Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstap in Chicago of in Houston?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Overstap in Chicago of in Houston?

Bericht door Florida »

Voor een reis naar de USA kan ik kiezen uit een overstap op Chicago O'Hare (5 uur tussentijd) of op Houston International Airport (4 uur tussentijd).
De reis via Chicago heeft een iets prettiger vertrektijd vanaf Schiphol, dus heeft een lichte voorkeur.
Maar ik ben wel benieuwd hoe Houston Airport is: kun je je daar beter vermaken dan op O'Hare? Of heeft het andere voordelen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
mtl
Amerika-expert

Re: Overstap in Chicago of in Houston?

Bericht door mtl »

Mijn ervaringen zijn dat Amerikaanse luchthavens weinig te bieden hebben. Wellicht dat Houston minder druk is dan Chicago maar ik zou als ik jou was voor Chicago kiezen. In dit geval kies ik voor de gunstige vertrektijd.
jimmy
Amerika-ontdekker

Bericht door jimmy »

Ik denk altijd als er maar een starbucks zit dan komt het wel goed!!

Maar ik zou voor de betere vlucht/vertrektijden gaan.
1999 NY, NV, UT, CO, AZ, CA, IL
2001 FL
2003 NV, UT, CO, WY, CA, AZ
2007 CA, NV, UT, AZ
2010 NY
2011 FL
2012 FL
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Afgelopen oktober zijn wij in Houston door immigratie gegaan. De paar horror-verhalen die ik op dit forum las waren helemaal waar. Als het even kan zou ik dat vliegveld mijden.
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Wij hadden geen problemen in Houston, de 4 uur overstaptijd vlogen om. Zat goede burgertent :thumbup: . Maar zou inderdaad eerder voor gunstige vertrektijd gaan.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Ik heb geen ervaring met Houston, maar ik vind Chicago O'Hare heel groot. Een kleiner vliegveld zou mijn voorkeur dragen
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik heb geen ervaring met Houston, maar ik heb wel al heel vaak overgestapt in Chicago. Tot nu in Noord Amerika één van mijn favoriete luchthavens, met aardig wat leuke winkeltjes en restaurants.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

In de winter zou ik gaan voor Houston: veel kleinere kans op vertraging door sneeuw.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Florida
Amerikafan

Bericht door Florida »

Bedankt voor jullie reacties! :thumbup:
Het is toch de vlucht via Chicago geworden. De gunstiger vertrektijd gaf uiteindelijk de doorslag.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Aïda schreef:Afgelopen oktober zijn wij in Houston door immigratie gegaan. De paar horror-verhalen die ik op dit forum las waren helemaal waar. Als het even kan zou ik dat vliegveld mijden.
Ook al heeft TS al gemeld dat hij vanaf chicago vliegt, voor de mensen die evt ooit een zoekfunctie lezen.

Heen op houston was het vliegveld soms gesloten vanwege extreme regen en waren wij een vd weinige vluchten die mochten landen. Toch was het extreem druk. Maar door slim te lopen binnen een uur de volgende vlucht gehaald. (Regen was inmiddels gestopt). De rij voor de check voor de 2e vlucht liep door een hele smalle gang/zaal, heel irritant.

Op de terugweg lekker een uurtje bij een eettentje gezeten, amper wachttijd!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer