Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp AUB , IVM autohuur

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Remmos
Amerikafan

Hulp AUB , IVM autohuur

Bericht door Remmos »

Hallo allemaal . Een vriend en mijzelf hebben een vakantie naar florida geboekt met de vertrek datum 1 oktober . hotels , tickets , sportwedstrijden staan vast , behalve de auto . Nu Heeft die vriend van mij geen creditcard kunnen bemachtigen om de auto te huren , ik heb een creditcard maar geen rijbewijs . Zijn er nog opties voor ons of is deze vakantie bij deze afgelast ?

mvg ,

Remmos
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Hulp AUB , IVM autohuur

Bericht door Coyote »

Je bent redelijk laat met het aankaarten van jullie probleem maar hebben jullie onderzocht of het mogelijk was geweest dat jouw vriend een nevencard van jou had kunnen krijgen?

Hebben jullie al contact gehad met tussenpersoon/verhuurder? Wat zeggen die? Kun je bijv. een borg betalen?

Ben bang dat het lastig wordt maar zou toch zo snel mogelijk in actie komen!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Nou nou nou doe eens rustig ;)

Nog geen auto geboekt? Je boekt de auto met jouw creditcard bij Alamo(via drive-usa.de bijvoorbeeld), je vriend neemt een prepaidcreditcard bij GWK(dat is het snelste). Je belt Alamo op dat je anders wilt betalen voor de borg dan creditcard(bevestiging per mail). Dan is het geregeld. Doe dit allemaal meteen morgen want je kan 72uur(?) van te voren nog annuleren.

Je kan ook eerst Alamo bellen en dan pas reserveren, misschien wel verstandiger. Doen ze ineens heel moeilijk(wat ik mij niet kan voorstellen want ik heb het ook een keer gedaan in het begin) dan bel je Dollar/Hertz/en weet ik veel wie nog meer.

edit: Je kan ook een cashborg deponeren.

edit2: Bij bepaalde locaties van alamo hoef je het niet van te voren aan te geven. Saschenne gaf aan dat ze bij Las Vegas sowieso cash accepteren.
Remmos
Amerikafan

Bericht door Remmos »

DejaVu schreef:Nou nou nou doe eens rustig ;)

Nog geen auto geboekt? Je boekt de auto met jouw creditcard bij Alamo(via drive-usa.de bijvoorbeeld), je vriend neemt een prepaidcreditcard bij GWK(dat is het snelste). Je belt Alamo op dat je anders wilt betalen voor de borg dan creditcard(bevestiging per mail). Dan is het geregeld. Doe dit allemaal meteen morgen want je kan 72uur(?) van te voren nog annuleren.

Je kan ook eerst Alamo bellen en dan pas reserveren, misschien wel verstandiger. Doen ze ineens heel moeilijk(wat ik mij niet kan voorstellen want ik heb het ook een keer gedaan in het begin) dan bel je Dollar/Hertz/en weet ik veel wie nog meer.

edit: Je kan ook een cashborg deponeren.

edit2: Bij bepaalde locaties van alamo hoef je het niet van te voren aan te geven. Saschenne gaf aan dat ze bij Las Vegas sowieso cash accepteren.

Bedankt voor je reactie , is zon prepaid creditcard een foreign credit card ?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

O vast wel maar is niet relevant. Het is van mastercard/visa.
Remmos
Amerikafan

Bericht door Remmos »

Net met alamo gebeld , ze maken er een probleem van . Mijn drop off locatie is anders , miami :( .
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Probeer een dollar/hertz/avis
Remmos
Amerikafan

Bericht door Remmos »

Alles afgebeld . Mij word verteld dat de persoon die de auto gaat besturen een major creditcard nodig heeft , een prepaid creditcard nemen ze niet aan .
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Heel vreemd, zijn meerdere mensen waar dit wel gaat.

Bel je soms de nl callcenters?
Remmos
Amerikafan

Bericht door Remmos »

Nu ga ik de reis doen met iemand anders en hebben we een auto geboekt via drive-usa.de maar die vriend die meegaat is 24 , gaat dit een probleem zijn ?
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Onder de 25 ben je een zogenaamd "risico geval", dus zal je meer moeten betalen. Heb je op drive-usa het 21-24 programma van Alamo genomen? Of gewoon geboekt? Als je dat laatste gedaan hebt dan zal je huur ter plaatse waarschijnlijk opnieuw berekend worden, want de hoofdbestuurder (en creditcardhouder) is geen 25...
Reisblog: thisisfraa.be
Remmos
Amerikafan

Bericht door Remmos »

Oke bedankt voor je reactie , nee ik heb de midsize suv super inclusive pakket gekozen van dollar . Maar het is niet zo dat we helemaal geen auto krijgen ?
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Tuurlijk krijg je een auto, maar verschiet niet van de meerprijs. Daarom dat het me beter lijkt dat je je huidige huur annuleert & meteen het 21-24 programma van Alamo neemt, dat zal je hoogst waarschijnlijk goedkoper uit komen dan ter plaatse te moeten bij betalen omdat ze ineens ontdekken dat de hoofdbestuurder geen 25 jaar oud is.

Ik zou gewoon meteen bellen naar drive-usa, de situatie uitleggen & vragen of ze je willen omboeken naar het Alamo programma. Moet wel lukken volgens mij, drive-usa staat wel bekend om zijn goede klantenservice!
Het is ook geen een pak minder kopzorgen, anders ga je toch de hele tijd zitten piekeren over wat je nu moet gaan betalen :)
Laatst gewijzigd door Fraa op 29 sep 2012, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Remmos
Amerikafan

Bericht door Remmos »

klopt het dat je 25 dollar per dag extra moet betalen?
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik ken de toeslag van -25 jarigen niet meteen, maar dat kan goed zijn ja. Bel dus ook maar meteen naar drive-usa, want op de website staat dat je kan bellen tot 14u op zaterdag, je hebt dus nog 40min met andere woorden ;)
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Wel handig, eerst een auto boeken en dan vragen of dat problemen gaat geven. :mrgreen:
Remmos schreef:Nu ga ik de reis doen met iemand anders
Vraagje: Kon je dat ticket zomaar op een andere naam zetten ?
Ik lees dikwijls dat dat ook niet zo maar 1-2-3 gaat.
En heeft je nieuwe reisgenoot aan z'n ESTA gedacht ?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Tsjonge Remmos, het zit je niet mee. Vorig jaar kon je geen auto huren omdat je geen credit card had, en nu heb je een credit card en dan zit je weer zonder rijbewijs. Sterkte er maar weer mee.
Remmos
Amerikafan

Bericht door Remmos »

Esta is gister aangevraagd. We maakte ons druk dat het te laat was , maar bij het aanvragen kregen we gelijk een melding das hij is toegelaten tot de usa . We hebben een nieuwe ticket moeten boeken , dus er zijn wat extra kosten in gaan zitten . De autohuur is geregeld , via drive-usa.de de autohuur kunnen aanpassen en het is nu via alamo .

bedankt allemaal
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Dit is dus ook meteen een goede les voor de toekomst, eerst even wat informatie opzoeken voor je meteen gaat boeken :)
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Remmos, veel plezier met je komende reis!!! Zo te lezen was het even stressen, maar het lijkt erop dat je nu met een gerust hart kan vertrekken. Misschien toch een les om bij een volgende reis de zaken iets eerder te regelen.
Vrienden/collega's kijken mij nog wel eens vreemd aan als ik ze vertel dat ik al maanden voor de vakantie alles al heb geboekt. Vluchten, esta, autohuur, meeste hotels ruim een half jaar vooraf en de rest (dag-tot-dagplanning/attracties/show/theatertickets) liefst een paar weken voor vertrek. National Park reserveringen zelf een vol jaar vooraf. Ik zou het niet zo last-minute kunnen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer