Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door Old Faithful »

bedeve schreef:
Er was een ander stuk in de vraagstelling wel interessant;

en mijn zorgverzekering heeft ook buitenland hulp. .

Ik zou me dus hierover drukker maken dan over de voor Europeanen standaardverzekeringen van autoverhuurders.
Je zorgverzekering verzekert op prijspeil in thuisland.
Wil je tijdens een vakantie in de USA, waar de medische zorg een ander prijspeil heeft dan onze zorgverzekering vergoedt, daadwerkelijk verzekerd zijn moet je toch heel echt een reisverzekering met werelddekking incl. medische zorg afsluiten
Het is hier een beetje :offtopic: . Er zijn echter aanvullende verzekeringen die medische kosten ook in de V.S. helemaal vergoeden. Wel goed controleren natuurlijk.
Groet,

Old Faithful
mo232
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mo232 »

Heeft iemand hier ooit geopteerd voor de 'betaal later aan de balie' optie bij HERTZ? (via hertz.be/.nl/.ie/...)

Ik zie dat alle verzekeringen dan ook inclusief zijn maar er is ook een eigen risico, hoe hoog is die eigenlijk?
woels11
Amerika-ontdekker

Bericht door woels11 »

Hoeveel vragen de verhuurbedrijven gemiddeld voor een volle tank benzine als je die ter plekke moet betalen? Ik twijfel namelijk tussen de ene broker inc. een tank benzine of een andere broker met benzine ter plekke afrekenen. Het prijsverschil is 50 euro, ik kijk voor een fullsize auto (Dodge Charger ed.)
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Ik denk dat je gemiddeld een opslag van 25% op de actule benzineprijs moet rekenen, hoewel het per station en verhuurder wel verschilt.
Tijdens onze rondreizen zijn wel eens een 100% opslag (ABQ) tegen gekomen, maar meestal toch rond die 25%.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
parure
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door parure »

Via Europe Autohuur een auot gehuurd met de volgende verzkeringen:
Geldende lokale belastingen op de geldende tarieven
Brandverzekering
Wettelijke aansprakelijkheid Verzekering voor personen of zaken buiten het voertuig
Ongelimiteerde kilometers
De huursom is inclusief Afkoop eigen risco(CDW) en Diefstalverzekering (TP) met een blijvend eigen risico van 300 CAD
De huursom is inclusief luchthavenbelasting voor huren die aanvangen op een luchthaven

Heb ik dan genoeg of moet ik er ter plaatste nog wel verzekeringen bijnemen?
Wat is jullie advies?
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Je hebt alle verzekeringen maar wel nog eigen risico van max. 300 CAD $
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

http://www.carrentingreviews.com/
Leuke site met reviews van auto's die je kunt verwachten bij de verhuurmaatschappijen.
Ook handig, je kunt meteen zien wel auto's er in welke klassen vallen.

Helaas geen Dollar en Alamo maar die laatste kun je eigenlijk wel samenvoegen met National ;)

En Dollar eigenlijk wel met Hertz, sinds november 2012 ;)
In November 2012 it was acquired by Hertz Global Holdings in a $2.3 billion deal.[1]
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Dollar_Thr ... tive_Group
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Einwegmieten Sonderregelung. Betekent dat wanneer je tóch dropoff kosten moet betalen je dat dan weer terug krijgt van Usareisen.de?
Maripuk
Amerika-ontdekker

Bericht door Maripuk »

Welke verzekeringen moet je eigenlijk zeker hebben bij het boeken van een auto?
Willen bij drive usa (790)maar prijs bij uscarhire (645) is beter.
Maar dan twijfel ik ivm verzekeringen. Driveusa weet ik dat all in pakket oké is.
Als ik bij uscarhire een gold pakket neem dan zit erin: LDW/ CDW/ SLI/ UMP & tank.
Is dit voldoende? Is dit dan ook personal effects coverage?
Want op de website van drive usa staat dat die personal effects coverage niet incl is voor alamo & national maar bij uscarhire staat dit niet...
Heb zelf geen auto in BE dus van thuis uit geen extra verzekering.
Is road assistence ook nodig?
Bedankt alvast voor de hulp!!
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ik denk dat dat gold pakket van uscarhire idd ook wel vrij volledig is. PEC zit daar dan idd niet bij, maar op drive-usa ook niet (dacht ik toch). Geen idee waar dan nog het verschil zit ...
Road Side Assistance is niet vereist, anders dan voor je eigen gemoedsrust.... Is al veel over geschreven geweest, even de zoekfunctie gebruiken.
Belgische autoverzekering is sowieso niet van toepassing.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Moet ik nou wel of niet one way kosten betalen? :roll:
Let op de groene tekst en de note eronder.

Afbeelding
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Van waar naar Denver?
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Stan.Gobien schreef:Van waar naar Denver?
San Francisco..
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Als je met National in Seattle huurt, moet je dan van hen expliciet de toestemming hebben om de grens met Canada over te steken?
Er staat namelijk zoiets op http://www.ezbordercrossing.com/the-ins ... ntal-cars/
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Jaydee. schreef:
Stan.Gobien schreef:Van waar naar Denver?
San Francisco..
Dan geloof ik dat er inderdaad sprake is van een one way fee. Mail of bel anders even met hun voor de zekerheid.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Moet ik nou wel of niet one way kosten betalen?
USAReisen (DriveUSA) heeft voor bepaalde trajecten speciale deals met Alamo (maar niet met National e.a.)
Zo is er bvb geen one-way tussen Colorado en Californië, als je die ter plaatse toch zou moeten betalen krijg je die na je reis terug van USAReisen
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Stan.Gobien schreef:Dan geloof ik dat er inderdaad sprake is van een one way fee. Mail of bel anders even met hun voor de zekerheid.
lsl schreef:USAReisen (DriveUSA) heeft voor bepaalde trajecten speciale deals met Alamo (maar niet met National e.a.)
Zo is er bvb geen one-way tussen Colorado en Californië, als je die ter plaatse toch zou moeten betalen krijg je die na je reis terug van USAReisen
We hebben het al anders aangepakt.. de Midsize-SUV's waren op SFO allemaal weg op onze datum. Nu hebben we eerst een auto voor 2 dagen gehuurd die ons vanaf SFO langs de kust naar LAX brengt. Daar huren we dan bij Alamo via Usareisen.de een Midsize-SUV die we zonder bijkomende kosten weer mogen in leveren in Denver.

Ik heb echt alles op het internet uitgeplozen en overal moet je $500 of $750 bij betalen voor deze route. Behalve bij Usareisen.de, wat een topbedrijf :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bij mij deden ze bij Alamo LAX toch lastig over die one-way fee. Ook bij usareisen geboekt. Staat in de voucher dat de one way fee gewaived wordt tussen californien und colorado, dus laat je niet afzetten. Ook niet dat gedoe van achteraf terug laten betalen door usa reizen... Ik weet wel dat ze dat doen hoor, maar dat vind ik zo'n lulkoek. Gaat gewoon over veel geld. $300. Als ze moeilijk doen, gewoon ter plekke afhandelen.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Bedankt voor je waarschuwing Paul. :thumbup:
petrapelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door petrapelle »

Ik heb bij Alamo.com zojuist de autohuur geboekt, was de goedkoopste voor ons.

Tip: Alamo heeft een loyaltieprogramma (Alamo Insider) waarbij je 10% korting krijgt.

Als je inlogt als Insider krijg je zgn. 10% korting van Alamo (prijzen zijn hoger en daar gaat dan 10% vanaf) maar dan moet je de CDW zelf betalen.
Dan ben je duurder uit dan wanneer je zonder in te loggen bij Alamo boekt. Wel even invullen dat je uit Nederland komt, scheelt behoorlijk in het tarief.

groeten,
Petra
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer