Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Frequent Flyer Program

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
ksanthony
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Frequent Flyer Program

Bericht door ksanthony »

Graag wil ik lid worden van oftewel Miles&More (deze hebben iets meer partners buiten de Star Alliance welke ik misschien nodig zou hebben (bv. Condor etc..) aangezien voor mijn job reizen naar verschillende bestemmingen vrij frequent gebeurd) of MileagePlus.

Nu reis ik natuurlijk ook graag naar de VS en vlieg hier liefst met United.
Nu als ik kijk voor bv. de K klasse bij zowel Brussels Airlines als United zie ik dat ik bij Miles&More slechts 50% van de mijlen krijg terwijl ik bij United 100% zou krijgen in net dezelfde klasse. Klopt dit ? Heeft iemand hier ervaring in , of kijk ik verkeerd ?

Andere aanraders zijn steeds welkom !

Bedankt !
Hinko
Amerika-expert

Re: Frequent Flyer Program

Bericht door Hinko »

Geen ervaring maar heeft volgens mij te maken met de ticket voorwaarden.
Maatschappijen verkopen tickets in verschillende klassen en dus verschillende voorwaarden

Koop je een ticket waar wijzigen en annuleren niet is toegestaan en dus goedkoper spaar je dus minder mijlen. In jouw voorbeeld kan dat dus 50% zijn.

Koop je een meer flexiblere ticket en dus andere voorwaarden, spaar je dus ook meer.
ksanthony
Amerikafan

Bericht door ksanthony »

Bedankt voor je reactie , wat ik bedoel is :

Ik heb bv. een ticket gekocht in de K-klasse bij Brussels Airlines.
Als ik dan bij Miles&More ga kijken , krijg ik voor die K-klasse bij Brussels Airlines slechts 50 % van de mijlen.
Als ik dan bij MileagePlus ga kijken , krijg ik voor die K-klasse bij Brussels Airlines de volledige 100 % van de mijlen.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Ik heb geen idee. :)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij sparen bij United (MileagePlus dus) en krijgen als we met een van de andere starpartners vliegen gewoon 100%
Hebben al met US Airways, Brussels, Air Canada en Continental (nu United) gevlogen en altijd de vool 100% gekregen
We hebben altijd de goedkoopste tickets die er te vinden zijn en dus niet annuleerbaar.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

ksanthony
Amerikafan

Bericht door ksanthony »

Super , bedankt voor de input.
MileagePlus lijkt me bij deze dus het interessantste , ben er alleen wat te laat mee begonnen :)
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Klopt, Lufthansa geef net als KLM Miles afhankelijk van de geboekte klasse tegen 50%. Daarnaast zijn de kosten erg hoog om een vlucht met award Miles te boeken (net als bij KLM); wel rond de 300€ of meer ! Bij United betaal je tussen de €30 en €50 naast Miles, en je spaart (op dit moment nog) 100% Miles op alle geboekte klassen, ook bij andere Star Alliance partners. Dus ik zou het wel weten :mrgreen: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
ksanthony
Amerikafan

Bericht door ksanthony »

@MattRob , gezien ik je blog al een tijdje volg , ben ik er van overtuigd dat ik met jou advies de beste deal eruit kan pikken :D
United it is dus !
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Klopt inderdaad wat Mattrob zegt: een groot voordeel van MileagePlus t.o.v. M&M zijn de kosten die in rekening gebracht worden bij award bookings. Het verschil is heel groot!
Verder spaar je ook best bij de maatschappij waar je het meest mee vliegt, zeker als je voldoende vliegt om elite status te verkrijgen. Bij United heb je dan bvb gratis EconomyPlus vanaf Silver status (weliswaar iets minder interessant dan vroeger, toen je ook als Silver een EconomyPlus stoel kon reserveren op het moment van de boeking).
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer