Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Last minute comfort seats

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Mr.Bluestar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Last minute comfort seats

Bericht door Mr.Bluestar »

Over 14 dagen is het zover en gaan wij voor de eerste maal richting LA.
De vliegtuigstoelen zijn reeds vanaf de eerste dag dat dit kon gereserveerd. Echter ben ik vandaag toch nog een keertje gaan kijken en toen kwam ik in de verleiding om voor de terugvlucht stoelen extra te reserveren met extra beenruimte voor 70€. Nu vind ik toch redelijk prijzig en vroeg me af of je deze stoelen ook nog kan vragen tegen een gunstig tarief bij het inchecken in de luchthaven zelf? Of eventueel de economy comfort seats? We vliegen heen vanaf Schiphol met KLM over Detroit. Vlucht zal uitgevoerd worden door delta. En we komen terug rechtstreeks vanaf lax naar Schiphol met een KLM vlucht.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Last minute comfort seats

Bericht door Katja »

Je kunt deze stoelen nog vragen tijdens het inchecken maar het tarief is afhankelijk van beschikbaarheid en zal in de regel niet noemenswaardig lager worden maar je kunt soms mazzel hebben.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

En als het vliegtuig rampestampes vol zit heb je zelfs kans dat je gratis in die stoelen terecht komt.
Maar erom vragen helpt je dan niet. Vragen betekent over het algemeen ; betalen :)
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik heb afgelopen maand 150 euro voor een stoel in Economy Comfort KLM betaald (let wel: 150 euro per enkele reis, dus 300 euro voor een retour).
Uitknijperij natuurlijk, maar ik heb het er wel voor over.
Je hebt echt meer beenruimte en ook als je voorganger de stoel naar achteren gooit blijft er tenminste nog wat ruimte over voor je tafeltje.

Afgelopen week heb ik een ticket bij United geboekt en ook gekozen voor een Economy Plus stoel.
Daar betaalde ik 139 dollar voor (ongeveer 108 euro) x 2 = 216 euro retour, dus dat scheelt nogal wat met de KLM.

Dit zijn de bedragen die je betaalt bij het kopen van het ticket.
Ik weet niet hoe het zit met later bijboeken of tijdens inchecken.
Laatst gewijzigd door Liz op 09 okt 2012, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
16x USA / 30 staten
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Mijn ervaring is dat je bijna altijd moet betalen zelfs als het vliegtuig al in de lucht is ..dus last minuter kan het dan niet worden zeg maar. :lol:
Alleen indien het vliegtuig vol is en ze hebben nog wat plekken in de comfort class dan kan je wel eens mazzel hebben.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik vroeg me af of je de tickets via KLM gekocht hebt. Anders heb je kans dat je niet kunt upgraden naar economy comfort zonder dat je ook nog eens een bult aan wijzigingskosten moet betalen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik kon voor 80 dollar meer upgraden bij de bagage drop-off kiosk op het vliegveld. half jaartje geleden.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Gisteravond werd omgeroepen tijdens het boarden dat er nog comfort stoelen beschikbaar waren... deze konden of met miles betaald worden of gewoon tegen het normale tarief! Hoe last-minute wil je het hebben :thumbup:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
vencel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door vencel »

Sinds het mogelijk is, boek ik Economy Comfort van tevoren.
Omdat ik lang ben is elke vorm van extra beenruimte welkom (ook al kost het iets meer).

Nog twee opmerkingen:
1. Twee weken geleden op een binnenlandse vlucht (die niet helemaal vol was),
vroeg de stewardess of ik betaald had voor die stoelen (kennelijk wisten ze niet precies wat economy comfort inhield).
Toen duidelijk was dat we (ik en andere mensen in economy comfort die ook reageerden) betaald hadden, lieten ze geen mensen uit de "gewone" economy er plaatsnemen.

2. Een voordeel aan economy comfort is dat de rugleuningen 50% verder naar achter gaan.
Een nadeel daarmee is, als je een rij voor je hebt, dat die leuningen dus ook verder naar achter gaan.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik betaalde voor Economy Comfort bij Delta € 100 p.p. van A'dam naar Seattle en bij KLM € 150 p.p. van San Francisco naar A'dam. Dat was het mij zeker waard. Op de terugvlucht waren er in ieder geval nog enkele lege plekken.
Ik heb in het verleden wel eens geluk gehad met een gratis upgrade naar Economy Plus bij United.
Een familielid vertelde eens dat hij bij het inchecken een relatief gunstige upgrade naar business class had geregeld.
Groet,

Old Faithful
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

vencel schreef: 2. Een voordeel aan economy comfort is dat de rugleuningen 50% verder naar achter gaan.
Een nadeel daarmee is, als je een rij voor je hebt, dat die leuningen dus ook verder naar achter gaan.
Daarom hebben wij nu de stoelen helemaal vooraan gekozen, dan heb je niemand voor je.
Het is nieuw toestel van United, de 787-800 Dreamliner (geloof ik), en in de Economy Plus heb je nog weer een onderverdeling.
De "gewone" economy plus stoel kost 129 dollar en die wij hebben (dus geen stoel vóór je) kosten 139 dollar.

Het extra geld moet toch uit de lengte of uit de breedte komen, nietwaar? :roll:
16x USA / 30 staten
Mr.Bluestar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Mr.Bluestar »

Bedankt voor de talrijke reacties.
We zullen het binnen 2 weken wel zien bij het inchecken. Zal er in ieder geval achter vragen en valt de prijs mee dan kunnen we alsnog overstag gaan.
Als we niks vragen kunnen we ook niks krijgen. Zal het het zeker niet nalaten hier iets te laten weten.
Grtz,
Bart
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer