Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
Re: klm vanaf antwerpen
Wij zijn dus echt via de computer ingechecked bij de KLM op Antwerpen Centraal, door een medewerker, misschien dat het bij ons daarom wel me die zuil werkte! En er werd totaal niet naar ons treinkaartje gevraagd!
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Wij waren zelfs één van de uitzonderingen die een dag van te voren al online konden inchecken ! Overigens wel de trein genomen en zorgen dat we een stempel kregen
! Bij inchecken (of beter: koffer inleveren, waar ze ook nog om paspoort en zo vragen) niets over de treinreis.

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Het gezicht van de Amerikaanse medewerkers die je gaan inchecken is veel leuker als ze eenmaal doorhebben dat je niet naar AMS moet, maar naar ZWE (Antwerpen centraal). 

Dan ook even onze ervaringen. We zijn op 31 oktober naar Antwerpen afgereisd en hebben daar de treinkaartjes bij de officiële balie afgehaald (geen paspoorten nodig, alleen het e-ticketnummer). Was nog even gedoe om ook een treinkaartje voor onze 4-jarige te krijgen. We betalen het volle pond voor haar vliegticket, dus dan ook graag een eigen zitplaats in de (naar later bleek) bomvolle Thalys. Die reis ging natuurlijk supersnel: in iets meer dan een uur stap je weer uit op Schiphol. Had wel als gevolg dat we niet gecontroleerd werden, dus op het perron van Schiphol nog snel een stempel gehaald bij de conductrice.
Online inchecken vanuit de trein lukte niet, dus bij KLM ingecheckt bij de balie (daar was toch geen rij) en de grondstewardess bekeek de stempel op onze Thalystickets aandachtig. We vertelden dat we gewaarschuwd waren en die nog speciaal hadden gehaald. Ze reageerde dat er veel 'gesjoemeld' wordt doordat Nederlanders het treindeel overslaan en dan bij haar en haar collega's komen klagen over de in de rekening gebrachte meerkosten.
Hopelijk helpen Nederlanders deze ietwat wonderlijke regeling niet om zeep door te proberen onder het treintraject vanuit België uit te komen - ik vond de paar extra reisuren de ruim 900 euro goedkopere tickets (3x300 euro minder) voor dezelfde rechtstreekse vlucht zeer de moeite waard.
Online inchecken vanuit de trein lukte niet, dus bij KLM ingecheckt bij de balie (daar was toch geen rij) en de grondstewardess bekeek de stempel op onze Thalystickets aandachtig. We vertelden dat we gewaarschuwd waren en die nog speciaal hadden gehaald. Ze reageerde dat er veel 'gesjoemeld' wordt doordat Nederlanders het treindeel overslaan en dan bij haar en haar collega's komen klagen over de in de rekening gebrachte meerkosten.
Hopelijk helpen Nederlanders deze ietwat wonderlijke regeling niet om zeep door te proberen onder het treintraject vanuit België uit te komen - ik vond de paar extra reisuren de ruim 900 euro goedkopere tickets (3x300 euro minder) voor dezelfde rechtstreekse vlucht zeer de moeite waard.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Dus als je niet wordt gecontrolerd en je stapt uit bij schiphol en de eerste conducteur die je tegenkomt staat heel ver weg. Voordat bij hem bent vertrekt de trein alweer en daarom heb je geen stempel, gevolg daarvan ben je dus de sjaak?
yes....DejaVu schreef:Dus als je niet wordt gecontrolerd en je stapt uit bij schiphol en de eerste conducteur die je tegenkomt staat heel ver weg. Voordat bij hem bent vertrekt de trein alweer en daarom heb je geen stempel, gevolg daarvan ben je dus de sjaak?
geen stempel is de sjaak!
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Absoluut niet, dat zijn de horroverhalen die worden opgehangen. Je hebt wel even wat uit te leggen, maar als jij daadwerkelijk het traject hebt afgelegd en je hebt geen stempel gehad kan je daar niets aan doen en gaat KLM je echt NIET weigeren.
Is heel makkelijk om te laten zien, hoe kom je anders in 1,5 uur vanaf Antwerpen (tijdstip dat je tickets zijn uitgeprint) op Schiphol? Ze zijn ook niet achterlijk hoor bij KLM.
Is heel makkelijk om te laten zien, hoe kom je anders in 1,5 uur vanaf Antwerpen (tijdstip dat je tickets zijn uitgeprint) op Schiphol? Ze zijn ook niet achterlijk hoor bij KLM.

- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Als je met de trein vanuit Antwerpen aankomt, kan je ook inchecken bij de zuilen: die vragen ook niet om een afgestempeld treinticket.
Inline inchecken kan niet als je de Antwerpen route reist, maar je hoeft niet persé naar de balie (wel daarna natuurlijk om je bagage af te geven).
Inline inchecken kan niet als je de Antwerpen route reist, maar je hoeft niet persé naar de balie (wel daarna natuurlijk om je bagage af te geven).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Sorry jongens maar ik ben het niet met jullie eens.
Als je dit lange topic doorspit kom je heel wat verhalen tegen van mensen die wel degelijk gecontroleerd zijn. KLM-medewerkers zijn geinstrueerd om treinreizigers goed te controleren.
Natuurlijk zijn er verhalen dat het zonder stempel is gelukt. Mijn insteek is dat ik graag wil voorkomen dat mensen deze tickets boeken, de treinreis overslaan en dan met de instelling "het zal wel goed komen" op Schiphol arriveren waar ze vervolgens flink in de problemen (kunnen) komen.
Als je dit lange topic doorspit kom je heel wat verhalen tegen van mensen die wel degelijk gecontroleerd zijn. KLM-medewerkers zijn geinstrueerd om treinreizigers goed te controleren.
Natuurlijk zijn er verhalen dat het zonder stempel is gelukt. Mijn insteek is dat ik graag wil voorkomen dat mensen deze tickets boeken, de treinreis overslaan en dan met de instelling "het zal wel goed komen" op Schiphol arriveren waar ze vervolgens flink in de problemen (kunnen) komen.
Klopt, geen risico's nemen. Het zou sneu zijn als je vakantie al op Schiphol eindigt. Met verhalen als "we zijn nooit gecontroleerd" kan je weinig.
Wij vertrekken in juni ook richting de VS met KLM. Nu, bij ons staat er dat we de trein vanuit Brussel moeten nemen om 06 uur in de ochtend. Zijn die loketten daar dan al open of is het 'veiliger' om een dag op voorhand de tickets af te halen?
Wij gaan nu sowieso met de trein omdat wij Vlamingen zijn.
Wij gaan nu sowieso met de trein omdat wij Vlamingen zijn.

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zie http://www.belgianrail.be/nl/stations-e ... traal.aspx voor alle info.
Voor het gemak alvast de tijden:

Voor het gemak alvast de tijden:

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Bedankt @ hierboven maar het NMBS personeel is niet echt betrouwbaar, geloof mij vrij.
Ik denk dat het veiliger is om de dag voor vertrek de tickets af te halen.
Ik denk dat het veiliger is om de dag voor vertrek de tickets af te halen.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik ga alleen met de trein als het moet. Nu MOET ik woensdag vanaf Antwerpen naar Schiphol en zie daar:
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bui ... ken-144729
Heb KLM om raad gevraagd.
De staking zou veeleer Brussel en Wallonië treffen. Desalniettemin zal dit zeker voor vertragingen zorgen..Frans H schreef:Ik ga alleen met de trein als het moet. Nu MOET ik woensdag vanaf Antwerpen naar Schiphol en zie daar:
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hadden ook een staking op de dag dat we zouden moeten reizen van Antwerpen naar Schiphol. Wij mochten toen direct naar schiphol van de KLM. We hebben dit wel zwart op wit gevraagd. Was verder geen probleem.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Absoluut, maar dat is niet wat je eerder zegt. De vraag gaat over mensen die KEURIG de treinreis doen, alleen niet worden afgestempeld door een conducteur (wat regelmatig voorkomt bij de Thalys). Deze mensen worden NIET geweigerd door KLM.cvr schreef:Sorry jongens maar ik ben het niet met jullie eens.
De mensen die bewust de treinreis overslaan, lopen dat risico wel.

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Helemaal overheen gelezen dat je vanaf Brussel vertrekt. Het topic is namelijk KLM vanaf Antwerpen dus daar ging ik dan ook vanuitmo232 schreef:Wij vertrekken in juni ook richting de VS met KLM. Nu, bij ons staat er dat we de trein vanuit Brussel moeten nemen om 06 uur in de ochtend.

Brussel Centraal staat hier: http://www.belgianrail.be/nl/stations-e ... traal.aspx
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ok eens!RNA schreef: Absoluut, maar dat is niet wat je eerder zegt. De vraag gaat over mensen die KEURIG de treinreis doen, alleen niet worden afgestempeld door een conducteur (wat regelmatig voorkomt bij de Thalys). Deze mensen worden NIET geweigerd door KLM.
De mensen die bewust de treinreis overslaan, lopen dat risico wel.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Nu wij ervaringsdeskundigen zijn wil ik hier ook mijn verhaal even neerpennen.
Wij vertrokken op maandag 22 oktober met de gewone intercitytrein (dus niet de thalys) vanuit Antwerpen om 9u00. 's Avonds nog geprobeerd om onine in te checken dit ging echter niet. Eticket netjes afgegeven aan het loket en een ander papieren ticket gekregen waar we de trein mee opkonden. Deze was netjes op tijd vertrokken en op 2 uurtjes stonden we op schiphol. Onderweg geen enkele controleur/conducteur tegen gekomen dus ook niet echt een bewijs dat we het traject wel degelijk hadden afgelegd. Eens we schiphol binnen waren aan een self-checkin paaltje netjes ingecheckt en de bagage daarna afgeleverd op het bagage drop off point. Ook hier werd niet achter ons treinticket gevraagd.
Bij de terugreis ook 's avonds geprobeerd om online in te checken en ook dit was een no go. Dan maar op de luchthaven bij de balie ingechecked en de dame die de checkin deed was wel effe uit haar lood geslagen en had ze hulp nodig. Blijkbaar had ze een probleem met de code ZWE en wist ze dus niet dat er na LAX - AMS nog een treinreis volgde.
Al bij al is alles heel vlot verlopen en aangezien wij op een kwartiertje van het station van Antwerpen wonen is dit alles het comfortabel verlopen voor ons. Geen gedoe om iemand te vinden die je wil wegdoen naar de luchthaven, geen stress in't verkeer om komen vast te zitten. Volgende keer met plezier opnieuw!
Wij vertrokken op maandag 22 oktober met de gewone intercitytrein (dus niet de thalys) vanuit Antwerpen om 9u00. 's Avonds nog geprobeerd om onine in te checken dit ging echter niet. Eticket netjes afgegeven aan het loket en een ander papieren ticket gekregen waar we de trein mee opkonden. Deze was netjes op tijd vertrokken en op 2 uurtjes stonden we op schiphol. Onderweg geen enkele controleur/conducteur tegen gekomen dus ook niet echt een bewijs dat we het traject wel degelijk hadden afgelegd. Eens we schiphol binnen waren aan een self-checkin paaltje netjes ingecheckt en de bagage daarna afgeleverd op het bagage drop off point. Ook hier werd niet achter ons treinticket gevraagd.
Bij de terugreis ook 's avonds geprobeerd om online in te checken en ook dit was een no go. Dan maar op de luchthaven bij de balie ingechecked en de dame die de checkin deed was wel effe uit haar lood geslagen en had ze hulp nodig. Blijkbaar had ze een probleem met de code ZWE en wist ze dus niet dat er na LAX - AMS nog een treinreis volgde.
Al bij al is alles heel vlot verlopen en aangezien wij op een kwartiertje van het station van Antwerpen wonen is dit alles het comfortabel verlopen voor ons. Geen gedoe om iemand te vinden die je wil wegdoen naar de luchthaven, geen stress in't verkeer om komen vast te zitten. Volgende keer met plezier opnieuw!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2626 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties