Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wachten met tickets boeken?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Kida
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

wachten met tickets boeken?

Bericht door Kida »

Hey iedereen!

Wij willen in februari 2014 met ons zoontje van dan 13 maand naar Florida. Nu gaan we in juni een paar dagen naar Spanje en papa wil wachten om te zien hoe dat gaat. Ik snap het ook wel, maar als we pas in juni gaan boeken gaan de prijzen toch al een stuk hoger liggen... Heb nu gekeken voor januari, febr gaat nog niet :wink: en het valt goed mee vind ik. Ik ben er wel nog niet uit of ik voor hem een aparte stoel wil boeken. Scheelt rond de 500 euro.

Wat denken jullie?

Of het nu meevalt in juni naar Spanje of niet, ik wil toch naar Florida :D maar de papa he...
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: wachten met tickets boeken?

Bericht door SpaceAce »

En als het nu in juni niet goed gaat... wil papa dan nooit meer op vakantie? Waar ligt zijn grens dan wanneer jullie wel weer op vakantie gaan? ;)
Bedoel: resultaten uit het verleden, bieden geen garantie in de toekomst, toch? (geldt helaas ook andersom natuurlijk :lol: )
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Wat te bedenken van het verschil in reisuren,Spanje 2a2,5 uur,Florida toch minimaal een uur of 10(rechtstreeks) en dan ook de vraag hoe gedraagt hij zich dan, is dan alweer een jaar ouder.Over tickets zou ik me nog niet zo druk maken,heb je nog tijd genoeg voor,je kunt af en toe de site van Arke in de gaten houden(die vliegt rechtstreeks).
Albert.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

laguna62 schreef:Wat te bedenken van het verschil in reisuren,Spanje 2a2,5 uur,Florida toch minimaal een uur of 10(rechtstreeks) en dan ook de vraag hoe gedraagt hij zich dan, is dan alweer een jaar ouder.Over tickets zou ik me nog niet zo druk maken,heb je nog tijd genoeg voor,je kunt af en toe de site van Arke in de gaten houden(die vliegt rechtstreeks).
Albert.
let op. Arke vliegt niet echt rechtstreeks. Vlieg je naar Miami dan heb je op de heenweg een tussenstop in Sanford waarbij de bagage eruit moet en als je naar Sanford vliegt heb je op de terugweg een tussenstop in Miami.
Handigst is dan om heen op Sanford te vliegen en terug vanaf Miami, al kon ik die optie vorige keer online niet vinden.
Overigens als je comfort klasse vliegt heb je meer beenruimte, met het oog op eventueel kind op schoot.

Op Sanford vliegen vonden wij overigens wel voor herhaling vatbaar. Vriendelijk luchthaven personeel, zelfs bij de immigratie, een snelle afhandeling van de bagage en geen rijen bij Alamo.
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

He, volgens mij hoef je je niet te veel zorgen te maken over het reizen met de kleine (maar dat blijft persoonlijk natuurlijk). Wij gaan nu voor het 3e jaar op rij met onze kinderen naar Florida en nu zijn ze 3 en 5 jaar oud. Zij vinden het geweldig.

En voor de tickets, als je wacht tot sept-okt-nov kom je wel ergens een goeie actie tegen voor het vliegen naar florida (wij hebben nooit meer dan 500€ pp betaald en steeds in die peiode geboebt voor een reis in feb-maart-april)
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

georgesken schreef:En voor de tickets, als je wacht tot sept-okt-nov kom je wel ergens een goeie actie tegen voor het vliegen naar florida (wij hebben nooit meer dan 500€ pp betaald en steeds in die periode geboekt voor een reis in feb-maart-april)
Persoonlijk zou ik toch een aparte stoel nemen, het is wel bijzonder lang reizen, hé, en die 5 à 6 uur langer t.o.v. Spanje, dat zijn geen gewone uren hé, dat lijkt veel meer. Verveling slaat toe, vermoeidheid, zeer zitvlak heel misschien?

Ik moet Georgesken bijtreden, wacht af tot augustus, september. Dit jaar startte Britisch Airways half augustus met een Worldsale half augustus, hun prijzen gingen tot 20 procent naar beneden, en alle concurrentie is gevolgd, nu ja, op US Airways en Swiss na geloof ik. Nog betere acties vind je steeds begin januari van ieder jaar. Een gedetailleerde uitleg hoe en waarom, en over prijszettingen in het algemeen, vind je in mijn post op deze link:

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=45404

Als je dus kan, en durft, wacht to begin januari maar zorg ervoor dat je jouw tickets kan boeken minstens 31 dagen voor vertrek, vanaf een maand voor vertrek halen vele maatschappijen automatisch al hun goedkope farecodes ertussenuit, omdat ze weten dat mocht je dan nog moeten boeken, je toch bereid bent een hogere prijs te betalen. En vergeet vooral niet, noch onderschat het belang van, uw eigen comfort aan boord; Amerika is lang vliegen, gevoelsmatig veel langer dan "gewoon drie keer meer dan naar Spanje".
Kida
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Kida »

Alvast bedankt voor de reacties! :)

Ik had ergens gelezen dat vanaf Dusseldorf naar Miami wel rechtstreeks is en had daarvoor dan ook al gekeken.
Lijkt mij toch het makkelijkst zo zonder tussenstop. @Georgesken ; vliegen jullie met tussenstops? Boekte jij wel apart een stoel voor de kindjes als ze onder de 2 jaar waren?

Oeh begin januari is wel heeeeeel lang :wink:
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Wij nemen de kinderen al sinds ze 5 weken oud waren mee. Echt nooit problemen gehad of het moet oorpijn tijdens het dalen zijn.
Onthou dat het zo moeilijk is als je het jezelf maakt. Op vakantie met kinderen, of dat nou in de auto naar Spanje is of vliegen naar Amerika vergt wat voorbereiding en aanpassen maar is prima te doen. Ik vond altijd het slepen met de koffers het vervelendste..als je met twee koffers en een buggy op pad gaat dan loopt een van de ouders te slepen.
Met name met de bus naar de autoverhuur is ff lastig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer