Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen Icelandair ?
Ervaringen Icelandair ?
Hoi, wat zijn jullie ervaringen met Icelandair ?
Momenteel aantrekkelijk aanbod vliegen in juli 2014 van Amsterdam naar Seattle met overstap in Reykjavik, 1u50 overstaptijd.
Terugvlucht naar Amsterdam vanuit Denver, ook over Reykjavik, overstaptijd 1u05.
Zijn deze overstaptijden niet wat krap ?
vnvmouse
Momenteel aantrekkelijk aanbod vliegen in juli 2014 van Amsterdam naar Seattle met overstap in Reykjavik, 1u50 overstaptijd.
Terugvlucht naar Amsterdam vanuit Denver, ook over Reykjavik, overstaptijd 1u05.
Zijn deze overstaptijden niet wat krap ?
vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
Re: Ervaringen Icelandair ?
Het vliegveld is klein en erg overzichtelijk. Aan een half uur heb je zelfs wel genoeg. Het vliegen is ons prima bevallen, lekker veel beenruimte. Je krijgt geen gratis eten, maar dat vonden we niet persoonlijk niet erg. Vliegtuigvoer is aan ons niet besteed. Frisdrank en koffie/thee is trouwens wel gratis.
hier nog meer ervaringen.
En met Icelandair gratis 2 * 23 kg per persoon voor alle vluchten naar de VS en Canada.
En met Icelandair gratis 2 * 23 kg per persoon voor alle vluchten naar de VS en Canada.
Welke prijzen zie je dan? Zie zo 1-2-3 niet iets onder de 750€....
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
Ik ben in 2009 via Icelandair naar IJsland geweest en was me goed bevallen. Genoeg beenruimte, elk stoel heeft een eigen schermpje met touchscreen, prima vlucht.
In september ga ik voor de tweede keer vliegen met Icelandair, nu als eindbestemming New York. Ik heb vroeg geboekt ergens in april voor 488 euro.
In september ga ik voor de tweede keer vliegen met Icelandair, nu als eindbestemming New York. Ik heb vroeg geboekt ergens in april voor 488 euro.
Ik heb een keer of 6 met Iceland Air gevlogen, is altijd goed gegaan. En het breekt de vlucht ook een beetje op, dat overstappen. Het is inderdaad een klein, overzichtelijk vliegveld.
-
rdesmense
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Zijn met icelandair naar Denver gevlogen, overstaptijd is echt voldoende want zoals gezegd vliegveld is klein! Beenruimte is echt afhankelijk van het type vliegtuig, wij hadden bv op de vlucht van A'dam naar Reykjavik meer beenruimte dan van Reykjavik naar Denver terwijl dat toch veel meer uren vliegen zijn! Op de terugvlucht bij het inchecken gevraagd om een plek bij de nooduitgang en dat was geen enkel probleem dus zonder extra kosten goed gezeten.
Groet Rieky
Groet Rieky
En ze doen ook niet moeilijk over een koffer die een paar kilo te zwaar is - weet ik uit ervaring 
- Jo usalover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
En ze doen ook niet moeilijk over mijn 3e koffer op de terugweg.. haha. Dat was echt geluk. We konden heel vroeg inchecken want de dame zat er al, ze zag er heel streng uit dus ik had mijn creditcard al soort van klaar om extra bij te betalen ( tja heeeel veel kleding gekocht). Ze vroeg hoeveel koffers inchecken voor ons 2 ? Eh, 5. 5? Ja 5?
En ze begon labels te draaien. Op een gegeven moment zei ze " het systeem om de extra koffer te belasten is nog niet opgestart dus happy birthday ( of have a nice day, ik kon het niet goed verstaan). " Dus ik was helemaal happy de pappy en maakte een Charlie Chaplin sprongetje daarmop Denver vliegveld
!
Ik zou zo weer met Iceland Air vliegen als de prijs lager is dan de rest, vooral vanwege de beenruimte die toch best ruim is. Alleen de flight attendants vond ik een beetje stijf, daar is geen lol aan hoor.
En ze begon labels te draaien. Op een gegeven moment zei ze " het systeem om de extra koffer te belasten is nog niet opgestart dus happy birthday ( of have a nice day, ik kon het niet goed verstaan). " Dus ik was helemaal happy de pappy en maakte een Charlie Chaplin sprongetje daarmop Denver vliegveld
Ik zou zo weer met Iceland Air vliegen als de prijs lager is dan de rest, vooral vanwege de beenruimte die toch best ruim is. Alleen de flight attendants vond ik een beetje stijf, daar is geen lol aan hoor.
1991 au-pair Chicago
2000 TX, CA,NV, IL
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
2000 TX, CA,NV, IL
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
@Laredo : ik kwam gisteren op de site van Icelandair op totaal 2950 euro voor :Laredo schreef:Welke prijzen zie je dan? Zie zo 1-2-3 niet iets onder de 750€....
Heen Amsterdam Seattle op 2/7/2014
Terug Denver Amsterdam op 26/7/2014
Voor 2 volwassenen en een kind van 9
Grof gerekend een kleine 1000 euro/pp, lager lijkt niet te lukken, en de prijzen gaan alleen nog maar omhoog nu ?
vnvmouse
Wat is het verschil juist tussen Economy Class en Economy Comfort bij Icelandair ?
vnvmouse
vnvmouse
Een mooi overzicht:
http://www.icelandair.nl/specials/fare-table/
http://www.icelandair.nl/specials/fare-table/
-
ludwig
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Niets kan zo veranderen als vliegticketprijzen. Vorig jaar juli naar Denver gevlogen, met Icelandair voor € 550, (in september 2011 geboekt) € 2950 voor 3 personen vind ik persoonlijk erg veel, maar geen idee of het goedkoper kan/wordtvnvmouse schreef:@Laredo : ik kwam gisteren op de site van Icelandair op totaal 2950 euro voor :Laredo schreef:Welke prijzen zie je dan? Zie zo 1-2-3 niet iets onder de 750€....
Heen Amsterdam Seattle op 2/7/2014
Terug Denver Amsterdam op 26/7/2014
Voor 2 volwassenen en een kind van 9
Grof gerekend een kleine 1000 euro/pp, lager lijkt niet te lukken, en de prijzen gaan alleen nog maar omhoog nu ?
vnvmouse
Wij hadden vorig jaar op de heenweg comfort stoelen, en zaten toen in de business classvnvmouse schreef:Wat is het verschil juist tussen Economy Class en Economy Comfort bij Icelandair ?
vnvmouse
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wij zijn vorig jaar naar Denver gevlogen met Icelandair (zoals zovelen op het forum denk ik
want het waren toen zeer lage prijzen)
Vlucht was zeer goed. Luchthaven is idd zeer klein, dus genoeg tijd om over te stappen.
Eten is wel bij te betalen, behalve voor kinderen onder 12.
Wel hadden we elk ons eigen tv scherm met veel keuze en kinderen kregen gratis PSP.
Vlucht was zeer goed. Luchthaven is idd zeer klein, dus genoeg tijd om over te stappen.
Eten is wel bij te betalen, behalve voor kinderen onder 12.
Wel hadden we elk ons eigen tv scherm met veel keuze en kinderen kregen gratis PSP.
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
Wat een positieve reacties krijgt Icelandair, leuk !
2950 euro vinden wij ook veel geld maar we praten hier over de maand juli.
Ik hang spijtig genoeg vast aan juli door mijn werk, is nu eenmaal een dure periode, daar ben ik mij van bewust
...
De vorige 2 trips naar USA draaiden ook rond de 900 euro/pp, dus dachten we dat het wel een normaal totaal was.
Ik blijf het ondertussen (best dagelijks) opvolgen, vraag is alleen wanneer hap je toe, zonder dat je achteraf spijt moet hebben dat je niet gewacht hebt...
moeilijk !
@Hinko : bedankt voor het overzicht over de verschillende klasses, nu is het me helemaal duidelijk
!
vnvmouse
2950 euro vinden wij ook veel geld maar we praten hier over de maand juli.
Ik hang spijtig genoeg vast aan juli door mijn werk, is nu eenmaal een dure periode, daar ben ik mij van bewust
De vorige 2 trips naar USA draaiden ook rond de 900 euro/pp, dus dachten we dat het wel een normaal totaal was.
Ik blijf het ondertussen (best dagelijks) opvolgen, vraag is alleen wanneer hap je toe, zonder dat je achteraf spijt moet hebben dat je niet gewacht hebt...
moeilijk !
@Hinko : bedankt voor het overzicht over de verschillende klasses, nu is het me helemaal duidelijk
vnvmouse
Als ik jou was zou ik nog even wachten met boeken.
Absoluut. Moet goedkoper kunnen. Ook in juli. Wellicht dat begin volgend jaar mooie prijzen komen.
-
ludwig
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
resultaten uit het verleden etc.... ,maar ik heb nooit meer dan 600 euro betaalt voor ticket. Niet naar de oostkust en niet naar de westkust. Nadeel van wachten is dat je je route nog niet definitief kan maken en dat kan voor het reserveren van nationale parken wel eens lastig zijn.
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
@ludwig:reisde jij in het hoogseizoen?
Groeten, Katrien
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties