Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat is de beste optie voor een GPS in de V.S. ?
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Wat is de beste optie voor een GPS in de V.S. ?
Als je een huurauto hebt kun je vaak voor een gering bedrag een gps bijhuren. Hoe dan ook er altijd voor zorgen dat je volledige offline navigatie hebt want anders krijg je een flinke telefoonrekening. (dus vergeet bv google maps)
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Google maps is tegenwoordig ook off-line beschikbaar, je zou dan bv. via wifi in je hotel de kaart kunnen downloaden van het gebied wat je gaat rijden en op die manier navigeren zonder gebruik te maken van data.
Huren is alleen maar bij hele korte huurperiodes aan te raden, de verhuurders vragen erg hoge prijzen waardoor het al heel snel goedkoper is om een navigatiesysteem aan te schaffen.
Huren is alleen maar bij hele korte huurperiodes aan te raden, de verhuurders vragen erg hoge prijzen waardoor het al heel snel goedkoper is om een navigatiesysteem aan te schaffen.
Bedankt voor alle reacties. Ik ga dan toch voor de navigatie op de smartphone gaan. Die is toch aan het opladen in de auto en de offline navigatie zal wel voldoende zijn.
Nu nog op zoek naar een geschikte gsm houder

-
- Amerikafan
Beste Manutboy wat voor een smartphone heb jij?
Bertus
Bertus
Hi Bertus.
Ik heb een Nexus 4.
Ik heb een Nexus 4.
-
- Amerikafan
Wij hebben een ipad en iPhone voor ons was de goedkoopste optie om via AppStore Sygic Northamerica te downloaden een kennis van mij met een Android toestel heeft ook (maar dan uiteraard niet via de AppStore) ook Sygic erop gezet kan je offline navigeren kost volgens mij €35 om het erop te zetten.
Ik heb inmijn nieuwe Megane tomtom maar ik vindt Sygic echt veel beter en goedkoper en het 3 D in de steden is echt leuk
Bertus
Ik heb inmijn nieuwe Megane tomtom maar ik vindt Sygic echt veel beter en goedkoper en het 3 D in de steden is echt leuk
Bertus
-
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Jessica
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij zijn van 8 t/m 25 maart in de US geweest en ook begonnen in SF, wij hadden daar 3 dagen de tijd voordat we de auto gingen halen voor onze roadtrip langs route 1 naar LAX en een uitstapje naar LAS en Palm Springs.JohnS schreef:
De prijzen zijn laag; ik ben er over enkele dagen. In en rond SF waar ik eerst zonder auto ben, is niet direct een Walmart goed bereikbaar en als, dan zijn bepaalde apparaten daar niet op voorraad of te laat leverbaar.
Bij BestBuy, af te halen op meedere punten (bijv Mission) ben ik ongveer $120 kwijt voor een TomTom (niet mijn favoriet) en $ 130 incl voor een 5"Garmin.
Voordeel: nieuw apparaat. Nadeel: Naar de winkel, uitproberen, opladen, evt updaten, dan pas echt gebruiken.
Navigatie op tel vind ik niet ideaal, zeker niet als je alleen onderweg bent en de accu van je tel beetje wilt ontzien.
Hebben jullie nog tips of advies?
Ervaringen met zelf meenemen?
Wij hebben bij de BestBuy een TomTom Start 50 gekocht voor minder dan $100,- en het werkte prima.
Voor ons persoonlijk was de beste keuze om ter plaatste 1 te kopen omdat we toch een citytrip gingen maken, een nieuwe kaart op de tomtom ook al snel 60euro kost, wij een oude tomtom hadden, een tomtom bij de auto mee huren al snel $70,- per week kost en omdat we een betrouwbaar navigatiesyteem wilden hebben.
Wij hebben ook gedacht aan de offlineversie van googlemaps op de smartphone, echter omdat deze wil bij ons wel eens wil haperen hebben we voor de makkelijke en betrouwbare oplossing gekozen, een nieuwe tomtom kopen.
Ik zou dus zeggen koop ter plaatse een goedkope tomtom of Garmin (wat jezelf gewend bent) en gebruik deze als reis navigatie of verkoop hem daarna via deze website. Wij gaan hem houden omdat we van plan zijn om nog heel vaak terug te gaan.

Groet
03-2013: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas, 11-2013: Atlanta, 06-2014: Vancouver-Seattle-Portland-Yellowstone-Glacier-Calgary, 04-2015: New York, 06-2015: Charlotte-Atlanta-Birmingham-Memphis-Nashville-Smokey Mountains-Charlotte
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
sanook schreef:Als je een huurauto hebt kun je vaak voor een gering bedrag een gps bijhuren. Hoe dan ook er altijd voor zorgen dat je volledige offline navigatie hebt want anders krijg je een flinke telefoonrekening. (dus vergeet bv google maps)
Het is maar wat je gering noemt.

- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Manutdboy schreef:Bedankt voor alle reacties. Ik ga dan toch voor de navigatie op de smartphone gaan. Die is toch aan het opladen in de auto en de offline navigatie zal wel voldoende zijn.
Tip! Bij de action hebben ze universele houders, passen hele kleine en hele grote (Galaxy S3) telefoons in. Prima ding, kantel en verstelbaar vanaf 4 euro!!

- JohnS
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Na wat kijken en vergelijken én met een beetje toeval, is het als volgt gegaan.
US-toestel na terugkeer hier verkopen, of toch houden omdat mijn auto-gps verouderd is. Europakaart is echter veel duurder dan US-kaart in Europa.
Bij Halfords net een Nüvi 50 in de aanbieding voor € 90,-. Valt nogal mee vergeleken met US-prijzen. Bovendien na aankoop 10% korting bij aankoop kaarten.
Lang verhaal kort: Voor 90 + 35,10, dus € 125,10 ligt hier nu een nieuwe Nüvi 50, met nieuwste Europa-kaart en nieuwste US (49 staten) kaart.
Oude Nüvi kan voor net iets minder dan de kaartprijs van eigenaar wisselen, dus ik voor weinig meer dan de VS-prijzen zowel daar als hier blij.
Telefoon heb ik vorig jaar geprobeerd (Aruba) maar dat beviel me niet. Wifi-afhankelijkheid, soms route kwijtraken en als je niet ook passende houden op goede plek hebt, zichtbaarheid niet alles.
Allemaal dank voor het meedenken en de tips!
US-toestel na terugkeer hier verkopen, of toch houden omdat mijn auto-gps verouderd is. Europakaart is echter veel duurder dan US-kaart in Europa.
Bij Halfords net een Nüvi 50 in de aanbieding voor € 90,-. Valt nogal mee vergeleken met US-prijzen. Bovendien na aankoop 10% korting bij aankoop kaarten.
Lang verhaal kort: Voor 90 + 35,10, dus € 125,10 ligt hier nu een nieuwe Nüvi 50, met nieuwste Europa-kaart en nieuwste US (49 staten) kaart.
Oude Nüvi kan voor net iets minder dan de kaartprijs van eigenaar wisselen, dus ik voor weinig meer dan de VS-prijzen zowel daar als hier blij.
Telefoon heb ik vorig jaar geprobeerd (Aruba) maar dat beviel me niet. Wifi-afhankelijkheid, soms route kwijtraken en als je niet ook passende houden op goede plek hebt, zichtbaarheid niet alles.
Allemaal dank voor het meedenken en de tips!
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb gelezen dat bij het gebruik van telefoon als navigatie, de telefoon na verloop van tijd zo warm wordt, hij uitschakelt.
Hoe is dat bij de iphone? Wel eens gebeurt,of onzin en gewoon doen
Hoe is dat bij de iphone? Wel eens gebeurt,of onzin en gewoon doen
-
- Amerika-expert
Mijn IPhone wordt inderdaad warm als ik de TomTom app gebruik maar niet zo warm dat ie uitschakelt. Tijdens roadtrips gebruikt m'n man zijn Iphone de hele dag als TomTom en we hebben er nog nooit problemen mee gehad.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind dik €200+ niet bepaald gering!?! En dat terwijl je het buiten de steden ook niet altijd nodig hebt. Ik heb nu voor €39,- een USA kaartje op mn tomtomXXL gezet. Nu maar hopen dat hij het daar pakt. Bij mn iphone heb ik navfree usa er ook opstaan (gratis, ook voor android toestellen). Maar ik vind dat scherm toch net wat vervelend.Als je een huurauto hebt kun je vaak voor een gering bedrag een gps bijhuren.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Ik koop een Garmin in de VS waar hij het goedkoopste is.
Bij Walmart, Frys, whatever
Met een extra verzekering ($ 20.00) en dan kan je om welke reden dan ook omruilen binnen de 2 jaar.
en dat doen we dan en dan heb je de nieuwe update
Succes alvast
Kingair
Bij Walmart, Frys, whatever
Met een extra verzekering ($ 20.00) en dan kan je om welke reden dan ook omruilen binnen de 2 jaar.
en dat doen we dan en dan heb je de nieuwe update
Succes alvast
Kingair
Sinds januari heb ik de Nexus 4 en heb er CoPilot opgezet na goede verhalen. Ben benieuwd! In september gaan we het zien. 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij gaan Streets and Trips gebruiken en NavFree met een kaart van de USA. Streets and trips kost je zo'n 60 euro (http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2408728,00.asp) en dan heb je navigatie plus meer op je laptop. Ik kan me voorstellen dat dat in een auto niet altijd handig is. Maar voor het plannen en onderweg dingen zoeken is dat programma ookmhandig. Ik ben wel benieuw hoe het als navigatie gaat bevallen.
Laatst gewijzigd door Koopman op 31 mar 2013, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Eerste vakantie in USA 2013 met camper
- Color01
- Amerika-expert
ik gebruik m'n telefoon als GPS...en ik gebruik http://www.waze.com/
Heb ook een laptop met" street en trips" erop mee tijdens de reis
anderzijds op tablet Navfree USA geinstalleerd met kaarten van alle staten die we bezoeken ... ben benieuwd of dit vlot werkt.
anderzijds op tablet Navfree USA geinstalleerd met kaarten van alle staten die we bezoeken ... ben benieuwd of dit vlot werkt.
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ik heb waze ook op mijn iphone staan, werkt dat ook zonder internet eigenlijk?Color01 schreef:ik gebruik m'n telefoon als GPS...en ik gebruik http://www.waze.com/
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Zijn er anderen met ervaringen met dit programma? (Streets and Trips)bompa schreef:Heb ook een laptop met" street en trips" erop mee tijdens de reis
Eerste vakantie in USA 2013 met camper
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1468 Weergaves
-
Laatste bericht door redeye
-