Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstap in Chicago of in Houston?
Overstap in Chicago of in Houston?
Voor een reis naar de USA kan ik kiezen uit een overstap op Chicago O'Hare (5 uur tussentijd) of op Houston International Airport (4 uur tussentijd).
De reis via Chicago heeft een iets prettiger vertrektijd vanaf Schiphol, dus heeft een lichte voorkeur.
Maar ik ben wel benieuwd hoe Houston Airport is: kun je je daar beter vermaken dan op O'Hare? Of heeft het andere voordelen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
De reis via Chicago heeft een iets prettiger vertrektijd vanaf Schiphol, dus heeft een lichte voorkeur.
Maar ik ben wel benieuwd hoe Houston Airport is: kun je je daar beter vermaken dan op O'Hare? Of heeft het andere voordelen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Re: Overstap in Chicago of in Houston?
Mijn ervaringen zijn dat Amerikaanse luchthavens weinig te bieden hebben. Wellicht dat Houston minder druk is dan Chicago maar ik zou als ik jou was voor Chicago kiezen. In dit geval kies ik voor de gunstige vertrektijd.
Ik denk altijd als er maar een starbucks zit dan komt het wel goed!!
Maar ik zou voor de betere vlucht/vertrektijden gaan.
Maar ik zou voor de betere vlucht/vertrektijden gaan.
1999 NY, NV, UT, CO, AZ, CA, IL
2001 FL
2003 NV, UT, CO, WY, CA, AZ
2007 CA, NV, UT, AZ
2010 NY
2011 FL
2012 FL
2001 FL
2003 NV, UT, CO, WY, CA, AZ
2007 CA, NV, UT, AZ
2010 NY
2011 FL
2012 FL
Afgelopen oktober zijn wij in Houston door immigratie gegaan. De paar horror-verhalen die ik op dit forum las waren helemaal waar. Als het even kan zou ik dat vliegveld mijden.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hadden geen problemen in Houston, de 4 uur overstaptijd vlogen om. Zat goede burgertent
. Maar zou inderdaad eerder voor gunstige vertrektijd gaan.

- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik heb geen ervaring met Houston, maar ik vind Chicago O'Hare heel groot. Een kleiner vliegveld zou mijn voorkeur dragen
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb geen ervaring met Houston, maar ik heb wel al heel vaak overgestapt in Chicago. Tot nu in Noord Amerika één van mijn favoriete luchthavens, met aardig wat leuke winkeltjes en restaurants.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
In de winter zou ik gaan voor Houston: veel kleinere kans op vertraging door sneeuw.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Bedankt voor jullie reacties!
Het is toch de vlucht via Chicago geworden. De gunstiger vertrektijd gaf uiteindelijk de doorslag.

Het is toch de vlucht via Chicago geworden. De gunstiger vertrektijd gaf uiteindelijk de doorslag.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ook al heeft TS al gemeld dat hij vanaf chicago vliegt, voor de mensen die evt ooit een zoekfunctie lezen.Aïda schreef:Afgelopen oktober zijn wij in Houston door immigratie gegaan. De paar horror-verhalen die ik op dit forum las waren helemaal waar. Als het even kan zou ik dat vliegveld mijden.
Heen op houston was het vliegveld soms gesloten vanwege extreme regen en waren wij een vd weinige vluchten die mochten landen. Toch was het extreem druk. Maar door slim te lopen binnen een uur de volgende vlucht gehaald. (Regen was inmiddels gestopt). De rij voor de check voor de 2e vlucht liep door een hele smalle gang/zaal, heel irritant.
Op de terugweg lekker een uurtje bij een eettentje gezeten, amper wachttijd!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 1826 Weergaves
-
Laatste bericht door ADE01
-
- 11 Reacties