Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wijziging vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
tine1961
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

wijziging vlucht

Bericht door tine1961 »

Gisteren ontdekte ik bij toeval (wijzigen van stoelen op de site van US Airways) dat onze terugvlucht Denver - Brussel gewijzigd is zonder dat wij daarvan op de hoogte werden gebracht. :shock:
We hebben nochtans direct na het boeken (10/12) bij Connections een bevestiging gekregen van de vluchten.
Nu heb ik op de site van US Airways gezien dat onze geplande terugvlucht (10/09/2013) geannuleerd is. Daarom hebben ze onze terugvlucht een dag eerder!!! (09/09) gezet. Dit brengt ons wel in de problemen wat betreft onze planning. Waarom hebben ze ons niet gecontacteerd en een alternatieve vlucht met ons besproken? We hadden dan liever een dag later vertrokken.
Ik heb vandaag een mail gestuurd naar Connections met de vraag of er nog iets kan gewijzigd worden. Ik ben benieuwd naar hun antwoord. Hoop natuurlijk dat ze dit kunnen oplossen.
In afwachting: heeft er nog iemand zoiets meegemaakt en heeft er iemand advies over hoe we dit kunnen oplossen?
Afbeelding
Ebelix
Amerikakenner

Re: wijziging vlucht

Bericht door Ebelix »

Je moet duidelijk volharden dat je niet akkoord bent met dit voorstel en dat je iets anders wil hebben. Kom ook zelf met alternatieven. Let daarbij ook op vluchten van United en Lufthansa. Die behoren allemaal bij Star Alliance.

Als connections niets kan doen direct contact opnemen met US Airways. Dit via telefoon of email en eventueel twitter. Vooral voor die laatste zijn ze erg gevoelig want die is openbaar.

Kom je er niet uit dan kan je cancellen en krijg je geld terug zodat je wat anders kan zoeken.
tine1961
Amerika-ontdekker

Bericht door tine1961 »

Ok!
Ik heb Connections zelf al een andere vlucht voorgesteld in mijn mail, 1 dag later ipv 1 dag vroeger.
Ik wacht even op een reactie van hen.
Als ik dinsdag geen of negatief antwoord heb, neem ik contact op met US Airways.
Alvast bedankt!
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Had je al een e-ticket gekregen?

Zoja, en kom je er telefonisch niet ujit, dan kun je het altijd nog the hard way spelen. Namelijk gewoon op tijd voor je terugvlucht zoals die op je ticket staat inchecken. En dan is het aan de luchtvaartmaatschappij om jou te vervoeren, die overeenkomst zijn ze immers met je aangegaan. En dan gelden dus gewoon de reguliere regels: als ze je niet zelf kunnen vervoeren moeten ze voor een alternatief zorgdragen. En dat zal dan meestal de eerstvolgende vlucht met plek bij een andere maatschappij zijn. Het risico is dat je via een omweg moet reizen of een forse tijd op een vliegveld moet wachten.

Roel.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Je hebt een contract afgesloten dat zij jou op de 10e gaan vervoeren, dan kunnen ze niet zomaar zonder jou in te lichten dit contract wijzigen naar de 9e! Stel nou dat je daar voor zaken bent en je kunt echt niet eerder terug? Daar betaal je niet voor toch?

Ik ga er dan ook van uit dat je er met connections/US Airways uit gaat komen!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
tine1961
Amerika-ontdekker

Bericht door tine1961 »

@roelb
Ja, we hebben al een e-ticket gekregen via Travelport Viewtrip gedateerd op 10/12/12 (Ticket Issue Date: 10 Dec 2012). Daarop zijn onze vluchten ‘confirmed’ zoals wij ze hebben geboekt. Ook wanneer ik dit e-ticket vandaag open. (Today's Date: 1 Feb 2013).Ik kan dit ook afdrukken.
Maar… wanneer ik dan naar het onderdeel ‘expense’ ga op datzelfde Viewtrip-document , zie ik dat onze terugvlucht Denver – Philadelphia ‘cancelled’ is en ‘confirmed’ 1 dag vroeger. En bij onze aansluitende vlucht naar Brussel staat: ‘Unable – flight does not operate’. Dit laatste zal de reden zijn van die wijziging.
Natuurlijk is jouw suggestie van het de hard way te spelen een mogelijkheid, maar voor ons toch geen optie. We willen bij onze terugkeer liever geen stresstoestanden, begrijp je.
Het gaat ons vooral over het principe. Ze kunnen toch niet zomaar vluchten wijzigen zonder ons medeweten?
In elk geval bedankt!
@RNA
Ja, dat vinden wij ook!
Hoop snel een antwoord te krijgen van Connections. Ik wacht nog even af.
Zit er wel wat mee verveeld.
Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Volgens mij kun je het beste gewoon even bellen met US Airways. De Amerikaanse maatschappijen zijn altijd heel service gericht en vriendelijk. Ik heb ook wel eens een heel ongunstige vluchtwijziging gehad en vervolgens gebeld met de Am. maatschappij. Die hielpen me heel goed en ik kon zelfs zelf voorstellen op welke vlucht ik wilde en kreeg een duurdere plaats voor dezelfde prijs.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Rechtstreeks bellen met de maatschappij kan helpen. De Amerikaanse maatschappijen zijn in het algemeen wat schappelijker dan de Nederlandse. Houd er wel rekening mee dat je niet persé hoeven helpen. Je hebt geboekt bij Connections en zij zijn dan ook in eerste instantie jouw aanspreekpunt!

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
tine1961
Amerika-ontdekker

Bericht door tine1961 »

Heb telefonisch contact gehad met Connections en zij hebben US Airways contacteerd.
We kunnen nu ook kiezen om een dagje later ipv vroeger een terugvlucht te nemen. Wat voor ons beter uitkomt! :D
Nu nog effectief de wijziging zien op ons e-ticket en dan kunnen we weer op onze 2 oren slapen! :wink:
Alvast bedankt voor jullie raad en tips!
Afbeelding
tine1961
Amerika-ontdekker

Bericht door tine1961 »

Denk dat ik een beetje te vlug heb gepaniekeerd! :oops:
Ziehier de mail die ik net van Connections heb gekregen. Van een andere medewerker dan ik daarstraks aan de telefoon had, hebben elkaar zo wat gekruist.

''US Airways heeft enkele dagen geleden beslist om hun vlucht Philadelphia - Brussel te annuleren op bepaalde dagen. Dit heeft geleid to annulatie van enkele honderden dossiers. We waren zeker nog van plan u to contacteren, maar u kan wellicht begrijpen dat we op datum werken (maw, we contacteren eerst de passagiers met vertrek in fegruari, maart, april... enz). Gezien uw vertrek in augustus ligt, was u nog niet aan de beurt om gecontacteerd te worden, hoewel dit eerstdaags zou gebeuren. U was ons ditmaal voor. Onze excuses hiervoor, maar we contacteren alle passagiers één voor één en zoeken voor iedereen een ideale oplossing.
Uiteraard kunnen we een retour aanbieden op 11/09/13 op US 482 en aansluitend US750. Er worden hiervoor geen wijzigingskosten aangerekend. De kosten van de extra dag ter plaatse wordt echter niet vergoed door US Airways.''

Dus, ik ben gewoon wat te snel geweest!
Niets aan te merken op de service van Connections! :thumbup:
Eind goed, al goed!
:wav:

Hoodstuk afgesloten!
Afbeelding
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Allereerst gefeliciteerd! Gelukkig dat het zo is opgelost, had ook niet anders verwacht.

Voorts vind ik het wel een interessante discussie. Je boekt een vlucht die terug gaat op 10/09, je gaat daarmee een contract aan met een maatschappij. Deze maatschappij besluit om de vluchten op die dag te schrappen, niet vanwege overmacht maar waarschijnlijk vanwege kosten/efficientie.
Je krijgt daarbij 2 keuzes; of een dag eerder terug vliegen of een dag langer blijven. Die dag eerder valt af, dan kan jij namelijk niet. Je wordt dus gedwongen om een dag later terug te komen en daarbij extra kosten te maken (hotel, eten). Ik ben van mening dat je dit wel ergens zou moeten kunnen claimen, jij kiest namelijk niet voor die extra nacht... je hebt geen andere optie. Mocht je wel eerder terugkunnen, dan maak je ook kosten... je hebt namelijk al een hotel geboekt, auto etc.

Even advocaat van de duivel, maar dit zijn in mijn ogen wel verhaalbare kosten. Of dat bij US Airways is of bij je reisverzekering is een tweede. (en of je zin hebt om daarmee bezig te zijn uiteraard :lol: )
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

RNA schreef:Voorts vind ik het wel een interessante discussie. Je boekt een vlucht die terug gaat op 10/09, je gaat daarmee een contract aan met een maatschappij. Deze maatschappij besluit om de vluchten op die dag te schrappen, niet vanwege overmacht maar waarschijnlijk vanwege kosten/efficientie
Is het dan niet zo dat op dat moment het "contract" ontbonden wordt, en de overeenkomst dus niet meer geldig is? Doordat mensen al boeken voordat de definitieve schema's bekent zijn krijgen tegenwoordig heel veel mensen te maken met vlucht wijzigingen. En voor wat US-airways betreft, wat gaat er gebeuren als binnenkort de fusie met American Airlines bekent gemaakt wordt, dat is weer een voorbode voor nog veel meer vluchtwijzigingen.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Dat kan ja als je akkoord gaat, door de wijziging wordt het contract volgensmij éénzijdig ontbonden. Ben wel benieuwd, ik weet dat maatschappijen de vluchten mogen wijzigen tot 2 weken vantevoren, maar er zitten volgensmij wel haken en ogen aan.

Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

RNA schreef:Dat kan ja als je akkoord gaat, door de wijziging wordt het contract volgensmij éénzijdig ontbonden. Ben wel benieuwd, ik weet dat maatschappijen de vluchten mogen wijzigen tot 2 weken vantevoren, maar er zitten volgensmij wel haken en ogen aan.
Maar dan zijn ze wel schadeplichtig. Ik heb ditzelfde verhaal drie jaar geleden aan de hand gehad. Een extra nacht in het hotel (in NYC) op korte termijn koste ruim $250. Ook Delta gaf toen aan niet te willen vergoeden, maar daarmee stonden ze niet in hun recht. Sterker nog, de originele vlucht werd nog gewoon uitgevoerd. Uiteindelijk is het na veel gedoe afgedaan met $250 aan vouchers, maar dat koste me wel veel moeite. Oftewel: niet opgeven, je staat in je recht.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Op korte termijn kan ik me voorstellen dat de maatschappij een vergoeding moet betalen, maar we hebben het hier over een vlucht die pas over een half jaar uitgevoerd wordt, of beter gezegd niet uitgevoerd wordt. :wink: Hoe zit het dan met de verantwoordelijkheid van de maatschappij?
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Dan nog plegen ze contractbreuk

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer