange afstanden?
Kan de motor ( trekkracht maar vooral koeling ) van een kleine auto deze lange ritten aan op een heuvelachtig parcours ( Tioga pas ) en in die hitte.

Monique
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Persoonlijk zou ik echt geen kleine wagen kiezen voor een route van meer dan 4000 km. Met 2 personen + bagage zat bij ons een Midsize SUV (Ford Escape) al goed vol. En zo'n wagen zit gewoon ook comfortabeler. Minstens een midsize of een midsize SUV zou ik kiezen, maar dat is natuurlijk persoonlijk. ;-) Als jij er niets mee inzit om 4000km met een Chevrolet Spark te rijden, dan moet je dat doen he.
Drive 5-7
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Drive 5-7 »

Chevrolet Spark zou ik alleen voor in de stad gebruiken, niet op zulke afstanden als jullie rijden.
Toyota Corolla/Nissan Verso lijkt me al beter, maar 't is maar net wat je gewend bent natuurlijk.
Afbeelding
Denver - San Francisco (2013)
San Francisco (2017)
SenA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenA »

Technisch gezien kunnen die kleine autos het prima aan, maar comfortabel is anders. Vooral de stoelen en ruimte in de auto valt tegen na duizenden kilometers, en heuvels zullen ze misschien wat moeite mee hebben (terugzakken in snelheid). Verder zou ik graag cruise control hebben.

Ik zou dus niet de aller lichtste klasse boeken.
jan de korte
Amerikafan

Bericht door jan de korte »

Sorry ik begreep het even verkeerd, ik dacht dat je een klein autotje ging huren voor korte afstanden, en een grotere voor langere stukken om met z'n allen in te rijden. Maar als je met de kleine auto de hele afstand gaat rijden dan zou ik zeker minimaal een midsize adviseren alleen al voor het comfort.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Hoe stel je je dit voor ?
Dezelfde mensen steeds in de kleine auto en dezelfde in de grote, of willen jullie rouleren ?

En als je gaat rouleren, denk je er dan aan dat iedereen die rijdt ook als bestuurder wordt aangemeld.
Verder denk ik dat je voor de prijs van een minivan en een economy, net zo goed 2 fullsize auto's (of midsize SUV's) kunt nemen (en dan met 3 en 3 gaat zitten, of 4 en 2 waarbij je de 2-persoons auto vol gooit met bagage).
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

ik hoor op de diverse fora ook steeds meer, het al eerder genoemde:
"compact klasse auto's zijn er tegenwoordig gewoon"
De Fiat 500 komt hier ook steeds weer bovendrijven,
leuke auto, maar niet om 5000km in te zitten.
ipho1982
Amerika-ontdekker

Bericht door ipho1982 »

Ik rij zelf in een Chevrolet Spark hier in Nederland.
Wat betreft ruimte kun je nog net 2 grote koffers en 2 handbagages op de achterbank doen.
In de achterklep kun je misschien nog een klein bagage proppen of je vouwt de bank naar beneden.

Ik zie wel verschillen in de amerikaanse Chevrolet Spark. Daar lijkt elke zitplaats een eigen armleuning te hebben, maar ik neem aan dat je dat kunt dichtklappen. :)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

De gemiddelde europeaan is gewend aan formaat spark en gaat daar ook mee op vakantie naar Spanje ( en dan met 5 man plus aanhanger :wink: )
Dus wat dat betreft zit je best in een spark hoor. Heuvel op gaat het wat minder hard (want kleine motor) maar hij komt er wel. Oververhitten zal ie niet. Waarom? Het is allemaal naar proportie. Ik heb een 6.0 V8 en die produceert heel wat warmte maar daar zit een joekel van een radiator voor. Als ik daarmee door de heuvel rijdt en berg op met aanhanger, dan gaat bij mij de temp ook wat boven het normaal streepje. Echter daar kunnen auto's gewoon tegen.

Mij advies is een stapje hoger nemen. Chevrolet cruze, Ford Focus etc. Toch net wat meer auto en het kost maar een klein beetje meer en je bagage kan netjes waar ie hoort en hoeft niet op de achterbank te staan.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Monique2014 schreef:Wat denken jullie van Chevrolet Spark, Nissan Versa, Toyota Corolla? Of.....
Hallo Monique, wat me opvalt is dat je drie auto's noemt die niet allemaal even groot zijn. Een Corolla is formaat Volkswagen Golf, en nog wel te doen op jullie rondrit, maar de Spark is twee klassen kleiner en vergelijkbaar met de Toyota Aygo/Citroën C1/Peugeot 107. Ik sluit me bij de anderen aan dat dat formaat echt te klein is. Corolla zou nog wel kunnen. Nissan Versa schijnt redelijk in dezelfde categorie te passen als een Volkswagen Golf, dus die zou ook prima kunnen.
Monique2014
Amerika-ontdekker

In verband met het rouleren en aantal bestuurders.

Wij zouden per auto één basisbestuurder nemen en telkens 2 extra bestuurders per auto.
Zo kan steeds één persoon per koppel zowel met de grote als met de kleine auto rijden ( flexibiliteit )

Over het rouleren hebben wij nog niet gesproken. Maar het zou bij voorbeeld kunnen dat er een ( spontane ) beurtrol is om met de kleine auto te rijden.
Zo heeft ieder koppel ook eens een privé-moment.

Heeft iemand ervaring met de achterste twee zetels/zitjes op de derde rij in een Dodge Caravan minivan?
Voor lokale uitstappen en bezoeken in de parken zelf zouden wij met zessen in deze auto rijden - 2 personen vooraan, drie personen op 2de rij en één volwassene op de derde rij
( zonder de grote bagage - maximum 200 km per dag bv in Yellowstone ).
Als dit zitje op de derde rij echt ondermaats is voor een volwassene , dan kunnen wij ook nog opteren voor 2 Full-size auto's model Chevrolet Impala ( zoals reeds gesuggereerd )

Iedereen al bedankt voor jullie suggesties.

Monique.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Als ik kijk bij usareisen.de, zie ik vrij kleine prijsverschillen. Bij Hertz (Paket A):
Economy : €471
Compact : €486
Midsize : €501
Standard: €521
Full size: € 558

Ik zou voor die paar tientjes minstens een Midsize nemen, tenminste als je van twee auto's uitgaat.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Als je bijvoorbeeld bij Avis huurt kun je kiezen voor een Ford E350, daar kun je met 12 passagiers in. Er zijn vast ook wel vergelijkbare vans bij andere verhuurders. Is iets duurder, maar dan hoef je niet twee autos te huren en met z'n zessen heb je zeeën van ruimte. Ziet er zo uit:

Afbeelding

Ik heb er mee gereden met tien passagiers, en het comfort was goed en alle inzittenden hadden zat ruimte. De buiten afmetingen vallen wel mee, zeker op de ruime US wegen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Kost meer om te huren dan twee minivans
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Verhuur vanuit europa geregeld zijn de tarieven vaak lager. Misschien toch eens naar kijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer