Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voornaam en doopnamen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Voornaam en doopnamen

Bericht door Knabbeltje »

Alluwel ik al jaren online bij United boek en steeds bij boeking van de reis alleen maar onze voornaam opgeef , gaf zij (telefoniste United )mij aan dat allen namen ingevuld moesten worden .Iets wat zij wilde doen maar heb haar gezegd dat dit helemaal niet hoefde , heb dat nooit voordien gedaan en het betrefd maar doopnamen .
Ben ik nu verkeerd ? Ik heb bij vorige reizen toch nooit problemen gehad dat die doopnamen er niet bij stonden .
Ik vroeg haar om op die mileage plus membership die eerste letter van de doopnaam weg te laten want bij afdrukken papieren zag ik dus PatrickA staan ,terwijl ik zelf online alleen maar Patrick heb ingevuld . Nu deze boeking is gedaan via mijn man zijn mileage plus nummer ,de vorige boeking heb ik via mijn nummer gedaan en dan had ik NancyJ staan ,die J die ook al verwijs naar de doopnaam . Die mileageplus is toetertijd aangevraagd en ingevuld met onze vorige paspoorten en daar stonden toen de doopnamen afgekort op ,op onze nieuwe paspoorten staan ze nu voluit .
Maar mijn eigenlijke vraag is bij boeking vul je toch alleen je voornaam in en toch geen doopnamen he ?
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Voornaam en doopnamen

Bericht door georgesken »

Ikzelf vul altijd alle namen in die op mijn paspoort staan, dus ook doopnaman. Ik denk dat dit de regel is.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Knabbeltje
Amerikakenner

Ik kan me echt niet herinneren dat ik dat ooit heb gedaan . Ik heb hier ook de papieren liggen voor de vlucht in december en daar heb ik onze doopnamen ook niet ingevuld . De boeking die ik gisteren heb gedaan is voor komende zomervakantie .
Ik dacht dat je alleen bij ESTA alles invulde .
Knabbeltje
Amerikakenner

Ik heb net even de papieren van onze vorige reis erbij gehaald en ook daar staan alleen onze voornaam + achternaam op .Geen doopnamen worden erop vermeld .
Kunnen anderen even bevestigen of zij bij boeking vliegtuigtickets al hun doopnamen mee doorgeven ?
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Het is iedere keer twijfelen vooral als er een vakje is voor Middle Name, maar ik geef altijd alleen mijn eerste volledige voornaam op.

B.v. in mijn paspoort heet ik:

Jannus Adrianus Hein.

Ik boek tickets op:

Jannus Hein.

Gaat toch nu toe altijd goed.
De enige keer dat het niet goed is gegaan, toen een secretaresse een ticket onder mijn roepnaam geboekt had (Jan).
Knabbeltje
Amerikakenner

Ik heb nu een nieuw paspoort en daarin worden mijn doopnamen volledig in weergegeven Nancy (voornaam ) Jean Anna (doopnamen ) .Mijn vorig paspoort was anders ,daar werd mijn voornaam (Nancy ) volledig geschreven maar beide doopnamen afgekort (J A ) .
Op oude reispapieren vind ik alleen mijn voornaam terug .
Ik ga mijn hoofd er niet meer om breken .Het gaat hier wel om echte namen en geen roepnamen want dan zou het natuurlijk zeker mislopen . Ik heb voordien geen problemen gehad dus waarom zou het nu zo wel zijn .
Ik weet wel op Esta dat ik daar wel alles mooi invul .

Thanks voor beide reactie !

Gr,
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik heb ook altijd alleen voornaam + achternaam ingevuld. Nooit een probleem geweest.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Dit is wat ik vond op de site van AA betreft het invullen van de 'middle name':

Q: Is the middle name or initial required for Secure Flight documentation?
A: For SFPD data the passenger’s full name as it appears on a person's valid government-issued photo identification that will use when traveling. If the government-issued ID includes a middle name or initial, it must be included in the SFPD SSR when booking a reservation.

NOTE: The middle name or middle initial is not required in the name field of the reservation for ticketing or upgrading purposes. GDS functionalities differ and may not support the middle name or middle initial. Check with your GDS Help Desk for clarification on Name Field requirements.

Q: When I make a reservation do I include the middle name/middle initial for the passenger’s itinerary and ticket?
A: Name field in the PNR - only requires the FULL NAME – meaning the Full “Last name and the Full First name”. The middle name or initial is not required in the Name Field of the PNR. The name that has to match exactly to the Gov’t ID they are presenting is the Last name and the First Name only.
First and Last name only as it appears on the government issued ID that the passenger will use while traveling. Do not add a prefix, middle name or suffix.
Do not change the PNR name field to add a middle name. The PNR name should contain the last name and first name as it appears on the customer's government issued ID. In many cases the PNR name and SFPD field will be different since many passengers have a middle name.
The personal data that is in your reservation meets the TSA requirements for your travel dates. There is no need to make any changes to your name as it appears on your reservation. Your middle name will be collected, along with your gender and date of birth, to add your Secure Flight Passenger Data at time of purchase

The name field requirements are separate from the SFPD or APIS requirement. The middle name/middle initial is required for SFPD or APIS to match the valid Gov’t ID the passenger is presenting to the TSA at security check point.
Please do not use a suffix in the name field of the PNR or for the SFPD/APIS information.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
weimar
Amerikafan

Bericht door weimar »

Het blijft me heel onduidelijk... :?:

Cheaptickets.nl laat alleen de EERSTE voornaam invullen, en bevestigt dit via de chat.
Ik heb via cheaptickets.com geboekt (geen extra kosten, scheelt extra tax en CC kosten), en alleen die eerste voornamen ingevuld, maar nu staat er na de boeking dat de VOLLEDIGE naam moet worden ingevuld tijdens de boeking tbv de TSA secure flight info. Ik ben alleen niet in het bezit van een zgn. middle name, maar heb wel meerdere voornamen.

Zoals ik het hierboven las, moet op het ticket wel alleen de eerste voornaam komen, maar wil de TSA de volledige naam hebben.
Hoe krijg ik dat voor elkaar? Of zie ik beren op de weg die er niet zijn?

Yvo
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Lekker naar de website van de vliegmaatschappij gaan en daar al je gegevens invullen ;) Dat is het enige wat de instanties boeit.
weimar
Amerikafan

Bericht door weimar »

Net cheaptickets.com gechat en gebeld, zij hebben de TSA info voor me aangepast.
En daar laten we het bij.
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Er wordt gesproken over doopnamen en bij vele is dat ook zo. Maar het is wel gewoon je officiële naam. Hoe je ouders je hebben genoemd bij de voornaam interesseert geen enkele officiële instantie of vliegtuigmaatschappij. Ik boek altijd met alle voornamen, zelfs als ik bij Ryanair boek. Dus gewoon netjes volgens het passpoort.
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik boek ook met mijn eerste doopnaam en mijn meisjesnaam. Bij Ryanair wordt er specifiek alleen naar de eerste voornaam zoals die in het paspoort staat gevraagd, maar bij andere maatschappijenmgebruikte ik ook wel mijn tweede doopnaam erbij.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik ook eerste doopnaam, één keer ging het fout toen mijn vriendin onze tickets boekte. Ze stuurde het nog naar me om na te lopen en dan signaleren je hersens het niet hoor ;)
Mijn voornaam is Alexandra, roepnaam Sandra. Dit betrof toen een vlucht naar Spanje. Volgens het reisbureau hadden we twee keuzes; Of laten omzetten met extra kosten, of het risico nemen. Dat laatste hadden we gedaan en dat viel goed voor ons uit. Naar Amerika zou ik het risico niet nemen.
Sandy
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Als ik voor anderen boek, boek ik alleen als ik een kopie van hun paspoort heb. Of een fotootje hebben gemaild met de paspoort gegevens.
Afbeelding
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Altijd voor Secure flight maar een voornaam gebruikt en nooit problemen gehad, ook boeking en ESTA met die ene voornaam. Ben er altijd in geraakt en weer uit zonder vragen of zorgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer