Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vragen mbt vluchten, inchecken etc.
Vragen mbt vluchten, inchecken etc.
Hoi, wij vliegen dit jaar voor 't eerst naar Amerika. Ik heb nog nooit een overstap gemaakt en ik zit eigelijk met van alle soorten vragen.
Heb er in de loop v/d tijd al een aantal gesteld hier, maar ik heb er nog een paar:
- Wij hebben 4 vluchten. Dienen wij voor al deze 4 vluchten apart in te checken? De eerst 2 zijn de heenreis (overstap van 3 uur), AMS - Washington, Washtington - SFA
Terug is van LAX - New York en 5 dagen later van New York weer naar AMS. Alle vluchtren zijn met United.
- Adviseren jullie online inchecken of aan de balie?
- Stel dat je een vlucht mist door bijv. vertraging. Wat wordt er dan geregeld?
Groetjes, Moniek
Heb er in de loop v/d tijd al een aantal gesteld hier, maar ik heb er nog een paar:
- Wij hebben 4 vluchten. Dienen wij voor al deze 4 vluchten apart in te checken? De eerst 2 zijn de heenreis (overstap van 3 uur), AMS - Washington, Washtington - SFA
Terug is van LAX - New York en 5 dagen later van New York weer naar AMS. Alle vluchtren zijn met United.
- Adviseren jullie online inchecken of aan de balie?
- Stel dat je een vlucht mist door bijv. vertraging. Wat wordt er dan geregeld?
Groetjes, Moniek
Re: Vragen mbt vluchten, inchecken etc.
1. Ja, de eerste 2 kan je tegelijk inchecken online en dan klik je op "download boarding pass" en dat ding laat je zien bij de bagage afgiften(je krijgt hem terug maar dan weten ze waar de bagage heen moet). Dan laat je hem scannen bij de gate en klaar. Bij je eerste overstap moet je de bagage ophalen >>>door de douane >>> en weer op een transfer band plaatsen(staan allemaal bordjes, maak je geen zorgen). Dit hoef je niet te doen op de terugweg.
2. altijd online, als je geen printer bij de terugvlucht heb dan kan je alsnog online inchecken en later op het vliegveld die incheck computers gebruiken om uit te printen. Waarom altijd online? omdat iedereen dat doet en als je dat vlak van te voren doet op het vliegveld dan loop je de kans dat veel stoelen bezet zijn en dat je op rij 25 stoel A zit en jouw partner rij 40 stoel D. Je kan altijd in het vliegtuig ruilen als er vriendelijke passagiers zijn, die ook alleen zijn maar reken er niet op.
3. Bij vertraging krijg je een omboeking. kijk naar de weblog van mattrob die had gister vertraging. Mattrob.nl
2. altijd online, als je geen printer bij de terugvlucht heb dan kan je alsnog online inchecken en later op het vliegveld die incheck computers gebruiken om uit te printen. Waarom altijd online? omdat iedereen dat doet en als je dat vlak van te voren doet op het vliegveld dan loop je de kans dat veel stoelen bezet zijn en dat je op rij 25 stoel A zit en jouw partner rij 40 stoel D. Je kan altijd in het vliegtuig ruilen als er vriendelijke passagiers zijn, die ook alleen zijn maar reken er niet op.
3. Bij vertraging krijg je een omboeking. kijk naar de weblog van mattrob die had gister vertraging. Mattrob.nl
- bedeve
- Amerika-expert
DejaVu schreef: 3. Bij vertraging krijg je een omboeking. kijk naar de weblog van mattrob die had gister vertraging. Mattrob.nl

the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ja gaan we nou ineens mensen op vakantie sturen met een goed gevoel? Nee, altijd een beetje spanning erbij 

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
In het geval van Moniek wel. Ze blijft 5 dagen in New YorkDejaVu schreef:Dit hoef je niet te doen op de terugweg.
ah overheen gelezen.
Thnx voor jullie reacties, maar bange moniek?? Nou nou, heb er eerder heel erg veel zin in!! Maar soms heb ik wat vragen haha..
Online inchecken dus. 24uur van te voren, dus ready achter de computr zitten!
Ga de ervaringen maar wel even lezen, mss steek ik er wat van op
Online inchecken dus. 24uur van te voren, dus ready achter de computr zitten!

Ga de ervaringen maar wel even lezen, mss steek ik er wat van op

- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Geeft niets hoor, beetje spanning hoort erbij. Heeft iedereen hier wel gehad toen ze voor het eerst zo'n grote reis gingen maken. Veel plezier!!

- Arlette
- Amerikafan
Er zijn er hier nog meer hoor die er niet zo gerust op zijn
Je bent niet alleen.
DejaVu zegt om best online in te checken, eventueel boardingpas te printen maar kan je daar dan nog die stoelen kiezen dan? Ik dacht toch echt (domme ik waarschijnlijk) dat wanneer mijn man en ik samen inchecken dat we bij elkaar zouden zitten?? In ons geval voor de vlucht van BRU naar LAX via LHR en terug van LAS naar BRU heb ik onze stoelen toch al maar vastgelegd maar voor onze vluchten van LAX naar HNL kon dit niet. Van HNL naar LAS een week later hebben we wel al plaatsnummers gekregen.
Wil dit dan zeggen als we op de luchthaven in LAX inchecken voor onze vlucht naar LAX - HNL dat we zelfs uit elkaar getrokken (kunnen) worden?
Want mijn man spreekt geen letter engels dus dat zou wel es lastig kunnen zijn als hij zo een uur of zes alleen in het vliegtuig moet zitten, laat staan gezellig.

DejaVu zegt om best online in te checken, eventueel boardingpas te printen maar kan je daar dan nog die stoelen kiezen dan? Ik dacht toch echt (domme ik waarschijnlijk) dat wanneer mijn man en ik samen inchecken dat we bij elkaar zouden zitten?? In ons geval voor de vlucht van BRU naar LAX via LHR en terug van LAS naar BRU heb ik onze stoelen toch al maar vastgelegd maar voor onze vluchten van LAX naar HNL kon dit niet. Van HNL naar LAS een week later hebben we wel al plaatsnummers gekregen.
Wil dit dan zeggen als we op de luchthaven in LAX inchecken voor onze vlucht naar LAX - HNL dat we zelfs uit elkaar getrokken (kunnen) worden?

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Mijn ervaring is dat als je op voorhand je stoelen vastgelegd hebt, je die ook krijgt of je nu online incheckt of aan de balie. Dus daar zou ik me geen zorgen in maken. Bovendien proberen ze toch altijd van mensen bij elkaar te zetten op een vlucht als je nog niets vastgelegd hebt. Tenzij er natuurlijk niets meer vrij zou zijn naast elkaar. Maar zelfs dan kan je meestal na het opstijgen nog wisselen met iemand anders.
Wat ik wel raar vind, is dat je voor alle vluchten behalve 1 nog geen stoelen hebt kunnen vastleggen? Is die vlucht samen met de andere geboekt? Of is dit een losse vlucht? Wat je altijd kan proberen is even bellen naar de maatschappij en vragen of zij voor jou stoelen kunnen vastleggen. Dan hoef je je geen zorgen meer te maken.
Wat ik wel raar vind, is dat je voor alle vluchten behalve 1 nog geen stoelen hebt kunnen vastleggen? Is die vlucht samen met de andere geboekt? Of is dit een losse vlucht? Wat je altijd kan proberen is even bellen naar de maatschappij en vragen of zij voor jou stoelen kunnen vastleggen. Dan hoef je je geen zorgen meer te maken.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zou kunnen dat je uitelkaar getrokken worden, maar die kans is erg klein hoor. Mocht je nou erg laat op het vliegveld zijn, en vrijwel iedereen is al ingechecked... tja dan is de kans wat groter!

@Arlette, Ja ik bedoel dat je bij het inchecken gewoon je stoelen kan doen maar als je geen printer hebt dan kan je dat ding op het vliegveld laten functioneren als een printer. Dus alles heb je al gedaan alleen het print gedeelte doe je op het vliegveld. Ik kom wel eens hotels(ook die duurdere hotels) tegen die geen printer voor gasten hebben. Overigens hebben hotels die dicht bij een vliegveld staan zelf zo een boardingpasprinter, leuk apparaat.
@Doockles Op hele drukke vluchten kan dat gebeuren, dan reserveer je rij 20 A en B. Stel je checked pas in op het vliegveld, nou wat zou dat zijn... 3 uur van te voren? dan zit je ineens ergens anders en zijn er een paar individuele stoelen nog vrij. Bij vluchten met een bezetting van 30% zou ik me natuurlijk geen zorgen maken maar bij drukke vluchten heb ik dat 2x meegemaakt en daarom check ik ook nooit meer in op het vliegveld zo laat. Want als je 24 uur van te voren kan inchecken dan heeft de rest al 22/21 uur de tijd gehad om hun stoelen te bevestigen.
@Doockles Op hele drukke vluchten kan dat gebeuren, dan reserveer je rij 20 A en B. Stel je checked pas in op het vliegveld, nou wat zou dat zijn... 3 uur van te voren? dan zit je ineens ergens anders en zijn er een paar individuele stoelen nog vrij. Bij vluchten met een bezetting van 30% zou ik me natuurlijk geen zorgen maken maar bij drukke vluchten heb ik dat 2x meegemaakt en daarom check ik ook nooit meer in op het vliegveld zo laat. Want als je 24 uur van te voren kan inchecken dan heeft de rest al 22/21 uur de tijd gehad om hun stoelen te bevestigen.
- Doockles
- Amerika-expert
Dat heb ik nu nog nooit meegemaakt DejaVu. En elke keer al stampvolle, zelfs meerdere keren overboekte, vliegtuigen gehad. Ik zou het vreemd vinden dat iemand bij het online inchecken jouw stoelen kan kiezen. Het lijkt mij dat die toch voor jou gereseveerd zijn. Anders heeft het niet veel nut denk ik van ze op voorhand vast te leggen, want dan zou de snelste online inchecker gewoon uit alles keuze hebben. Voor de twee vluchten waarvoor ik online incheckte heb ik toch nooit meer vrije stoelen gezien dan pakweg een dag ervoor. Maar waarschijnlijk gebeurt het dus toch, want anders zou jij het niet meegemaakt hebben. 

Onze reisverslagen:
Ja ik heb het in het vliegtuig opgelost, ben enorm charmant dat begrijp je wel 

- Doockles
- Amerika-expert
Verbaast me niets, nee. 

Onze reisverslagen:
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan ook zijn dat het type vliegtuig op het laatste moment wordt gewijzigd, en dan bestaat de kans dus wel dat je niet de stoelen krijgt die je had gekozen, maar dat je heel ergens anders terecht komt. Dat hebben we ook al meer dan eens meegemaakt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bovendien worden vliegtuigen regelmatig overboekt, waarbij de goedkoopste tickets over het algemeen als eerst thuis mogen blijven.... Maar wat een horrorscenario's! Kans is zo enorm klein, helemaal niet druk om maken 

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad; komt normaal gesproken altijd allemaal goed.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Arlette
- Amerikafan
Alle vluchten zijn in één keer geboekt bij BA en voor de vluchten van Brussel naar Londen (en terug nadien) heb ik geen stoelen vastgelegd want het is niet zo lang vliegen. Maar er zit wel een vlucht bij van LA naar Honolulu en dat wordt verzorgd door AA maar daar kan ik geen stoelen vastleggen blijkbaar. Het reservatienummer van BA neemt de website van AA niet aan. Dus weet ik niet hoe ik dat zou kunnen regelen.Wat ik wel raar vind, is dat je voor alle vluchten behalve 1 nog geen stoelen hebt kunnen vastleggen? Is die vlucht samen met de andere geboekt? Of is dit een losse vlucht? Wat je altijd kan proberen is even bellen naar de maatschappij en vragen of zij voor jou stoelen kunnen vastleggen. Dan hoef je je geen zorgen meer te maken.
- Doockles
- Amerika-expert
Heb je rechtstreeks bij BA geboekt of via Connections of dergelijke?
Wij hadden vorig jaar onze heenvluchten bij BA en terugvluchten bij AA (ook samen geboekt) en op het overzicht van onze boeking, waar alle details opstaan, stonden 2 verschillenden Confirmation Numbers: eentje voor de BA vluchten en eentje voor AA. Misschien staat er bij jou ook ergens een ander nummer? Anders zou ik eens naar AA bellen (op Schiphol of Zaventem, naargelang waar je vertrekt). Daar zijn ze meestal heel behulpzaam en kunnen ze je misschien verder helpen met het vastleggen van een stoel of het geven van een reservatienummer.
Wij hadden vorig jaar onze heenvluchten bij BA en terugvluchten bij AA (ook samen geboekt) en op het overzicht van onze boeking, waar alle details opstaan, stonden 2 verschillenden Confirmation Numbers: eentje voor de BA vluchten en eentje voor AA. Misschien staat er bij jou ook ergens een ander nummer? Anders zou ik eens naar AA bellen (op Schiphol of Zaventem, naargelang waar je vertrekt). Daar zijn ze meestal heel behulpzaam en kunnen ze je misschien verder helpen met het vastleggen van een stoel of het geven van een reservatienummer.
Onze reisverslagen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties