Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sneeuwkettingen Yosemite NP
Sneeuwkettingen Yosemite NP
28 april 2013 zullen wij aankomen in Yosemite NP. Ik vraag me af of er dan ook nog wordt gecontroleerd op het hebben van sneeuwkettingen in de auto. Ik begrijp dat dit afhankelijk is van het weer, maar hebben andere mensen hier ervaring mee? Of is eind april een periode dat het meestal niet meer nodig is?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Sneeuwkettingen Yosemite NP
Van de NPS-site:
When do I have to use chains?
You must have tire chains or cables in your possession when entering a designated chain control area, even if you're driving a four-wheel drive or rental vehicle. (Designation is by a sign that says, "CHAINS REQUIRED.") Conditions dictate when chains are required, therefore, it's not possible to predict if chains will be required ahead of time. You should have chains when visiting Yosemite from November through March (chain requirements may be in place on occasion as early as September or as late as May).
Ik berijp daaaruit dat je na maart niet meer verplicht kettingen bij je hoeft te hebben, maar dat het afhankelijk is van de weersomstandigheden of je ze nodig hebt, en daar is nu niets over te zeggen. Ik denk dat je eind april niet veel kans hebt op sneeuw, maar het kan zeker voorkomen. Je moet je dan afvragen of je in dat geval wel het park gaat bezoeken, zo ja, dan zul je kettingen aan moeten schaffen. Zie daarvoor ook hier.
Marianne
When do I have to use chains?
You must have tire chains or cables in your possession when entering a designated chain control area, even if you're driving a four-wheel drive or rental vehicle. (Designation is by a sign that says, "CHAINS REQUIRED.") Conditions dictate when chains are required, therefore, it's not possible to predict if chains will be required ahead of time. You should have chains when visiting Yosemite from November through March (chain requirements may be in place on occasion as early as September or as late as May).
Ik berijp daaaruit dat je na maart niet meer verplicht kettingen bij je hoeft te hebben, maar dat het afhankelijk is van de weersomstandigheden of je ze nodig hebt, en daar is nu niets over te zeggen. Ik denk dat je eind april niet veel kans hebt op sneeuw, maar het kan zeker voorkomen. Je moet je dan afvragen of je in dat geval wel het park gaat bezoeken, zo ja, dan zul je kettingen aan moeten schaffen. Zie daarvoor ook hier.
Marianne
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Van de meeste verhuurders mag je officieel geen sneeuwkettingen plaatsen.
Dat had ik inderdaad gelezen, daarom vroeg ik me ook af wat ik er precies mee moet. Naar het park gaan we sowieso. Maar ik zal dan dus waarschijnlijk gewoon moeten afwachten tot die tijd en dan nog maar eens informeren bij het park.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Niets mee doen nu. Controleer voor je gaat hoe het weer in Yosemite is. Waarschijnlijk zal de vallei en de wegen erheen eind april wel sneeuwvrij zijn. Tioga pass, glacier road en mariposa grove kunnen nog gesloten zijn. Koop dan gewoon bij een tankstation sneeuwkettingen. Voor je yosemite binnenrijd zijn er een aantal controleposten (staat op de verkeersborden) en daar kan het zijn dat er iemand staat die die dingen voor je monteerd, anders moet je het zelf doen.
Dit jaar ben ik op 22 & 23 april in yosemite geweest en was het al lang niet meer nodig.
Dit jaar ben ik op 22 & 23 april in yosemite geweest en was het al lang niet meer nodig.
- ploon
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
in 2010 ben ik 21 en 22 april naar yosemite geweest en toen was de weg maar net enkele uren vrij gegeven voor auto's zonder kettingen.
Pim van Loon
- goldenhills
- Amerika-expert
Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst...
Wanneer de wegen in de Sierras sneeuwvrij zijn kan flink verschillen van jaar tot jaar, en ook nadat de weg officieel opengegaan is kun je nog pech hebben dat er net een storing met sneeuwbuien over komt trekken, en de wegen tijdelijk worden gesloten. Zelfs de Grapevine (I-5) tussen LA en Central Valley gaat wel eens tijdelijk dicht (zoals afgelopen 13 april). Een enorm strakke planning maken is niet slim als je berggebieden in gaat... Dit geldt overigens ook voor Highway 1, maar dan vanwege de mudslides in het regenseizoen. Moeder natuur doet wat zij wil.

Wanneer de wegen in de Sierras sneeuwvrij zijn kan flink verschillen van jaar tot jaar, en ook nadat de weg officieel opengegaan is kun je nog pech hebben dat er net een storing met sneeuwbuien over komt trekken, en de wegen tijdelijk worden gesloten. Zelfs de Grapevine (I-5) tussen LA en Central Valley gaat wel eens tijdelijk dicht (zoals afgelopen 13 april). Een enorm strakke planning maken is niet slim als je berggebieden in gaat... Dit geldt overigens ook voor Highway 1, maar dan vanwege de mudslides in het regenseizoen. Moeder natuur doet wat zij wil.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoiets maakten wij mee toen ze naar het Sequoia Park gingen. We reden het park in en het zag er zo uit:

Tijdens een wandeling langs de grote bomen begon het te sneeuwen en we haasten ons terug naar het parkeerterrein. We probeerden nog het park uit te komen, maar onze auto had geen grip meer op de weg en we moesten gedwongen in een van de lodges van het park overnachten. Dus binnen een uur zag het er zo uit:

De volgende ochtend waren de sneeuwschuivers geweest en konden we onder begeleiding het park weer verlaten:

Dit gebeurde allemaal rond half Mei, ook dan kan het nog behoorlijk spoken met het weer.

Tijdens een wandeling langs de grote bomen begon het te sneeuwen en we haasten ons terug naar het parkeerterrein. We probeerden nog het park uit te komen, maar onze auto had geen grip meer op de weg en we moesten gedwongen in een van de lodges van het park overnachten. Dus binnen een uur zag het er zo uit:

De volgende ochtend waren de sneeuwschuivers geweest en konden we onder begeleiding het park weer verlaten:

Dit gebeurde allemaal rond half Mei, ook dan kan het nog behoorlijk spoken met het weer.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties. We gaan gewoon afwachten.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Mooie foto's Loek! Het klopt wel ja dat het alle kanten op kan. Een week daarvoor kreeg ik een bericht om warme kleren mee te nemen, omdat het in Yosemite, San Francisco en de Grand Canyon regende, stormde en in de NP's lag sneeuw.
Ik heb in Death Valley met 40+ graden wat druppels gevoeld en onderweg in st George een plensbui gehad, maar verder alleen maar zon en 25+ graden. In Page even met een nederlandse vrouw staan praten die LA ontvlucht waren vanwege de vele dagen regen. Het kan alle kanten dus op, dus je er nu nog niet druk over maken!
Ik heb in Death Valley met 40+ graden wat druppels gevoeld en onderweg in st George een plensbui gehad, maar verder alleen maar zon en 25+ graden. In Page even met een nederlandse vrouw staan praten die LA ontvlucht waren vanwege de vele dagen regen. Het kan alle kanten dus op, dus je er nu nog niet druk over maken!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1232 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties