Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? Deel 2 reviews vanaf

Bericht door Tipsy_1 »

Type gehuurd: Midsize SUV, ter plaatse upgrade genomen
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: USA-reisen
Opgehaald in: Phoenix Airport
Afgeleverd in: Las Vegas airport
Meegekregen: Toyota Venza crossover
Wanneer: 16 april tot 3 mei 2013
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): ja. De mijnheer aan de balie was bijzonder vriendelijk, zonder aan te dringen vroeg hij of we geinteresseerd waren in een grotere wagen. Ik zei dat we zeker 4WD en high clearance wilden. Hij kon dat garanderen, mits upgrade, wat gezien de vele dirt roads die gepland waren ook genomen hebben. Hij beloofde eigenijk een Jeep Grand Cherokee of Ford Explorer - ik was al blij, maar die was niet beschikbaar. Toen kwam een Dodge Journey op de proppen. Maar die bleek geen AWD te hebben, dus door ons afgewezen. Zo kwamen we uiteindelijk bij een Toyota Venza terecht.
De upgrade kostte ons 12 dollar per dag.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: min of meer toegewezen, met inspraak, zie hierboven
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: een 9; het is geen luxe auto met heel veel toeters en bellen (geen parkeersensoren, geen zetelverwarming, geen satelietradio), maar toch voor ons een zeer goede wagen, want bracht ons moeiteloos over alle dirt roads en was veel krachtiger qua motor dan andere SUV's die we al hadden in het verleden. Vandaar toch heel blij met deze wagen!
Hij was wel niet heel proper toen we hem afhaalden (misschien rap rap voor ons moeten klaarzetten?)
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Type gehuurd: Midsize SUV
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: USAreisen.de
Opgehaald in: Las Vegas Airport
Afgeleverd in: Las Vegas Airport
Meegekregen: Kia Sorento
Wanneer: 26 april tot 30 april 2013
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gratis
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze, er stonden maar 2 SUV waar ik uit kon kiezen een Nissan Murano en een KIA Sorento. De vrouw op de parkeerplaats gaf aan dat deze een standard size was.
Aangezien deze er mooier uitzag dan de Nissan hebben we deze genomen. Er zat maar 1 vrouw achter de balie maar er waren dan ook helemaal geen klanten :) en was meteen aan de beurt. De vrouw was zeer behulpzaam en prettig om mee te praten.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: een 8; hij reed zuinig voor zo'n grote SUV en er zat ook een Eco stand op, verder nog een achteruitrijcamera in het kleine schermpje + Siriusradio met veel te veel zenders. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mike op 09 mei 2013, 15:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Type gehuurd: Convertible
Verhuurder: Dollar
Gereserveerd bij: USAreisen.de
Afgeleverd in: Los Angeles Airport
Meegekregen: Ford Mustang
Wanneer: 30 april tot 7 mei 2013
Upgrade genomen: nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze, er stonden een stuk of 3 Mustangs, allemaal zonder leer. De man achter de balie probeerde me roadside assistance aan te smeren, maar na 2 à-3 keer "nee" zeggen was het oké. De enige reden dat ik bij Dollar gehuurd heb is, omdat ik via Twitter antwoord had gekregen dat ze alleen 6 cilinders hadden bij de cabrio's, bij andere verhuurders krijg je nog wel eens de 4-cilinder Chrysler mee en in de USA wil ik dat niet natuurlijk :)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: een 9; het was model 2014 en hij was SUPERSNEL. Enig nadeel was dat de bijrijdersstoel niet in hoogte kon worden aangepast en mijn zoontje niet boven het dashboard kon uitkijken. (hij heeft de hele vakantie op een zak kleren gezeten) De radio had geen Sirius. Er zat een Sportstand op en dan kon je de versnellingsbak ook als semi-automaat gebruiken.

Afbeelding

Afbeelding
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Type gehuurd: Mini SUV
Gereserveerd bij: Alamo
Meegekregen: Chrysler Town & Country
Wanneer: 27 april tot 10 mei 2013
Upgrade genomen: nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze, er stonden een stuk of 10 mini SUV's maar we mochten ook een keuze maken uit de rij mini van's. Omdat we nogal wat spullen mee gaan nemen hebben we de Chrysler Town & Country gekozen: http://www.chrysler.com/en/2013/town-country/
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: een 9! Nadat we besloten hadden om voor een mini-van te gaan, wees de vriendelijke Alamo-medewerker een nagelnieuwe aan met 700 mijl op de teller. Luxe uitvoering met electrische stoelen, satelietradio en volledig leer. :-)

Persoonlijke ervaring: ik had ingechecked via de Alamo-website en op die manier hoef je niet in de rij te staan bij de balie en kun je meteen doorlopen naar de garage. Omdat ik mijn vrouw als 2de bestuurder wilde toevoegen (= gratis voor Alamo-insiders en in diverse staten) ben ik toch maar in de rij gaan staan. Toen een Alamo-medewerker mijn papieren zag, viste ze me uit de rij en stuurde ze ons rechtstreeks naar de garage. Ook daar liep het heel soepel en waren we in no-time vertrokken.

Na alle verhalen over opdringerige baliemedewerkers (zelf ook meerdere keren ervaren) is dit toch wel een erg prettige mogelijkheid. Er is een waslijst aan Alamo-kortingscodes te vinden, dus ik kan rechtstreeks boeken en vervolgens online inchecken zeker aanraden!
donleon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door donleon »

Type gehuurd: standaard
Verhuurder: AVIS
Gereserveerd bij: AVIS online nl
Opgehaald in: San Francisco Airport SFO
Afgeleverd in: San Francisco Airport SFO
Meegekregen: Ford Mustang Coupe
Wanneer: 26 mei tot 15 mei 2013
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): we zouden een Fusion krijgen. Vriendelijk gevraagd of ze nog Mustangs hadden. De beste man had er 3 staan, 2 rode en een blauwe, tegen een kleine meerprijs van $35 naar $15 mede dankzij KLM Flying Blue. We konden geen nee zeggen tegen de blauwe.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: waardering 8; wat tegenvalt bij Avis online huren is dat men geen keuzes heeft op de site m.b.t. verzekeringen e.d., dus ik wist dat er sowiezo nog geld bij ging komen en dat klopte. 300 dollar aan een verzekering en roadassistance. De online NL-website is niet superhelder. Ondanks dat enorm genoten van de Mustang die ik perse wilde hebben. Ben nog altijd minimaal 800 goedkoper voor onze periode (20 dagen), dan ''reserve exact model'' bij Hertz. Daarnaast vind ik de coupe vetter en fijner. Aan de balie snel en vriendelijk geholpen door een man, die ook wel een petrolhead was en vertelde dat hij een Taurus bezit en voor zijn zoon een tweedehands Mustang had gekocht. Erg leuk.

Er stond 19.700 miles op de teller, maar reed als een zonnetje. Auto vind ik comfortabel op de lange stukken. Lederen bekleding, er zat Sirius op, maar niet getest, want we hadden de iPhone met eigen muziek aan de radio gehangen. Het geluid van de V6 was een genot. Kofferbak was voor ons ruim genoeg. Ruimte voor 2 backpacks (80L en 60L), een koeltas, 2 statieven en de dagelijkse boodschappen. Dagtassen gingen op de achterbank. Helaas geen foto van de kofferbak.

Afbeelding
USA- Californie, Utah, Nevada, Arizona http://www.youtube.com/watch?v=VcxXTwPzn58
USA-New-York http://www.youtube.com/watch?v=HcRBXgxb ... e=youtu.be
Malaysia
Equador
Peru
Vietnam
UAE
USA-Florida
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Opgehaald in: Tampa Airport
Afgeleverd in: Tampa Airport
Meegekregen: Dodge Journey (zelf uitgezocht)
Wanneer: 26 april tot 10 mei 2013
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gratis, dit is eigenlijk 1 klasse hoger
Keuzemogelijkheid of toegewezen: je kan op Tampa Airport zelf kiezen. De Journey was de grootste in de rij.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: een 7; hij reed 1 op 7. Had een startknop i.p.v. sleutel. Bleek achteraf niet heel handig. Om de auto te openen moest je met de keycard binnen 1 meter van de bestuurdersdeur gaan staan.

Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Gereserveerd bij: USA-Reisen
Opgehaald in: Miami
Afgeleverd in: Miami
Meegekregen: Ford Explorer
Wanneer: april 2013
Upgrade genomen hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): vrijwillig upgrade genomen. Toyotaatje beviel helemaal niet. Te klein en te eenvoudig. Zeer luxe Explorer genomen voor een extra van $ 20,= per dag.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. Uitstekende auto, verbruik 20 mpg.
frederick1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door frederick1984 »

Gereserveerd bij: Sunny Cars.nl
Opgehaald in: San Francisco
Afgeleverd in: Los Angeles
Meegekregen: Chevrolet Traverse LT
Wanneer: 8 mei tot 25 mei
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee, niets aangeboden gekregen maar was dit geen grotere SUV dan midsize??
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8/10. Er stond slechts 6000 mijl op de teller dus waarschijnlijk waren wij de 3e huurder van de wagen. Gloednieuw dus. Goh wat raak je snel gewend aan een automatische versnellingsbak :) Alles in orde, oa achteruitrijcamera. qua verbruik kan ik het niet echt vergelijken want ik heb nog nooit met een SUV gereden en zeker niet met een amerikaans merk. Ik moest toch elke dag gaan tanken maar het is natuurlijk veel goedkoper om hem ginder vol te gooien. Veel kofferruimte (geen hoedeplank maar wel getinte ruiten). Ipod aangesloten op de radio en zo 3 weken eigen muziek gehad.

Foto:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door frederick1984 op 28 mei 2013, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ze hebben je wel een heel grote auto meegegeven voor een midsize. Een Traverse is toch echt standard size. Een grote auto!
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Verhuurder: National
Gereserveerd bij: Usareisen.de
Opgehaald in: Washington DC
Afgeleverd in: Orlando
Meegekregen: Ford Edge
Wanneer: 2 t/m 18 mei 2013
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best): 9; vorig jaar hadden we ook een Edge en die beviel uitermate goed. Helaas toonde deze Edge na een dag al een gebrek. Bij het remmen begon de auto te trillen. We hebben hem daarna ingeruild in VA en kregen een GMC Acadia mee. Deze was helemaal geweldig. Een dikke 10.

Afbeelding

Afbeelding
jdeinum
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jdeinum »

Type gehuurd: Economy
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Ford Mustang
Wanneer: november 2012
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): upgrade genomen, had expres de goedkoopste geboekt omdat ik wilde weten wat ze hadden staan. Toen vertelden ze dat ze nog een Mustang Cabrio hadden staan en die mochten we voor een prikkie meenemen. Gelijk gedaan natuurlijk.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen nadat we die upgrade namen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: auto: 10; echt een super auto en rijdt heerlijk. Alamo: 10; ik heb geen minpunten kunnen ontdekken, aardige mensen bij de balie en ook in de garage. Hadden gelijk allemaal tips wat we zouden kunnen doen.
316996_200489280028654_1863287775_n.jpg
375678_201269996617249_1394351405_n.jpg
2000 Orlando
2001 Toronto eo
2011 Las Vegas
2014 Zuid West VS http://jeremydeinum.wordpress.com
2016 Florida
2017 Las Vegas eo
Rudy_W
Amerika-ontdekker

Bericht door Rudy_W »

Type gehuurd: Standard SUV (SFAR)
Gereserveerd bij: uscarhire.com
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: GMC Terrain SLT (3.6 v6 AWD)
Wanneer: 10 - 31 mei 2013
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best): 9
Konden kiezen uit > 10 auto's in de normale SUV klasse. Gevraagd of ik een Grand Cherokee kon krijgen, maar die stond onder Full Size SUV (terwijl uscarhire wel adverteert met Grand Cherokee in mijn gehuurde klasse). Upgrade was 11$ per dag, mensen waren niet zo 123 om te praten dus ik heb mijn moeite bespaard en ben de beschikbare auto's gaan inspecteren.
Als autoliefhebbers bij een heel aantal auto's onder de kap gekeken of het een 4 of 6 cilinder was, echt opvallend veel 4 cilinders tegenwoordig. Meeste motoren zijn best oke ( ~180pk is voldoende om iedere bult op te komen, met een v6 gaat het alleen wat vlotter / comfortabeler, en ach, de brandstof in de USA kost toch niet veel in onze begrippen :mrgreen: ). Bleven 2 auto's over: GMC Terrain en de Dodge Journey. Beide met v6, alleen de GMC had AWD en hebben we dus genomen.

Prettige auto om te rijden, motor is serieus sterk (301pk), automaat (6 bak!) schakelt best redelijk, al schakelt hij soms wat klunkie op, als je het gas los laat. Stuurgedrag van de auto was voor een dergelijke auto bijzonder goed, stuk beter als de Jeep Grand Cherokee, die we in 2010 gehuurd hadden (gratis upgrade :mrgreen: ). Hij helt relatief weinig over, complete veer / demper gedrag is vrij Europees.
Leer bekleden stoelen zaten perfect, enige minpunt was dat de satellietradio het niet deed (geen abonnement meer).
Verbruik zat rond de 20 - 22 mijl per gallon; 1:8,5 - 1:9 grofweg. Erg veel bergwegen gereden wat een forse invloed zal hebben (Las Vegas, Arches, Great Sand Dunes, Denver (Pikes Peak), Yellowstone, Grand Teton, Las Vegas).

Auto opgehaald met 9405 mijl op de teller, afgeleverd met ~12810 mijl op de teller (3405 mijl gereden).

Paar plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding
guido09
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door guido09 »

Type gehuurd: Midsize SUV (IFAR)
Gereserveerd bij: Expedia
Opgehaald in: Los Angeles
Afgeleverd in: Los Angeles
Meegekregen: Hyundai Santa Fe (2.4ltr 4 cyl. 2012)
Wanneer: 28 april t/m 20 mei 2013
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best): 9
Konden kiezen uit: > 10 auto's in de normale SUV klasse. Gevraagd of er een Ford Escape aankwam, maar helaas. Keuze uit een VW Tiguan, Jeep Liberty, Hyundai Santa Fe, Dodge Journey.
Er stonden nogal wat mensen om de auto's heen te draaien en aangezien we al meer dan 24 uur wakker waren, maar snel de keuze gemaakt voor de Hyundai. Mede omdat de koffers naast elkaar achterin konden.
De Santa Fe is een prettige auto om te rijden, motor is sterk genoeg (175pk), automaat (6 bak!). Geprobeerd met zelf schakelen maar op automaat stand werkt toch het relaxte... We werden gedurende de 3 weken aangenaam verrast door het enigszins sportieve stuurgedrag. Bijv. de weg van Yosemite naar Oakhurst leent zich voor het "snellere" bochtenwerk en daar kwam de Santa Fe goed in mee. Een nadeel aan de auto ontdekt, de bestuurderstoel kon voor mij (1,96m lang) niet ver genoeg naar achteren, waardoor ik mijn benen net niet ver genoeg kon strekken. Voordeeltje was dat we Sirius radio hadden. Veel geluisterd naar 90's on 9... :thumbup:

Auto opgehaald met 25845 mijl op de teller, afgeleverd met 29239 mijl op de teller (3394 mijl gereden = 5430km, 437 liter benzine getankt = verbuik van ± 1:12).

Afbeelding
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
RobinH
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RobinH »

Type gehuurd: Kleinste klasse die je maar kon bedenken.
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz
Opgehaald in: Flagstaff, Arizona
Afgeleverd in: Phoenix Sky Harbor
Meegekregen: GMC Acadia
Wanneer: 12 december 2011
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Ja, gratis. De auto die we gereserveerd hadden kreeg nieuwe banden en was niet klaar. Deze was de enige upgrademogelijkheid voor onze keuze. Van de goedkoopste naar een van de duurste auto's, natuurlijk namen we die.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10
Ik had de kleinste auto gereserveerd, omdat ik alleen van Flagstaff naar Petrified Forest en vervolgens naar Phoenix hoefde te rijden. Bij Hertz aangekomen, bleek dat onze gereserveerde auto nieuwe banden nodig had en dat nog wel een week zou duren. De GMC Acadia die buiten stond was de enige upgrademogelijkheid voor ons, dus die namen we dan natuurlijk. Het was een heerlijke auto. Luxe, comfort, snel, groot. We hebben er totaal zo'n 400 km mee gereden en beviel uitstekend. Twee keer getankt, met een verbruik van 1:10. Met de benzineprijzen in Amerika kon me het niet zoveel schelen, dat deze zoveel onzuiniger was dan de Chevrolet Aveo-klasse die we eerst hadden besteld.

(Helaas geen foto van de onze in Amerika, daarom een standaard Google plaatje)

Afbeelding
Volgende reis: 8 mei 2015 - 24 mei 2015:
New York City, Philadelphia, Washington D.C., Lancaster, Niagara Falls, Deerfield, Boston, New York City.
bjf
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door bjf »

Type gehuurd: standaard SUV
Gereserveerd bij: Exit Reizen
Opgehaald in: San Francisco airport
Afgeleverd in: San Francisco airport
Meegekregen: premium SUV, Infinity JX35 3,5L V6
Wanneer: 13 mei 2013
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): geen upgrade genomen wel aangeboden.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen. In de garage werden we opgevangen door een vriendelijke dame. Er stonden geen SUV's meer klaar, ze riep een nieuwe op. Toen kwam er een premium aangereden voor ons met de opmerking "Nice carrrr"!
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. Onbeschoft geholpen aan de balie. Na de vraag of ik roadside assistence wilde hebben en ik deze weigerde werd ze zeer onbehoorlijk en vertelde mij dat ze mij persoonlijk aansprakelijk stelde voor alle gebreken aan de auto. Hier ben ik niet ingetrapt, was hierop voorbereid. :lol: Zeer vriendelijk geholpen in de garage.
De Infinity Jx 35 is een zeer fijne wagen en erg luxe. Lederen bekleding, achteruitrijcamera e.d.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Type gehuurd: mid-size SUV
Gereserveerd bij: drive-usa.de
Opgehaald in: Los Angeles
Afgeleverd in: Denver
Meegekregen: Jeep Compass
Wanneer: 3-24 mei 2013
Keuzemogelijkheid of toegewezen: weinig keuze. Stonden bijna alleen maar pickups of wagens met flinke deuken.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7,5

Allereerst moet ik wel even zeggen dat er al wat irritatie was door het bagageprobleem op Schiphol en ik dus alleen mijn handbagage maar had. Balievrouw was heel vriendelijk. Bood me een upgrade aan voor $ 40 per dag, wat zou neerkomen op meer dan verdubbeling van de prijs, dan waar ik voor gehuurd had. Ze zakte nog tot $ 11, maar zonder veel moeite nee.
Daarna alle handelingen doorlopen en ik dacht: mooi ik ben er zo mee weg. Komt ze ineens met een rekening van $ 300!
Of ik even de one way fee wil betalen ... Die is er niet, staat op de voucher dat deze 'gewaived' is.
Ja, dat kan iedereen er wel opzetten. Anders moest ik maar eerst betalen, dan zouden hun, of de broker, het wel terugboeken als het niet klopte. Toen ik ook dat weigerde en ik zelf drive-usa.de moest bellen, heb ik er toch maar even een baas bij gevraagd. Deze man delegeerde mij naar een andere baas en 2 minuten later kon ik met een afschrift waar $ 0,00 op stond een auto uitkiezen. Zoals al gezegd stond er niet veel. De Jeep was de enige die me kon bekoren. Wel niet heel erg schoon aan de buitenkant. Op zichzelf een lekker bakkie met wel een paar minpunten.
Met 1 koffer, 1 handbagage en een koelbox stond de achterbak propvol. Ruitenwisservloeistof en bandenspanning heb ik zelf maar gedaan, want hij trok eerst naar rechts en tijdens de 1ste echte dirtroad een laag natte modder over de auto, en geen vloeistof in het bakkie. Maar het grootste minpunt was de kleine tank. Met een actieradius van maar 300/350 mijl was het af en toe echt uitzoeken waar, en vooral óf, er tankstations op de route lagen. En elke dag minimaal 1 keer tanken. Iets van 7600 km gereden. Qua rijgedrag overigens een lekkere auto met een goede hoge zit. Ook met ESP (Electronic Stability Program) uit, op het zand/modder een goede wegligging. Daar lag het zeker niet aan.
zz.jpg
Laatst gewijzigd door PSVwally op 07 jun 2013, 22:49, 2 keer totaal gewijzigd.
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Type gehuurd: Ford Escape or Similar
Verhuurder: Dollar
Gereserveerd bij: E-autohuur
Opgehaald in: San Francisco Airport
Afgeleverd in: San Francisco O'Farrel Street
Meegekregen: Chevrolet Captiva
Wanneer: 10 mei tot 5 juni 2013
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Geen upgrade genomen, ook niet aangeboden.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Een dikke 9. Voor mij echt een luxe auto die erg lekker reed. Af en toe miste ik wel de parkeersensoren en ook de draaicirkel vond ik vrij groot. Wat wel heerlijk was, was de cruise control, de USB-aansluiting en de 2 9-volts-aansluitingen.

Het ophalen ging vrij makkelijk. De meneer achter de balie vroeg wel 3x of ik wel zeker wist dat ik geen roadside assistance wilde, maar dat was het. Natuurlijk heb ik het bedrag onder aan de streep goed gecontroleerd en dat klopte. Dus eigenlijk geen problemen met ophalen.

Het terugbrengen was voor mij wel stressvol. Ik reed de parkeergarage in en ik moest hem meteen in een soort wasstraat zetten waar de mannetjes al klaar stonden om te gaan poetsen. Maar ja, ik moest de laatste bagage nog in mijn koffers stoppen. Ik had erop gerekend dat ik dit in alle rust kon doen, maar niet helemaal dus. Nou ja, uiteindelijk kon ik wel mijn tijd nemen, maar zo voelde het niet.

Overigens kreeg ik 100 mijl voor het inleveren de melding: "Change Engine Oil Soon". Dat vond ik wel spannend hoor, maar ik vond dat hij nog maar 100 mijl vol moest kunnen houden... Zou compleet in de stress zijn geraakt als het eerder was gebeurd.

Bij ophalen stond er trouwens 3900 mijl op de teller en heb er zelf bijna 3500 gereden :). Behoorlijk nieuwe auto dus! En dat rijden in een automaat voelde soms wel een beetje als een botsauto, zo lui. Het even snel iemand inhalen vond ik wel erg vervelend. Ik had het idee dat hij dan 2 versnellingen terug schakelde om er vervolgens meteen weer 1 op te schakelen... heel irritant, want hierdoor reageerde hij wat traag.

Afbeelding
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
Joyce87
Amerika-newbie

Bericht door Joyce87 »

Gereserveerd bij: www.drive-usa.de
Opgehaald in: San Francisco Airport
Meegekregen: Chevrolet Equinox lt
Wanneer: 25 april 2013 t/m 16 mei 2013
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid. Er stonden meerdere auto's (o.a. Jeep Compass en Ford Escape)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: een dikke 9! Wij waren zeer tevreden met de auto en hebben hem met pijn in ons hart weer ingeleverd. De auto is van alle gemakken voorzien en wij konden onze spullen er prima in kwijt.

Foto:
Auto.JPG
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Type gehuurd: Economy
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: http://www.hertz.nl (met goldcard membership)
Opgehaald in: MCO
Afgeleverd in: MCO
Meegekregen: Toyota Yaris
Wanneer: 14 maart 2013 t/m 14 april 2013
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): volgens mij valt de Yaris in de compact, teminste ik vond een bonnetje van een andere huurder die hem meekreeg als klasse b
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen (automatisch als gold member, geen gesprek nodig met een clerk)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9, auto was opvallend ruim van binnen (ondanks mijn lengte van 1,82 m), brandstofverbruik was 35 mpg en een volle tank had ik voor 35 dollar (en dan vol totdat het uit de tankdop liep)
Geen 10 omdat de kofferruimte erg klein was, er past echt maar 1 koffer en een reistas in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

Type gehuurd: Mid size SUV
Gereserveerd bij: drive-usa
Opgehaald in: Lihue / Kona / Kahului / Honolulu (telkens airport)
Afgeleverd in: Lihue / Kona / Kahului / Honolulu (telkens airport)
Meegekregen: Jeep Compass 4x4 / Hyundai Tucson AWD / Jeep Compass / Ford Escape 2013
Wanneer: maart 2013
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): geen upgrade, alle verzekeringen inclu ook.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: overal keuze, behalve op Kona: enkel 1 mid size.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: vier goede ervaringen met Alamo; altijd vlot binnen en buiten, nooit miserie gehad achteraf met extra kosten enz. Wij nemen altijd wel een compleet pakket (zonder road assistance).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer