Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
stelt dat updaten van de esta sowieso wel wat voor?
Volgens mij niet. Toch update ik mijn esta voor elk nieuw bezoek aan de VS.
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik heb vorig jaar de ESTA van mijn schoonouders aangevraagd en nooit meer aangepast sindsdien (ze zijn hier nu voor de derde keer). Ik heb ze de print trouwens ook nooit gegeven.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik ga binnenkort weer naar Amerika en kom er niet geheel uit of ik nu weer opnieuw een estaformulier moet invullen. Ik heb zien staan dat dit nl. 2 jaar geldig is en wij zijn afgelopen november ook naar Amerika geweest, maar in het esta formulier dien je wel een verblijfsadres en vluchtnummer in te voeren, dus die komt nu niet meer overeen met afgelopen november. Weet iemand hoe dit zit? Heel erg bedankt voor de reactie!
@banawi, wees welkom hier. Als je even op de vorige pagina van dit topic had gekeken, dan had je daar het antwoord al gevonden. Je kan je oude esta gewoon gebruiken, zolang deze nog niet verlopen is, en je kan het adres etc. gewoon aanpassen.
ik dacht toch zeker te weten dat een aangevraagde esta 2 jaar geldig zou zijn en ben dus zeer verbaast door deze mail!
ATTENTION! The travel authorization submitted on June 3, 2012 via ESTA will expire within the next 30 days. It is not possible to extend or renew a current ESTA. You will need to apply for a new ESTA. Please reapply at https://esta.cbp.dhs.gov if travel to the United States is intended in the near future. If there are 30 or more days left on the old authorization you will receive a warning message during the application and be asked if you wish to proceed.
is er iets verandert ?
ATTENTION! The travel authorization submitted on June 3, 2012 via ESTA will expire within the next 30 days. It is not possible to extend or renew a current ESTA. You will need to apply for a new ESTA. Please reapply at https://esta.cbp.dhs.gov if travel to the United States is intended in the near future. If there are 30 or more days left on the old authorization you will receive a warning message during the application and be asked if you wish to proceed.
is er iets verandert ?

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het ligt niet aan de ESTA. Jouw paspoort gaat vervallen.
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... ion-noticeAs a general rule, your ESTA approval is good for multiple entries into the U.S. over a two year period. Exceptions to this validity period include applicants whose passports will expire before the two year validity period is complete - in which case the ESTA approval is only granted until the expiration date of the Passport.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
je hebt gelijk !
we hebben vorig jaar op een mailadres voor 5 personen esta aangevraagd
en na een check blijkt dat bij mijn dochter het paspoort gaat verlopen ! thanks

we hebben vorig jaar op een mailadres voor 5 personen esta aangevraagd
en na een check blijkt dat bij mijn dochter het paspoort gaat verlopen ! thanks
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
ATTENTION! The travel authorization submitted on March 11, 2011 via ESTA will expire within the next 30 days. It is not possible to extend or renew a current ESTA.
Mag ik hieruit opmaken dat mijn bestaande ESTA niet verlengd kan worden? Ik ga weer in augustus, dus gewoon weer een nieuwe aanvragen
Weten jullie dat zo?
Mag ik hieruit opmaken dat mijn bestaande ESTA niet verlengd kan worden? Ik ga weer in augustus, dus gewoon weer een nieuwe aanvragen

Weten jullie dat zo?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Inderdaad een nieuwe aanvragen, een ESTA kan nooit verlengt worden.
- Ron76
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Vivian
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Vandaag voor ons beide de ESTA aanvraag gedaan, nu heb ik het volgende probleem:
Mijn vriendin zijn ESTA is geldig tot 27-04-2013. Wij vertrekken op 26-04-2013 en komen ook op 26-04-2013 aan in San Francisco.
Moet ik uit voorzorg nu toch een nieuwe aanvraag indienen? We sparen hier toch weer 14 dollars uit
Maar liever met een zekerder gevoel op reis.
Wie weet hier meer over?
M.V.G.
Ron & Vivian
Mijn vriendin zijn ESTA is geldig tot 27-04-2013. Wij vertrekken op 26-04-2013 en komen ook op 26-04-2013 aan in San Francisco.
Moet ik uit voorzorg nu toch een nieuwe aanvraag indienen? We sparen hier toch weer 14 dollars uit

Maar liever met een zekerder gevoel op reis.
Wie weet hier meer over?
M.V.G.
Ron & Vivian
2010: Californië-Arizona-Utah-Nevada
2011: Colorado-Wyoming-South Dakota-Montana-Utah
2012: Turkije / Schotland/Londen
2013: Californië-Arizona-Nevada-Utah
2014: Oostenrijk - Slovenië - Italië
2015: Letland - Estland - Litouwen
2016: New York-Californië-Arizona-Nevada-Utah
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als ik goed zit, dan moet je ESTA moet ook nog geldig zijn tot na de terug vlucht. Je moet dus gewoon een nieuwe ESTA aanvragen aangezien je huidige ESTA zal vervallen tijdens je vakantie. Als je geen nieuwe ESTA zou aanvragen, dan kan je dus wel eens probleem hebben om terug te reizen. Normaal gezien vragen ze nooit naar een afdruk van je ESTA (je bent ook niet verplicht om bij te hebben), maar het is toch al voor gevallen dat er mensen een afdruk van hun ESTA moesten laten zien. Als die dan ook nog eens verloopt tijdens je reis, dan kan je je wel voorstellen dat ze daar niet om zullen lachen.
Reisblog: thisisfraa.be
Nee, je ESTA is een inreisdocument en hoeft alleen geldig te zijn op de dag dat je aankomt. Het wordt natuurlijk wel een beetje tricky als je ESTA een dag na aankomst verloopt, want als je vlucht is vertraagd of wordt gecancelled, dan kun je zo maar ineens een groot probleem hebben. Al kun je dat in de meeste gevallen op een Europese luchthaven ook wel weer ter plekke oplossen (laatst nog iemand gezien op Schiphol die bij het boarden geen geldige ESTA bleek te hebben. Werd even snel een iPad bijgeroepen en probleem was weer opgelost.)
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Juist, maar het lijkt me toch veiliger om gewoon een nieuwe aan te maken en dat soort onnozelheden te vermijden 

Reisblog: thisisfraa.be
- Ron76
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Vivian
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Bedankt voor de tips, maar heb uit voorzorg dat onze reis vertraagt word toch maar een nieuwe aanvraag ingediend. Hiermee vervalt automatisch de oude aanvraag.
Thanx.
Thanx.
2010: Californië-Arizona-Utah-Nevada
Geen nieuwe esta aanvragen. Ik heb afgelopen december met een Esta gereisd wat vlak na aankomst in de VS verliep en dat leverde geen problemen op.
Maar, als jullie vlucht om wat voor reden dan ook vertraging heeft en je pas de 28e aankomt in de VS heeft jouw vriendin wel een probleem. Je loopt dus wel een (klein) risico.
Maar, als jullie vlucht om wat voor reden dan ook vertraging heeft en je pas de 28e aankomt in de VS heeft jouw vriendin wel een probleem. Je loopt dus wel een (klein) risico.
Hallo,
Ik had even een vraag over ESTA. Ik ga begin mei voor 15 weken stage lopen in Vancouver. Na deze 15 weken ga ik samen met mijn vriendin nog 2 weken reizen door de V.S.
Moet ik vooraf ESTA aanvragen als ik de grens met Canada/USA over wil gaan? Ik ben van plan dit per Amtrak te doen.
Groetjes Jelle
Ik had even een vraag over ESTA. Ik ga begin mei voor 15 weken stage lopen in Vancouver. Na deze 15 weken ga ik samen met mijn vriendin nog 2 weken reizen door de V.S.
Moet ik vooraf ESTA aanvragen als ik de grens met Canada/USA over wil gaan? Ik ben van plan dit per Amtrak te doen.
Groetjes Jelle
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Nee, ESTA is alleen voor lucht (vliegtuig)en water (boot) aankomst, als je via het land (auto, trein, te voet) Amerika binnenkomt krijg je nog zo'n groene slip in je paspoort.
Kost je $ 6,00 en wordt aan de grens geregeld, let er wel op dat bij het verlaten van Amerika die slip weer uit je paspoort gehaald wordt.
Kost je $ 6,00 en wordt aan de grens geregeld, let er wel op dat bij het verlaten van Amerika die slip weer uit je paspoort gehaald wordt.
Dank voor deze snelle reactie! Gr Jelle
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20577 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne