Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto ongeluk en een claim indienen.....hoe nu verder?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Nathalief
Amerika-ontdekker

Auto ongeluk en een claim indienen.....hoe nu verder?

Bericht door Nathalief »

Twee weken geleden zijn wij tijdens onze vakantie in de USA betrokken geraakt bij een auto ongeluk net buiten Jackson Hole, WY. Wij waren de laatste auto in een file ontstaan door roadwork en er klapte iemand in volle vaart achterop ons (omdat hij een doosje Kleenex onder zijn rempedaal had liggen en daardoor niet kon remmen). Omdat het een behoorlijke klap was en wij pijn in nek en rug hadden zijn we beiden per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Daar zijn we volledig onderzocht (CAT scan, x-rays e.d.) en gelukkig was er niets gebroken, maar we werden wel gewaarschuwd dat we hier nog een tijd last van zouden houden. Ook kregen we vanuit het ziekenhuis recepten mee voor pijnstillers en spierverslappers om de rest van onze "vakantie" door te komen.

Zoals jullie misschien wel begrijpen was de rest van onze vakantie niet echt vakantie meer aangezien we na onze lange autoritten (die we moesten maken om op onze eindbestemming te komen) alleen maar op bed konden liggen.

We reden in een huurauto (die waarschijnlijk total loss is) van National en na een gesprek van ruim anderhalf uur vanuit mijn ziekenhuisbed had ik National eindelijk zover dat ze de volgende ochtend een vervangende auto naar ons hotel zouden brengen. Daarna heb ik nog verschillende telefoontjes naar National moeten plegen omdat zo'n beetje alles fout ging, maar daar gaat mijn vraag niet over.

We zijn nu een ruime week terug in NL en hebben allebei nog te kampen met de nasleep van dit ongeluk.....lichamelijk gesproken. We hebben allebei nog nek- en rugklachten en zijn inmiddels allebei door onze huisarts doorverwezen naar een fysiotherapeut. Mijn vriend zit al sinds terugkomst volledig in de ziektewet omdat hij een zwaar beroep heeft en dit momenteel niet kan uitvoeren. Ik ben zelf wel voortvarend aan het werk gegaan, maar wordt nu op alle fronten teruggefloten omdat ik door de pijn in mijn rug/nek/hoofdpijn het niet aan kan en ik zit dus nu ook (gedeeltelijk) in de ziektewet.

Omdat we nu naast onze verziekte laatste vakantieweek, veel pijn en vermoeidheid, een "loss of income" hebben leek het me wel gepast om een claim in te gaan dienen bij degene die achterop ons geklapt is. Uiteraard zal ik hierover National moeten gaan benaderen omdat ik bij hen diverse verzekeringen had afgesloten bij de huur van de auto. Nu is mijn vraag of iemand dit al eerder heeft meegemaakt of er anderzins ervaring mee heeft. Kan ik op persoonlijke titel National benaderen of kom ik dan in een woud van wet- en regelgeving terecht? En wat zou ik precies moeten claimen aangezien een verziekte vakantieweek en pijn lastig in geld zijn uit te drukken? En waar moet ik rekening mee houden? Of kan ik beter een juridisch bureau inschakelen (NL of US)? En als ik dan zo'n bureau inschakel houd ik daar dan zelf nog wat aan over?

Een heleboel vragen dus en ik weet echt niet waar te beginnen.........
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Re: Auto ongeluk en een claim indienen.....hoe nu verder?

Bericht door lyan »

Wat een vervelend verloop van jullie vakantie....

Ik zou een letselschade advocaat inschakelen, en dan wel een die ervaring heeft met schade verhalen in de USA.

Heel veel succes!
Nathalie21
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Nathalie21 »

Jeetje wat vervelend zeg! Ik hoop dat jullie je beiden lichamelijk snel beter voelen. Ik zou hier inderdaad een advocaat voor inschakelen of wellicht kijken of je rechtsbijstand verzekering iets kan betekenen wanneer je die hebt?

Ik wens jullie heel veel succes en sterkte, vervelend dat dit jullie moet overkomen tijdens je vakantie.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Yup, een amerikaanse letselschade (personal injury) advocaat inschakelen. Zoek een goede. Die rekent een percentage van de claim als honorariuim en regelt alles voor je.
Deze is vrij god bijvoorbeeld http://www.bradbradshaw.com/
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, letselschade-advocaat dus, in de VS. Ik heb zelf in het verleden (in Nederland) te maken gehad met letselschade en ik zou je willen adviseren om een nauwkeurig overzicht te maken (en bij te houden!) van alle kosten die je maakt en de gedorven inkomsten. Bewaar en verzamel alles wat je te pakken kunt krijgen, inclusief foto's van de auto na het ongeluk, als die er zijn. Zorg dat je medische rapporten kunt overleggen in het Engels (de meeste artsen in Nederland zijn daartoe best bereid als je het ze vraagt). The more the better.

Balen dat jullie vakantie zo'n nare wending heeft genomen; ik hoop in ieder geval dat de gevolgen niet blijvend zullen zijn. Sterkte met de nasleep!

P.S. Ik weet niet hoe het in de VS zit, maar in Nederland betaalt de tegenpartij de advocaatkosten op het moment dat er schuld is bekend. Aangezien dat in dit geval zeker zo zal zijn, zou ik bij de letselschade advocaat als eerste even navragen wat voor gevolgen dat heeft voor zijn/haar vergoeding. Je wilt natuurlijk niet vastzitten aan een vast percentage van de claim als de tegenpartij sowieso de advocaatkosten moet vergoeden.
Stevendb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Stevendb »

Ow,

dit is inderdaad een grote tegenvaller van een prachtige reis. Ik hoop dat alles voor jullie goedkomt.

Groeten Steven

Ps: hopelijk maak ik dit zelf nooit mee...
Nathalief
Amerika-ontdekker

Bericht door Nathalief »

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nu contact met een nederlandse letselschade advocaat om te kijken of hij ons kan bijstaan.
Leentje51
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Leentje51 »

Op dit moment zijn wij in Arizona om te herstellen van een ongeluk. Langs de Californische kustweg zijn wij frontaal aangereden. Buiten onze schuld. We hebben alles om moeten gooien. Wij willen de persoon aansprakelijk stellen die dit veroorzaakt heeft. Aangezien dit topic van 2012 is zou ik heel graag van je willen weten hoe t verlopen is met de claim. Kun je ons info geven?
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Leentje... Hoe is het nu met jullie??? Zijn jullie in Phoenix? We wonen daar... als we iets voor jullie kunnen doen (wasje draaien, verhaal kwijt, bakkie troost... ik noem maar wat...) laat maar weten!!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Leentje. Heel vervelend zeg, zo'n ongeluk. En vooral de nasleep die nu gaat komen.

Lid Nathalief is al meer dan een jaar niet meer op dit forum ingelogd. Als ik jouw was zou ik eens proberen om rechts langs haar bericht op contact te klikken en dan een e-mail te sturen om met haar in contact te komen. Hopelijk heb je geluk en gebruikt ze het email adres nog. Ik zou dan ook even linken naar dit topic. Misschien, als alles is goedgekomen, wil ze hier ook nog een soort van verslag neerzetten. Dat kan misschien meer mensen helpen.

Succes met wat er komen gaat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer